'Jammer dat Nederland, waar ik altijd voor speelde, mij nu links laat liggen'

'Jammer dat Nederland, waar ik altijd voor speelde, mij nu links laat liggen'

dinsdag 14 november 2017 om 07:23

Hij speelde nog geen interlands voor Oranje en ook niet voor de A-ploeg van Marokko en dus kan Yassin Ayoub (23) in de toekomst kiezen uit beide landen. Voorlopig houdt de middenvelder van FC Utrecht zijn opties open, vertelt hij aan het Algemeen Dagblad. 

"Ik hou alle opties open. Natuurlijk hoop ik dat bondscoach Hervé Renard zijn oog op mij laat vallen. Wie wil nou niet op een WK spelen? De kans om je te meten met alle grote sterren laat niemand lopen", aldus Ayoub.

"Ik zie wel wat er de komende maanden gebeurt, reken me niet rijk. Het is jammer dat Nederland, waar ik altijd voor speelde als jeugdinternational, mij de laatste tijd links laat liggen. Het is ook jammer dat de Marokkaanse bondscoach mij nu niet nodig heeft."

Ayoub maakte eerder dit jaar twee keer deel uit van selectie van Marokko. Tijdens een WK-kwalificatiewedstrijd tegen Kameroen zat hij op de bank. De spelverdeler kreeg echter geen speelminuten. 

Poll

Is Ayoub goed genoeg voor Oranje?

(723 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 07:32
Voetballers met een dubbele nationaliteit komen wat mij betreft niet meer in aanmerking voor Oranje.

Op die manier voorkom je deze discussies en dat je zo'n knul uit medelijden gaat oproepen.

Daarnaast past de Marokkaanse mentaliteit niet binnen Nederlandse teams als ze de overhand krijgen (zie het amateurvoetbal).
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:37
Als of Nederlands nog serieus inbreng van praten nog heeft over de kwestie over een Dubbele nationaliteit.
Het is schandalig wat je zegt Nederland kan op dit moment alle riemen gebruiken om mee te roeien wat ze hebben.
Want zo goed voetbal vertonen ze ook weer niet.
En dat ligt niet aan dubbele nationaliteit.
Dat heeft met goede trainingen en inzicht te maken en de organisatie binnen de KNVB die nog niet op orde is.
Vind ik leuk
Olfie +2681
dinsdag 14 november 2017 om 07:58
Laat lekker als hij 18 wordt de keus maken voor welk land hij wil spelen. Grootste deel van de discussie is dan direct opgelost.

Persoonlijk hoeft men iemand niet snel een interland te geven om ervoor te zorgen dat hij voor Nederland zal spelen.
Ik support Oranje, maar alleen om dat het een eer zou moeten zijn daarvoor uit te komen. Niet als 2e kansje.
Vind ik leuk
Woudo +7096
dinsdag 14 november 2017 om 11:25
Marokko heeft momenteel enorm veel middenvelders, wat ik dan niet snap is dat ze Ayoub er niet bij halen maar Souffie van ons wel... Ik vind Ayoub beter dan Souffie momenteel! Aan de andere kant zou ik Ayoub ook best graag in Oranje willen zien, die zal na dit seizoen ongetwijfeld een mooie transfer maken en denk dat hij met ons kwakkelende middenveld zeker een aanwinst voor Oranje is!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:39
Hmm vind het nogal kortzichtig.... maar goed we zullen zien hoe je reageert als er een messi achtige speler met marokaans/ nederlandse nationaliteit op staat of je die niet voor NL wilt hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:30
volgens mij zijn er ook nog andere nationaliteiten dan de Nederlandse en de Marrokkaanse...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:07
Bedankt voor je verhelderende toelichting.....
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:03
Dan piept hij zeker anders.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:39
Verander jij jouw naam even naar negatieve bluf!

