'Vallen en opstaan, ik heb redelijk wat mindere wedstrijden gespeeld voor Ajax'

'Vallen en opstaan, ik heb redelijk wat mindere wedstrijden gespeeld voor Ajax'

woensdag 6 december 2017 om 19:52

Het is tot dusver een wisselvallig seizoen voor Hakim Ziyech. Dat erkent de spelmaker van Ajax woensdag zelf in gesprek met FOX Sports.

"Met vallen en opstaan", typeert Ziyech zijn seizoen tot dusver. Hij krijgt de nodige kritiek van de buitenwacht en werd anderhalve week geleden tegen Roda JC uitgefloten door het kritische Ajax-publiek. "Ik heb redelijk wat mindere wedstrijden gespeeld, maar over het algemeen ben ik nog steeds belangrijk voor het team. Het is een beetje wisselvallig."

Ziyech weet dat het beter kan. "Ik weet zelf ook dat ik best wel wat balverlies lijd. Daar valt denk ik redelijk wat winst te halen, maar zoals ik altijd heb gezegd is dat ook het risico van mijn spel. De juiste keuzes maken of net iets langer wachten voordat ik een bal inspeel... Dat zijn allemaal dingen waar ik winst uit kan halen. Maar ik weet dat ik daar geen héle grote problemen mee heb, want ik creëer redelijk veel kansen voor het team."

Lees ook: 'Ondermaatse' Ziyech aangepakt: "Geen sportprogramma's en dat soort dingen"

Plaats een reactie

feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 19:55
Kijk, dit is een positief teken. Dat hij zelf ook ziet dat hij een moeizaam seizoen draait. Daar begint het mee. Als je dat niet van jezelf ziet, kun je jezelf ook niet verbeteren!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:58
Tsja, zit wat in.
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
woensdag 6 december 2017 om 20:11
Wat een zelfkennis......knap hoor !!
Vind ik leuk
Nashua +5717
woensdag 6 december 2017 om 20:44
Precies hij snapt dat hij er zelf niet om heen kan en dan een lulverhaal over effe wachten.

Het punt is dat er balletjes over vier meter mis gaan, zelfs dat kan niet op zijn niveau.

Heb het dan nog niet eens over zijn Corners en vrije trappen
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:07
Ja, maar let wel, bij andere spelers gebeurt dat vaak nog veeel vaker.
Vind ik leuk
Nashua +5717
woensdag 6 december 2017 om 21:23
Die staan niet te boek als beste speler van de eredivisie
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:55
Wel veel ik. Let ook eens op het team!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:56
Daar vragen ze toch naar?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:01
Tuurlijk waar maar het gaat de laatste tijd zo om het individu Ziyech terwijl hij vorig jaar zo in de rol van het team speelde. Dat hij niet mee juichte met de vrije trappen van Schone kenmerkt dat bijvoorbeeld. Als hij meer met het team bezig is hoeft hij ook niet de hele tijd zijn hoofd te schudden bij alles en zijn koppie te laten hangen!

Verder moet hij niet uitgefloten worden want ben wel blij dat hij diepte ballen geeft. Maar iets minder GeZiyech mag wel vind ik.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:56
Prima, eindelijk wat zelfkritiek en realisme.
Hakim Ziyech heeft alles in zich om echt een goede middenvelder te worden. Niet voor de top van Europa of zo. Maar wel voor grotere competities dan de Nederlandse.

Maar dan moet dat knopje wel om. Non stop knallen en knokken. Dat moeten we hebben. Voetballend is ie al de beste te Nederland.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:59
Denk ook de combinatie met de trainer,niet echt de klik die m een boost geeft.
Vind ik leuk
maxx4 +348
woensdag 6 december 2017 om 20:03
Denk dat ie liever lui dan moe is, ......
Vind ik leuk
JustH +842
donderdag 7 december 2017 om 01:44
Ja hoor, en weer de trainer.
Zou een schande zijn als je iemand nodig heb om een boost te krijgen. Zeker voor iemand met die capaciteiten.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:07
Beste speler van de Eredivisie, by far.
Vind ik leuk
Spiegel +565
woensdag 6 december 2017 om 20:16
Nou nou. Lichtelijk overdreven. Lozano is er ook nog.
Van Ginkel is er ook nog.
El Ahmadi is er ook nog.
Hij is een goede kandidaat, maar by far gaat in zijn huidige vorm niet op makker.
Vind ik leuk
Pino61 +9231
woensdag 6 december 2017 om 20:57
Teveel VI gekeken, typische uitspraak binnen dat programma
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:08
Hij is ook zeker belangrijk voor het team. Maar als je 2 assists geeft maar 3 ballen laat lopen waar een goal uitvalt en 3 vrije trappen de derde ring in schiet wordt je er als team niet veel beter van. Ik zou eens proberen om vd Beek op 6 te zetten en Frenkie naar voren. Beetje slot op de deur...
Vind ik leuk
Dorzon +2396
woensdag 6 december 2017 om 20:09
klopt
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:11
Je zou m zo uitnodige voor een feestje........ Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat ie je aankijkt als je tegen hem praat......
Vind ik leuk
036 +2845
woensdag 6 december 2017 om 20:57
Die jij hier toch ook niet?
Vind ik leuk
stollie38 +12288
woensdag 6 december 2017 om 20:26
Bobby Harms had Ziyech allang aangepakt. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
Vind ik leuk
pico323 +3451
woensdag 6 december 2017 om 20:32
Prima verwoord toch en weer is het niet volgens een aantal lieden hier.
Vind ik leuk
Dezeun +634
woensdag 6 december 2017 om 20:43
Misschien is proberen te blijven staan
Vind ik leuk
Kuip +3389
woensdag 6 december 2017 om 20:55
Een wisselvallig seizoen....? Zeg maar gewoon dat je het hele seizoen schandalig slecht voetbalt. De grote vedette uithangen maar geen knikker raken.
Snel in de uitverkoop met Ziyech. Daar zal Ajax een stuk van opknappen. Probeer Daley Blind in de winterstop terug te halen en met een middenveld van de Beek, de Jong en Blind zal Ajax veel en veel beter zijn.
Vind ik leuk
JustH +842
donderdag 7 december 2017 om 01:46
De vedette uithangen? Doet hij dat of wij en de media?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:25
Dat hier serieus nog geroepen wordt dat dit de beste voetballer van de Eredivisie is. Wat speelde deze jongen een schandalige wedstrijd tegen Twente.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 10:09
Dit is geen form crisis meer! Maar die trainer Keizer is al het hele seisoen uit vorm,
Wissel die Keizer toch eens man Pfffff.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Vallen en opstaan, ik heb redelijk wat mindere wedstrijden gespeeld voor Ajax'