Van Bommel: 'Je keek strak naar beneden, want je wilde niet dat hij je aankeek'

Van Bommel: 'Je keek strak naar beneden, want je wilde niet dat hij je aankeek'

maandag 13 november 2017 om 10:16

Mark van Bommel denkt nog altijd met veel plezier terug aan zijn periode bij Bayern München. De oud-speler was tussen 2006 en 2011 contractspeler in Beieren.

"De eerste dag in München heb ik me voorgesteld aan alle werknemers en medewerkers van de club, van de president tot de koffiejuffrouw", vertelt Van Bommel in Voetbal International over zijn eerste dagen bij Bayern. "Dat vonden ze schitterend, want dat waren ze helemaal niet gewend. De mensen gaven me echt het gevoel dat ze blij waren dat ik er was."

Ook aan Uli Hoeness, toen technisch directeur, heeft Van Bommel bijzondere herinneringen. "In Duitsland zit de technisch directeur gewoon op de bank en in de kleedkamer. En als je had verloren en slecht gespeeld, dan kon hij je vermoorden met zijn blik... Als je dan in de kleedkamer zat keek je strak naar beneden, want je wilde voorkomen dat hij je aankeek."

"Hoeness zag alles, wist precies hoe spelers dachten en greep in voordat iets een probleem werd. 'Mark, let jij even op die en die speler', zei hij dan tegen me, als hij zag dat iemand niet goed in zijn vel zat", aldus Van Bommel, momenteel trainer van PSV onder 19.

Plaats een reactie

Bossie020 +1641
maandag 13 november 2017 om 10:51
Ik had dit bericht voor geen goud willen missen.
Vind ik leuk
Degraaf +8914
maandag 13 november 2017 om 11:12
Inderdaad, dit is goud waard ;-)
Vind ik leuk
Vidar +694
maandag 13 november 2017 om 10:54
"In Duitsland zit de technisch directeur gewoon op de bank en in de kleedkamer."
"Hoeness zag alles, wist precies hoe spelers dachten en greep in voordat iets een probleem werd."

Ondermijnt dit niet het gezag van de trainer? Kan me voorstellen dat niet iedere trainer hier op zit te wachten.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:58
Blijven Duitsers :)
Vind ik leuk
Cookee +4279
maandag 13 november 2017 om 20:04
Klopt... 't blijven Duitsers, daar kunnen wij veel van leren.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:21
geweldig
Vind ik leuk
DubRtd +14886
maandag 13 november 2017 om 11:26
Ja, Hoenness zag alles.
Behalve zijn belastingformulieren, die heeft ie over het hoofd gezien
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 11:27]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:59
Ulli keek altijd iets minder goed in zijn eigen brievenbus waardoor er wel eens een blauwe enveloppe zoek raakte
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 12:43]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:41
Nee nee, hij keek die enveloppen gewoon vernietigend aan.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:19
Goed verhaal, lekker kort :D
Vind ik leuk
wijze man +1210
maandag 13 november 2017 om 12:21
Wat een verschil he....

Bij Bayern kan je de preses niet aankijken en in de woestijn liep hij letterlijk hand in hand met ze
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:33
En dan klagen mensen over de anecdotes van Drenthe...
Vind ik leuk
Ruud1987 +2882
maandag 13 november 2017 om 15:39
mensen klagen overal over dat is beetje menseigen, in Nederland hebben we het gewoon verheven tot nationale sport :P
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:45
Mijn vrouw doet dus goed haar best om te integreren!
Vind ik leuk
Ruud1987 +2882
maandag 13 november 2017 om 16:20
hahah mooi man :P
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bommel: 'Je keek strak naar beneden, want je wilde niet dat hij je aankeek'