Schwaab enthousiast over teamgenoot: 'Gelukkig hebben we ook hem nog'

Schwaab enthousiast over teamgenoot: 'Gelukkig hebben we ook hem nog'

donderdag 7 december 2017 om 15:23

Daniel Schwaab is niet doof voor de kritiek op het spel van PSV. De Duitse verdediger erkent dat het de Eredivisie-koploper de afgelopen weken aan geluk niet heeft ontbroken.

"Het klopt toch ook gewoon dat het niet heel makkelijk gaat de laatste tijd", zegt Schwaab tegen Voetbal International. "We moeten vooral ook heel eerlijk naar onszelf blijven kijken. Het is niet belangrijk wat er wordt gezegd en geschreven, maar wel dat wij eerlijk tegen elkaar zijn en niet zeggen: Oké, we hebben gewonnen, het is goed, op naar de volgende wedstrijd."

Schwaab vindt dat PSV te veel kansen weggeeft. "Gelukkig hebben we ook Jeroen Zoet nog. De kwaliteiten die hij wekelijks laat zien, die had hij al. Hij is gewoon zo goed. Maar hij beseft dat hij door het vertrek van sommige spelers tot de meest ervaren jongens behoort. Daar hoort een stuk verantwoordelijkheid bij en die pakt hij."

"Als je niet zoveel te doen krijgt en je pakt tegen Excelsior in blessuretijd zo'n bal van Isimat, dan is dat puur mentale kwaliteit", aldus Schwaab. "Het is als verdediging heel goed om te weten dat we zo'n goede keeper achter ons hebben."

Lees ook'Wij kunnen gewoon winnen van Ajax, we gaan niet om niet te verliezen'

Poll

Is Zoet beter dan Onana?

(798 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 7 december 2017 om 15:29
Zo'n goede keeper is het niet... mag bij Oranje op de bank voor een keeper die amper aan spelen toe komt en nog terecht ook en Dicky heeft eerder iets met Psv dan met Ajax dus dat zegt genoeg
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 15:29]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:37
Inderdaad Zoet is een matige keeper die niet goed genoeg is voor Oranje. De verdediging van PSV is ook helemaal niets. Lozano en Locadia scoren de laatste weken amper en L. de Jong is een niet scorende spits. Het middenveld van PSV bestaat louter en alleen uit zwakke spelers die amper weten dat de bal rond is. Het is dat op teletekstpagina 819 PSV 10 punten voorstaat op Ajax. Anders zou men het niet geloven dat die 11 (Europese) topspelers van Ajax met toptrainer M. Keizer reeds zoveel verliespunten hebben opgelopen in de ED. Totaal ongeloofwaardige c.q. onbegrijpelijke stand van zaken wat er nu gaande is in de ED.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:43
He he, je snapt het dan toch.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:44
Op 'top trainer Keizer' na, hebbie helemaal gelijk ;-)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:52
Hèhè je snapt het eindelijk loempia : D bravo
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:54
Meneer Loempia voor jou hé.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:56
Is goed meneer Loempia ;-) doe jij die belchinees even inlichten dat er deze wedstrijd geen matchfixing gaat komen zoals de laatste wedstrijden van Psv? : p
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:06
De laatste wedstrijd waarbij er sprake was van matchfixing was NAC Breda - Ajax in Breda van een paar weken geleden. Maar a.u.b. niet verder vertellen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:20
Is goed jong..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:53
Zelden zoveel onzin gelezen.
Vind ik leuk
wijze man +1467
donderdag 7 december 2017 om 17:29
Nou dan ben jij net nieuw op dit forum zeker??
Vind ik leuk
Huomel +516
donderdag 7 december 2017 om 16:05
kan jij niet aanschuiven als analist (ipv die nietszeggende ex-voetballers).. want het is duidelijk dat jij er kijk op hebt ;-)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:08
Nee, ik word daar niet toegelaten omdat ik geen verleden heb bij Ajax noch een Ajax-hart heb. Dat is toch een zeer belangrijke voorwaarde, wil men voor een dergelijke functie in aanmerking komen. Jammer, maar helaas.
Vind ik leuk
Huomel +516
donderdag 7 december 2017 om 16:17
@Belchinees Woo Ping

