'Van der Sar heeft heel lang met me gebeld. Hij heeft me overgehaald om te komen'

'Van der Sar heeft heel lang met me gebeld. Hij heeft me overgehaald om te komen'

woensdag 6 december 2017 om 15:27

Collins John verraste in 2004 vriend en vijand door op achttienjarige leeftijd de overstap te maken van FC Twente naar Premier League-club Fulham. De financiële problemen van Twente én Edwin van der Sar waren van invloed op de deal, vertelt John ruim dertien jaar later.

"De mensen die zeiden dat ik te vroeg ben vertrokken en voor het geld ging, weten dondersgoed hoe het verhaal in elkaar zit. Maar daar willen ze blijkbaar niet naar luisteren", tekent VICE Sports op uit de mond van de inmiddels 32-jarige ex-prof.

"Zelfs Joop Munsterman heeft het toegegeven. Ze móesten me verkopen, want FC Twente zat in zware financiële problemen. Toen al. Youri Mulder wilde de club overkopen, voor 1 miljoen euro. Dat is niet gebeurd, want ik werd verkocht. Ik wilde graag bij Twente blijven, maar ik had geen keus."

Een landgenoot in dienst van Fulham praatte op hem in. "Edwin van der Sar heeft heel lang met me gebeld. Hij heeft me overgehaald om naar Fulham te komen. Ik twijfelde. Ik kon ook naar Stade Rennes, Olympique Lyon, Manchester City. En PSV wilde me graag in de zomer overnemen. Maar Fulham voelde zo goed. Ik sta er ook nog steeds achter. Daar beleefde ik mijn mooiste tijd als voetballer."

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 15:35
Edwin toch nog iets nuttigs gedaan.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:13
De carriere van Collins John verpest?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:13
En vergeet niet die balletjes die hij uit het doel heeft gehouden. Geweldenaar was het.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:39
Had van Olah John eigenlijk wel meer verwacht, niet van deze speler
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:55
Heeft er niet veel van gebakken.was bij Twente een groot talent
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:21
Zn broer Ola was eigenlijk een groter talent maar ondanks dat hij nog steeds jong is, heeft die nog minder bereikt
Vind ik leuk
North +2222
woensdag 6 december 2017 om 16:29
Gebrek aan mentaliteit.. Zoals zovelen van zijn generatie en de huidige generatie Nederlandse voetballers.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 17:15
Klopt waardeloze mentaliteit.
Nee, dan wij... wij aten patat zonder Mayo... gewoon op karakter!
Dat waren nog eens bikkels.
Vind ik leuk
Leedz +3691
woensdag 6 december 2017 om 16:41
Je had geen keuze?

Jij bepaald als laatste nog altijd of je wel of niet wilt gaan, als je echt niet wilde had je toch gewoon nee gezegd of werd de bekende pistool op je hoofd gehouden een keuze te maken
Vind ik leuk
Mari +2240
woensdag 6 december 2017 om 16:51
Hopelijk belt hij ook heel lang met Keizer
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 16:55
Beetje armoe op VP als je zaken opneemt vanuit 2004. :-)
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 17:16
Nou het vertelt wel dat Twente toen dus al water aan de lippen had staan. Dan heeft de KNVB wel staan slapen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Van der Sar heeft heel lang met me gebeld. Hij heeft me overgehaald om te komen'