Zaakwaarnemer Amrabat legt uit: 'Scheldpartijen op fora, dat hij moest oprotten'

Zaakwaarnemer Amrabat legt uit: 'Scheldpartijen op fora, dat hij moest oprotten'

dinsdag 14 november 2017 om 17:36

Het ligt 'deels aan de verruwing van de Nederlandse samenleving' dat Feyenoord-middenvelder Sofyan Amrabat afgelopen maand zijn keuze liet vallen op Marokko in plaats van Oranje. Zijn zaakwaarnemer Mohammed Sinouh zegt dat in gesprek met Voetbal International. 

"Dick Advocaat heeft er alles aan gedaan om Sofyan te laten kiezen voor Oranje, maar de bond kan altijd meer doen. En deels ligt het aan de verruwing van de Nederlandse samenleving. Sofyan is hier geboren, maar op het moment dat bekend werd dat hij moest kiezen kreeg hij een hoop bagger over zich heen", wordt Sinouh geciteerd.

"Toen werd er geschreven dat Oranje hem niet nodig had en volgden de gebruikelijke scheldpartijen op allerlei forums dat hij moest oprotten naar zijn eigen land. Mensen zijn daar gevoelig voor, het beïnvloedt ze in hun keuze. Die behandeling krijgen ze namelijk niet in Marokko."

Afgelopen zaterdag maakte Amrabat (21) zijn interlanddebuut. In de slotfase van het uitduel met Ivoorkust (0-2 winst) mocht hij invallen. Dankzij die overwinning kwalificeerde Marokko zich voor het WK 2018. 

Plaats een reactie

RDB2402 +2881
dinsdag 14 november 2017 om 17:40
En door wie zou die verharding komen ???
Vind ik leuk
isnake +1419
dinsdag 14 november 2017 om 17:41
Door die gast met dat glorix kapsel.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:43
Dat denk jij echt?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:58
JA JA JA
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:14
Het wordt er niet beter van :p
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 17:50
Onzin, als een deel van de Marokkaanse gemeenschap zich gewoon normaal gedraagt, is er helemaal geen probleem. Vooral de Marokkaanse reljongens kunnen een voorbeeld nemen aan hun zusjes, moeders en nichtjes. En Nederlanders zijn best wel geduldig, maar we laten ons niet te langer in de zeik nemen. Aanpassen of opdonderen, en nu even geen nuance.
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 17:54
Amen.

De hele Zwarte-pieten-discussie komt bv ook weer oplaaien,, dat is precies zo'n voorbeeld.
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 17:58
Ik ken genoeg Surinamers die geen enkele moeite hebben met zwarte piet. Kinderen al helemaal niet. En ik verdom het om me te verontschuldigen voor zaken (die ik veroordeel) die in de 17e eeuw zijn gebeurd. Maar het is tegenwoordig in de mode om blanken overal de schuld van te geven.
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 18:10
ahahahaha slachtoffer uithangen??

en blank? waar heb je het over??

zoek het woord blank op in een woordenboek voor je praat over blanken...
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 18:12
Toch heeft hij wel een punt. HEt is niet zo dat de 'hele gemeenschap' het slachtoffer is, het is júist die 'speciale randcategorie' die zichzelf neerzet als 'speciaal sneeuwvlokje'....
Maar op het moment dat wíj de term 'speciaal sneeuwvlokje' gebruiken om deze randfiguren, aan te duiden, dan is het ineens racistisch, en discriminerend, en zijn wij 'blanke zwijnen' etc...
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 18:17
waar ik het over is dat hij doet alsof er blijkbaar niets gebeurd...

terwijl IEDEREEN de reacties ziet over zwarte piet en dat zegt volgens mij al genoeg.. en het klopt je kan niet iedereen over 1 kam scheren maar de reacties zijn er en die liegen er niet om.
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 18:26
De Zwarte-Piet-discussie is een schoolvoorbeeld. Hoe erg zit bv die Sylvana Simons zichzelf in een dergelijke 'slachtofferrol' te presenteren? Wat voor onzin wordt er allemaal bijgehaald.
En ja, er zíjn véél meer 'Nederlanders met een donkere huidskleur'die hier geen enkel probleem mee hebben, de traditie kennen en begrijpen, en zélf dus ook nooit die rare link leggen naar slavernij of wát voor banaliteit dan ook: het is een kínder-traditie!

Nb ik kén een antilliaan(Nederlander, duh, maar, ff..) die elk jaar met plezier meedoet aan de festiviteiten, Hij grapt ZELF: 'ik ben de enige die níet geschminkt hoeft te worden'.. En t is een pestkop.. Als iedereen klaar is met zn kop ondergesmeerd... 'En.. Jeukt het nu ook"... ooooh...

Nou, dan zeg ik op mijn beurt: 'Beter integreren kán je niet!'..

zet dát eens tegenover zo'n zeurdoos als die Simons bv..Dan is het verschil wel duidelijk. Het is triest dat dat verschil zo gecreëerd wordt, maar dat is er wel degelijk. We móeten, helaas, een onderscheid maken tussen de échte Nederlanders(en dat beslaat zga alle Nationaliteiten die hier in ons kikkerlandje aanwezig zijn!), en die randfiguren die 'namens hún eigen nationale trots' ons willen dwingen onze cultuur aan hún aan te passen. Dát is de kern van de discussie.

En jeps,, op het moment dat de term 'Politiek Correct' hier aan vast genaait wordt, dan kan dit verhaal in alle proporties uit verband getrokken worden; het is belangrijk dat we de KERN van het punt niet vergeten!
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 18:38
als dit een kinderfeest is zoals mensen aangeven waarom maakt men zich zo druk om een verandering? dan word er gesproken over ja maar dit is onze traditie enz. rot op uit nederland als het je niet zint bla bla bla maar het is toch een kinderfeest????????? denk je dat kinderen zich daar druk overmaken? die zijn blij met de kadootjes..

dan moet je je vooral niet druk maken om het feit dat piet nu rondloopt met veeg vlekken..

maar nee piet moet zwart blijven.. anders kan je opdonderen...

Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 18:51
En dát is nu precies het politiek-correcte vastplakken wat hier dus mee gebeurt.

We praten dus over volwassen mensen, die déze eeuwenoude KINDER-traditie, nu, 'in naam van hun cultuur of afkomst', INEENS, gaan bestempelen als een racistisch en naar slavernij-verwijzend iets.

Die mensen, die dát doen, en dat is een zéér specifieke, en bedenkelijke randgroepering, ja, díe mensen mag je best weren uit een land, als ze het ZELF zo ver doorspelen.

Die mensen roepen het over zichzelf af, daar moet je geen medelijden mee hebben, die mensen moeten dan ZELF maar leren wat fatsoen en respect is.

Even klein vergeleken; Als ik bij jou op visite kom, of kom logeren, En ik ga na een paar dagen lopen jammeren over hoe racistisch ik jouw rode perzische tapijt wel niet vind..

NB, je hebt dat tapijt al járen in je woonkamer liggen, en ineens begin ik er over te zeiken....

Wat doe je dan? Ga jij voor mij je tapijt vervangen, of.. vraag je me op den duur, als ik er écht zo'n probleem van wil maken, of ik netjes (via de achterdeur)wil vertrekken?

Ja, dat laatste toch?

En daar is niks onfatsoenlijks aan. Het probleem is al doorgeescaleerd: de vraag 'of ze anders netjes willen vertrekken' is een stadium die we al vér voorbij zijn..

Zelfde vergelijking: Als jij al 10x deze discussie over jouw zgn tapijt hebt gevoerd, ik jou uitmaakt voor racist, en slavendrijver, etc etc..(verzin es wat in dezelfde verhouding?)...
Vraag jij me die 11e keer nog steeds nétjes of ik wíl vertrekken, of slaat bij jou de toon dan óók eens een keertje om?
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 19:23
Ten eerste vergelijk je appels met peren..

Ken je het woord ONTWETEND?! ik denk het wel.. men word wakker en daar kunnen de meeste mensen in nederland niet tegen en dat is simpel weg het verhaal.. dat men het plakt aan slavernij enz. Komt ergens vandaan.. is niet uit de lucht getrokken.. waarom waren de eerste pieten zonder zwarte smink? Verklaar dat eens.. en vanaf daar zie je de "traditie" veranderen..

er zijn zelfs boeken over geschreven man speel nou niet voor de domme boeken met plaatjes erin zwarte piet met grote oorbellen kroes haar (dezer tijd zelfs rasta pruik) praat met een buitenlands accent.. die moet gehoorzamen aan sinterklaas de goed heiligman.. het is al zoveel malen bewezen dat dit gewoon het belachelijk maken is van de zwarte/donkere/getinte mens.. het is het zelfde als blackface alleen hebben mensen hier een "kinderfeest" van gemaakt.. zodat het onschuldig lijkt..

als dit echt om een kinderfeest gaat laat je je niet kennen door racistische opmerkingen te maken.. want dat wilt zeggen dat men je door heeft.. hoe zou ik het noemen het eeuwige nederlandse geheim... zeg het maar..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 19:38]
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 20:23
En dít is nu precies de meest incorrecte, en uit verband getrokken interpretatie waar deze discussie nu over gaat.

