'Ajax heeft gewoon een beter track record dan PSV én ook fors meer te besteden'
Schuurs met Mark van Bommel

'Ajax heeft gewoon een beter track record dan PSV én ook fors meer te besteden'

donderdag 7 december 2017 om 19:10

PSV wilde hem maar wat graag hebben, maar Fortuna Sittard-talent Perr Schuurs zette donderdag zijn handtekening onder een meerjarig contract bij Ajax. 'De afgelopen jaren is de oogst vanuit de jeugdopleiding van PSV erg mager geweest en dat kan ook Schuurs niet ontgaan zijn', analyseert het Eindhovens Dagblad. 

'Natuurlijk heeft Steven Bergwijn veel kansen gehad, maar het is nog veel te vroeg om bij hem van een echte doorbraak te spreken', schrijft de regionale krant. 'Ajax heeft wat betreft doorgebroken spelers de laatste jaren gewoon een beter track record dan PSV - nu met o.a. De Ligt, Van de Beek, Kluivert - en, niet onbelangrijk, ook fors meer te besteden.'

'Het geld klotst tegen de plinten en, hoewel zaakwaarnemers en spelers altijd het ontwikkelpad als beslissend in hun keuze zullen schetsen, iedere euro is er voor speler en verkopende club wel gewoon een.'

Doorbreken in Eindhoven blijkt soms lastig. 'PSV heeft een opleiding waar spelers zich goed kunnen ontwikkelen, maar waar de stap naar PSV 1 de afgelopen jaren moeilijk bleek. Veel spelers debuteerden wel, maar van echt serieuze kansen was amper sprake. Een aantal goede spelers was ook nog niet goed genoeg om structureel in PSV 1 te spelen', doelt het ED op onder meer Rai Vloet en Menno Koch.

Lees ook: "Toen ik bij Ajax kwam voor een gesprek was het gevoel direct goed"

Plaats een reactie

donderdag 7 december 2017 om 19:21
Karma
Vind ik leuk
jaja_PSV +19857
donderdag 7 december 2017 om 19:30
Karma van Bazoer, Tete, El Ghazi. Super track record laatste jaren.
Vind ik leuk
ihvmmdk +4189
donderdag 7 december 2017 om 19:32
LOL alledrie met dikke winst verkocht, daarom klotst dat geldpakhuis! Klotst! :D hahah
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 19:32]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:34
Wel gek dat die meer opleverden dan toppertjes als Koch en Vloet. En Jordy de Wijs komende zomer..
Vind ik leuk
ihvmmdk +4189
donderdag 7 december 2017 om 19:37
Terwijl Koch naar Ajax kon maar meneer had de ijdele hoop dat hij bij PSV minuten zou krijgen hahah :D
Vind ik leuk
jaja_PSV +19857
donderdag 7 december 2017 om 19:39
Je kan nog 2 dagen lachen....vanaf zondag lachen wij tot aan de zomer.
Vind ik leuk
ihvmmdk +4189
donderdag 7 december 2017 om 19:40
Carnaval? :D hahah
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 7 december 2017 om 20:07
Carnaval weet jij niet wat dat is.......enigste wat jullie te vieren hebben is de gay pirade.
Vind ik leuk
Iggy +1942
donderdag 7 december 2017 om 20:54
Chapeau, wat een niveau!
Vind ik leuk
JustH +841
donderdag 7 december 2017 om 21:19
Wel gezellig met al die Eindhovenaren dan in Amsterdam
Vind ik leuk
Enden +1885
donderdag 7 december 2017 om 20:31
Wat dat betreft kunnen jullie het hele seizoen nog lachen. Jullie worden dit seizoen kampioen. Terecht want jullie winnen jullie wedstrijden wel. Komt ook mede omdat jullie jeugd minder de kans geven denk ik. Iets wat AJAX toch van plan is om ook minder te gaan doen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:22
Hahaha.. kut he als je een discussie niet kan winnen. Dan maar weer iets erbij halen waar je wel vrolijk van wordt: de stand!

En terecht! Het zal mij aan m'n reet roesten wie er boven aan staat of wie de beste talenten heeft. Tot nu toe doen zowel Ajax als PSV pijn aan de ogen en kun je onmogelijk trots/tevreden zijn toch?

