Ziyech haalt gram bij Ajax: Het werd tijd om daar wat over te zeggen

Ziyech haalt gram bij Ajax: "Het werd tijd om daar wat over te zeggen"

vrijdag 24 november 2017 om 13:42

Hakim Ziyech laat de kritiek op zijn functioneren bij Ajax van zich afglijden. In een interview met Voetbal International liet hij deze week weten de discussie over zijn vele balverlies 'typisch Nederlands' te vinden.

"Natuurlijk zijn er genoeg dingen die beter kunnen, maar de negatieve punten worden altijd naar boven gehaald. Het zijn kleine dingen, weet je. Het werd tijd om daar wat over te zeggen", zegt Ziyech vrijdag tegen NUsport. Ook de kritiek op zijn vrije trappen en gebrek aan goals doet de spelmaker van Ajax weinig. "Dat is iets voor buitenaf, ik maak me daar niet druk om. Een doelpunt of assist is voor mij hetzelde."

Ajax, dat zondag in actie komt tegen Roda JC, kijkt op dit moment tegen een achterstand van acht punten aan op koploper PSV. Ziyech is niet onder de indruk van de koploper. "Natuurlijk, ze winnen wel, maar als je kijkt naar de laatste twee wedstrijden scoren ze daarin twee keer in de laatste minuut. Als ze zo blijven spelen, gaan ze dat niet lang volhouden. Maar wij weten ook dat we een tandje moeten bijschakelen."

Lees ook: Ziyech pareert: 'Dat is meer iets van buitenaf, typisch Nederlands ook'

Plaats een reactie

baku +404
vrijdag 24 november 2017 om 13:45
Laat ze maar lekker zeuren, doet 't prima. Al mogen de vrije trappen van mij voortaan wel door Schöne genomen worden.
Vind ik leuk
Mad Max +6952
vrijdag 24 november 2017 om 14:03
Schöne hoort op de bank te zitten. Dus laat ze maar over aan Frenkie de Jong of Donny vd Beek.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:18
Schöne hoort gewoon in de basis. Heb je veel meer structuur en rust. Ga maar rouleren met van beek en de Jong (mogen nog wel wat meer ervaring opdoen)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:28
Beetje hypocriet van meneertje Ziyech!
Nu mogen we(media oa) niet kritisch zijn op zijn veelvuldig balverlies en gemiste vrije trappen.
Maar toen iedereen destijds lyrisch was over zijn traptechniek en geweldig spel bij Twente.. .. hebben we meneertje ziyech ook niet gehoord dat hij die positieve kritieken niet wilde horen.
Toen was het zeker niet typisch Nederlands.. ......pfffff
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 24 november 2017 om 13:49
Begint al vroeg.
Vorig jaar duurde het nog tot maart vooral eer er vanuit Amsterdam met stelligheid werd verkondigd dat ze Feyenoord nog wel even in zouden halen.

Voorlopig heeft psv al 6 punten "gestolen" door wedstrijden in blessuretijd te winnen. Ploegen die dat met zo'n grote regelmaat doen, worden doorgaans kampioen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 13:49]
Vind ik leuk
Korm +23127
vrijdag 24 november 2017 om 13:56
4 dan he, ze zouden anders 2x gelijkspel spelen ;)
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 24 november 2017 om 14:24
Twente thuis, PEC uit en....... ik denk dat ik er per ongeluk 1 van vorig seizoen bijhaalde nu ik alle wedstrijden even opgezocht heb.

