Oranje-sollicitatie vanuit Engeland: 'Is het logisch om De Ligt op te stellen?'

Oranje-sollicitatie vanuit Engeland: 'Is het logisch om De Ligt op te stellen?'

woensdag 6 december 2017 om 07:30

Erik Pieters wil nog altijd graag voor het Nederlands elftal uitkomen, zo laat hij weten aan Voetbal International. De 29-jarige linksback speelde zijn laatste interland op 4 september 2014, toen Oranje in een oefeninterland met 2-0 ten onder ging tegen Italië, maar staat nog steeds open voor een oproep vanuit Zeist.

"Volgens mij zijn we met het Nederlands elftal nu op het punt dat we wel gewoon de beste spelers moeten opstellen. Misschien vonden de bondscoaches dat ik daar niet toe behoor, dat kan. Maar ik heb nooit iets gehoord, terwijl ik alles speel in Engeland", aldus de vaste waarde van Stoke City, die Matthijs de Ligt wél geselecteerd zag worden. "Hij wordt een heel goede verdediger, daar twijfel ik niet aan. Maar is het logisch iemand die zo onervaren is op te stellen in een cruciale wedstrijd in Bulgarije?"

Pieters hoopt van harte dat hij zijn totaalaantal van achttien interlands nog kan uitbreiden. "Ik ga er alles aan doen om nog minstens zeven interlands te spelen. Dan krijg je een zilveren schaaltje, toch? Dat wil ik later graag aan mijn kinderen laten zien. Kijk eens, wat papa heeft gedaan. Als ik er ook onder de nieuwe bondscoach niet bij zit, dan is er waarschijnlijk wat anders aan de hand. Dan ga ik op zoek naar de dubbelganger die al jarenlang dingen flikt waardoor ík niet word opgeroepen."

Lees ook: Pieters eerlijk over transfer: 'Dan wil ik best een tijdje in China voetballen'

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 07:39
Vind Pieters wel een grappige gast, denk overigens dat hij niet zou misstaan in Oranje. Realistische, degelijke verdediger met de nodige ervaring.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:36
Snap ook serieus niet dat hij nooit wordt opgeroepen. Prima back hoor!
Vind ik leuk
Youri99 +6065
woensdag 6 december 2017 om 09:44
Dat Pieters al lang had moet worden opgeroepen staat voor mij buiten kijf, ik vind echter dat nu juist NIET het moment is om beroep te doen op jongens als Pieters.
Pieters is een functionele voetballer en doet geen gekke dingen, zulke spelers kun je tijdens een kwalificatie nodig hebben.
Maar op het moment is de tijd rijp om te bouwen aan een nieuw team, een team voor de toekomst.
Mijn inziens kun je beter ambitieus ten onder gaan met talentvolle jeugd als met ervaren middelmaat, daarom vind ik dat Strootman zijn functioneren bijvoorbeeld wel eens wat kritischer onder de loep mag worden genomen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:36
Nee zeker, maar zoals je zei gedurende de kwalificatie had je Pieters best kunnen gebruiken mijn inziens. ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:47
Helemaal mee eens. Nu is het een kwestie van aan de toekomst bouwen.
Vind ik leuk
Dorzon +2396
woensdag 6 december 2017 om 11:31
Hij is 29 dus kan toch nog prima mee de komende kwalificatiereeks. Laat Oranje zorgen dat ze geen doelpunten tegenkrijgen en hopen op een bevlieging van Memphis dan gaan we ons wellicht ooit nog een keer kwalificeren
Vind ik leuk
Youri99 +6065
woensdag 6 december 2017 om 11:33
En vooral hopen dat we niet zo'n pessimistische bondscoach als jou krijgen.
Vind ik leuk
Dorzon +2396
woensdag 6 december 2017 om 12:43
pessimistisch of realistisch? ;-)