Maar afin.. ik moet altijd wel lachen om je vindingrijkheid. Trademark van de minder begunstigde!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:48
Wanneer kon koch naar ajax?
Ik ben blij dat we Menno niet hebben geKOCHt.
De wens is de vader van de gedachte I guess :p
Vind ik leuk
ihvmmdk +4189
donderdag 7 december 2017 om 19:55
Was in beeld bij Ajax toen zijn contract afliep maar besloot toch om te verlengen omdat PSV ''vertrouwen'' had dat hij zou uitgroeien tot een speler van het eerste :D haahah Hij had niet rekening gehouden met meestertacticus Flip Cocu. Ajax had hem absoluut met winst verkocht!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:06
Op zich ben ik heel tevreden over de manier waarop Ajax spelers verkoopt. Maar winst maken op een transfervrije speler vind ik niet knap ;) ik had menno koch ook met winst verkocht :p
Vind ik leuk
Enden +1885
donderdag 7 december 2017 om 20:32
Zijn blessure heeft hem toch ook flink teruggeslagen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:53
Waarschijnlijk was ie dan wel doorgebroken.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19857
donderdag 7 december 2017 om 20:17
Ajax en Ajax supporters denken alleen nog aan geld en spelers verkopen.
Dat.je als voetbalclub geen prijzen meer pakt vindt niemand meer erg.
Ajax supporters juichen voortaan alleen bij verkoop en zijn er trots op dat kwaliteit de deur uit loopt voor geld.
Het kwartje valt nog niet dat dit ten koste gaat van de prestaties...of men begrijpt het wel maar durft er niet vooruit te komen hier.
Ajax is geen voetbalclub meer maar een bedrijf wat luistert naar de aandeelhouders en RvB.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 20:51]
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 7 december 2017 om 20:21
Als ze dan zoveel geld hebben snap ik niet dat ze de Arena huren. Bij ons is het gewoon eigendom.
Wel grappig om een geldpakhuis te hebben die je huurt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:49
Ja Henk, we bewaren al ons geld in de Arena. Ik hoop dat jullie met "geld in het stadion steken" niet bedoelen dat het daar ligt. Dat hoort op de bank. Naast Ramselaar en Maher.
Misschien kopen we het stadion niet omdat we dan net zo blut zijn als jullie. Nu hebben we al twee spelers gehaald die jullie niet kregen. Tel uit onze winst.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:55
Voorlopig hebben ze alleen nog maar geld gekost.... Dus de winst tellen is nog niet eenvoudig.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:09
Winst is niet altijd direct een bedrag.
Al geef ik toe dat figuurlijke winst lastig uit te tellen is. Maar omdat "tel uit je winst" ook figuurlijk is, had ik niet verwacht dat iemand over de bedragen zou beginnen.
De winst zit in het feit dat we spelers kunnen halen die PSV niet kan betalen. Of in ieder geval Bandé. Schuurs is gewoon verstandig. Bij PSV doorbreken is onnodig lastig dankzij de trainer.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:53
Jullie Ajax supporters? Ik ben toch niet alle Ajax supporters?
En als we alleen aan geld en verkopen zouden denken, hoe kwamen we dan aan nieuwe spelers om te verkopen, voor geld?
Als niemand het erg vond was Foebele wel positiever. Ik ook trouwens. En mede met mij. Wij juichen alleen bij een verkoop als het bedrag reden geeft tot juichen.
En ik vind het superrelaxed dat we niet zo blut zijn als jullie.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:55
Neem van mij aan dat ik het wel erg vind als Ajax geen prijzen pakt. Maar in eerste instantie goed voetballen, het publiek vermaken. In het PSV stadion ligt iedereen te slapen tijdens een wedstrijd, zo laf speelt PSV.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:03
Ja, ik hecht meer waarde aan me een jaar vermaken dan de schaal. Ik wil wel winnen maar het blijft een hobby :p
Vind ik leuk
Romario9 +5741
donderdag 7 december 2017 om 22:34
Die verliespunten van Ajax waren inderdaad wel behoorlijk vermakelijk
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:52
Wel gek dat ze dan zo idioot veel voor Depay hebben gekregen, was ie echt niet waard.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:33
Hoeveel jeugdspelers hebben jullie de afgelopen jaren verkocht voor 1 miljoen of meer?
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 7 december 2017 om 19:39
Hier volgt het lijstje:






















:p
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 19:40]
Vind ik leuk
ihvmmdk +4189
donderdag 7 december 2017 om 19:41
hahaahahah :D
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:51
Hahaha, nice.
Al moet ik wel toegeven dat het lijstje langer is dan ik had verwacht.


had ik niet aan gedacht en

was ik ook vergeten :p
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 19:51]
Vind ik leuk
jaja_PSV +19857
donderdag 7 december 2017 om 19:52
Aldus Perr Schaars wordt nu al door keizerout als eigen jeugd bestempeld.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:01
Oh neehoor, da's gewoon een aankoop. Maar jij noemde een lijstje spelers die bij ons in de jeugd hebben gespeeld. Dus vraag ik hoeveel jeugdspelers psv de afgelopen jaren voor meer dan een miljoen heeft verkocht. Dit staat even los van mr. Perr
Vind ik leuk
Enden +1885
donderdag 7 december 2017 om 20:37
Vind het grappig dat veel mensen hierover vallen.
Naar mijn mening is eigen jeugd nog steeds iets anders dan een zelf opgeleide speler.

Wanneer een jeugdspeler een AJAX contract heeft is het eigen jeugd en hebben ze hem dus niet zelf opgeleid.
AJAX geeft eigen jeugd de kans. Dat is gewoon zo.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:50
Hoeveel zijn het er nou?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:41
Haha jalouse
Vind ik leuk
Iggy +1942
donderdag 7 december 2017 om 20:52
Piep,piep, piep, piep.......
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:06
@balletjemayonais bitch please
Vind ik leuk
Gerro +3685
donderdag 7 december 2017 om 21:31
Gewoon een duidelijk verhaal van een groot talent die meer kansen ziet bij Ajax.
Vind ik leuk
Mo +8816
donderdag 7 december 2017 om 22:12
Haha hebben gewoon allemaal geld opgeleverd slimpie
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 12:48
Ach bij jullie hadden ze niet eens hun debuut gemaakt.En Tete zit bij Lyon,niet echt een slechte club.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19857
donderdag 7 december 2017 om 19:36
Malle Pietje.
Bij PSV word je kampioen, bij Ajax niet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 20:44]
Vind ik leuk
ihvmmdk +4189
donderdag 7 december 2017 om 19:37
De jeugd niet haha :D
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:40
Daar heb je niet zoveel aan als je niet speelt. Het gaat voor die voetballers toch alleen maar om de centen. Daarnaast moet nog blijken wie er kampioen wordt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:49
Nee, daar heb je wat aan als jeugd: niet spelen, wel kampioen worden. Bovendien zijn jullie niet kampioen, zijn pas 13 wedstrijden onderweg.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:01
Veertien wedstrijden volgens mij. En we zijn in ieder geval 9 punten dichterbij dan de uitvinders van het voetbal, de gevierde godenzonen...