Volgens de geschiedenis was Sint Nicholaas, een goedhartig man, die slaven VRIJKOCHT van handelaren, en deze een goed bestaan bood; Als hij ze 'los liet lopen in de wereld' zouden ze binnen no-time weer in de ketens zitten, dús 'nam hij ze zelf in dienst'. De 'Zwarte Pieten' waren goed gekleed, goed gevoed, en hadden een goed bestaan onder Sint Nicholaas->beter als de gemiddelde 'blanke' in die tijd, de Bourgeoise had het flink naar de zin, de gewone man moest ook schrapen voor zn bestaan, als Zwarte Piet had je dan nog een behoorlijk luxeleventje!
En dát is de ENIGE referentie die met slavernij te maken heeft.

NB 'een blanke die TEGEN de slavernij was, in een periode dat dit zó normaal was, dat er niks tegen te doen was, en toch wist deze goedheiligman een (klein)verschil te maken.

Dát zijn de feiten uit de historie...
en dan noem jij het woord 'Onwetend'...ppffhheh... kólere, kerel....

"Dat men het plakt aan slavernij, komt ergens vandaan': (zó opzichtig... en jij bent zo dom dat je er instinkt, zonder even ZELF de bronnen te checken) De doodsimpele sensatiezoekerij van de Media. 'Slavernij' verkoopt, in de kranten, de waarheid is saai, en verkoopt niet.

De reden dat mensen zich hier over opwinden, is dat door dit soort onwaarheden, een schitterende kindertraditie gewoon 'vermoord' wordt!

Er ís niks racistisch aan, je zóu zelfs kunnen stellen dat deze Sint Nicholaas, een van de pioneers was van gelijkheid; Hij toonde toch aan dat 'slaven, gewone normale mensen zijn, die net zo goed functioneren in een samenleving als de blanken'.. En lees het even in de juiste context van DIE tijden....

En leg me dan eens uit wát er racistisch of discriminerend, of belachelijkmakend aan is....

Wat jij nu roept, is precies hetzelfde domme getetter van zo'n Sylvana Simons.

En nogmaals: als je Onwetend noemt als begrip, verdiep je dan eerst in de wérkelijke historie, en niet in deze domme verzonnen hersenspinsels. Je keert de feiten om om op die manier iemand of jezelf in een slachtofferrol te plaatsen.

Naast dat het gewoon zielig is, is het vooral triest voor al die gedupeerde kinderen, die uitzien naar een leuk sinterklaasfeest, en daar geconfronteerd MOETEN worden met de politek-correcte BULLSHIT van een paar randgroeperingen uit wat etnische minderheden... En juist dát kinderleed is hetgene wat deze FELLE en hatelijke reacties oproept bij mensen!

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 20:30]
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 21:00
Vriend je hangt kul verhalen op met je incorrecte uit zijn verband gerukte verhalen.. zal toch allemaal wel..face it..

jij bent ook een van die autochtonen nederlanders die kul verhalen ophangt terwijl jij donders goed weet hoe het werkelijk zit.. maar blijf het maar ontkennen.. je hebt niet eens de moeite gedaan om erover na te denken waarom piet ineens zwarte piet werd...... over traditie gesproken... de sint liep in de aller eerste intocht met pieten.. jaren later is die "traditie" veranderd in zwarte piet de "traditie" die men nu claimt met kroes haar oorbellen en een buitenlands accent.. maar nee donkere/ zwarte /getinte mensen stellen zich aan..

Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 21:46
Face wat??
Dat gastjes zoals jij te zielig zijn om normaal te doen en een stukje Nederlands Cultureel erfgoed te accepteren als onderdeel van de Nederlandse maatschappij?

Hier, van Wikipedia: "Op 15 januari 2015 plaatste het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed (VIE), tegenwoordig bekend als Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN) het sinterklaasfeest, inclusief Zwarte Piet, op de Nationale Inventaris Immaterieel Cultureel Erfgoed in Nederland. Zij deden dit op voordracht van Stichting Sint en Pietengilde"

Duidelijk toch? Als dérgelijke officiele instanties dít verklaren, dan is het daarmee bewezen dat jouw verhalen dus de grootste onzin zijn.

Dergelijke instanties binden hun naam namelijk NIET aan de rare verzinsels waar jij 'ons mooie kinderfeest'mee probeert te associeren.

En daarme is de discussie wel af.

JE kunt dit zo van mij aannemen, of niet.. Jouw keuze, en jouw verantwoordelijkheid.

Niet gaan lopen janken als je met dit soort verhalen, in de kroeg, een barkruk in je nek krijgt bv.

En die barkruk kan bést van een Surinamer of Antilliaan komen, 'bij wijze van spreken'.
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 22:01
Ahahahahaa gastje zoals ik... grappige gast.. je kan voor de 2e keer weer geen antwoord geven op vragen die ik stel.. DAT ZEGT GENOEG CLOWN.. en men moet durven een barkruk te gooien.. zullen we zien wat er gebeurd..
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 22:15
Dat zul je dan inderdaad wel zien ja, en ik verzeker je dat dat een heel andre belevenis gaat worden als wat jij hier met je stoere grootspraak dúrft te beweren. De macht van de menigte kan je nooit tegenop, en de overgrote meerderheid van Nederland is tégen het afschaffen van Zwarte Piet, en is strontzat van al die etterbakken die dit maar zo door laten escaleren.

Als jij denkt, met je overheersende en ziekende teksten zó je mening aan heel Nederland te moeten opdringen, dan zal Nederland je vanzlf, hardhandig laten weten daar niet van gediend te zijn.

En 'antwoord op een vraag"? Welke vraag? Er is geen vraag, is is gewoon een feit dat Sinterklaas en Zwarte piet een bevestigd Nederlands Cultureel Erfgoed is, en nóg wil jij als 'zielige eenling' beweren. Accepteren, of opzouten! zo simpel is het.

Als allochtonen in jóuw thuisland komen te migreren en verwachten even dat jullie je cultuur aanpassen omdat zij zich er op een of andere bekrompen manier, raar bij voelen, wordt ze hetzelfde gezegd.

Wie is nu de clown dan? Jij danst hier als een pipo om de feiten en de realiteit heen.

Er is geen vraag van wáárom er in 1885 oid, ineens een Zwarte piet kwam, dat gebeurde, men vond het grappig, die 'zwarte pieten' deden zich voor als acrobaten en grappenmakers, en dit is traditioneel zo gehouden, en zelfs uitgebreid. Nergens in die hele ontwikkeling wordt er ook maar 1 associatie gemaakt met discriminatie, racsime, of slavernij, of wát jij er ook aan negativiteit bij wilt halen.

Dit is letterlijk jouw woord, tegen dat van de rést van Nederland.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 22:16]
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 22:27
Met mijn stoere grootspraak...

Wat voor mafkees ben jij dan jij hebt het over een barkruk dan mag ik niet zeggen dat het niet zal gebeuren want ik moet als een sulletje die barkruk in me nek ontvangen... ben jij wel helemaal lekker?

Het is mijn woord tegen heel Nederland ahahahahahahaa dacht je dat er alleen maar autochtonen nederlanders in nederland woonde.. ahaha clown ga naar bed.. sinds je toch geen antwoord kan geven op de vragen die ik jou stel stop met antwoorden. Of geef gewoon toe dat er gaande is.

De macht van de menigte is te groot om tegen op te springen??

Ps. In Amsterdam is zwarte piet al afgeschaft dus wat bedoel je?!?! Nu de rest van nederland nog en GELOOF MIJ zo ver komt het dan ga we zien we er janken..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 22:30]
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 22:40
Als die afschaffing er wel doorkomt, dan duurt het niet lang voordat de Nederlanders in opstand komen tégen deze onderdrukken van de 'allochtonen'.

Er zijn genoeg 'allochtonen' die hier enorm voor vrezen: die mensen wonen hier prima, en maken nergens een probleem van, het is juist de randgroepering met mensen als jij; jullie máken ergens een probleem van, en als de Nederlanders aangeven daar nu eens compleet klaar mee te zijn, dan 'ligt het aan de Nederlanders'.. Nee gastje.. kijk jij maar uit met je grote waffel. Nederland is hier klaar mee.