Als je jarenlang wekelijks in de premierleageu speelt dan ben je voor oranje een betrouwbare back en hij zou volgens mij gewoon moeten spelen.
Vind ik leuk
Youri99 +6065
woensdag 6 december 2017 om 13:09
Als het ergens om gaat ja, ik weet niet of het je ontgaan is maar de komende driekwart jaar spelen we alleen oefenpotjes.
Daarna is hij 30 en staat er waarschijnlijk een beter alternatief te popelen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 13:09]
Vind ik leuk
Dorzon +2396
woensdag 6 december 2017 om 17:07
als er een beter alternatief is dan zijn we snel klaar, maar die zie ik op dit moment nog niet.
mag toch hopen dat experimenten met De Light bij de nieuwe bondscoach tot verleden tijd behoren
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:55
Precies! Laat hem maar een paar keer meedoen, slechter dan wat er nu staat wordt het toch niet
Vind ik leuk
Guusman +2027
woensdag 6 december 2017 om 07:39
Die staat vast in de efteling.
Vind ik leuk
Korm +22960
woensdag 6 december 2017 om 07:45
Pieters heeft gewoon gelijk in deze!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:45
Jammer, Pieters maar het zal niet meer gebeuren. Matthijs de Ligt heeft de toekomst. Oranje heeft op dit moment alleen maar oefenwedstrijden, dus zal een coach zich meer op de toekomst richten.
Verder vind ik het goedkoop om nu nog terug te komen op de wedstrijd tegen Bulgarije. Dat is nou eenmaal gebeurd.
Ik ben geen voorstander van het alleen maar selecteren van spelers die in het buitenland spelen. Je krijgt dan 11 spelers uit verschillende clubs die nooit met elkaar samenspelen en die soms ook nog eens andere belangen hebben. Voor mij zou internationaal spelen veel belangrijker zijn omdat er daar met meer druk gespeeld wordt.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:50
Een hoop tekst, maar wat zeg je nou eigenlijk? Ik mis de clue een beetje.

Behalve dan dat de nieuwe bondscoach in oefenwedstrijden zal gaan kiezen voor de jeugd.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:52
Ze spelen op andere posities
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:25
Zegt hij dat hij er zelf moet staan dan?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:44
Waarom noem je hem anders?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:29
Noemt hem als voorbeeld ?? Spelen ook andere positie maar dat terzijde
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 20:50]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:43
Noem dan een andere speler op als voorbeeld.
Een speler met toekomst die daar kan staan. Kongolo? Malacia? Weet ik veel wie. De Ligt is een CV. Daarom dus ^^
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:57
Pieters is 29, dan ben je zo een beetje op je sterkste punt in je carriere. Die kan gewoon nog prima naar een EK over 2.5 jaar.
Vind ik leuk
Sazzz +8989
woensdag 6 december 2017 om 08:14
Het gaat ook niet om De Ligt persoonlijk, hij gebruikt hem alleen als voorbeeld om aan te tonen dat eigenlijk iedereen behalve hij wordt opgeroepen. De Ligt is daar het duidelijkste voorbeeld van.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:37
huh Pieters is een linksback, De Ligt een CV.
Vind ik leuk
JJD +216
woensdag 6 december 2017 om 13:52
Ach de Ligt was dat niet die jongen die anderhalve wedstrijd bij ajax had gespeeld en prompt opgeroepen werd.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:49
Pieters = een zielige jankbeer!
De ligt is met zijn 18 jaar al beter als jou stumpert
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:52
Dan jij*
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:41
Nee beter he!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:46
Hahahah
Vind ik leuk
Sazzz +8989
woensdag 6 december 2017 om 08:12
Op dit moment is Pieters toch echt beter
Vind ik leuk
Arvin +495
woensdag 6 december 2017 om 08:20
Stoer man!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:26
Lekker Nederlands haha
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:09
Alweer zo een kansloze reacties,haha en roepen dat ik andere uit de tent lok.Droeftoeter 2.0
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:25
Zet jij jezelf voor dikke paal hier op de site man.
Vind ik leuk
michelhx +2211
woensdag 6 december 2017 om 11:19
Serieus, ik heb een aantal reacties van je gelezen bij verschillende topics, maar volgens mij heb je echt een persoonlijkheidsstoornis.
Maar goed, dit account van je zal wel weer relatief nieuw zijn omdat je al meerdere malen een ban hebt gehad van VP.
Het lijkt me niet zo moeilijk om gewoon normaal te reageren zonder scheldwoorden te gebruiken of anderen uit te maken voor wat dan ook. Maar wie weet is je IQ net zo hoog als je leeftijd en wringt daar de schoen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:19
Daarom staat Pieters wekelijks in de Premier League in de basis, en stuntelt De Ligt tegen VVV :')
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:55
Inderdaad volkomen bizar dat hij niet wordt uitgenodigd. Toen hij bij PSV zat werd hij wel uitgenodigd. Nu is hij 5 keer beter, voetbalt wekelijks in de PL, en hij wordt om volkomen onduidelijke redenenen gepasseerd. De afgelopen wedstrijden heeft Advocaat niet eens een echte linksback geselecteerd. Blind is geen linksback, en Ake ook niet. Terwijl er genoeg keuze is met Pieters, Van Aanholt, Willems en Haps.
Vind ik leuk
HJR +4767
woensdag 6 december 2017 om 09:41
De KNVB is ook voor PSV ;). Die selecteren iedere NLder van PSV. Of was dat toch van Ajax, oh nee Feyenoord..... ;)
Vind ik leuk
JJD +216
woensdag 6 december 2017 om 13:58
HJR; zeikstraal.
Vind ik leuk
HJR +4767
woensdag 6 december 2017 om 17:03
Doe alleen maar mensen na hoor. Vandaar de knipoog.