Wat een gezeik over en weer. PSV staat niet bekend om haar opgeleide spelers. So what? Ajax doet dat een stuk beter, maar krijgt vaak het verwijt dat er wedstrijden en titels verspeeld worden door naïviteit en een te jonge selectie. Voor beiden is wat te zeggen.

Het is maar goed dat we verschillend zijn. Sommigen zouden geen leven meer hebben wanneer ze niet kunnen schelden op VP tegen supporters van andere clubs ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 17:36
Excuses, maar volgens mij zijn het toch echt 10 punten ;-)

Reactie was gericht op dat bericht van @JajaPSV hierboven, mijn punt ging ook niet over de club PSV, mijn punt was dat je wanneer je bij PSV speelt als jeugdige speler regelmatig kampioen wordt, maar als je niet speelt zou ik daar persoonlijk veel minder waarde aan hechten. Je wilt toch kampioen worden met voldoende speeltijd?

Hoe clubs kampioen maken kan mij een worst schelen.
Vind ik leuk
Voebtal +346
donderdag 7 december 2017 om 20:31
Hihi hoeveel sterren heeft psv op het shirtje?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:56
Bah zulke reacties.
Vind ik leuk
Enden +1885
donderdag 7 december 2017 om 20:43
Word
Vind ik leuk
robery +2705
donderdag 7 december 2017 om 19:43
Karma? Hahaha... drama queen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:56
Pietje ff een vraagje : je weet dat ik die hele jl een aanfluiting vind dus daarom volg ik het ook niet maar die schuurs kan die er weltegen als ie een keer onderuit geschoffeld word of is dat ook zo n mietje?
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 20:00
Je bedoeld zo'n Luuk de Jong die met tranen in zijn ogen gaat klagen bij de scheidsrechter wanneer ie omver wordt geduwd omdat ie vind dat de scheidsrechters hem meer bescherming moeten geven? :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:03
wel nee joh wat denk je wel van mij......
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 20:05
Jij begint over mietje, als er al iemand als een mietje loopt te janken iedere keer over scheidsrechters dat ie beschermd moet worden is het Luuk toch? Vandaar Luuk(je) de Jong :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:07
het "mietje " heeft meer betrekking op pietje , die is namelijk vies van wat stevig erin klossen
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 20:08
Oh zo :) Beetje hard voetballen moet kunnen :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:15
volgens pietje moeten er bij voetbal dezelfde spelregels gelden als bij dammen
Vind ik leuk
Ajax. +820
donderdag 7 december 2017 om 21:08
Stratum die altijd vol lof over Schuurs praatte, zou beter dan De Ligt zijn enz, en hij zou naar Psv komen, en nu kent hij hem opeens niet meer, komop laten we dat stuk vuil een keer weggooien, al 7 jaar elke dag bagger van hem op deze site.
Vind ik leuk
Senn +3526
donderdag 7 december 2017 om 23:10
Wat een onzin!
Jij moet bluf zijn.
De ouwe troll
Vind ik leuk
Ajax. +820
donderdag 7 december 2017 om 23:22
Jij bent een troll, ik ben niet afgunstig naar andere clubs, jij wel..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:00
Toch spelen in het 1e PSV div eigen jeugd spelers in de basis....zoet brenet hendrikxs Locadia bergwijn. En krijgen aangetrokken talenten ook veel speelminuten.... vginkel perreiro arias isi-mat ..... tevens zitten in de selectie spelers als Lammers gudmonsson obispo Dante paal etc. Bij Ajax zal dat niet meer zijn denk ik.
Maar goed tis maar hoe je het bekijkt.
Maar wat ik al eerder zei.... Als het manneke voor Ajax wil kiezen omdat daar meer geld zit...dan is dat zijn goed recht.
Vind ik leuk
ihvmmdk +4189
donderdag 7 december 2017 om 20:05
Zoet? Locadia? Bergwijn? hahaha :D
Vind ik leuk
Enden +1885
donderdag 7 december 2017 om 20:47
Die spelers hebben nooit het vertrouwen gekregen en spelen omdat het geld op is. Met een beetje geld worden er vervangers voor deze posities ingekocht.