En goedschiks(hopelijk), of kwaadschiks, ga jij daar ook wel achterkomen...

PS: is in Amsterdam niet afgeschaft, er zijn een aantal scholen die... maar ook een antal scholen die níet....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 22:41]
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 22:44
Ahahaa over grootspraak gesproken... OEH nu shake ik em.. al komt heel europa in opstand.. je kan niet in opstand komen tegen iets wat niet van deze tijd is.. praat vooral voor je zelf want wat ik al zei amsterdam is klaar met zwarte piet.. NEXT
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:59
Zwarte Piet wordt nooiit afgeschaft. Alleen in de grote steden waar het beleid wordt gevoerd door extreem domme laffe linkse partijen. In het echte Nederland in de regio zal men dit nooit accepteren.
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 22:39
Je bent echt een zielig geval man.. wat voor argumenten zijn dat omdat men niet meer ontwetend is mogen witte nederlanders maar alle racistisch mogelijke dingen roepen om daarmee duidelijk te maken dat ze er niet van zijn gediend.. ga naar bed je bent moe.. daarom kraam je onzin uit nog maals FACE IT zwarte piet is niet van deze tijd en word afgeschaft.. en je kan er geen malle moer aan doen. PUNK
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 22:40]
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 22:42
Onwetend heeft hier niks mee te maken, Sint en Piet is een Nederlandse traditie, 'Face IT'..

Wij gaan Nederland niet aanpassen aan JOUW standaard, ongeacht je argumenten of beweringen

Hier, nogmaals:
"Op 15 januari 2015 plaatste het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed (VIE), tegenwoordig bekend als Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN) het sinterklaasfeest, inclusief Zwarte Piet, op de Nationale Inventaris Immaterieel Cultureel Erfgoed in Nederland. Zij deden dit op voordracht van Stichting Sint en Pietengilde"

Wel gedeelte van 'Nederlands Cultureel Erfgoed' begrijp je niet?

Dateert uit 2015, dus ,'is niet van deze tijd' is ook weé'r lulkoek van je.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 22:42]
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 22:52
Ontwetend heeft hiet ALLES mee te maken clown..

Dus omdat je met dit artikel komt denk je dat niets veranderd kan worden.. dan zit je er zwaar naast want ojaa verandering komt er..

"Ongeacht jou argumenten.." jij weet precies wat er gaande is.. blijf vooral ontkennen.
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 22:58
www.lindanieuws.nl/videos/arjen-lubach-zwarte-piet-verandert-niet-snel/

Of is dit ook onzin..

Ahahahaha jullie zijn exposed! En dat doet vele pijn.
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 22:58
Speciaal voor jou dan:


Er kwam de sint iets naars ter oren

Wat hij toch liever niet zou horen

Jij wilde graag een groene piet


Een zwarte, nee dat kan echt niet

Geel of blauw is geen bezwaar

Desnoods een zilver exemplaar

Maar bruin of zwart dat is verkeerd

Omdat je dan discrimineert

Zo wordt de sint de bonte hond

Maar ken jij wel de achtergrond ?

Ik denk het niet, maar ’t is niet gek

Die kleine zorgt voor tijdgebrek

Daarom legt sint het nu maar uit

Want van jouw visie klopt geen fluit

Mijn pieten zijn geen echte negers

Maar doodgewone schoorsteenvegers

Ik heb wel wat bewijs daartoe

Wat dacht je van de piet zijn roe ?

En ook zijn prachtige kledij

Is functioneel en hoort daarbij !

Als je vaak door de schoorsteen schiet

Wordt je vanzelf een zwarte piet

Knoop dit maar heel goed in je oren

Mijn zwarte pieten, dat zijn moren

Een moor, dat is een Arabier

En ik heb ook nog Berbers hier.

Ikzelf sluit daarna de rijen:

Sint Nicolaas komt uit Turkije

Ik ben in Patara getogen

Daar is geen letter van gelogen

Ik zeg het nu dus maar gewoon:

Ik ben een echte allochtoon

Het toppunt van de integratie ?

Mijn intocht, waar de hele natie

Voor een Turk en Marokkaan

Vrolijk aan de wal gaat staan

Daar is dus niks racistisch aan....

Dus voor de blauwe variant

Ga je maar naar smurfenland...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:01
Dit lied zou op scholen gezongen moeten worden!
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 23:09
Je praat over INEENS....

De Telegraaf, 16 december 1989

De zwartepietendiscussie is veel ouder dan de meeste mensen denken. Zwarte Piet roept niet pas 5 jaar weerstand op, maar al zeker 50 jaar. Het Citaat zet 5 klassieke krantenartikelen op een rijtje.

. Symbool van racisme?

In 1984 schreef de Amerikaanse sociologe Toni Stuart een gedreven betoog in NRC Handelsblad. Enkele voorspellingen uit het artikel blijken 30 jaar later uitgekomen:

‘De discussie over Zwarte Piet is nog niet voorbij – hij begint nog maar net’

‘Zolang de protesten tegen Zwarte Piet worden genegeerd, zullen ze voortduren en groeien.’

Waarom Sinterklaas zo nodig zwarte helpers hebben?' schreef De Telegraaf op 11 november 1988 in hun bekende koeienletters. 

De zwartepietendiscussie in de 21e eeuw gaat niet alleen over het volksfeest. En dat was in 20e eeuw niet anders. Zwarte Piet wordt en werd gezien als een symbool van een groter probleem. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het artikel 'De Anti-racisten' van Hans Moll in het NRC Handelsblad van 3 november 1990. De uitspraken die Moll citeert zouden 25 jaar later zo weer in de krant kunnen. Of op een blog.

Hoe bedoel je INEENS?

Je moet wel weten waar je het over hebt.
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 23:19
Ik weet precies waar ik het over heb: Een zielig mannetje die op alle mogelijke manieren dit uitverband probeert te trekken, precies zoals je al refereert: toen is eenzelfde iets besloten, en is dit gewoon de doofpot in gegaan: vééls te kleine minderheid, tegenover een enorme meerderheid. Toevallig omdat er tegenwoordig social media is, waardoor dit soort roeptoeters ineens een platform krijgen, betekend niet dat ze gelijk hadden. Dat hadden ze namelijk niet. En van de Nederlanders kríjgen ze dat ook niet.

Sinterklaas en Zwarte Piet, zijn sinds januari 2015, officieel, Nederlands Cultureel Erfgoed.

Anders google de betekenis ván 'Nederlands Cultureel Erfgoed' eens. je bent er bedreven genoeg in.
Wellicht dat het je dán duidelijk wordt hóe verschrikkelijk zielig jij hier op een KINDERtraditie loopt te bashen.

Ik hoop dat je geen kinderen hebt, iig...of ze krijgt! Je zou er niet aan moeten denken om zo'n vader te moeten hebben.

Maar goed dan... Jij post een stukje van 28 jaar geleden.. zal ik het dan aanpassen tot ' Na 27-28 jaar, ineens wéér last van hebben'.???