Je kunt toch doen alsof je hart vol loopt van Rood-Wit (de Ajax-kleuren :-|)
Vind ik leuk
Mari +2241
donderdag 7 december 2017 om 16:12
Zou kunnen. Maar misschien speelt PSV bewust op halve kracht. Totdat het er echt toe doet, dan zetten ze aan.
Italianen gaven je vroeger ook het gevoel dat je beter was en plots stond je achter.
Of de Duitsers, die kunnen achter staan en toch winnen.
Wat was ook al weer de uitdrukking van Nederlands grootste en beste voetballer (voor van Basten en Bergkamp): ze kunnen niet van je winnen, maar toch heb je verloren of zoiets
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 7 december 2017 om 16:23
Spelverdeler.. Wil jij Onana in het Nederlands Elftal zetten dan?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:13
Hoe kom je daar opeens bij dan?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:34
En daarom zijn de resultaten ook zo goed en spelen we deze zomer een prachtig WK, NOT.
Hier gaat het Nederlands elftal aan kapot, spelers die bij hun club niet regelmatig spelen gewoon niet oproepen of dat nou Cilissen is of Depay of wie dan ook, zorg eerst maar eens dat je speelt.
Verder is het verschil in kwaliteit tussen Cilissen en Zoet marginaal, prima keepers maar geen toppers zoals we in het verleden met van der Sar en van Breukelen wel hadden.
Vind ik leuk
mchollie +2658
donderdag 7 december 2017 om 15:29
Even off-topic:

Moet Vitesse vanavond niet spelen?

VP, valt daar niets over te schrijven?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:34
Zoet heeft zich toch wel ontwikkeld als puntenpakker voor PSV , kijk de thuiswedstrijd tegen Feyenoord, de wedstrijd bij Excelsior bijvoorbeeld, fijn na keepers als Waterman en Isaksson weer iemand te hebben die een bal pakt
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:42
Zoet is momenteel de beste keeper van Nederland.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:44
Hahaha Bientje toch... Dat is Onana natuurlijk, die nog jonger is ook!
Vind ik leuk
michelhx +2214
donderdag 7 december 2017 om 15:56
Vorig jaar was Onana een topper en heeft hij een aantal goede reddingen verricht. Alleen wordt een keeper met name beoordeeld op het aantal beslissende fouten die ze maken, zoals vorig jaar tegen Groningen uit. Desondanks een prima eerste seizoen gedraaid over het geheel genomen. Dit jaar komt Onana echter niet in de buurt van het niveau dat hij vorig jaar haalde. Dus mijns inziens is Zoet op dit moment de beste keeper van de Eredivisie.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:03
Zoet is de beste. Zonder enige twijfel. Ik lees maar al te vaak dat men het heeft over geluk van PSV. Is het geluk dat Zoet een bal van de tegenstander eruit ranseld? Of juist keeperskills. De achterstand die Ajax nu heeft opgelopen komt dat door pech of door gekruk van Ajax spelers tijdens wedstrijden. Kan me geen puntverlies van Ajax herinneren dat met pech te maken had. Ook die laatste wedstrijd tegen Twente niet. Elke verlies punt die Ajax opgelopen heeft komt door gekruk van eigen spelers. Laat je niet op de kast jagen mensen. Dit weekend worden het 13 punten dan zullen ze wel weer wat vinden. Het zij zo.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 16:06]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:09
Haha wat een dom verhaal.
Het is geen geluk dat Zoet een bal tegenhoudt.
Steeds met met 1-0 winnen is wel veel geluk
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:20
Ik heb het al eens uitgelegd. Maar speciaal voor jou doe ik het nog eens. Geluk is als een geschoten bal naast het doel zou rollen maar door een polletje gras toch het doel in rolt. Dan spreekt men van geluk. De goal van Isimat had niets met geluk te maken, maar met een zuiver schot op doel tussen de palen. Pech is als je met zo’n kruk als Keizer opgescheept zit en je hoopt dat hij vertrekt maar hij vertrekt niet. Staat toch in je naam? Maar ik weet het goed gemaakt. Kunnen wij beiden geluk hebben as Zondag. Eerlijk gezegd zal me worst wezen of we een wedstrijd winnen door pure geluk of door zuivere skils. 3 punten zijn 3 punten. Ik ben niet behept met de gedacht dat het met mooi voetbal gepaard moet gaan. Wat dacht je ervan dat Isimat in blessuretijd een sneaky goal maakt. Tergend traag rolt de bal richting doellijn. Onana doet laatste poging maar grabbeld mis en door puur geluk wint PSV. Wij gelukkig gewonnen jij gelukkig doordat Keizer ontslagen word omdat hij het verprutst heeft sinds hij de scepter zwaait.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 16:44]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:30
Oh bedankt dat je jouw gekke idee van geluk even uitlegt.

Ik vind het ook geluk als je wedstrijden die je net zo goed had kunnen verliezen wint.
Dat doet PSV. Ongeacht of Zoet ballen uit het doel slaat.

Of een goal al dan niet geluk is lijkt me een lastige discussie. Dat de goal valt is daarentegen wel gewoon meer geluk dan wijsheid.