Daar is overigens niets mis mee. Vind dat PSV op een goede manier altijd wel een paar toppers weet binnen te halen
Vind ik leuk
Psmeets +598
donderdag 7 december 2017 om 22:12
Niet zo denigrerend over “dat manneke” ..Ooit in je opgekomen dat hij gewoon liever voor Ajax kiest qua clup, uitstraling kansen enz.? Geld is niet altijd de belangrijkste drijfveer.
Vind ik leuk
Nosje +1254
donderdag 7 december 2017 om 19:22
Doorbreken bij PSV is inderdaad moeilijker als bij Ajax. Is nou eenmaal een hoger niveau ;)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:23
We gaan het zien zondag.
Vind ik leuk
North +2221
donderdag 7 december 2017 om 22:10
Ja daarom is PSV financieel ook zo gezond: Het kan hun eigen topspelers ieder jaar met dikke winsten verkopen.. Oh wacht

Philips Subsidie Vereniging.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:22
Ja psv is toch net iets meer een koopclub!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:28
nee psv is randje dead broke!
Vind ik leuk
Strijp +5694
donderdag 7 december 2017 om 19:35
In het nederlands?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:36
Edge dood blut.
Ze hebben iets meer dan 0 euro.
Vind ik leuk
Strijp +5694
donderdag 7 december 2017 om 20:46
Dat is niet juist, online kan je het jaar verslag vinden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:01
Nou, heel veel meer is het niet, anders was er wel geld geweest voor een linksback.
Overigens is dat van de miljoenen dingen die ik online kan vinden wel het laatste waar ik naar zou zoeken :p maar bedankt voor de tip
Vind ik leuk
Strijp +5694
donderdag 7 december 2017 om 22:50
Is toch wel handig als je wil meepraten over dit soort zaken.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:57
Aziz is financieel directeur bij psv hij weet precies wat ze hebben op dr rekening enz vraag hem alles wat je wilt weten hij zal het je vertellen.....
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:23
je kan zeggen wat je wil. maar lang geleden onstond er een beek tussen brands en overmans. de jaar dat psv overwinterde in de CL. destijds heb voorspeld dat als ze sportief niet presteren in financiële problemen komen. terwijl velen kritiek hadden op overmans. afgelopen zomer deed psv als een jasje uit! en als het weer straks als een kaartenhuis in elkaar stort. dan gaat psv niet alleen een jasje uit doen maar strippen! gaat die brands weer lap dance houden weer bij city voor een paar centen! dan ga ik er zeker een muziekje bij draaien!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:27
nondeju man lees eerst eens je reactie zelf terug voor je op die knop drukt.....

Vind ik leuk
Butsbal +4967
donderdag 7 december 2017 om 22:02
Hij kennie leze
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:04
Jij gaat er helemaal gern muziekje bijdraaien. Jij zit vooraan, ontzettende geilneef.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:21
ze hebben veel praatjes. voor een bedel club die met 10 punten voorstaat. en die stuctureel vaak in de eindsprint in elkaar stort en naast alles grijpt!
Vind ik leuk
Senn +3526
donderdag 7 december 2017 om 23:12
Haha clown
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:23
Het lijkt mij vooral te gaan hoe de situatie er op dit moment(seizoen) uitziet. En dan doet psv echt niet onder voor ajax mbt spelers uit eigeb jeugd.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:39
Kijk even naar hoelang iemand als Hendrix heeft moeten wachten op minuten. Sam Lammers die geen wedstrijden kreeg zelfs toen Luuk de Jong maandenlang evenveel scoorde als Zoet. Ramselaar mag niet eens meer meedoen.
Je bent niet lekker in je hoofd als je als talent bij PSV tekent.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:42
Bij psv kom je iets later dan bij ajax. Hendrix was laat omdat we een topper als guardado hadden binnen gehaald. Lammers of de jong, dan kies je toch snel voor die man die er 40+ in heeft liggen voor psv. Ramselaar is geen eigen jeugd, maar word gepasseerd omdat de concurentie te goed is ( concurentie is zeer belangrijk en normaal bij een topclub)

En op dit moment staan er over het algemeen meer (eigen) jeugdspelers bij psv in de basis dan bij ajax:
Psv: zoet,brenet,hendrix,locadia,(bergwijn1/2)
Ajax: veldman,de ligt, van de beek(ook pas de laatste tijd). (Kluivert de laatse wedstrijden even). Dolberg vind ik dan te kort bij ajax voetballen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 07:58
Brenet speelt vanaf zijn 17 e bij psv , evenals dolberg, zoet 15/16, locadia was ook bijna 17 toen hij van willem2 kwam"
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 07:58
dolberg ook!
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 08:22
Het goed hoor. Weer op geen enkel punt ingegaan. Hulde
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 08:56
Klopt?
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 11:11
Nou, dan snap je het punt van een discussie niet denk ik
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 14:55
Ik ben toch op je punten ingegaan? En heb daarbij mijn visie gedeeld?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:23
Kijk een speler die er kijk op heeft. Ik mag dat wel.
Vind ik leuk
reggie +938
donderdag 7 december 2017 om 19:23
Tja PSV is nu nog een stapje te hoog voor hem.
Vind ik leuk
Degraaf +10290
donderdag 7 december 2017 om 19:25
Daarom wilde jullie hem zo graag hebben ;-)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:45
Bazoer wilde we ook langer houden, maar dat geeft ook geen garantie dat het wat wordt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:54
We cried all the way to the bank.
Vind ik leuk
ihvmmdk +4189
donderdag 7 december 2017 om 20:00
Twaalf miljoen baby!!!! haha :D
Vind ik leuk
Jens1999 +4561
donderdag 7 december 2017 om 20:17
Die Brands draait zich nog iedere nacht 12 miljoen keer om.... die hadden dat geld maar wat goed kunnen gebruiken... xD
Vind ik leuk
jaja_PSV +19857
donderdag 7 december 2017 om 20:57
Jullie Ajax supporters dwepen met het geld maar je krijgt er zelf geen ene euro voor.
4 jaar helemaal niets en toch zijn de supporters uiterst tevreden....
jullie houden hier de schijn op.