Dus ja, 4.
Plus een paar overwinningen die niet in de laatste minuut gebeurde maar op zijn minst de noemer "niet helemaal verdiend" genoemd mogen worden.
Geeft niks, maar dat zijn wel de potjes die je kampioen maken.
Vind ik leuk
Mad Max +6952
vrijdag 24 november 2017 om 14:05
PSV heeft punten gestolen thuis tegen AZ, thuis tegen Twente en uit bij PEC. Dus over geluk valt niets te klagen. En inderdaad, meestal wordt degene die deze potjes wint ook kampioen. Helaas moet ik zeggen, want het beleid van PSV verdient in mijn optiek niet nog een titel.
Vind ik leuk
reggie +939
vrijdag 24 november 2017 om 14:08
Is daar proces verbaal van opgemaakt van het stelen van punten dan?
Vind ik leuk
Mad Max +6952
vrijdag 24 november 2017 om 14:18
Padoem pats.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:41
Het vermoeden van het stelen van punten
Vind ik leuk
reggie +939
vrijdag 24 november 2017 om 16:42
PSV veroordeeld tot verplicht kampioen worden voor de komende 5 jaar, dit is mijn uitspraak en daar moeten jullie het mee doen.............
Vind ik leuk
Markus80 +1293
vrijdag 24 november 2017 om 14:12
Inderdaad. Tel daar ook nog de wedstrijd tegen Feyenoord bij op en niet te vergeten de arbitrage zoals afgelopen zondag met Hendrix en van Ginkel.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:15
Tegen Feyenoord in de 2e helft hadden ze ook niks te vertellen.
Maar de ploegen die zulke wedstrijden winnen in het seizoen staan meestal aan het einde met de prijzen idd.
Vind ik leuk
Korm +23127
vrijdag 24 november 2017 om 15:03
tja feyenoord had de eerste helft weer helemaal niks te vertellen... al dat achteraf gelul wordt je wel moe!
Vind ik leuk
Korm +23127
vrijdag 24 november 2017 om 15:02
ik denk dat PSV alle punten gestolen heeft
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:55
Criminelen zijn het! Al die punten stelen ;-)
Vind ik leuk
maandag 27 november 2017 om 08:27
Tijd voor aangifte dan.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:07
Achja, zeggen dat je PSV niet meer inhaalt kan je ook niet maken natuurlijk
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:49
Volgens mij heb je alleen invloed op je eigen presteren. Kijken naar de concurrentie heeft geen zin. Daardoor wordt het gat niet kleiner. Psv heeft tot nu toe het geluk van een kampioen
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:01
En nogmaals slaat Ziyech de spijker op de kop.
Vind ik leuk
reggie +939
vrijdag 24 november 2017 om 16:44
Klagen doet ie beter dan voetballen;)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:08
Sommigen noemen dat klagen, anderen noemen dat de spijkers op de kop slaan ;)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:33
Vind ik ook, maar Ziyech moet misschien wat meer naar de positieve dingen die over hem gezegd worden kijken inplaats van die negatieve dingen.
Ik ben fan van hem! Hij werkt hard, hij is vaak doorslaggevend met zijn assists en doelpunten, hij zoekt altijd de aanval met de nodige risico’s maar daar hou ik wel van en natuurlijk gaat er hier en daar wat fout, maar dat hoort bij zijn spel en de risico’s die hij neemt.
Al gaan er 5 van de 8 passes fout, als die overige 3 passes alle 3 een kans of zelfs een goal opleveren dan is het goed toch.

Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:38
is ie timmerman dan ?
Vind ik leuk
FSCeara +2804
vrijdag 24 november 2017 om 14:09
Ik begin die ziyech echt moe te worden.hele goede speler maar begint beetje klaagmuur te worden tegen alles wat nederlands is.daarnaast heeft PSV de laatste wedstrijd maar 2 keer gescoord maar vanaf begin seizoen nog steeds 3
X meer dan meneer Ziyech en consorten.als je 36 wedstrijden met 1-0 wint ben je denk ik ook kampioen
Vind ik leuk
Markus80 +1293
vrijdag 24 november 2017 om 14:10
In mijn ogen is hij de belangrijkste speler bij Ajax met zijn passes, assists en intercepties. Als je gaat zoeken kun je altijd wel iets negatiefs vinden, maar hij is de beste spelmaker van de Eredivisie (statistisch ook bewezen).

