Sparta neemt afscheid van geflopte spits: We hebben ons er op verkeken

    Sparta neemt afscheid van geflopte spits: "We hebben ons er op verkeken"

    vrijdag 24 november 2017 om 12:12

    Sparta neemt per direct afscheid van Dalibor Volas, zo werd donderdag bekend. Alex Pastoor, trainer van de Rotterdamse club, vond dat de dertigjarige Sloveen geen vooruitgang boekte.

    Volas kwam in augustus naar Het Kasteel, maar na vier wedstrijden en geen enkele goal is het al einde verhaal. "Het gaat niet lukken met hem", concludeert Pastoor in gesprek met Voetbal International. "Zijn ontwikkeling stokt, er zat geen vooruitgang in. Helaas, dan moet je een beslissing nemen."

    Sparta had al besloten in de winterstop afscheid te nemen van Volas, maar de aanvaller koos zelf voor een sneller vertrek. Pastoor baalt ergens wel. "We hadden echt het idee dat het kon lukken met hem, maar we hebben ons er op verkeken."

    "Je kunt dat gokken noemen, dat snap ik wel. Maar het heeft ook te maken met de mogelijkheden die wij qua budget hebben. Dan kom je bij spelers uit waarvan je niet op voorhand weet of het gaat lukken. Ik ga mezelf niet vrijpleiten. We hebben het geprobeerd en het werkt niet", besluit de Sparta-trainer.

    Plaats een reactie

    FSCeara +7859
    vrijdag 24 november 2017 om 12:16
    Nou dat zien ze wel maar pastoor voldoet in de ogen van ....oja hemzelf
    Vind ik leuk
    Sheepdog +12
    vrijdag 24 november 2017 om 12:23
    Eist Pastoor gewoon niet teveel van de spelers? Dat is zo langzamerhand ernstig de vraag. Het kan toch gewoon niet zo zijn, dat alle spelers, die kennelijk wel potentie hebben, vervolgens een roemloos einde kennen op het Kasteel?!
    Vind ik leuk
    mcmodd +19803
    vrijdag 24 november 2017 om 12:25
    Eindelijk een trainer die zich niet achter een smoes verstopt. “We hebben gegokt en verloren” is eerlijker dan iemand aan het lijntje houden. Misschien blijft Volas bij een amateurclubje hangen in Rotterdam?
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1239
    vrijdag 24 november 2017 om 12:27
    Volas paste gewoon niet in het systeem, als je geen voorzet krijgt als kopsterke spits houdt het gauw op. Jammer maar helaas, geen grote financiële risico's genomen met maar 1 jaar contract dus prima oplossing. Proschwitz zo snel mogelijk helemaal fit maken en laten starten. Gaat hele belangrijke goals maken.
    Vind ik leuk
    Bdog +4893
    vrijdag 24 november 2017 om 12:34
    Je bent er toch wel van op de hoogte dat sinterklaas niet echt bestaat?
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1239
    vrijdag 24 november 2017 om 12:46
    Op Eredivisie niveau kan iedereen opeens opbloeien. Ik heb echt vertrouwen in hem.
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 12:45
    vind ache ook wel leuk spelen, maar is nog jong. voor de toekomst
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1239
    vrijdag 24 november 2017 om 12:47
    Klopt komt er ook aan evenals een nieuwe lichting jeugd. Als Sparta overleeft dit seizoen heb je volgend jaar weer een nieuwe goede lichting.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    vrijdag 24 november 2017 om 12:38
    Hoeveel ontwikkeling in 4 maanden had je verwacht van een 30-jarige?
    Vind ik leuk
    goekie4 +1584
    vrijdag 24 november 2017 om 15:48
    Dat vroeg ik me ook af. Een 30-jarige zal zich niet meer ontwikkelen, die speelt vanuit zijn ervaring. Misschien moet iemand dat aan Pastoor uitleggen?
    Vind ik leuk
    Pec010 +1766
    vrijdag 24 november 2017 om 12:48
    Elke club heeft wel eens een speler die niet past. Maar wat Pastoor nou precies zoekt in een spits is mij nog niet duidelijk. Het lijkt of hij niemand goed genoeg vind.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1155
    vrijdag 24 november 2017 om 14:15
    Onnodige aankoop natuurlijk als je Muhren en Ache hebt lopen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 19:50
    maar die waren er voor het aantrekken van volas nog niet
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3272