Na zondag loopt het hoog op en wordt de.kop geëist van Keizer.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 21:07]
Vind ik leuk
RebelVox +3556
donderdag 7 december 2017 om 21:42
toch nog steeds meer sterren op het shirt en dit jaar is het nog lang niet gespeeld, lucky psv stopt ook eens en dan stort dat matig elftal als een kaartenhuis in elkaar.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:24
Oh en bij deze Jeruzalem is de hoofdstad van Israel!
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 19:25]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:40
Ja supergoed idee is dat..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:46
Dacht Amsterdam
Vind ik leuk
FCU10 +465
donderdag 7 december 2017 om 19:25
Track record.. nu al een typische Ajax speler
Vind ik leuk
stefvo +748
donderdag 7 december 2017 om 19:50
Het eindhovens dagblad een typische Ajax speler?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:25
Er zal ook wel iets van een bank garantie meespelen.
Want ja de transfer zal toch betaald moeten worden :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:41
PSV had wel een bankgarantie. De eerste twee jaar en vanaf seizoen 3 af en toe in de basis.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:25
Bij Ajax krijgt de jeugd nu eenmaal meer kans dan bij PSV, dat blijft toch meer een koopclub voor meer ervaren spelers terwijl Ajax ook koopt maar dan meer jeugd spelers.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:30
Net als Zivkovic, Cassiera,Bonevacia,Menig enz.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:56
Roly Bonevacia voetbalt in Nieuw Zeeland. Al hadden we die tot afgelopen weekend de kans gegeven was het nog niks geworden. Maar leuke toevoeging.
Roep straks even heel hard Brutil Hosé of Youssouf Hersi, da's zo weer een like
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:12
Likes is niet belangrijk,jij hebt er al 7000 plus, allemaal populaire reacties zeker.Ik dacht eerder aan Oulida of Rody Turpijn ofzo.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:42
Touche, ik doe het niet voor de likes, maar er zaten wel een paar populaire bij omdat ik de behoefte voelde om leuk te doen.
Wauw, ja oke nog een stapje verder terug. Ik heb geen idee hoe terecht het was dat tarik en rody weinig kansen kregen. Heel goed zijn ze daarna ook niet geworden toch?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:31
Als PSV supporter snap ik hem ook nog wel. PSV en Cocu stellen nou eenmaal niet vaak jonge spelers op. Obispo is iets ouder dan Schuurs maar heeft nog geen minuut gemaakt in de competitie. Dan denkt zo'n jongen terecht dat er bij Ajax meer kansen liggen....
Overigens had De Ligt vorige jaar natuurlijk ook mazzel met een aankoop zoals Westermann. Die kon er geen reet van en dan zegt Ajax en in dit geval Bosz heel simpel jij bent beter ook al ben je 17 en zet hem erin.

