'Lille schorst trainer na verboden bezoek aan inmiddels overleden vriend'

'Lille schorst trainer na verboden bezoek aan inmiddels overleden vriend'

donderdag 23 november 2017 om 16:26

Het Franse OSC Lille heeft trainer Marcelo Bielsa voor onbepaalde tijd geschorst, zo werd woensdagavond bekend. Dat besluit lijkt een opvallende achtergrond te hebben.

In Frankrijk wordt maandag gemeld dat Bielsa zonder toestemming van Lille was afgereisd naar Chili om zijn vriend Luis Bonini te bezoeken. Bonini, die als conditietrainer bij Chili en Athletic Bilbao nauw samenwerkte met Bielsa, leed aan maagkanker en is inmiddels overleden. Dat heeft Athletic Bilbao donderdag bevestigd.

Het is onduidelijk of zijn ongeoorloofde reis dé reden is voor het besluit van Lille om Bielsa te schorsen. De Franse club is bezig aan een teleurstellende seizoenstart, maar won wel twee keer in de laatste drie wedstrijden. Maandag ging de ploeg van onder meer Anwar El Ghazi met 3-0 onderuit tegen het bescheiden Amiens.

Lees ook: Opmerkelijke maatregel bij El Ghazi en co: Bielsa tijdelijk op non-actief

Lees meer over:Ligue 1Lille OSC

Plaats een reactie

donderdag 23 november 2017 om 16:40
Lijkt me echt respectloos als je hem schorst omdat die zijn vriend wilt opzoeken die weinig tijd over had

[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 16:40]
Vind ik leuk
Mo +8851
donderdag 23 november 2017 om 16:41
Helemaal met jou eens
Vind ik leuk
Mad Max +6952
donderdag 23 november 2017 om 17:03
Respectloos is zacht uitgedrukt. Bij de honden af vind ik meer in de buurt komen.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:26
Hij had zijn vertrek niet gemeld. Dat is toch een beetje anders. Dan wordt t : ongeoorloofd afwezig.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 18:27]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:30
oh man toch heb jij dan helemaal geen hart? Zie dat toch aan uw kommentaren soms !
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:34
Dat vind ik prima hoor.

Maar 1 belletje kan voldoende zijn. Ik ga nu naar Chili. Punt.

Dan staan de spelers ten minste niet voor Jan L*l op t trainingsveld te wachten.

Waar zou de trainer zijn?
Weet ik veel ...
Vind ik leuk
chicken +6529
donderdag 23 november 2017 om 20:27
En zo is het....als hij had laten weten wat hij ging doen was er niets aan de hand geweest...ff bellen en het antwoord, positief of negatief, doet er niet toe...recht dat vliegtuig in.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:40
Juist. Wat t antwoord is zal je aan je reet roesten. Doei.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:41
Zal vast een andere reden hebben.
De media maakt er weer een blaaskaak verhaal van.
Mocht dit toch terecht zijn is dit ook echt onmenselijk
Vind ik leuk
scRzorz +602
donderdag 23 november 2017 om 16:49
belachelijk als dit waar is.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 23 november 2017 om 16:50
Bielsa geeft dan ook welgeteld 0 fucks in dit soort situaties (en eigenlijk altijd) en doet gewoon wat hem goed lijkt.
En dus is hij gewoon naar Chili gegaan.
En gelijk heeft ie.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:39
Maakt de club uit waar je gaat of staat ? Moderne slavernij.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Lille schorst trainer na verboden bezoek aan inmiddels overleden vriend'