Want dán wordt het nog duidelijker dat het dus hélemaal nergens op slaat hé! :)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 23:20]
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 23:40
Kijk dit is dus wat een zielig mannetje zoals jij doet.. NIET ANTWOORDEN OP WAT IK VRAAG of laat zien.. want dan zit je mond in je kont.. ik weet genoeg. En ga ook niet meer verder.. want je bent te zielig voor woorden om het te blijven ontkennen.. met je uit zijn verband gerukte verhaal jochie je weet niet waar je het over hebt. Maar je komt er nog wel achter.. of misschien ook niet als je met een bord voor je porem blijft lopen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 23:44]
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 23:43
Dat ik dingen van 28 jr geleden post is om jou er op te wijzen dat het niet ineens is en dat men er Toen al mee bezig was.. maja ik weet beter..
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 23:54
Dit is echt het laatste wat ik hier over zeg.. je mag nog zoveel mensen met je mee hebben die het met je eens zijn.. jij en ik weten wat de waarheid is.. en daar komt of je het nou leuk vind of niet verandering in.. en dan wil zien of nederland in opstand komt zoals jij zegt.. aha grappige gastje.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:59
Let op he...sint een goed man omdat hij de slaven had vrijgekocht? Dat zeg je Toch? Heb ik dat goed? Weet je hoe het eigenlijk echt echt echt Zit? ER HADDEN NOOIT SLAVEN MOGEN ZIJN!!!! Denk daar maar eens over na, misschien dat je dan ook een beetje anders ertegen aan kijkt? Waarom moesten ze slaven worden? Omdat ze donker waren? Waarom waren blanken de baas? Zoals ik al zei, SLAVEN HADDEN ER NOOIT MOGEN ZIJN.
Vind ik leuk
Nuance +2568
woensdag 15 november 2017 om 00:06
Ik geloof dat jij denkt dat alleen blanken slaven hadden. Integendeel; de grootste slavenhalers waren Ottomanen en andere arabieren. Aztecen hadden ook slaven, Afrikanen ook. Overal waar geld te verdienen valt, is ellende. Het is wel dankzij diezelfde blanken dat de slavernij is afgeschaft.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 00:27
Wat betreft die donkere slaven, is het ook diezelfde blanke die het is begonnen, en nog specifieker zelfs, niet het brede begrip blanken maar gewoon zoals het is de Hollander/Nederlander onder andere. Maar dat ga je nu zeker ontkennen? VOC is ook een fabel. Of WIC? Die heeft zelfs een monopolie gehad op slaventransport tussen de westafrikaanse kust en noord en zuid amerika. Zal je ook weer een antwoord op hebben. We leven niet meer in het verleden, moeten we ook niet doen, maar geef gewoon wel eerlijk de rol van de betrokkenen aan. Ook als het je niet bevalt. Nederland heeft flink verdiend aan de slavernij. Zeg eens eerlijk, hoe zou jij gereageerd hebben als niet de donkeren, maar de blanken in die tijd de slaven waren geweest? Zou je dan ook zeggen dat het wordt opgeblazen allemaal?
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 00:36]
Vind ik leuk
Nuance +2568
woensdag 15 november 2017 om 06:38
Ik veroordeel wat er toendertijd is gebeurd, maar ik ga me niet verontschuldigen voor wat mijn voorvaderen hebben gedaan. En ik ga zeker niks betalen aan sujetten zoals Silvana Simons die zeggen smartegeld te willen. Dan luister ik liever naar de Braboneger (luister naar hem op youtube), die zegt: nie mauwen, werken me oe mars.
En google jij maar eens over de slavenhalers uit Noord Afrika die verantwoordelijk zijn voor het in slavernij brengen van anderhalf miljoen blanke slaven. Lees maar eens over de Barbarijse piraten. Nederland is een van de meest tolerante landen in de wereld. Wij geven miljarden uit aan ontwikkelingshulp, iedereen kan hier komen studeren, gelijke rechten voor mannen en vrouwen, homoseksualiteit is geaccepteerd (oja behalve door moslims), goede gezondheidszorg, goede sociale voorzieningen,. Wij doen het nog niet zo slecht voor een stelletje domme tatas. Jij moet eens kijken wat blanken wel goed doen ipv met een verwijtend vingertje te wijzen op iets van 400 jaar geleden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 06:39]
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 12:17
Wie heeft er gezegd dat jij je moet verontschuldigen dan? Ik niet. En ik wijs niet, maar geef iets aan en stel een vraag. Dat jij het zo opvat, zegt denk ik meer over jou dan over mij. En ik vind dat je nou ook weer niet moet doen alsof Nederland zo een heilig land is. Dat is het namelijk niet en dat weet je best. En ohja, het enige moment dat ik Sylvana Simons goes heb gevonden en heb gesteund is bij TMF met haar programma Sylvanas Soul. Weet je dat ook weer. Was heerlijke muziek.
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 12:18]
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 12:19
Wie heeft er gezegd dat jij je moet verontschuldigen dan? Ik niet. En ik wijs niet, maar geef iets aan en stel een vraag. Dat jij het zo opvat, zegt denk ik meer over jou dan over mij. En ik vind dat je nou ook weer niet moet doen alsof Nederland zo een heilig land is. Dat is het namelijk niet en dat weet je best.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:55
Goed verwoord!
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 14:02
Hoe meer het er over gaat, hoe meer dit blijft hangen. Hou gewoon je kop erover, lekker laten joh. Wat boeit het allemaal. Ik ken donkere mensen die 't prima vinden, ik ken blanke mensen die 't niet prima vinden. Lekker boeiend, ophouden. Dit is een voetbalsite.
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 18:52
PS: hoezo zou Zwarte Piet dan 'moeten verdwijnen'. Nogmaals, is een onderdeel van onze cultuur, en traditie. Hoezo moet een land, zijn of haar tradities afschaffen of aanpassen omdat bepaalde etnische minderheden, hier ineens last van wíllen krijgen???

'Last van wíllen krijgen." Precies dat, en niet anders...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 18:52]
Vind ik leuk
Jerome +1247
dinsdag 14 november 2017 om 20:24
@ Garinsha. Inderdaad oprotten! Zwarte Piet moet zwart. De boel niet omdraaien sukkel. Jullie ergeren jezelf daaraan wij niet.
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 22:31
Je vader is een sukkel mafkees
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:11
Echt een stomme vergelijking alsof jij alle donkere personen kent die er last van hebben. Dit is wat ik bedoel, nu ga jij voor andere uitleggen wat ze wel en niet erg moetten vinden hoe kan jij dat nou weten als je zelf nooit in die schoenen heb gestaan?
Vind ik leuk
jaja_PSV +17470
dinsdag 14 november 2017 om 18:59
Ik vind blanke vla niet kunnen in de supermarkt... aanstootgevend.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 19:01]
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 19:06
Voel jij je daar ook al zo négatief door bejegend?

Verschrikkelijk he, je krijgt bijna flashbacks naar de holocaust bv....
Vind ik leuk
Gizmo +3434
dinsdag 14 november 2017 om 22:11
Misschien moeten ze eens stoppen met die subsidies voor die club die zo tegen zwarte pietjes is ... best kans dat het dan allemaal niet meer zo'n probleem is als er geen hoop poen meer binnen komt.

Vind ik leuk
Gizmo +3434
dinsdag 14 november 2017 om 22:08
Ik durf bijna niet meer in mijn zwarte auto te gaan rijden.

Maar een witte auto vind ik ook niet echt kunnen meer .. ik weet niet of dat van Sylvana mag !!!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:04
Dat mag pas als je er eerst door de modder mee rijdt.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:03
Wat dacht je van jodenkoeken of witte hagelslag.
Vind ik leuk
John M. +3197
dinsdag 14 november 2017 om 23:03
En sneeuwwitje die zeven mannen had... weg ermee.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 23:06]
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 18:25
Ja ik ben blank en? Mag ik dan geen mening hebben? Ga jij maar eens een boek over moslims openslaan. Maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over gedrag van nu. En een buitenproportioneel deel van de Marokkaanse jeugd misdraagt zich. En als daar wat over gezegd wordt, is dat racistisch. Dat vind ik lachwekkend. Het interesseert me geen reet wat voor kleur je hebt, maar als je mijn vrouw een ongelovig varken noemt, dan heb je toch echt met mij een probleem. Als haatbaarden de invoering van de sharia in Nederland prediken, dan moeten die het land uit. Of vind jij dat normaal, sharia in Nederland? Ik weet zeker dat het overgrote deel van de allochtoonse bevolking rustig in Nederland wil wonen en een bijdrage wil leveren aan onze maatschappij. Daartoe zijn ze van harte uitgenodigd. Maar wel even je criminele, haatzaaiende opruiende, groepsgenoten tot de orde roepen. Dat wordt van mij als Feyenoorder ook gevraagd als “onze Feyenoordhooligans” weer over de schreef gaan. Zo, cirkeltje weer rond.
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 18:30
je kan van alles zijn maar blank ben je sowieso niet. sorry.

jaa dat klopt de marokanen misdragen zich altijd.

en het klopt ook dat donkere mensen altijd in een slachtoffers rol schuilen..

maar de witte mensen dan? want daar hoor ik je niet over?
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 18:54
Nee, maar het gaat toch over Amrabat en zwarte pieten? Ik heb geen probleem met het feit dat Amrabat voor Marokko kiest, moet hij zelf weten. Maar de reden vind ik belachelijk. De verruwing van de samenleving komt eerst en vooral door mensen die zich niet weten te gedragen en zich niet willen aanpassen. Waarom moet ik het dan over blanken hebben? Als die zich niet weten te gedragen, veroordeel ik dat ook.
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 19:25
Dat betwijfel ik.. het ging helemaal niet om zwartepieten.. dat is het hele verhaal.. ik weet ook niet waarom dat genoemd moest worden..
Vind ik leuk
Gizmo +3434
dinsdag 14 november 2017 om 22:13
Witte mensen moeten maar naar Suriname om een authentiek Sinterklaas feest te vieren.

Zwarte Pieten genoeg daar.

En als je er 1 laat schrikken zodat hij witjes wordt dan maak je die Sinterklaas.
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 22:32
Als dat ze lukt geef ik je een miljoen grapjas.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:51
Eens
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:21
En hoe gaat dat rustig houden van die over de schreef gaande hooligans?
Vind ik leuk
Nuance +2568
woensdag 15 november 2017 om 18:49
Dat lukt mij niet, dus daar heb je de overheid voor nodig. Belangrijk verschil is dat mijn kinderen geen hooligans zijn en veel Marokkaanse jeugd wel, straathooligans welteverstaan. Eerste verantwoordelijkheid hebben de ouders. Daar gaat het mis met onze Marokkaanse prinsjes.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 20:26
Dusss... bij Marokkanen is het de verantwoordelijkheid van ouders en bij Nederlanders die van de overheid. Duidelijk verhaal. Ik hoop dat je hoprt dat dat niet oke is.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:55
Andersom krijgen en kregen de allochtonen ook altijd de schuld toch? Dat mag wel?
Vind ik leuk
Djambo +3513
dinsdag 14 november 2017 om 18:23
VP EDIT: ongepaste reactie
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:52
Een smeervarken om pre iets te zijn
Vind ik leuk
Johan.l +3956
dinsdag 14 november 2017 om 19:41
Ben je weg even kwijt ventje
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:03
daar sla je de plank volledig mis. natuurlijk zijn er mensen die zich misdragen. maar de goeden moeten altijd het slechte van de ander verantwoorden. Daar word je nogal moe van.
Vind ik leuk
Bertus +2273
dinsdag 14 november 2017 om 18:18
Het zou beter zijn als die paar 'goede' de slechte eens zouden aanspreken op hun gedrag maar dat gebeurt niet. Het ligt altijd aan een ander.Juist daar word ik moe van.
Vind ik leuk
RDB2402 +2881
dinsdag 14 november 2017 om 18:18
Das het kwalijke .. het percentage is 25 goed en 75 slecht, daar word ik moe van idd !
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 18:53
Naah.. tis eerder andersom, maar die 25% haalt élke dag de voorpagina, en die ander 75% die met de rest van de buurt een feest organiseert oid, die krijgen geen vermelding: Is niet sensationeel, verkoopt niet.
Vind ik leuk
Ale +1185
dinsdag 14 november 2017 om 19:30
Het oplossingspercentage vd politie is nog geen 60% dus die percentages liggen wel wat hoger dan 75%
Vind ik leuk
Johan.l +3956
dinsdag 14 november 2017 om 19:43
90% van alle Marokkanen onder de 20 is in aanraking geweest met justitie, dat zijn de echte cijfers
Vind ik leuk
Sil95 +4235
dinsdag 14 november 2017 om 18:01
Wat een onzin...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:43
Anne Faber vermoorden en dan verkrachten, als Nederlander!!
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 17:45
Trek het allemaal nog wat verder uit zijn verband, zeg...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:53
Anne faber is een fabeltje verzonnen door de overheid om er een wet door te drukken
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:41
Wat een onzin zeg! Stel je aan hey, wees trots dat Nederland je graag wou hebben( al snap ik niet waarom ...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 17:42]
Vind ik leuk
Niels92 +1970
dinsdag 14 november 2017 om 17:42
'' Het ligt 'deels aan de verruwing van de Nederlandse samenleving' dat Feyenoord-middenvelder Sofyan Amrabat afgelopen maand zijn keuze liet vallen op Marokko in plaats van Oranje. ''

Ik heb geen hekel aan Marokkanen of wat voor een achtergrond dan ook, waar ik wel een hekel aan heb is altijd maar dat vingertje wijzen dat het aan de '' Nederlandse samenleving ligt '', ze zoeken steeds weer de slachtofferrol op, misselijkmakend!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 17:42]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:46
het is zo makkelijk voor ze, als je ze ergens op aanspreekt hoeven ze allemaal te roepen dat je een racist bent en je bent gelijkt ontkracht.
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 17:58
Precies. Die zgn verruwing kómt ook door een aanzienlijk deel van een specifieke randgroepering van jongeren met Marokkaanse roots. De échte Marokkaanse gemeenschap in Nederland, distantiëert zich hiervan, schaamt zich hiervoor, en er zíjn al incidenten geweest van trotse Marokkanen die dit soort klojo's gewoon zélf aanpakken(die vlogger die een pak slaag kreeg van die 'dikke mocro', 'Flikker op man, je maakt ons ten schande zo!'etc... Dikke pluim voor die 'dikke Mocro'! Nee.. Niks Mocro, dat is een Nederlander in mijn ogen. Die woont hier al lang genoeg om ons land te respecteren en te accepteren, dat hij er wat culturaliteiten uit zijn 'originele moederland'o pna houdt, is een vrij recht wat hij als Nederland mag uitoefenen.)
Dit te hebben gezegd, gaat het er míj iig niet om, om een vergrootglas op elke Marokkan te leggen: dit soort problematiek vind je in zga alle culturen en nationaliteiten(Vooral de Nederlandse!, we hebben zelf ook genoeg idioten rondlopen!)
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 17:43
Haha, zijn we toch een beetje belangrijk op dit forum.

Kom op, wat een lulkoek zeg.
Vind ik leuk
bits +4023
dinsdag 14 november 2017 om 17:47
Inderdaad, als ze beslissingen al gaan baseren op wat er op fora gezegd word houden we niemand meer over in het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:44
Hij heeft gewoon gelijk in Marokko zijn ze blij met hem en wordt hij opgeroepen, dat moet hij hier nog maar afwachten ,dus ophouden met zeuren..en bij Feyenoord zijn we ook blij met hem..
Vind ik leuk
Ale +1185
dinsdag 14 november 2017 om 17:44
Ligt inderdaad aan de Marokaanse jeugd dat ik amrabat niet bij het Nederlandselftal wil. Altijd leggen ze de schuld bij een ander neer.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:46
Maar wel een wk
Vind ik leuk
RDB2402 +2881
dinsdag 14 november 2017 om 18:20
Wat vind jij belangrijker ? Een WK of dat de Marokkanen zich eens leren gedragen ?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:32
Dat Menno b en de moordenaar van Anne Faber en de pedofielen in Thailand Nederlanders zijn!!
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 18:36
Jij hebt echt geen verstand van statistiek, zie ik al.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:38
Wees jij maar trots dat de moordenaar van Vaatstra een Nederlander was!!
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 18:44
Jij snapt er echt geen reet van he? Het gaat om gedrag. Ik verafschuw moord, verkrachting, racisme. Maar als jij niet wilt inzien dat een deel van de Marokkaanse jeugd zich misdraagt ben je blind. En zij misdragen zich meer dan anderen. Hoe komt dat? En dan moet je niet Nederland de schuld gaan geven. Dat gedrag kies je zelf. In Nederland heeft iedereen kans om te slagen, kijk naar onze grote held Abouthaleb burgemeester van Rotterdam. Kijk jij maar eens in de spiegel; ben jij misschien racistisch naar die tatas toe?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 18:45]
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 00:20
De witte nederlander is ook niet vies van het verkrachten van een minderjarige, om vervolgens na 5 jaar weer vrij te zijn. En daarna met ze alle heel hard roepen dat de marokkaanse relschoppers het land uit moetten.. smh omgekeerde wereld hierbij dit pedofielen landje die gasten worden beschermd door de jistitie mogen hun zaak thuis afwachten in vrijheid.
Vind ik leuk
Nuance +2568
vrijdag 17 november 2017 om 07:00
Dus omdat een witte Nederlander een gruwelijke misdaad heeft begaan en daarvoor volgens het rechtssysteem wordt veroordeeld, mag ik geen mening hebben over etterende Marokkaantjes? Heb jij wel eens iets gelezen over logisch redeneren, het juist gebruiken van argumenten? Twee totaal onvergelijkbare zaken. Maar prima joh als jij het structureel wangedrag van een groep wilt ontkennen of bagatelliseren met als reden dat een blanke ook wel eens een misdaad begaat, ben jij onderdeel van het probleem.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:17
Mooi verhaal. De moordenaar die in Barcelona op kinderen inreed was een Marokkaan en zo kan er een hele lange lijst gemaakt worden.
Vind ik leuk
Vak-DD +7765
dinsdag 14 november 2017 om 18:52
Lees dit dan ook maar eens : https://eunmask.wordpress.com/2014/11/09/ali-lahrouchi-zo-belazeren-marokkanen-de-nederlandse-staat/
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 19:05
Mooi stukje idd. 'Je moet niet alles geloven wat op internet staat', maar dít is wel érg makkelijk, en opzichtig: denk dat menig mens wel een paar voorbeelden van dít soort flessetrekkerij kan herkennen in zijn of haar omgeving.
Vind ik leuk
Ale +1185
dinsdag 14 november 2017 om 18:36
In Nederland kan je als vrouw zijnde tenminste aangifte doen. In hun cultuur word dan de vrouw opgepakt voor uitlokking. Pedofilie is ook normaal want kinderhuwlijken komen er genoeg voor. Het is maar hoe je het bekijkt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 18:38]
Vind ik leuk
Vak-DD +7765
dinsdag 14 november 2017 om 18:51
Lees dit maar eens : https://ejbron.wordpress.com/2012/07/02/slaven-van-de-islam-de-versluierde-volkerenmoord-van-de-arabieren/
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 18:55
Oei, maar dat is niet de bedoeling. Alleen blanken waren fout he vroeger.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:56
3 wedstrijden idd en dan een jaar of 40 weer niks
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:45
Amrabat is een Riffijn, alsof die in Marokko altijd zo geliefd zijn. Verschil is dat de achterlijken in Nederland hun gal op internetfora spuwen
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:47
Hou politiek hier buiten vriend!!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:49
Want iceman als je her zo wil spreken, kun je ook zeggen 80% is van riffijnse afkomst, dat wil zeggen dat criminaliteit bijna alleen maar door Riffijnen word gepleegd!?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:19
Wat is je punt en wat heeft dat met mijn opmerking te maken?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:24
Riffijnen? Alsof die zo geliefd zijn zeg je?