Maar Ajax maakt ook weer dezelfde fout door alleen talenten te kopen. Wanneer kopen ze een keer een klootzak die oud genoeg is en bijvoorbeeld Ziyech tot de orde durft te roepen? Deze Schuurs schijnt een topper te gaan worden maar tegen de tijd dat ze met hem kunnen gaan oogsten verkopen ze hem waarschijnlijk al weer....
Vind ik leuk
ihvmmdk +4189
donderdag 7 december 2017 om 19:35
Ik keek afgelopen weekend met één oog naar PSV SParta en zag ontzettend veel jongens van Jong PSV op de bank zitten. Flip Cocu heeft niet één speler minuten gegeven, niet één! Niet één minuut.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:51
Dat doet ie nauwelijks inderdaad
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:58
Nee, ze winnen steeds met 1 goal. Ervaring opdoen mag als je ruim voorstaat. Ik denk dat Cocu expres steeds met 1 goal wint zodat hij geen talenten hoeft te laten spelen.
Vind ik leuk
ihvmmdk +4189
donderdag 7 december 2017 om 20:03
hahahah :D
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:26
Ze hebben Siem gekocht( voor spek en bonen)die heeft toch prijzen gewonnen met Ajax,soms is het idd ook noodzakelijk omdat je weinig of slechte keuzes hebt dat je voor jeugd kiest,aan de andere kant betekent weg bij de club gaan om dan maar lager te voetballen vaak dat je compleet uit beeld bent, voorbeelden zat.
Vind ik leuk
Dezeun +634
donderdag 7 december 2017 om 23:19
Spijker op zijn kop
Vind ik leuk
52N6E +245
donderdag 7 december 2017 om 19:31
Je kan zien dat het beleid bij Ajax nu zijn vruchten afwerpt. Want die doorbrekende spelers en het perspectief dat ook externe talenten wordt geboden ziet er gewoon beter uit. PSV. Moet hier nog een inhaalslag maken..met langeler is dat wel ingezet maar na zijn vertrek niet goed opgevolgd...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:42
Wat heeft langeler dan goed gedaan?
Vind ik leuk
52N6E +245
donderdag 7 december 2017 om 21:40
Hij is iig begonnen met de vinger op de zere plek te leggen. Hij ging de confrontatie niet uit de weg. Heeft bijvoorbeeld Bergwijn naar PSV 1 geloodst. Door ook jong oranje te coachen en zijn goede connecties binnen de technische staf bij PSV was hij in staat het beste uit bijvoorbeeld deze speler te halen. Jammer dat hij is gestopt bij PSV.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:46
Wat was dan de zere plek?
De confrontatie niet uit de weg gaan lijkt me heel normaal bij een bedrijf. Dat als iets niet goed gaat waar jij voor bent aangesteld dat je daar iets aan doet. Desnoods met confrontaties. Dat is een minimumvereiste.
Bergwijn is een vrij groot talent. Die hadden wij ook nog wel naar PSV A1 kunnen loodsen. Die ging alleen weg bij Ajax omdat hij en Trustful ruzie hadden anders zat ie nu in Ajax 1.
Door jong oranje te coachen hield hij minder tijd over voor psv. Maar hij heeft zo wel zn nieuwe baantje geritseld. Topvent. Maar ik ben echt heel benieuwd naar die zere plek waar hij zn vinger op heeft gelegd
Vind ik leuk
52N6E +245
donderdag 7 december 2017 om 21:49
Je hebt blijkbaar zijn wekelijkse collumns niet gelezen. Hij sprak hardop uit dat jong PSV geen plezier uitstralen in hun spel. Hij prikkelde de jongens en zette ze scherp.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:55
Nee, de wekelijkse column van art langeler lijkt me een bijzonder slechte besteding van tijd. Ik knip nog liever in m'n vinger.
Hij prikkelde ze, zette ze op scherp en bracht plezier. Reuzeleuk, vrij weinig voor iemand die de jeugd runt. Als je dat wilt, huur een mental coach, die kan dat nog beter.
En qua verhoging van het niveau van de jeugdopleiding? Vernieuwende ideeën? Leertrips naar topclubs, of is het alleen lege clichés als op scherp zetten?
Als ik zou moeten gokken waarom jong psv geen plezier uitstraalt is omdat ze wekelijks merken dat cocu liever geen jonge spelers opstelt. Dat is niet motiverend
Vind ik leuk
52N6E +245
donderdag 7 december 2017 om 21:59
Was ook de rede waarom art is gestopt. Overigens heb ik geen behoefte om hier alles wat hij goed gedaan heeft uit te leggen maar dat het een goede trainer is, is voor mij geen vraag. Voor jou is hij een onbekende.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:02
Ik weet op zich aardig wat van Art Langeler en niks ervan vind ik indrukwekkend. Ja, dat iemand met zich met zoveel gebakken lucht op kan werken vind ik knap.
Kun je dan in ieder geval iets vertellen waarvan je dacht "hey, dat is top. Dat heeft ie echt goed gedaan". 1 ding, meer vraag ik niet
Vind ik leuk
jaja_PSV +19857
donderdag 7 december 2017 om 19:56
Het perspectief is 10 punten achter en weer geen kampioen
Vind ik leuk
Sjaak12 +295
donderdag 7 december 2017 om 19:33
Eigen jeugd......phh.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19857
donderdag 7 december 2017 om 19:56
Yep Perr Schaars is alweer eigen jeugd. Zo gaat dat bij die zieke geesten.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:00
Kleuterschool
Vind ik leuk
Sjaak12 +295
donderdag 7 december 2017 om 20:02
Klopt. Gewoon een ordinaire koopclub geworden.
Ze denken dat ze daar een neusje voor hebben..
Neuzen zijn het ja!!
Vind ik leuk
Psmeets +598
donderdag 7 december 2017 om 22:15
“ zieke geesten”? In de spiegel gekeken zeker..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:33
Feit en feit. Reken maar dat het gezin Schuurs daar rekening mee heeft gehouden met het kiezen van de beste club voor de volgende stap in zijn carrière. De eerder in de media genoemde grootmachten (Bayern, Dortmund, Liverpool, Spurs en Man City) vallen dan bij voorbaat al af.

Bij Ajax loopt op dit moment geen jonge CV rond als opvolger van De Ligt, dus ligt die keuze veel meer voor de hand. Kan De Ligt ook makkelijker verkocht worden.

Hoe dan ook, goede transfer voor ajax, mits-ie natuurlijk de ontwikkelingsstap kan maken. Maar daar heb ik wel vertrouwen in.

[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 19:37]
Vind ik leuk
cheeks +2017
donderdag 7 december 2017 om 19:39
Bij Bayern en Dortmund krijgt de jeugd wel de kans. Breken er ieder jaar door.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:34
Ze slaan hier de spijker op de kop. Al denk ik dat er meer talenten zullen gaan doorbreken in de loop van dit seizoen en de aankomende jaren.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:53
Dat zeker, maar de vraag is of dat wel goed is voor het niveau van PSV. Ik zie weinig spelers er tussen die me echt kunnen bekoren.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:37
Zoet, Brenet, Hendrix, Locadia?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:43
Hebben alle vier belachelijk lang op een kans moeten wachten.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:20
Ja heel lang, spelen al jaren mee bij PSV maar goed.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:58
Ja, zoet is ook al vrij oud dus dat je die uberhaupt noemde bij jeugdspelers die een kans kregen vond ik al gek. Moest hij niet eerst 2 jaar ervaring opdoen voor hij een kans kreeg? Brenet staat nu voor het eerst vast in de basis. Op z'n 23e. Hendrix ook. 22 jaar. En Locadia moest altijd op linksbuiten ipv dat hij een kans kreeg in de spits. Nou super. Vergelijk dat even met Onana, Veltman, De Ligt, Van de Beek, Kluivert, Dolberg. Allemaal op jongere leeftijd een kans gekregen. En het zijn er nog meer ook.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:20
O ja, vd Beek die lange tijd op de bank zat vorig jaar omdat Ziyech werd gehaald. Of Dolberg die nu op de bank zit wegens Huntelaar? Of bedoel je Veltman die zo jong is. Wat doet Onana in jouw verhaal eigenlijk?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:26
Ja, ik heb nooit gezegd dat je iemand die er nog niet klaar voor is een basisplaats moet geven. Donny speelt elke week en is jonger dan Hendrix.
Dolberg speelt ook dit jaar vaker dan lammers. Heeft die al meegedaan?
Veltman kreeg jong een kans. Net als De Ligt. Die nu nog jong is. En die je even was vergeten net als Kluivert. Onana speelt in mijn verhaal de rol van keeper die jonger was dan jeroen zoet toen hij de kans kreeg en ook niet werd verhuurd zoals jeroen zoet.
Dus ehm.. ja wat was je punt? Ik wilde vooral zeggen dat jonge spelers bij Ajax vaker en eerder de kans krijgen om zich in de basis te spelen. Dat kun je ontkennen, maar ontken dan ook dat Cocu trainer is en jullie in eindhoven spelen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:32
Onana is geen jeugd nooit geweest ook. Is opgeleid bij Barcelona.

Waar Lammers vandaan komt weet ik niet, die heb ik nooit genoemd. Misschien kan je dan ook Sierhuis noemen die minder speelt dan Lammers.

Misschien kan je beter eerst eens leren inhoudelijk te reageren.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:38
Ik had het ook over jonge spelers die een kans krijgen. Niet perse jeugdspelers.
Waarom zou ik sierhuis noemen? Die is spits van de A1 en wissel bij Jong. Waarom zou ik de 4e spits noemen? Die ook nog jonger is dan Lammers.
Ik moet inhoudelijk reageren? Ben je heel vaak op je hoofd gevallen als baby ofzo? Ik ga stap voor stap bijlangs wat je zegt in mijn reactie en jij negeert alles waar je even niks op kunt verzinnen. Damn, serieus lees het even terug en doe iets minder gek.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:25
Flikker lekker een eind op sukkel
Vind ik leuk
ihvmmdk +4189
donderdag 7 december 2017 om 19:46
LOL Zoet en Locadia? Veendam en Willem II :D
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:09
Onana en Dolberg? LOL
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:32
onana 25 plus mlj en dollberg 40 plus mlj! zoet max 10mlj en lacadia voor 11 was al te veel! 1 plus 1 is 2 toch?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:38
En toch zulke slechte resultaten.
Vind ik leuk
Morris +14786
donderdag 7 december 2017 om 19:46
Opvallend actief wanneer jullie weer eens bovenaan staan.

Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:14
Gelukkig jij niet Morris, dan zien we je nooit meer.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:10
Je zou er bijna 11 verliespunten voor over hebben ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 16:44
Hahaha inderdaad Werner!
Vind ik leuk
Morris +14786
donderdag 7 december 2017 om 21:13
Mensen met haat en afgunst is zo een teken van onderontwikkeling..
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 16:47
Klopt, ben blij dat je zelf toegeeft dat je onderontwikkeld bent.
Vind ik leuk
Morris +14786
vrijdag 8 december 2017 om 21:14
Wat je zegt ben jezelf..

Ja heel goed ontwikkeld ben je.. Haha..
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 22:04
ok...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:39
Slimme jongen die Schuurs ;-)
Vind ik leuk
Chucky +130
donderdag 7 december 2017 om 20:06
Moet nog blijken
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:53
Als hij Ajax boven Psv verkiest is hij slim genoeg ;-)
Vind ik leuk
Leeuw +3101
donderdag 7 december 2017 om 19:45
Jammer van zijn keuze. Wellicht geen PSV DNA.
Vind ik leuk
stefvo +748
donderdag 7 december 2017 om 19:53
Het PSV DNA als in: de intentie om jaren op de bank te worden gezet zonder enige kans in het eerste bedoel je? Denk het ook niet nee.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:53
Hij is niet lelijk nee, dat zal het zijn.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:02
Karma, en dan te bedenken dat Bergwijn oorspronkelijk van Ajax af kwam , net als Malen die misschien straks wel doorbreekt..... indirect toch weer via Ajax basis het uiteindelijk redden.... Denk dat PSV zich waarschijnlijk wel voor de kop slaat als je bedenkt dat ze voor Bergwijn best een mooi bedrag konden vangen
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:08
Jammer, ik heb begrepen dat het een prima talent is.
Nu jeugdspelers bij Psv steeds meer aan bod komen was Psv misschien wel een betere keuze geweest dan die slangenkuil waarin hij nu terecht komt.Hij had veel van van Bommel kunnen leren, maar de toekomst zal zijn gelijk of ongelijk uitwijzen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:16
Gewoon lekker in Jong Ajax straks je minuutjes maken..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:16
Na het zien van de foto waarop hij te zien is met Mark van Bommel werd de keuze van Schuurs voor Ajax nog makkelijker. Straks lekker op de foto met Sjakie dat wordt een echt plaatje
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 7 december 2017 om 20:34
Dus door dat trackrecord staan ze 10 punten achter op PSV
Vind ik leuk
stollie38 +12288
donderdag 7 december 2017 om 20:51
De zakdoekjes in huize Objectief zijn weer niet aan te slepen,als hij dit leest. Gehoord in Eindhoven. Dan denkt Guus Aan Brabant want daar speelt geen jeugd.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:31
maar er brand wel licht.....
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 21:36
Bij mij thuis ook :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:38
philips lempkes natuurlijk...
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 21:44
Wij hebben inderdaad van die ledlampen in huis :) Geven mooi en rustgevend licht, niks mis mee wat goed is dat is goed en dan kopen we het ook al is het van Philips :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:45
uiteindelijk ziet iedereen ons lempke
Vind ik leuk
John040 +284
donderdag 7 december 2017 om 21:51
Maarja voorlooig klotst het geld omhoog bij juliie. Maar 3 jaar zonder prijs geen wedstrijdplan geen vaste 11 spelers. Nu weer Bande kooen terwijl er Kluivert rondloopt. De verdediging is nog lichter dan van PSV. Geen echte spits bij Ajax. Middenveld allemaal egootjes die met zichzelf bezig zijn. Een matige keeper die denkt dat hij de top voor het uitzoeken heeft.Nee psv heeft goede linker centrale verdediger en linksback nodig dan compleet. Maar Ajax ?????
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:44
ajax heeft cash money! psv is dead broke! en dat is het voordeel van Ajax..en als de psv syndroom begint weer en ze verliezen alles in de eindsprint. dan kan brind weer beginnen met psv nog meer uitkleden! en die middenveld van ajax met egootjes lever dat weer bakken met geld en ook die matige keeper kost een hoop centen. er speelt een de ligt achter in de verdediging maar zijn waarde is niet ligt! er is volop intresse en ajax hoef niet te verkopen en kan vragen wat het wil. en er is zat geld alles is vervangbaar als ze niet presteren! met welke geld moet psv die linker centrale verdediger en linksback die je op noemt halen? toch niet het salarishuis vergeten van psv en afkopende contracten! psv is dead broke mate!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:54
Aan alle 040 sukkels zie hieronder, lijkt mij duidelijk!

Ajax 33 x kampioen
1917-18, 1918-19, 1930-31, 1931-32, 1933-34, 1936-37, 1938-39, 1946-47, 1956-57, 1959-60, 1965-66, 1966-67, 1967-68, 1969-70, 1971-72, 1972-73, 1976-77, 1978-79, 1979-80, 1981-82, 1982-83, 1984-85, 1989-90, 1993-94, 1994-95, 1995-96, 1997-98, 2001-02, 2003-04, 2010-11, 2011-12, 2012-13, 2013-14

PSV 23 x kampioen
1928-29, 1934-35, 1950-51, 1962-63, 1974-75, 1975-76, 1977-78, 1985-86, 1986-87, 1987-88, 1988-89, 1990-91, 1991-92, 1996-97, 1999-00, 2000-01, 2002-03, 2004-05, 2005-06, 2006-07, 2007-08, 2014-15, 2015-16
Vind ik leuk
North +2221
donderdag 7 december 2017 om 22:13
Betaald worden door PSV is toch een beetje als werkloos iedere maand een uitkering ontvangen.. Je wordt immers betaald met belastinggeld.
Dat zag Schuurs waarschijnlijk niet zitten. Eerlijke jongen wel.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:40
Dit artikel laat goed zien waarom PSV de laatste jaren wel kampioen is geweest en Ajax niet.. Ajax laat de jonkies veel te snel toe in de basis terwijl ze er eigenlijk veel meer voor zouden moeten doen.. Bij PSV weet je dat je het echt verdient als je in de basis speelt.
Vind ik leuk
DuWijk +190
donderdag 7 december 2017 om 23:09
Zie alweer een aantal Ajax/PSV discussies hieronder. Grappen over en weer. Hoort er allemaal bij.

Feit is dat jeugd spelers bij Ajax beter af zijn. Weinig jeugdspelers van PSV halen het eerste en wanneer dit wel gebeurd zoals met Koch, de Wijs en Ritzmaier kunnen ze toch niet aanhaken.

Nu zijn Bergeijk, Obsipo en Rosario de grote talenten. Moet ik ook maar zien. Vooralsnog zijn van het huidige elftal alleen Zoet en Hendrix goede voorbeelden aangezien ik Brenet “goed” vind bij gebrek aan beter. Overigens zou Koch niet onderdoen voor Isimat, maargoed hij is wel erg blessure gevoelig.

Voor het Nederlands voetbal verwacht ik zelf ook best veel van een aantal jeugdtalenten van Vitesse. Heerlijk om te volgen :)
Vind ik leuk
Korm +22960
vrijdag 8 december 2017 om 08:22
inderdaad, enige toevoeging die ik heb is dat de talenten van ajax ook verder zijn dan die van PSV
Vind ik leuk
Korm +22960