Je reinste onzin!
Vind ik leuk
Korm +21429
dinsdag 14 november 2017 om 08:19
Ieder zijn mening toch? je kan het ook respecteren...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:24
Doe ik ook, ieder zijn ding. Laat alleen merken dat ik het onzin vind, bedoel er verder niets mee ;) (ook een mening)
Vind ik leuk
036 +2460
dinsdag 14 november 2017 om 11:06
Dat een ander een mening heeft is te respecteren maar dat is wat anders dan die MENING te respecteren.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:04
Domme reactie. Probeer je nou te klagen over marokkanen, maar pak je het een beetje netjes in? Hopeloze reactie.
Vind ik leuk
Kayzer +1369
dinsdag 14 november 2017 om 09:53
Wat een lulkoek man, het grote oranje had destijds veel spelers met een dubbele nationaliteit. Zoals Gullit en Rijkaard en Seedorf en Davids. Hadden we die dan ook niet moeten selecteren??
Vind ik leuk
1892 +5459
dinsdag 14 november 2017 om 10:17
Word je echt ziek van hier,Marokkanen gezeik.
Als nou nog ff iemand zwarte piet zegt krijgen we topics over Mevrouw Simons.


zwarte piet !!!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:27
Ja meneer Wilders.
Vind ik leuk
1892 +5459
dinsdag 14 november 2017 om 12:15
Ja meneer EL Kerim Hemdi aanmehoela
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:30
Zit het diep?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:32
Hij zou voor Nederland zeker het niveau wat ze nu spelen zeker van waarde zijn geweest
Vind ik leuk
wijze man +1210
dinsdag 14 november 2017 om 07:47
Derde spits van Colmsgaten 3 is nog van waarde
Vind ik leuk
mirkoff +1897
dinsdag 14 november 2017 om 08:41
Jij komt uit Deventer?
Vind ik leuk
Nashua +5150
dinsdag 14 november 2017 om 09:00
Nederland won in mei uit nog met 1-2 van Marokko. Vond Marokko een ordinaire schopploeg..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 09:01]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:10
Toen was de ramadan van kracht en was het elftal nog niet compleet. Nu zouden ze NLD oprollen!
Vind ik leuk
Nashua +5150
dinsdag 14 november 2017 om 14:38
De wens is de vader van de gedachte
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:32
Apart dat zoveel mensen nee stemmen.

Ik begrijp zelf ook niet waarom ayoub nog steeds bij Utrecht speelt. Ga ervan uit dat hij na dit seizoen toch een mooie stap gaat maken.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:38
Ligt aan de club. Sebastian Haller zou volgens "de Kenners" ook geen hoger niveau aankunnen. Bij de vertegenwoordigende jeugdselecties willen ze nog wel kijken naar kwaliteit maar bij het Nederlands elftal kiest men liever voor een miskoop van Spurs, een bankzitter bij Barcelona of een broekhoest die drie keer in het eerste van Ajax meegespeeld heeft. Tel daarbij Rekik, Veltman en vd Beek op en je hebt het selectiebeleid van Blind Hiddink en Advocaat in een notendop.
Vind ik leuk
Kuip +3128
dinsdag 14 november 2017 om 07:33
Ayoub is een leuke voetballer voor Utrecht. Laten we nu niet gek doen en geloven dat iedere Marokkaanse voetballer in Oranje kan. Zelfs Ziyech zou ik niet eens in Oranje willen hebben. Is ook geen topspeler. Ja, in onze competitie is ie een van de beteren, maar dat zegt niks. Ayoub heeft al helemaal niets in Oranje te zoeken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 07:33]
Vind ik leuk
Hammers96 +1006
dinsdag 14 november 2017 om 07:36
Ayoub is niet de mindere van vilhena , clasie en al die andere die een kans krijgen in oranje.
Vind ik leuk
Sazzz +8562
dinsdag 14 november 2017 om 07:41
Maar Ayoub speelt voor Utrecht, niet eens een topclub in Nederland. En Clasie is er al heel lang niet meer bij
Vind ik leuk
Hammers96 +1006
dinsdag 14 november 2017 om 07:43
Vilhena speelt regelmatig , en als iemand een overschatte speler is is het wel tony vilhena. Het enige wat hij doet is lopen met de bal en het tempe uit de aanval halen.
Een aardige gozer , dat wel maar daar koop je niets voor.
Vind ik leuk
Sazzz +8562
dinsdag 14 november 2017 om 08:14
Ben ik helemaal met je eens, maar ik zou ook eerder kijken naar iemand van Feyenoord (of PSV of Ajax) dan naar iemand van Utrecht. En Vilhena teert nog op zijn kampioensjaar.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:51
Dank je wel. Enige toevoeging is dag Vilhena elke bal wil aanraken en komt brengen
Vind ik leuk
mcmodd +11368
dinsdag 14 november 2017 om 10:37
Als je zegt dat Ayoub niet eens in een topclub speelt en met die topclub bedoel je Ajax, dan zal je ook moeten erkennen dat hij in ieder geval van zo’n topclub kan winnen. Hierboven zie ik Sazzz dit zeggen en anderen zie ik dat zwaar suggereren. Dat ook Zyech niet in het Nederlands elftal zou passen is dan de overtreffende trap van, laten we maar zeggen, zich vergissen. Spelers als Veltman, Vilhena, Justin Kluivert, en nog een paar hebben zich (nog) niet bewezen in de eredivisie als zijnde langer dan een seizoen uitblinker. Van Ayoub mag je dat rustig zeggen.