Dit heeft niks te maken met de kwestie waar jij op doelt!

Van tanger tot dakhla van Nador tot ourzazzate zijn ze allemaal de straat op gegaan om te vieren!!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:29
Dat klopt inderdaad. Aan de andere kant zullen er altijd enkele Arabieren zijn die Amrabat niet als volwaardig Marokkaan accepteren omdat hij Riffijn is, net zoals enkele achterlijke Nederlanders Amrabat niet als volwaardig Nederlander zullen zien. Verschil is dat Amrabat in aanraking komt met die Nederlanders en (nog) niet met die Arabieren. Het argument dat t door negatieve berichten op internetfora komt is dus niet zo sterk, want die berichten vertegenwoordigen een minderheidsstandpunt
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:34
Jij doet hetzelfde als die schmetta due hier aan t discrimineren zijn.. ik lig niet Wakker van jou!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:37
Slaap lekker vriend, ik wens je veel wijsheid en talent voor begrijpend lezen toe.
Vind ik leuk
Vak-DD +7765
dinsdag 14 november 2017 om 18:54
Daar vieren, in Nederland, België en Frankrijk om te rellen, vernielen, politie aanvallen en te plunderen ! Maar in marokko durven ze dat niet omdat de politie daar ze wel even anders aanpakt als die softies hier.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:20
In Rusland zullen ze het ook niet proberen hoor dan ga je mee een steegje in en kom je er halfdood uit.
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 17:47
Lachwekkende verklaring weer dit. Het feit dat er uberhaupt dubbele paspoorten zijn, werkt dit soort discussies in de hand. Als je deel wil uitmaken van een samenleving zul je je moeten aanpassen. Een hand weigeren van een vrouw past daar niet bij, het uitschelden van Westerse vrouwen past daar niet bij, het niet accepteren van andere geloven past daar niet bij, het niet afwijzen van fundamentalisten past daar niet bij. En zo kan ik wel even doorgaan. Door dit soort gedrag van tweede en derde generaties Marokkanen wordt de genoemde verruwing veroorzaakt.
Er zijn veel voorbeelden van groepen mensen die hier met vallen en opstaan wel goed zijn opgenomen in de samenleving. Maar het is het oude liedje; als een arabier struikelt, krijgt de stoep de schuld. Overigens ben ik van mening dat Amrabat een goeie jongen is, en ik moet nog zien of hij wel achter de woorden van zn zaakwaarnemer staat. Overigens geeft Sofyan vrouwen wel een hand. Voor de zaakwaarnemer steek ik die hand niet in het vuur.
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 17:55
Mooie eerlijke reactie. Ook over Amrabat. Die jongen mocht kiezen en koos voor Marokko. Zolang ze die keuze kunnen maken, kan het ook voor een ander land zijn. Daar moeten we nu niet spastisch over doen.

Er moet wel een systeem komen dat dat geswitch voorkomen wordt. Veel van die Marokkaanse Nederlanders speelden wel degelijk voor onze nationale jeugdelftallen en maken nu de keuze voor Marokko. Logisch dat wij er niet allemaal blij om zijn, omdat die jongens gewoon hier geboren en getogen zijn. Misschien is de oplossing dat een switch pas mogelijk is twee, drie of vier jaar nadat ze nog in ons jeugd Oranje gespeeld hebben. Als het hart zo belangrijk is, dan moet die termijn te verteren zijn...
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 18:01
Diverse figuren in Marokko zijn bewust bezig olie op het vuur te gooien. Als ze onze Marokkaanse voetballers willen contracteren prima, maar neem dan ook alle veroordeelde criminelen met een Marokkaans paspoort terug. Maar die worden door Marokko geweigerd. Het toppunt van hypocriet; zolang je goed kunt voetballen met een dubbel paspoort ben je welkom als crimineel niet.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:50
Totdat hij in Marokko woont. En met Marokko verliest. Dan is het oorlog.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:35
Nee hoor er is nooit oorlog geweest in die 20 jaar dat ze er niet waren geweest
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:52
een marrokaan moet voor marroko kiezen daar kunnen wij niks mee.maar dan moeten ze hun keuze eerder maken en niet uitkomen voor jong oranje
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 18:06
Definiëer "Marokkaan"

In míjn woordenboek is dat niet iemand die in dít land(Nederland) is geboren ,getogen, opgeleid, zga alle jeugdopleidingen doorlopen, etc..

En dan op de allerlaatste snik, toch voor Marokko kiest.

Het is niks anders dan een stukje simpele erkenning van een bekend feit; Als je in Nederland bent geboren, ben je een Nederlander.

Ben je in Duitsland geboren, dan ben je een Duitser.

Ben je in Zimbamwe geboren, dan ben je een Zimbabwaan..

etc..etc..Het is allemaal ZO eenvoudig.
Waarom hier nog een issue van gemaakt wordt, ... tja..

"Dát kan alleen in Nederland"...?
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 18:13
Nee.

In Duitsland speelt ene Boateng.
Voor Ghana speelt zijn halfbroer.

Dezelfde Ghanese vader en allebei een Duitse moeder en in Duitsland opgegroeid.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 18:14]
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 18:46
Jerome, en Kevin-Prince?

En vooral het feit dat zn bróer voor Ghana speelt.. Ok, dát is de overtreffende trap.. :P
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 19:24
Die bedoelde ik, ja...;-)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:52
Ik ben het helemaal eens met zijn zaakwaarnemer !
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:56
Wat een ' verrassing ' !
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:26
Waarom?

''Het ligt 'deels aan de verruwing van de Nederlandse samenleving''

Ik ben het hiermee eens, mensen worden niet geaccepteerd en dat is heel kwalijk. Het ligt ook aan een groot deel van de Nederlanders, teveel racisme en vooral door die chloorkop!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:53
Gaat toch heen met een groot deel van de Nederlanders doet aan racisme!

De racisme-kaart trekken haha!

Iedereen die zich aan de regels houdt en zich aanpast aan de Nederlandse maatstaven heeft geen problemen.

Dramaqueen!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:59
En eerst was ik een racist volgens jou?
En Amrabat houdt zich niet aan de regels?

Nu komt de ware aap uit de mouw.

Verder ben je geen reactie meer waard, laters!

(vergeet je pilletje niet)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 20:01]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:52
Groot gelijk Amrabat! Waarom kiezen voor een land die je nooit en ten nimmer als een volwaardig medelander zullen zien?

Altijd klagen op marokkanen maar zodra ze het met iets beter doen dan weer kleineren met iets anders. Het is een typische cyclus die veel allochtone jongeren al sneller door hebben gekregen dan de generaties voor hen.

Ik geef ze groot gelijk.
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 18:04
Karim wordt zeker als volwaardige lid van onze samenleving gezien. Maar die gedraagt zich gewoon normaal. Jij bent toch Rotterdammer? Dan weet jij toch waardoor Tropicana is gesloten? Tweede en derde generatie Marokkanen verkloten het voor de rest.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:02
Ja door de zwemmende guppies
;-)
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 19:10
Grappig, maar inhoud geven aan de discussie kan je niet. Slijmerig Amrabat complimenteren en tegelijkertijd die ruwe Nederlanders veroordelen. Je hebt weer je momentje van recalcitrant gedrag vertoont. De mazzel.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:15
Ik weet met wie ik te maken heb ;-)

In voorgaande discussies met jou is inhoudelijk ingaan op zaken een verspilling van...

Hey fijne avond knul
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 19:22
Haha lastig he? Ik begrijp wel dat je anders wil zijn dan anderen. Ik gun Amrabat het allerbeste. Lijkt me een goeie gozer en we zijn blij met hem bij Feyenoord. Maar ga nou niet als Marokkaanse zaakwaarnemer de oorzaak van de keuze leggen bij het blanke deel van Nederland. Kijk om je heen Rotterdamse Ajaxcied; wie maken er hier nou een teringzooitje van? En maar kankeren op Nederland. Neem dan een voorbeeld aan Abouthaleb, het beste voorbeeld van hoe integreren ook kan. En als Abouthaleb zegt “integreren of wegwezen”, dan steun ik hem daarin.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:28
Nee lastig is het niet. Zoals ik al zei een verspilling van...

Het feit dat een deel iets veroorzaakt zegt niets over de gehele populatie. Het is een feit dat er jarenlang een tendens gaande is in NL, waarbij jongens zoals Amrabat worden gezien als het marokkanenprobleem puur op basis van een sportieve keuze. Deze mensen betalen meer belasting dan ons, hun deelname aan de samenleving is meer wat jij en je nageslacht bij elkaar kan ophoesten man. Waar heb je het over...
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 23:33
Waar zeg ik dat ik Amrabat zie als een probleem? Nergens. En ik nuanceer juist omdat ik bepaald negatief gedrag veroordeel van een DEEL van de Marokkaanse jeugd. Ik daag je uit om 1 zin van mij te tonen waarin ik het hele Marokkaanse volk het land uit wil hebben of beledig. Die ga je niet vinden vriend.
Daarnaast weet jij helemaal niet hoe groot mijn familie is, of welke bijdragen zij geleverd hebben voor de Nederlandse samenleving. Maar geloof me onze stamboom gaat bijna 500 jaar terug en wij hebben godsgruwelijk veel belasting betaald, familieleden hebben gevochten en zijn gestorven in diverse oorlogen voor jouw vrijheid ventje. Daar gaat de belastingafdracht van een Marokkaanse voetballer echt bij in het niet vallen.
Maar maakt niet uit; elke Marokkaan die zich netjes aan de wet houdt, die niet schrikt van een vrouw in bikini, die ook Joden een plek gunt in Nederland, die homos dezelfde rechten geeft als ieder ander, die is welkom.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 23:36]
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 08:36
waar zeg ik dat jij zegt dat Amrabat een probleem is 'vriend'?

Dit bedoel ik, jij komt met teveel aannames om inhoudelijk een discussie te kunnen aangaan.

En ik had het niet over je stamboom sukkel maar over jou en je nageslacht. Zou een beetje raar zijn he als je je familie van 500 jaar(!) terug erbij haalt en zij per saldo minder belasting hebben betaald....dan een mocro voetballer ;-) Kortom je vergelijkt appels met peren wat eigenlijk een paniek reactie is omdat je het idee niet kan verkroppen dat een mocro (voetballer) meer bijdrage levert aan de samenleving dan jij met je Erasmiaans :-)


Begrijpend lezen is niet je allersterkste punt, merk ik.

Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:24
Hij is ook meteen een voorbeeld wat je kunt bereiken als je je inzet en normaal gedraagt. Die kamervoorzitter idem dito.
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 18:08
Dat is nu precies het probleem wat bepaalde mensen over zichzelf afroepen: Ze noemen zichZELf 'Marokkanen', ipv Nederlanders. Ze geven deze stempel, aan ZICHZELF!

Maar als wíj die stempel overnemen om díe specifieke groep aan te duiden, dan is het racistisch of discriminerend oid...

In vergelijking, een vergrotende trap va nde discussie over 'Joden' als scheld, of Geuzennaam; Als Ajax het gebruikt is het goed, maar...

Ja, precies dat ja :)
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 18:09
Komop. Een ieder die zich wil aanpassen wordt veelal aanvaard. Van Zeeuws-Vlaanderen tot Stadskanaal. En natuurlijk lopen er bij ons domme racisten rond. Daar moeten we niet achteraan willen lopen. Zo moeten tweede en derde generatie immigranten gewoon open staan voor onze samenleving en zich niet als groep gedragen of misdragen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:13
Om wat te horen dan? 'Jaaa nee we hebben het niet over jou maar anderen. Want jij bent anders...'

Gaaaaaaaaap
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 19:29
Nee hoor. Gewoon de wet handhaven . Die is voor iedereen gelijk en niet voor sommige groepen meer gelijk dan voor anderen, als je begrijpt wat ik bedoel...

Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:28
Ooit afgevraagd waarom een deel van de Marokkaanse gemeenschap niet als volwaardige Nederlander wordt gezien??
Als ze zich normaal gedragen dan is er werkelijk biets aan de hand! Er zijn genoeg groepen van buitenlandse afkomst die zich normaal gedragen en dus ook worden geaccepteerd!

De rellen in Brussel en andere steden zeggen toch gewoon genoeg? Of vind je dat ook weer normaal?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:05
Ik ken genoeg Nederlanders die zich niet gedragen maar wel als volwaardig Nederlander worden gezien.

En de rellen van 'onze' trouwe legioen dan? Zijn dat ook misdragingen van een bepaald ras?
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 19:28
Nee dat zijn geen misdragingen van een bepaald ras: want er zit van alles bij de hooligans van Feyenoord. Dus die vergelijking gaat mank. Daarentegen gaat een deel van de Marokkaanse jeugd stelselmatig over de schreef en zijn zij buitenproportioneel vertegenwoordigd in de statistieken over wangedrag en criminaliteit. En waarom mag je dat niet benoemen? En je bent pas volwaardig Nederlander als je deel wilt uitmaken van de samenleving, kankert op het weer en een hekel hebt aan Ajax.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 23:38]
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 19:31
Hoho, Nuance.

Je was net zo lekker bezig en dan gooi je die laatste zin eruit....


;-)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:36
Nuance en lekker bezig?

Dan ben je snel onder de indruk...;-)
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 21:41
He Ajaxcied, je bent niet in vorm vandaag he? Ben je moe? Normaal heb je wel je woordje klaar, maar ik zie en lees geen enkel argument.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 08:22
Zoals ik reeds heb aangegeven discussie met jou inhoudelijk aangaan heeft geen zin.

Goed lezen knul of leerde je dat niet op Erasmiaans?
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 14 november 2017 om 21:40
Sorry Jozef, was ff een geintje!
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 21:43
Moet kunnen....

;-)
Vind ik leuk
rinirat +844
dinsdag 14 november 2017 om 18:44
Je reactie is echt ongepast,dat gaat nergens over.
De jongen is hier geboren en opgegroeid.
Waarom dan in Nederland leven,zoals jij omschrijft is het elders een stuk beter.
Amrabat is gewoon een Nederlander die is overgehaald door emotie.
Hij mag mee naar het WK ging het alleen daarom?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:11
Mijn reactie is zeer gepast, want zo is het namelijk.

Altijd dat gezeik over voor welk land uitkomen dit en dat...en iedereen hier natuurlijk weer commentaar. Men beseft niet dat de marokkaanse voetballers meer belasting betalen dan alle VP leden en hun kleinkinderen in hun hele leven bij elkaar en dat ondanks ze voor Maroc kiezen.