Maar ben blij dat jij mij een zeikstraal vindt, want dat is precies mijn punt. :)
Vind ik leuk
Romario9 +5741
woensdag 6 december 2017 om 07:55
Nieuwe bondscoach, nieuwe kansen. Mijn zege heeft ie.

Inmiddels veel ervaring opgedaan door wekelijks te spelen in een van de sterkste competities in de wereld. Bovendien een fysiek sterke speler, die kunnen we ook wel gebruiken. Oranje is geen speeltuin.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:58
Momenteel is Oranje wel een speeltuin :)
Vind ik leuk
Romario9 +5741
woensdag 6 december 2017 om 09:40
Daarom hebben we ons ook niet gekwalificeerd.
Vind ik leuk
mcmodd +12086
woensdag 6 december 2017 om 07:57
Ja, onbegrijpelijk dat Pieters niet wordt geselecteerd. Uitgaande van selecteren op basis van fitheid en recente wedstrijden had Erik er allang moeten staan. Ook zijn kwaliteit en ervaring wordt node gemist bij het Nederlands elftal en als je nog zo’n jaar of vier meekan is dat juist een reden om hem wel te selecteren, maar ook op te stellen.
Als De Ligt nu al beter wordt geacht dan ga je voorbij aan de ervaring van Pieters, foutjes die De Ligt nu nog maakt fnuiken de resultaten. Laat die er maar eerst uithalen De Ligt, jouw tijd in Oranje kan ingevuld worden op de bank, bij blessures in de selectie enzovoorts. Ook jou hebben we nodig.
Vind ik leuk
Pec010 +571
woensdag 6 december 2017 om 08:00
Als de beste verdedigers fit zijn dan staat Pieters geen basis. In dat geval begrijp ik dat ze eerder een talent oproepen om te laten wennen. Maar ik weet honderd procent zeker dat Pieters op dit moment betrouwbaarder is dan de Ligt.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:27
Wie niet?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:06
Hij is er maar druk mee die Pieters... smeekt bijna om een keer opgeroept te worden
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:15
Dat gebedel wordt een beetje gênant...
Vind ik leuk
Gurdeep +165
woensdag 6 december 2017 om 08:16
Bernadette heeft Pieters nooit op een slechte wedstrijd voor Oranje kunnen betrappen. Ze bleef gewoon zuigen op haar toffifee als ze Pieters aan het werk zag. Dat zegt genoeg.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:17
Pieters de nieuwe Peter jan Rens