Hij zegt waar het op staat en hij heeft groot gelijk, er is geen woord gelogen aan dit interview.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:11
Irritante houding als hij kritiek krijgt. Hij kan wel 34x balverlies lijden om er vervolgens 50x een bal af te pakken heeft ook niet veel zin.
Hij moet zn momenten beter kiezen als ie een risicovolle bal wilt geven. En vrije trappen idd even aan Schone overlaten
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:11
Het balverlies is typisch marokkaans ... wat lult ie nou ?? Goede speler maar wel irritant .. ach, volgend seizoen zal hij wel zijn stap maken zoals ie zelf al aangekondigd heeft en Ajax weer als springplank gebruikt, Frenkie in de basis dan volgend seizoen met Donny en Schone
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:21
Ja ZIYECH toch, je scoort te weinig man .
Vrije trappen lukken ook niet meer .
Frenkie de jong erin of Siem
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:26
"Het zijn kleine dingen". Types als H. Ziyech dulden geen kritiek. Ziyech speelt ondermaats dit seizoen en is zelden belangrijk in de topwedstrijden in de ED. Daarbij zijn zijn vrije trappen ronduit slecht en scoort hij daar nooit rechtstreeks uit. Ook mist hij regelmatig penalty's.Het aantal doelpunten wat Ziyech tot nu toe gescoord heeft, is ook zwaar onder de maat voor een centrale middenvelder van Ajax. Kwestie van zelfoverschatting, ireëel zelfbeeld hebben en misplaatste arrogantie. Met deze attitude gaat Ziyech niet veel bereiken want buitenlandse clubs zitten niet te wachten op zo'n omhoog gevallen egotripper. Tenslotte, werden vorig seizoen de prestaties van Feyenoord ook gebagatelliseerd wat nu ook gebeurt bij PSV. En dat is een grote vorm misplaatste arrogantie.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:34
Je bedoelt zoals Lozano die elke wedstrijd waarin PSV het moeilijk heeft, meteen door de ondergrens zakt?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:03
Wanneer een speler in 10 wedstrijden 9 doelpunten scoort, mag hij best weleens een wedstrijd minder spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:34
"Ziyech is niet onder de indruk van de koploper. "Natuurlijk, ze winnen wel, maar als je kijkt naar de laatste twee wedstrijden scoren ze daarin twee keer in de laatste minuut"
Je zou bijna zeggen dat het lucky Ajax is.
En voor alle duidelijkheid, we zijn ook niet onder de indruk van Ajax.
Vind ik leuk
ajax1973 +1470
vrijdag 24 november 2017 om 15:00
deze speler komt te kort voor de suptop in Europa leuk voor ajax op de linker kant maar te min voor op het middenveld beide de jongs zijn op die plek beter hopen dat hij na het wk weg is liefst eerder
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:49
In plaats van dat Ziyech zegt dat de balans tussen balverlies en assists moet beter om de top te halen geeft meneer weer af op anderen. Talent genoeg, loopvermogen is ook duidelijk verbeterd nu nog wat meer zelf kritiek en dan zit de (sub)top van Europa er wel in.
Vind ik leuk
pos +5034
vrijdag 24 november 2017 om 16:24
Ieder jaar weer een ander team dat met puur geluk boven ons aller Ajax staat. Het is gewoon niet eerlijk meer.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:24
Hij is niet onder de indruk van PSV. Nou ik ben niet onder de indruk van het seizoen tot nu toe van Ajax.
Vind ik leuk
Mass +1614
vrijdag 24 november 2017 om 16:39
Nou, wij zijn ook niet onder de indruk van jullie, ziyech
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:36
Ik heb het stukje in nu sport eens even opgezocht..... geheel objectief zijn ze daar....... niet dus...
wat een flut programma is dat dan.
Wel een bijzonder feit : 48 vrije trappen genomen sinds zijn komst 0 goals...het zijn kleine dingen zoals hij zelf al aan geeft....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ziyech haalt gram bij Ajax: "Het werd tijd om daar wat over te zeggen"