Wat ik al zeg het is hetzelfde verhaaltje, beetje dat misplaatste arrogantie wat hier heerst.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:53
die marrokaanse spelers zijn niet van hoog niveau ook ziyech niet veel fouten in zijn spel.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:56
Er hebben ook genoeg mensen gezegd dat hij welkom is bij oranje. Daarnaast is het natuurlijk nooit handig als profsporter om je keuzes af te laten hangen van social media. De keuze dat hij voor marroko ging spelen had hij denk ik allang gemaakt.
Vind ik leuk
Pvm9 +153
dinsdag 14 november 2017 om 18:01
lekkere mentaliteit om je keuze te laten beïnvloeden door een paar internet hooligans. volgende keer als er een speler moet kiezen tussen Nederland en Marokko dan moeten we dus massaal account aanmaken met Marokkaanse namen en in het Marokkaans gaan schelden zodat ze voor Nederland kiezen?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:05
Ja en nu is de samenleving het schuld... heb je al eens de Marokkaanse samenleving bekeken? Ach, nu ga je naar een WK en lijk je een goede keuze te hebben gemaakt, maar uiteindelijk bereik je met Oranje over de komende 10 jaar 10x meer. Mafklapper.
Vind ik leuk
Rtbos79 +153
dinsdag 14 november 2017 om 18:10
Haha dat gebeurt in ons land niet. Als hij voor Nederland zou kiezen dan kreeg hij pas een zootje ellende over zich heen
Vind ik leuk
yuuup +5496
dinsdag 14 november 2017 om 18:16
Zie de "viering" van het behalen van het WK. Gevolg: Verharding.
Mensen met een Aziatische achtergrond hebben helemaal nergens last van, omdat die zich wel weten te gedragen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 18:18]
Vind ik leuk
RDB2402 +2881
dinsdag 14 november 2017 om 18:25
Jij snapt het, nog nooit iets over gehoord .. ze roepen het over zichzelf af en zijn beledigd als ze er op aan worden gesproken
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:26
In Engeland bijv hebben ze geen last van de indiers maar extreem veel van de Pakistanen. Terwijl die 2 landen naast elkaar liggen maar een bizar verschil van cultuur en gedrag hebben.
Vind ik leuk
goekie4 +1227
dinsdag 14 november 2017 om 18:20
Tuurlijk het ligt weer aan ons. Kijk eens in de spiegel, jullie zouden wat kunnen doen aan de mensen die het voor het merendeel verpest. Alleen dat durven ze niet, dus gaan ze maar wijzen naar de Nederlandse samenleving. De eerste generatie accepteerde deed gewoon hun werk, heeft nog geregeld dat hun kindjes en kleinkinderen geld krijgen, terwijl ze in Marokko wonen. Das pas absurd.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2883
dinsdag 14 november 2017 om 18:23
Vind het zonde dat mensen dit niet gewoon individueel bekijken zoals we met onze mede nederlanders ook gewoon moeten doen.

Amrabat had een keuze om te maken daar heeft hij even over nagedacht en vervolgens gewoon zijn keuze gemaakt.

Voor hem was het logischer om voor Marokko te kiezen, misschien ook omdat zijn broer daar ook speelt(lijkt mij ook fantastisch samen met je broer in het nationale team).

Dat vervolgens dan mensen hem veroordelen om die keuze vind ik abominabel.

Iedereen mag er heus wel wat van vinden maar dit slaat echt nergens op hoeveel rotzooi hij over zich heen krijgt.

Ikzelf kan er echt niet rouwig om zijn dat hij niet voor Nederland kiest van Ziyech vind ik het zonde maar meer ook niet, iedereen is vrij om hun eigen keuze te maken.
Vind ik leuk
Blueman +634
dinsdag 14 november 2017 om 18:33
Het is niet alleen triest gesteld met het Nederlandse voetbal, maar ook met een gedeelte van de bevolking die die blindelings achter Geert Wilders aanloopt en hem dom nakakelt. En dan heb ik begrip voor de keuze die Amrabat en Ziyech hebben gemaakt.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:50
Zakdoek?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:06
Blueman: Om de ellende en de problemen in de samenleving te zien heb je Geert Wilders en de PVV niet voor nodig.

Daarbij die problemen hebben we te danken aan Groen Links en de Allochtonen Partij die jaren lang de handen voor de ogen hebben gedaan en links hebben weggekeken als het ging om de islam en moslims. Alles mocht alles kon want het waren zielige jongens met bontkraagjes op een vespa.

Vind ik leuk
Ruud1987 +2883
dinsdag 14 november 2017 om 19:45
Volgens mij was al die jaren gewoon rechts aan de macht hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:23
Klopt Ruud1987..Partij van de allochtonen die de Vvd naar de pijpen liet dansen...moslims hier moslims daar, kinderpardonnetjes, miljarden naar Afrika enz
Vind ik leuk
Ruud1987 +2883
dinsdag 14 november 2017 om 20:29
heel aparte visie heb jij daarop vind ik.

Zou je dan niet eerder boos zijn op een VVD die blijkbaar geen enkele ruggengraat heeft tegen de PvdA terwijl ze al jaren de grootste partij zijn ??

Linksom of rechtsom de overheid naait je toch wel.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:56
Weer zo’n droeftoeter die niks beters weet te melden dat mensen met een andere, goed onderbouwde, mening een pvver of rascist moet zijn....
Zeg dan gewoon niks!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:39
Om de discussie rondom criminaliteit door allochtonen en aanverwante nationaliteiten, nog wat kracht bij te zetten:

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=81947NED&D1=0-1,12,18,22,25-28,39,45,49,52-53&D2=0&D3=0&D4=0-4&D5=(l-2)-l&HDR=G2,G1,G3,G4&STB=T&VW=T
Vind ik leuk
rinirat +844
dinsdag 14 november 2017 om 18:40
Zitten we niet op te wachten,harde werker met veel onnodige fouten in zijn spel.
Met zijn inzet past hij wel bij zijn club.
Nederlands elftal,nee dat niet......en wij dan maar geen WK
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:49
Deze man heeft ons al teveel tegendoelpunten bezorgt. Opzouten.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1937
dinsdag 14 november 2017 om 18:42
Dus omdat hij op forums en dergelijke wordt uitgescholden door zielige types met een grote bek vanachter de PC/smartphone kiest hij voor Marokko? Dan ben je na mijn mening niet geschikt voor het profvoetval, want daar zul je helaas altijd mee te maken hebben..
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:48
Zout op met deze gozer! Hij verafschuwt dollen en besmeuren. Dan verafschuwt hij de Nederlandse samenleving. Dag, enkele ticket.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:51
Actie Reactie
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:02
'De verruwing van de Nederlandse samenleving' maar hoe zou die verruwing komen zou ik willen vragen aan die zaakwaarnemer? Eerst maar eens zelf in de spiegel kijken Sinouh!

Ze zijn hier geboren en opgegroeid, maar binnen de 4 muren is het de islam en Marokko wat de klok slaat, ouders die niets met Nederlandse normen en waarden hebben, lak hebben dat ze alles te danken hebben aan de Nederlandse welvaart!

Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:09
Wat de plaatsing van een Marokkaanse elftal allemaal niet losmaakt op dit forum haha!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:11
Aha, dus Marokkaanse kutjochies mogen er een teringzooi van maken in het land waar ze te gast zijn, maar de gastheer mag er niet boos om worden. Duidelijk weer, Amrabat! Jij en je land verdienen elkaar.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:41
Zo dan, al die reacties weer, zoals deze. Precies de reden dat hij voor Marokko wil kiezen. Hij zegt toch helemaal niet dat Nederlanders niet boos mogen worden op gasten die er een puinhoop van maken. Mensen zoals jij rekenen elke Marokkaan af op het gedrag van een groep. Die jongen voelt zich niet gewaardeerd en niet welkom door het gedrag van droeftoeters zoals jij. DAT is de reden dat hij voor Marokko wil kiezen, want daar wordt hij tenminste niet voor van alles uitgemaakt en weggepest. Ik kan me volledig voorstellen dat hij denkt "bekijk het maar".
Vind ik leuk
remakil +1641
dinsdag 14 november 2017 om 19:32
Blablabla... ja het is onze schuld. Tuurlijk...
Bedankt Sinouh, nu krijgen we meer PVV-stemmers er bij...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:37
Oranje heeft hem.ook niet nodig.
Vind ik leuk
Jozef +20841
dinsdag 14 november 2017 om 19:53
Ach wat een discussie eigenlijk.

Na zijn slechte optredens bij Feyenoord en al die beslissende flaters snap ik echt niet dat hij opgeroepen werd voor Marokko. Hij zal wel talentvol zijn, maar er zijn hier talenten compleet afgefakkeld om minder cruciale fouten...
Vind ik leuk
Horas +76
woensdag 15 november 2017 om 12:12
Het is toch te triest voor woorden dat Amrabat dit soort onzin naar zijn hoofd geslingerd krijgt, terwijl hij nog een keuze moet maken. Hartelijk dank, tokkies, voor jullie inbreng. Marokko gaat nu wel en Nederland gaat nu niet naar het WK. Ik zal niet beweren dat we met Ziyech en co. wel zouden zijn gegaan, maar jullie kansloos kotsen op social media heeft er zeker aan bijgedragen dat Marokko wel gaat.

Goed gedaan, sukkels!

En Hup Marokko deze zomer.
Vind ik leuk
fer65 +199
woensdag 15 november 2017 om 17:26
Zijn keus en de schuld van de regering hier geboren en getogen geen moroco paspoort dat is gewoon onredelijk en oneerlijk om het tog te geven uitgesloten kan niet.
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 17:53
Al laat je ze 3 maanden alleen witbrood eten, dan nog schijten ze bruine stront.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Zaakwaarnemer Amrabat legt uit: 'Scheldpartijen op fora, dat hij moest oprotten'