Schwaab enthousiast over teamgenoot: 'Gelukkig hebben we ook hem nog'

    Schwaab enthousiast over teamgenoot: 'Gelukkig hebben we ook hem nog'

    donderdag 7 december 2017 om 15:23

    Daniel Schwaab is niet doof voor de kritiek op het spel van PSV. De Duitse verdediger erkent dat het de Eredivisie-koploper de afgelopen weken aan geluk niet heeft ontbroken.

    "Het klopt toch ook gewoon dat het niet heel makkelijk gaat de laatste tijd", zegt Schwaab tegen Voetbal International. "We moeten vooral ook heel eerlijk naar onszelf blijven kijken. Het is niet belangrijk wat er wordt gezegd en geschreven, maar wel dat wij eerlijk tegen elkaar zijn en niet zeggen: Oké, we hebben gewonnen, het is goed, op naar de volgende wedstrijd."

    Schwaab vindt dat PSV te veel kansen weggeeft. "Gelukkig hebben we ook Jeroen Zoet nog. De kwaliteiten die hij wekelijks laat zien, die had hij al. Hij is gewoon zo goed. Maar hij beseft dat hij door het vertrek van sommige spelers tot de meest ervaren jongens behoort. Daar hoort een stuk verantwoordelijkheid bij en die pakt hij."

    "Als je niet zoveel te doen krijgt en je pakt tegen Excelsior in blessuretijd zo'n bal van Isimat, dan is dat puur mentale kwaliteit", aldus Schwaab. "Het is als verdediging heel goed om te weten dat we zo'n goede keeper achter ons hebben."

    Lees ook'Wij kunnen gewoon winnen van Ajax, we gaan niet om niet te verliezen'

    Poll

    Is Zoet beter dan Onana?

    (800 stemmen)

    Plaats een reactie

    mchollie +3459
    donderdag 7 december 2017 om 15:29
    Even off-topic:

    Moet Vitesse vanavond niet spelen?

    VP, valt daar niets over te schrijven?
    Vind ik leuk
    robin1010 +194
    donderdag 7 december 2017 om 15:34
    Zoet heeft zich toch wel ontwikkeld als puntenpakker voor PSV , kijk de thuiswedstrijd tegen Feyenoord, de wedstrijd bij Excelsior bijvoorbeeld, fijn na keepers als Waterman en Isaksson weer iemand te hebben die een bal pakt
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 15:46
    Schwaab verrast me dit seizoen eigenlijk wel. Ontpopt zich tot degelijke verdediger met leiderschapskwaliteiten. Ook in interviews heeft ie goede volwassen teksten. Voegt zeker wat toe aan dit psv
    Vind ik leuk
    Smash +3247
    donderdag 7 december 2017 om 15:52
    Zoet is niet beter dan Onana, maar ook niet minder. Het ziet er bij Onana spectaculairder uit, door zijn soms overdreven duiken. Zoet is gewoon zakelijk.
    Vind ik leuk
    baboushka +1319
    donderdag 7 december 2017 om 15:55
    Schwaab week volgens mij.
    Vind ik leuk
    Chucky +724
    donderdag 7 december 2017 om 16:01
    Niet zo week hoor...
    Vind ik leuk
    zwollie +7500
    donderdag 7 december 2017 om 16:04
    Zoet is een goede keeper voor Nederlandse competitie, voor buitenland komt hij zwaar te kort.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 16:28
    Grandell vind ik beter dan Onana en Zoet bijelkaar..
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 16:38
    Je kan alles zeggen maar puur op kwaliteit is Zoet op dit moment de beste keeper in de Eredivisie en ( zeg ik als Psver) na Cillessen de beste Nederlandse keeper( mits Cillessen genoeg speelt want je kan niet teren op zo weinig wedstrijden)ook al ontlopen ze elkaar niet veel.Pakt de laatste tijd veel en is belangrijk voor dit team.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4462
    donderdag 7 december 2017 om 18:30
    Mooi dat de verdedigers vertrouwen hebben in Zoet. Voor PSV een uitstekende doelman. Geen Gomes, maar na jaren Isaksson, Tyton en Waterman is Zoet een verademing.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Schwaab enthousiast over teamgenoot: 'Gelukkig hebben we ook hem nog'