Eigenlijk kom ik tot de conclusie dat we allemaal de spelers uit onze eigen club wel goed genoeg vinden, maar van een zeggen meerdere clubfans, anders dan van FC Utrecht, dat ie goed is. Juist: Ayoub.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 10:38]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:42
Welke van onze competitie hebben er dan wel recht op?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:24
Veltman, de Ligt, Vilehna en vd Beek natuurlijk, dat zie je toch zo. Daar druipt de klasse vanaf.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:26
Oh ja die gasten ben ik vergeten, dat zijn de toppers van weleer.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:54
Ziyech zou je niet in Oranje willen zien? Geen topspeler? Noem eens betere op dan. Ziyech zou in het nieuw op te bouwen Oranje een zeer belangrijke basisspeler zijn.

Niemand heeft het over elke Marokkaanse voetballer. Want Amrabat in Oranje voegt ook niks toe. Faik en el Azzouzi ook niet.

Ik ben van mening dat Ayoub de Nederlandse top aankan en als jongens als Ramselaar, Hendrix en van de Beek wel uitnodigingen kunnen krijgen, dan kun je Ayoub ook oproepen.
Vind ik leuk
Nashua +5150
dinsdag 14 november 2017 om 09:04
Ziyech, speelt de ene keer een 4 dan een 8. Iedereen maar roepen dat het een ropvoetballer is.

Ayoub hetzelfde, dan een 4 wedstrijd er op een 8.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:55
Verschil is dat Ziyech wel de X-factor heeft en met 1 pass de boel kan beslissen. Dat zie ik in het huidige Oranje NIEMAND doen!

Het middenved van Oranje is helemaal top! Wijnaldum die wekelijks goed soeelt bij Liverpool, maar geen bal raakt bij Oranje
Vind ik leuk
Nashua +5150
dinsdag 14 november 2017 om 14:45
Volgens mij staat Ajax er niet best voor en met de voorronde CL en Europa League heb ik ook geen X factor gezien.

