Sparta is eruit en ontbindt contract van targetman na amper drie maanden

Sparta is eruit en ontbindt contract van targetman na amper drie maanden

donderdag 23 november 2017 om 17:08

Sparta en Dalibor Volas gaan met onmiddellijke ingang uit elkaar. De spits, die in de zomer naar Rotterdam kwam, had geen perspectief op een basisplaats.

Volas wil zich richten op de volgende stap in zijn carrière, meldt Sparta donderdag via de officiële kanalen. De nummer veertien van de Eredivisie heeft besloten volledige medewerking te verlenen aan de wens van de dertigjarige Sloveen, wiens contract is ontbonden.

Volas speelde uiteindelijk vier wedstrijden in de Eredivisie voor Sparta. Scoren deed hij niet. Eind september zat hij voor het laatst bij de wedstrijdselectie van trainer Alex Pastoor. Eerder kwam Volas uit voor NK Maribor, Nafta Lendava, Sheriff Tiraspol, Mordovia Saransk, Debreceni VSC, Pahang en NK Celje.

Lees ook: De grootste miskopen van dit seizoen: top-tien met Ajacied en twee Feyenoorders

Plaats een reactie

donderdag 23 november 2017 om 17:12
Kon zeker niet biechten bij pastoor.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:15
Belachelijke beslissing, heeft nooit een eerlijke kans gehad. Is echt wel een goede speler voor het niveau van Sparta. Ik had hem graag nog willen zien met buitenspelers bij Sparta. Want koppen kon hij wel. Hopelijk is Proschwitz snel fit voor 90 minuten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 18:19]
Vind ik leuk
Tim +1770
donderdag 23 november 2017 om 17:19
Met Proschwitz ga je de oorlog ook niet winnen hoor, ik hou hem al een tijdje goed in de gaten bij Jong, maar hij valt me zwaar tegen voor iemand met zijn CV.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:12
Ik vond hem wel aardig invallen tegen Groningen. Denk dat hij er nog wel doorheen gaat komen.
Vind ik leuk
Tim +1770
donderdag 23 november 2017 om 20:06
Ik hoop het, heb hem als troefkaart in mn scorito selectie genomen, maar het wil nog niet echt vlotten met de minuutjes. Net als Chabot, dat is in potentie ook een geweldige verdediger maar die duitser moeten toch even wennen aan het hollandse spelletje.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 20:06]
Vind ik leuk
Sideburnn +1482
donderdag 23 november 2017 om 20:14
Nou....heb je wel eens op YouTube naar zijn hoogtepunten gekeken van de laatste jaren.....
Tempo van 3e klasse amateurs.
Het is echt onbegrijpelijk dat die jongen op deze beelden überhaupt uitgenodigd is om in Rotterdam rond te komen kijken.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 22:29
Ik snap je punt maar in de Eredivisie kan iedereen opbloeien. Hij maakte toch veel goals bij verschillende clubs. Daarom vind ik het risico wat Sparta nam wel prima. Nu kan je er ook weer snel van af. Als het wel wat was geweest had je hem langer kunnen binden.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:16
Ik dacht dat dit voor Sparta wel een aardig spitsje was..
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:11
Het is mooi dat we een ervaren spits kunnen vastleggen vlak voor we aan de voorbereiding beginnen', zegt trainer Alex Pastoor op de clubwebsite. 'Dalibor is een jongen die de afgelopen jaren naam heeft gemaakt als doelpuntenmaker, die op ons een hongerige en gedisciplineerde indruk maakt.'
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:16
In de voorbereiding had 'ie volgens mij ook wel een basisplaats.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:22
Mijn Sparta " vrienden " hopen allemaal op het vertrek van Alex Pastoor, gaat voorlopig niet gebeuren..........Hoop ik;)
Vind ik leuk
Spartan +2782
donderdag 23 november 2017 om 17:49
Nee die gaat zelfs bijtekenen.

Maar voor Spartabegrippen is het gewoon een top trainer.

Al blijft ie er eentje met een gebruiksaanwijzing natuurlijk.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:23
de miskoop van de eeuw
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Sparta is eruit en ontbindt contract van targetman na amper drie maanden