Geef nooit op haha
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:23
Die heeft ook geen goed beeld van zichzelf....
Vind ik leuk
rinirat +965
woensdag 6 december 2017 om 08:28
afgewezen
Vind ik leuk
soksa +964
woensdag 6 december 2017 om 08:46
Toch vreemd dat hij nooit wordt opgeroepen. Denk dat deze gigantische tank zeker wat kan toevoegen aan de defensie van Oranje.
Vind ik leuk
pos +5019
woensdag 6 december 2017 om 08:48
Pieters moet er ook weer niet te vaak over beginnen maar hij blijft gewoon gelijk hebben. Het gaat niet om De Ligt verder want die komt er wel, maar het is en was gewoon fout om die jongen uitgerekend tegen de Bulgaren op te stellen. Net als die blunder om Stekelenburg te laten keepen tegen de Fransen. Die goser zit 5 jaar op een bank, speelt 2 keer goed en mag weer keepen. Er zit weinig tot geen logica in de selectie vaak.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:57
Het begint een beetje gênant te worden. Accepteren dat je een verliezer bent en niet in aanmerking komt voor Ons Oranje!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:22
Echt, het wordt een beetje sneu met hem om steeds hetzelfde te herhalen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:25
Ze moeten in Zeist is stoppen met die oude afspraken en Vriendjespolitiek tussen de KNVB en de traditionele top 3.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:30
Kindjes die vragen.... (-:
Vind ik leuk
Och jeh +1131
woensdag 6 december 2017 om 09:38
Arme Pieters, wekelijks je laten verleiden voor 'open sollicitaties', terwijl je al 3 jaar genegeerd word. Je punt is duidelijk, verder gewoon alleen nog over Stoke praten.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:42
Vreemd dat hij structureel wordt genegeerd bij Oranje. Het is niet de beste voetballer, maar hij speelt al een aantal jaar steevast in de Premier League.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:53
Weet iemand of bijv Advocaat ooit specifiek heeft aangegeven waarom Pieters niet wordt opgeroepen? Hij wordt gewoon bijna stilzwijgend genegeerd. Lijkt er haast op dat er naast dat incident met die hand-door-de-ruit nog andere dingen zijn gebeurd waardoor hij het voor eeuwig verprutst heeft bij alle bondscoaches zoals V Gaal, Blind, Hiddink, Advocaat en wellicht nog meer. Moeten we toch eens een Poirot op afsturen.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 10:14
" Maar is het logisch iemand die zo onervaren is op te stellen in een cruciale wedstrijd in Bulgarije?"

Denk dat heel Nederland het daar wel over eens was dat dat het werk van een ontoerekeningsvatbare was.
Maar dan nog had je niet gespeeld want je bent geen centrale verdediger.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:20
Ik snap er ook geen kut van, die hoort gewoon in het NDLS elftal te spelen!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:59
Pieters heeft volkomen gelijk. De beslissing om De Ligt op te stellen heeft ons het WK gekost. Dat is 100% Blind's schuld, De Ligt komt er wel zijn talent staat buiten kijf. Wat dacht Blind wel niet? Hij is rechts dus ik stel hem op. Verschrikkelijke vent.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:20
Zoet vergeten?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:07
Uit de oude doos dit bericht, nu al een terugblik op 2017
Vind ik leuk
MojoRisin +1618
woensdag 6 december 2017 om 11:07
We moeten nu ook niet net doen alsof Pieters zo'n geweldige speler is.. Toch is het wel frappant dat hij niet eens in beeld leek te zijn de afgelopen 3 jaar.. Maar goed, zou hem er nu ook niet meer bij halen, imo moet je nu echt verjongen, die jongen wordt de volgende zomer ook alweer 30..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:18
Logischer dan jij of Rekik.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:38
Erik Pieters is nog nooit opgeroepen gewoon omdat wij er geen verstand van hebben;)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:42
In Nederland bouwt men op, voor een interland moet je er direct staan en dan bedoel ik dus dat je de ligt later moet brengen als hij al veel meer voetbalkilometers heeft gemaakt. Dan dus spelers zoals Pieters brengen. Op termijn zal de Ligt echt wel de basis gaan vormen, maar als je naar een WK of EK wilt zul je toch echt meer ervaring moeten nemen ipv spelers alleen op talent en verwachting gehaald gaan worden.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:47
Wanneer komt de échte opvolger van Arthur Numan bij het Nederlands elftal? Dat was echt een beest van een linksback, wist perféct wat hij moest doen. Sinds hem hebben we nooit meer een goeie linksback gehad.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:06
Honderd procent gelijk betreffende de wedstrijd tegen Bulgarije
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Oranje-sollicitatie vanuit Engeland: 'Is het logisch om De Ligt op te stellen?'