Een slechte trainer aanstellen is geen pech. Dat is slecht beleid. Dus van pech heb je ook weinig verstand. Dat is dan wel weer pech.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:32
Ik ben niet gelukkig als we onnodig van een matig psv verliezen. Keizer ontslaan kan volgende week ook nog wel. Dan win ik liever eerst van Cocu & friends
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:48
We zullen het aanschouwen as zondag. Maar ik win eerlijk gezegd liever met geluk van Ajax met een sneaky 0-1.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:52
Als je achteraf maar niet roept dat het geen geluk was ;)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:01
Nee hoor. Ik spring in de lucht van geluk. Ga ik hoogst persoonlijk die sneeuwkettingen onder die plattekar monteren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 17:07]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:04
Nou die sneeuwkettingen lijkt me niet nodig.. met 13 punten voorsprong kun je je wel een paar uitglijders veroorloven ;)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:30
Liever niet. Hou niet van gehijg van Ajax in PSV nek. Gepaste afstand tot de schaal word uitgereikt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:57
Ja of we hemelen Cillessen op die maanden in Oranje niks van gebakken heeft op. Een bal tegen hem aangeschoten waar hij geen weet van heeft en men hemelt hem gelijk in een wedstrijden die voor Barca nergens meer omging.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:43
Zonder Zoet had PSV nu 4 punten minder.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:57
Maar daar staat hij toch voor in het doel?
Vind ik leuk
zwollie +3944
donderdag 7 december 2017 om 16:05
+ die 6 gelukspunten, stonden ze gelijk met Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:10
En vergeet niet het slechte veld in de Arena; dan stond Ajax 3 punten voor op PSV.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:46
Schwaab verrast me dit seizoen eigenlijk wel. Ontpopt zich tot degelijke verdediger met leiderschapskwaliteiten. Ook in interviews heeft ie goede volwassen teksten. Voegt zeker wat toe aan dit psv
Vind ik leuk
Smash +579
donderdag 7 december 2017 om 15:52
Zoet is niet beter dan Onana, maar ook niet minder. Het ziet er bij Onana spectaculairder uit, door zijn soms overdreven duiken. Zoet is gewoon zakelijk.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:58
Onana is gewoon een grabbelaar die vorig seizoen ook vaak van die rare momenten had. AUB vergelijk Zoet niet met Onana want Onana kan niet tippen aan Zoet.
Vind ik leuk
zwollie +3944
donderdag 7 december 2017 om 16:06
Zoet mag de veters nog niet strikken van Onana
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:10
Gaat ook niet met die handschoenen
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 16:27
Zoet is beste keeper van de eredivisie, ... en nog lang geen opa net als die "keeper zonder te duiken " van Pec, tjonge ziet r nie uit...
Vind ik leuk
zwollie +3944
donderdag 7 december 2017 om 16:31
Zoet ziet er trouwens met die baard ook als een opa uit.
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 16:33
dat dan weer wel..
Vind ik leuk
Richard020 +10271
donderdag 7 december 2017 om 16:11
Zoet is zo goed dat er in de zomer door geen club meer geboden werd dan 5 miljoen.

Ik weet wel zeker dat Onana bij een betere club terecht gaat komen dan Zoet. Zoet is leuk voor de subtop in Duitsland, hoger komt Zoet niet!
Vind ik leuk
maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 16:28
fijn toch , heb jij ondanks alles een fijne kerst.., echt fijn voor je..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:15
Maxx4 krijg jij vrij dan in het magazijn met kerst? Of moet je door werken?
Vind ik leuk
Richard020 +10271
donderdag 7 december 2017 om 18:26
Ik heb het iedere dag fijn, daar heb ik voetbal niet voor nodig. Moet jij ook eens leren, blij en gelukkig te zijn zonder daar PSV voor nodig te hebben!
Vind ik leuk
Senn +3527
donderdag 7 december 2017 om 17:12
Wat boeit ons wat hij na PSV doet?
Hij is nu goed voor ons.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:55
Schwaab week volgens mij.
Vind ik leuk
Chucky +130
donderdag 7 december 2017 om 16:01
Niet zo week hoor...
Vind ik leuk
zwollie +3944
donderdag 7 december 2017 om 16:04
Zoet is een goede keeper voor Nederlandse competitie, voor buitenland komt hij zwaar te kort.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:28
Grandell vind ik beter dan Onana en Zoet bijelkaar..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:38
Je kan alles zeggen maar puur op kwaliteit is Zoet op dit moment de beste keeper in de Eredivisie en ( zeg ik als Psver) na Cillessen de beste Nederlandse keeper( mits Cillessen genoeg speelt want je kan niet teren op zo weinig wedstrijden)ook al ontlopen ze elkaar niet veel.Pakt de laatste tijd veel en is belangrijk voor dit team.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 18:30
Mooi dat de verdedigers vertrouwen hebben in Zoet. Voor PSV een uitstekende doelman. Geen Gomes, maar na jaren Isaksson, Tyton en Waterman is Zoet een verademing.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Schwaab enthousiast over teamgenoot: 'Gelukkig hebben we ook hem nog'