Nederland heeft geen èchte toppers en de Marokkaanse selectie evenmin.
Vind ik leuk
Hammers96 +1006
dinsdag 14 november 2017 om 07:35
Is hij nog beschikbaar voor NL???
In tegenstelling tot mahi , sofyan amrabat en, tannane vind ik dit wel een speler die het nederlands elftal kan gebruiken.
Hij moet nu langzamerhand wel de stap van utrecht naar een mooie club in de bundesliga ( perfecte competitie voor zijn speelstijl) gaan maken. Gladbach of Frankfurt zouden mooie clubs voor hem zijn
Vind ik leuk
Ale +1172
dinsdag 14 november 2017 om 07:35
Wel stukken beter dan amrabat.
Vind ik leuk
derksen +6773
dinsdag 14 november 2017 om 07:38
Ayoub is creatiever als klootman kweetnietwijnaldum en propper bij elkaar!
Vind ik leuk
Korm +21429
dinsdag 14 november 2017 om 08:29
vergeet je klaassen, donny en sneijder niet...
Vind ik leuk
Nashua +5150
dinsdag 14 november 2017 om 14:47
Kweetnietwijnaldum, geweldig
Vind ik leuk
Sazzz +8562
dinsdag 14 november 2017 om 07:39
Heeft niks met links laten liggen te maken. Je bent gewoon niet goed genoeg
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:40
Next
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:41
Op dit moment is hij zeker van waarde, minder dan wat er nu loopt is het niet. Ook types als Strootman komen niet tot wasdom in het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:43
Hahahahaha, doeeeeeeei Ayoub. Eén WK'tje en gelijk stoer lopen doen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:22
Eén WK-tje? Wanneer? Domoor.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:21
Pisnicht.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:00
En zo werkt het bij de meesten. De opties op succes worden gewogen en er wordt gekozen voor de grootste kans hierop. Voor een sportman een logische keuze.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:01
hij is goed genoeg voor marokko , want we gaan weer een nodelose discussie gaan voeren. we weten met z"n allen dat die jongen voor hun land gaan kiezen uiteindelijk. En eerlijk ik vind persoonlijk dat ze gelijk hebben. wanneer het nederland uikomt zijn bepaalde buitenlanders nederlander.
Ajoub ik bespaar jou een discussie kies lekker voor je land marokko
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:01
Dus hij vind zichzelf goed genoeg voor het Nederlands elftal. Een open sollicitatie van deze huis, tuin en keuken-voetballer!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:25
Veel te traag voor het Marokkaanse elftal. Bij het huidige Oranje zou hij nog wel meekunnen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:31
Een troost, Willem Janssen en Gyrano Kerk zijn ook niet opgeroepen.
Vind ik leuk
goreju +11
dinsdag 14 november 2017 om 08:45
Dat je in de eredivisie aardig kan meevoetballen wil nog niet zeggen dat je goed genoeg bent voor een nationaal team. Het zou me verbazen als Marokko heb oproept.
Een buitenlandse club zou Ayoub goed doen
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:48
Feitelijk gezien is het natuurlijk zo dat Ayoub niet voor een topclub speelt, en daarnaast ook nog eens in de Nederlandse competitie. Dan is het gewoon niet ondenkbaar dat je niet wordt opgeroepen voor een nationaal team, welke dit dan ook is. Goed presteren in de Eredivisie zegt nu eenmaal weinig meer.
Vind ik leuk
kvg29 +23
dinsdag 14 november 2017 om 08:56
Keuze laten maken wanneer spelers 18 zijn. Géén privileges. Het is NL of Marokko, simpel zat. Wanneer een speler met Marokkaanse roots die in NL is geboren en getogen voor Marokko kiest is dat echter wél uitermate teleurstellend aangezien dat zou aantonen dat de liefde voor Marokko groter is dan het land waarin ze zijn groot geworden....
Vind ik leuk
kevinleo +1728
dinsdag 14 november 2017 om 08:57
Het probleem ligt hem niet bij dubbele nationaliteiten, ookal heb ik daar ook zo mijn gedachtes over. Als iemand goed genoeg is moet je die gene oproepen ongeacht achtergrond. Echter vind ik wel dat dit soort jongens eerder de keuze moeten maken om voor de een of de ander uit te komen. Het kan niet zo zijn dat we tijd, energie en geld in iemand stoppen om jeugdopleidingen binnen de knvb te doorlopen en dat ze dan vervolgens lekker voor marokko kiezen omdat ze daar meer binding mee hebben. Dat is gewoon zonde en daarvan hadden we een ander potentiele topper voor kunnen opleiden of iemand meer aandacht kunnen geven. Als je uiteindelijk te kort zou komen voor het land waarvoor je gekozen hebt en er is in de andere selectie wel ruimte voor je, kan je altijd nog gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:39
Als Utrechter vind ik persoonlijk niet dat Ayoub op dit moment in Oranje zou horen. Yassin is te wisselvallig en fysiek te licht voor het internationale podium. Misschien over een paar jaar wanneer hij wekelijks in de Bundesliga speelt o.i.d.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:16
Vilhena alleen is al beter..
Vind ik leuk
dhrwobo +8758
dinsdag 14 november 2017 om 11:11
Ik gun die jongen een mooie carrière bij Marokko. Als hij de toekomst van ons Oranje moet worden dan gaan we nog veel rustige zomers tegemoet.
Vind ik leuk
ruuddevil +2201
dinsdag 14 november 2017 om 12:35
Het is ook jammer dat de bondscoach mij links laat liggen
Vind ik leuk