PSV verlengt met spits: 'Mogelijk vertrekt na dit seizoen een aantal aanvallers'

    PSV verlengt met spits: 'Mogelijk vertrekt na dit seizoen een aantal aanvallers'

    Gepubliceerd: woensdag 22 november 2017 om 20:42wo 22-11-2017 om 20:42

    PSV gaat langer door met Albert Gudmundsson. De eenzijdige optie in het contract van het IJslandse talent (20) wordt gelicht, waardoor hij een extra jaar onder contract staat in Eindhoven.

    Dat meldt het Eindhovens Dagblad woensdag. Gudmundsson ligt door de contractverlenging vast tot medio 2019. Het ligt volgens de krant in de lijn der verwachting dat PSV een verder verlengingsvoorstel gaat doen, mits Gudmundsson op dezelfde voet doorgaat. De aanvaller scoorde in zijn laatste achttien Jupiler League-duels voor Jong PSV achttien keer.

    "Albert ziet het zitten bij PSV", zegt begeleider Laurens Melotte tegen het ED. "Hij beseft ook dat hij nog de nodige stappen moet zetten om een vaste plek in het eerste elftal te krijgen. Er komt veel kijken bij het huidige topvoetbal en bij PSV en Jong PSV knokt hij voor zijn kansen."

    "Na dit seizoen is het mogelijk dat een aantal aanvallers bij PSV vertrekt en komen er misschien wel meer kansen voor hem. Hij heeft dan hopelijk de stappen kunnen zetten en kansen gekregen om er vanaf dat moment ook te staan. Wij geloven op dit moment nog altijd dat hij bij en via PSV een mooie carrière tegemoet gaat."

    Lees ook: PSV-aanvaller 'geschokt' door eigen data: "Was voor mij wel een eyeopener"

    Poll

    Moet Gudmundsson dit seizoen al een serieuze kans krijgen bij PSV?

    (547 stemmen)

    Plaats een reactie

    cheeks +3877
    woensdag 22 november 2017 om 20:47
    Goede zaak. Mannetje kan echt voetballen.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 november 2017 om 20:49
    waarom speelt dit ongelooflijk grote talent dan nooit? zo veel slechter dan luuk de jong zal hij wel niet zijn mag ik hopen.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8442
    woensdag 22 november 2017 om 21:24
    Omdat hij geen spits is, is de positie van Luuk de Jong volkomen onbelangrijk. Hij speelt meestal als middenvelder of linkeraanvaller in de JL volgens mij.

    En de reden dat hij weinig speelt zal dezelfde zijn als waarom Kluivert vaak op de bank zit. Hij zit er echt wel tegenaan, maar als ik zie welke bijdrage Locadia de laatste maanden levert aan de teamprestatie, is het niet eenvoudig om die eruit te spelen. Alleen de laatste twee wedstrijden al medeverantwoordelijk voor twee cruciale treffers (4-3 en 0-1). Staat bovenaan de topscoorderslijst.

    Daarbij is het niet zo dat PSV zijn wedstrijden freewheelend wint, Dus heel veel ruimte om iemand te brengen bij 3-0 is er ook niet geweest. Het is tenslotte geen speeltuin. ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 22 november 2017 om 21:34
    de reden dat kluivert niet speelt is vrij eenvoudig. die dikke kabouter is niet weg te krijgen op die positie, dat heeft niets te maken met het niveau van kluivert maar alles met de trainersstaf.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1009
    woensdag 22 november 2017 om 21:50
    Kluivert is een matig spelertje
    Vind ik leuk
    woensdag 22 november 2017 om 21:56
    vergeleken met younes niet
    Vind ik leuk
    HJR +8293
    woensdag 22 november 2017 om 20:51
    'en komen er misschien wel meer kansen voor hem.'

    Als Cocu blijft hoeft hij daar niet op te rekenen. Als Locadia en De Jong weggaan krijg je eerst Lammers, maar gaat Cocu er sowieso een spits erbij halen.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9512
    woensdag 22 november 2017 om 21:02
    Vette goal van de week tegen Utrecht ! Gaat nog genoeg minuten maken dit seizoen in 1
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +794
    woensdag 22 november 2017 om 21:15
    Hij is geen spits naar een aanvallend middenvelder die wel eens op linksbuiten staat
    Vind ik leuk
    stratumseind +174638
    woensdag 22 november 2017 om 21:16
    Pareltje groeibrilliantje megatalent goudmijntje waar iedereen lyrisch over is.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 november 2017 om 21:30
    @Vp weer lekker bezig, mijn reactie verwijderen?? Enige wat ik had geschreven was 'Daarom speelt hij ook zo vaak'.
    Graag reactie en lekker selectief bezig trouwens
    Vind ik leuk
    Banaan +762
    woensdag 22 november 2017 om 21:35
    Hahaha en dan laten ze die reactie van Stratumpie staan. Makes sense.

    Edit: Is nu verwijderd zie ik
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 21:36]
    Vind ik leuk
    stratumseind +174638
    woensdag 22 november 2017 om 21:38
    wat is er van mij verwijderd dan ?
    Vind ik leuk
    robin1010 +208
    donderdag 23 november 2017 om 08:44
    zo gek is het niet dat hij niet speelt, de topscorers van de eredivisie staan op zijn plek
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws