Vraagtekens bij afspraak tussen Schuurs en Ajax: 'Vitesse of FC Utrecht'

Vraagtekens bij afspraak tussen Schuurs en Ajax: 'Vitesse of FC Utrecht'

donderdag 7 december 2017 om 21:35

Ben van Dael, de trainer die Perr Schuurs vorig jaar liet debuteren in het eerste elftal van Fortuna Sittard, vraagt zich af of het verstandig is dat de piepjonge verdediger de komende maanden actief blijft in de Jupiler League. Schuurs ondertekende donderdag een contract tot medio 2022 bij Ajax. Hij maakt het seizoen op eigen verzoek af in Limburg. 

Van Dael had dat liever anders gezien, zegt hij in gesprek met NOS Langs de Lijn"Ik had hem graag in de winterstop al bij een subtopper als FC Utrecht of Vitesse willen zien. Nu komt hij naar Amsterdam met vijftig Jupiler League-duels in de benen, terwijl dat ook twintig Eredivisie-duels hadden kunnen zijn."

De oefenmeester hoopt en denkt dat Schuurs zich snel gaat aanpassen bij Ajax. "Je komt toch anders binnen. Bij Fortuna is hij al vanaf de jeugd de beste. Dat is hij straks niet meer. Maar zijn persoonlijkheid kennende kan hij dat aan."

Lees ook: 'Ajax heeft gewoon een beter track record dan PSV én ook fors meer te besteden'

Poll

Is Schuurs klaar voor de Eredivisie?

(3856 stemmen)

Plaats een reactie

Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 21:40
Het is een prima aankoop van Ajax en dat voor het luttele bedrag van 500.000 euro :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:45
Zal vast wel meer zijn dan dat, maar ben blij dat hij voor Ajax heeft gekozen
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 21:49
Ik zag het op Twitter voorbij komen 500.000 plus nog 6 maanden verhuur aan Fortuna :)

Overmars weet wel te handelen, die kocht Frenkie de Jong ook voor maar 1 euro en een verhuur van Lucas Andersen :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:53
Huh dat was toch eige jeugd. Of dat hoor ik altijd, ook hier op vp....
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 21:54
Natuurlijk is dat eigen jeugd, alles wat wij bij Ajax kopen is eigen jeugd, ben je nou tevreden? :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:55
Kijk dan is het wel duidelijk. Een eerlijk antwoord van je.
Vind ik leuk
darmianto +7888
donderdag 7 december 2017 om 23:56
Je gaat er nog serieus op in ook, hilarisch
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 10:04
Haha sarcasme druipt er van af. Zie je ook aan me eerdere bericht
Vind ik leuk
Pino61 +9261
donderdag 7 december 2017 om 22:27
Grappig joh
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:58
In dat geval... wanneer komt dat standbeeld voor Overmars?
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 22:02]
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 22:00
Even door sparen, zo veel kunnen ze op het moment niet missen, ook Ajax moet op de kleintjes letten :)
Vind ik leuk
Feye1908 +6663
donderdag 7 december 2017 om 22:23
Dat laatste kunnen ze tegenwoordig wel letterlijk nemen :-)
Vind ik leuk
Bengelino +6694
donderdag 7 december 2017 om 22:01
Die standbeeld is niks, dus die komt niet
Vind ik leuk
Pino61 +9261
donderdag 7 december 2017 om 22:28
Die standbeeld komt idd niet, maar dat standbeeld misschien wel.
Vind ik leuk
Spiegel +613
donderdag 7 december 2017 om 22:38
En nog denk ik dat een standbeeld van overmars makkelijker een man passeert dan younes..
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 06:20
Een man passeren is juist het enige wat younes kan. Alleen probeert hij juist eerst iedereen drie keer te passeren vokrdat hij met een belabberd schot komt.
Vind ik leuk
poklane +3146
donderdag 7 december 2017 om 22:52
Lijkt me dat er dan toch nog wat bonussen en/of een doorverkooppercentage bijkomt, want voor 5 ton had elke middenmotor hem wel kunnen en moeten halen.
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 22:57
Tussen kunnen en moeten tja, het ligt ook aan de speler zelf of en waar hij naar toe wilde vertrekken :)
Vind ik leuk
Korm +23134
vrijdag 8 december 2017 om 08:17
ik hoorde al bedragen rond de 2 miljoen
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:48
Zo weinig? Ik lees overal dat het niet bekend gemaakt is.
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 21:50
Het was vanmiddag op Twitter tussen de berichten te lezen van Mike Verweij :)
Vind ik leuk
ihvmmdk +4201
donderdag 7 december 2017 om 21:50
Is een onderhandelingstacktiek genaamd de Brands-methode. :D
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:07
Tis dat we geen WK spelen anders had hij nu al n basisplaats gekregen vd KNVB
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:24
Gaat nergens over.....
Vind ik leuk
Dezeun +634
donderdag 7 december 2017 om 22:56
Ik maak uit de aankopen op dat ze dit seizoen als verloren beschouwen
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 22:58
Ik denk ook dat ze volop met volgend seizoen bezig zijn :)
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 02:55
Hoezo? Ze spelen in op de verkoop van de Ligt en Younes aankomende zomer. Afgelopen zomer kreeg Ajax het verwijt dat ze te lang gewacht hebben na het vertrek van Klaassen en Sanchez, nu kopen ze in december 2 prima vervangers voor 2 vertrekkende spelers en dan is het weer niet goed.
Vind ik leuk
Gerro +3699
donderdag 7 december 2017 om 23:31
Dat is een koopje als dat bedrag klopt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:34
Koste iets meer, een heel klein beetje maar!
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 7 december 2017 om 23:39
Als dat klopt dan is het inderdaad geen geld. Aangezien hij van een lagere competitie komt is het natuurlijk altijd een gokje, maar als Ajax zijnde kun je je hier geen bult aan vallen.

En wat betreft het artikel, die jongen is pas 18 als hij komend seizoen naar Ajax komt. Dat is echt nog jong zat om hem daarna alsnog een seizoen te verhuren aan een Eredivisieclub, mocht dat zo uitkomen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:48
Halen ze hem voor jong of voor het eerste?
Vind ik leuk
Sil95 +5319
donderdag 7 december 2017 om 21:49
Geen idee :P VP heeft de exacte details van de deal niet naar buiten gebracht.
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 21:51
Hij is gehaald voor Ajax 1 :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:52
dan juich ik het toe
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 21:53
Ik ook want het is een prima talent, hopen dat ie nog beter gaat worden. Blij dat ie voor Ajax heeft gekozen en anders had ie ook van mij naar PSV gemogen wanneer ie geen interesse had gehad, dit soort talenten moet je gewoon in Nederland houden :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:55
daarom juich ik het ook toe....
Maar het zou mij verbazen als ze deze jongen voor de basis gehaald hebben.
Hij gaf een tijd geleden aan dat ie niet ging kiezen voor een club waar ie weer een jaar jl zou moeten spelen dus......

En ja natuurlijk zit er bij mij weer een gedachte van eigen belang bij......
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 21:59
Ik denk dat ie gewoon in de basis komt, ik hoop het niet maar ik denk dat de ligt vertrekt, en anders gewoon samen spelen :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:13
wobertje de ligt en schuurs .... nog een back van 18 jaar en het spul is compleet......

dat kan toch niet
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 22:19
Wat ik zeg ik denk dat de Ligt vertrekt ( helaas ). Ajax moet gewoon 2 ervaren spelers erbij halen een ervaren CV en een ervaren rechtsback :)

Aankoop Schuurs Aankoop Wober :)
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 7 december 2017 om 22:20
Sssssst Stratum niet wakker maken joh....volgend seizoen weer niks !
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 22:21]
Vind ik leuk
ihvmmdk +4201
donderdag 7 december 2017 om 21:48
Vraagteken? Eurotekens baby! Pakhuis barst uit haar voegen! :D Die houthakker v Bommel probeerde Perr over te halen maar Perr voelde zich ontzettend ongemakkelijk bij die engerd. :D Brands, stuur de volgende keer iemand op pad die er niet uitziet als een pas vrijgelaten gedetineerde,
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:49
Heel groot talent voor relatief weinig geld, Marc gaat het steeds beter doen
Vind ik leuk
Sil95 +5319
donderdag 7 december 2017 om 21:51
Als Keizer , Bergkamp en Van der Sar Overmars daarin zouden volgen zouden er snel betere tijden voor onze club aanbreken.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:57
Het wordt al beter nu die laatste twee Overmars niet voor de voeten lopen :p
Vind ik leuk
jesseee +776
donderdag 7 december 2017 om 21:49
20 wedstrijden kan niet, hooguit 17 eredivisie wedstrijden
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:59
Play offs!
Vind ik leuk
Ajax. +820
donderdag 7 december 2017 om 21:54
Schuurs is een Ajacied! Altijd al gezegd;)

Volgens Napolitanos had zijn vader al een voorcontract bij Psv getekend? Omdat vBommel daar kind aan huis was, dat soort teksten haha
Vind ik leuk
Sil95 +5319
donderdag 7 december 2017 om 21:56
Ik zou zijn reacties voortaan met een pak zout nemen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:59
over zout gesproken : heb jij al gedoneerd?
Vind ik leuk
Sil95 +5319
donderdag 7 december 2017 om 21:59
Nee dat laat ik liever aan onze PSV vrienden over.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:06
egoist......
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:10
Haha
Vind ik leuk
pico323 +3481
donderdag 7 december 2017 om 21:56
Goed gedaan Ajax misschien toch verhuren aan een subtopper. Daar zal die jongen niet slechter van worden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 21:56]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 21:57
Weer voor jan L opgeleid
Vind ik leuk
Ajax. +820
donderdag 7 december 2017 om 22:15
Het geld kan Fortuna goed gebruiken, dat is enorm belangrijk zelfs voor het voort bestaan van de club, al jaren dat Fortuna problemen had, bijna failliet, dus noem dit maar voor jan lul het geld wat ze nu krijgen! Dat is voor de club van levens belang!
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 02:22
Krijgen ze nou voor zo jongen, paar ton en wat heeft die al die jaar gekost?
Denk dat het wel meevalt met wat ze echt overhouden.
Vind ik leuk
Ajax. +820
vrijdag 8 december 2017 om 03:02
Nee hoor, het word minimaal 1,5 miljoen het bedrag waar Fortuna hem niet voor wilde verkopen in Augustus. En daar komen natuurlijk ook weer bonussen bij, en doorverkoop percentage.
Vind ik leuk
52N6E +262
donderdag 7 december 2017 om 22:07
20 december zal een deel van de technische staf vast naar Sittard reizen om te zien hoe hij het tegen AZ in de beker doet. Keizer heeft die avond andere verplichtingen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:16
moet ie die avond zijn uwv papieren invullen?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:34
We gaan het wel beleven. Lijkt een aardige speler en als ie maar 500k heeft gekost is het een leuke aanvulling.
Vind ik leuk
Senn +3527
donderdag 7 december 2017 om 22:59
Denk dat het meer is. Vorig jaar bood ajax al 1.5 mil.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:14
Ah, heb geen idee. Ga af op wat ik hier lees. We zullen het komende dagen wel in de krant lezen
Vind ik leuk
FSCeara +2804
donderdag 7 december 2017 om 22:47
Ben van Dael heeft gesproken.de man die met van halst het slechtste is geweest dat ik in 36 jaar supporter zijn heb gezien ongeveer.maar goed ikzelf denk dar ajax wel goede deal heeft gehad.maar is meer geweest dan 500.000 aangezien gladbach al zeker dubbele had geboden na de berichten die ik heb gehoord.als 500.000 is geweest dan hoop ik dat er ook nog doorverkooppercentage is afgesproken
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 23:02
Al zou er een club zijn geweest die ook echt 1 miljoen had geboden wanneer een speler niet naar het Buitenland wil kan je dubbel bieden maar dan komt ie als nog niet :) Volgens een aantal Ajax volgers ligt de transfersom op 500.000 euro, die zullen het toch wel redelijk goed weten :)

Er werd eerst ook beweerd dat Frenkie 1 miljoen had gekost en toen wisten de Ajax watchers ook te vertellen 1 euro + verhuur Lucas Andersen, wat later ook door Willem II werd erkend :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:09
Wat een gezeur van die man. De meeste jeugdspelers van Ajax hebben tegenwoordig ook de nodige wedstrijden in de Jupiler League in hun benen. Kennelijk wilde hij niet gelijk verkassen, nu kan hij zijn jaar nog afmaken bij Fortuna.
Wie zegt trouwens dat hij niet eerst in Jong Utrecht of Jong Vitesse terechtkomt?
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 23:09]
Vind ik leuk
Mr. O +294
vrijdag 8 december 2017 om 01:26
Ik
Vind ik leuk
Het Brein +2222
donderdag 7 december 2017 om 23:16
Zit wat in, beter verhuurd Ajax hem volgend seizoen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:29
Is die man nou echt zo dom om te denken dat FC of Vitesse zo’n speler voor een half jaartje maar gelijk een basisplaats geeft zodat hij sneller in Ajax 1 kan staan ?
Het was voor Schuurs beter geweest als hij bij die ploegen of AZ eerst twee jaar gespeeld had en dan pas naar Ajax.
Alledrie hebben ze oude verdedigers die hij zo uit de basis kan spelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 23:34]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:30
Een ex-trainer met een mening, lijkt Aad wel!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:41
Alsof Vitesse of Utrecht een 18-jarige verdediger speeltijd gaan gunnen voor een half jaar. Cmon, die investeren liever in hun eigen mensen lijkt me.
Vind ik leuk
Laliga +269
donderdag 7 december 2017 om 23:54
Denk dat overmars toch wel credits verdient... als je hem ze ding laat doen kan hij best veel. Wat betreft tete klaassen sanchez die waren gew niet houdbaar en eredivisie clubs zijn gewoon weg niet in staat vervangers daarvoor aan te trekken , tenzij je natuurlijk een keer een schot in de roos heb wat betredt lozano en sanchez
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vraagtekens bij afspraak tussen Schuurs en Ajax: 'Vitesse of FC Utrecht'