'Ajacied ook na ontslag Bosz in beeld bij Dortmund: winterse transfer mogelijk'

    'Ajacied ook na ontslag Bosz in beeld bij Dortmund: winterse transfer mogelijk'

    Gepubliceerd: woensdag 13 december 2017 om 08:49wo 13-12-2017 om 08:49

    Ook na het ontslag van Peter Bosz is Borussia Dortmund nog altijd geïnteresseerd in Matthijs de Ligt. Die Schwarzgelben hebben de achttienjarige verdediger van Ajax op het oog als winterversterking.

    Dortmund lijkt in januari niet bereid om belangrijke spelers te verkopen, maar is zelf mogelijk wel actief op de transfermarkt. De Ligt en Manuel Akanji van FC Basel zijn in beeld, meldt BILD. De mandekkers hebben een contract tot medio 2021, maar de verwachting is dat ze beiden uiterlijk in de zomer de stap maken naar een grotere club.

    De Duitse krant meent zelfs dat De Ligt Ajax in januari al de rug kan toekeren, als de prijs juist is. Naast de zoektocht naar defensieve versterkingen, zou ook Arsenal-spits Olivier Giroud op het lijstje staan van Dortmund. Dat betekent niet dat Aubameyang verkocht mag worden. De Gabonees moet zijn ploeg in de tweede seizoenshelft aan Champions League-voetbal helpen.

    Aubameyang zint op een vertrek bij Dortmund, maar lijkt dus geduld te moeten hebben. Afgelopen zomer hanteerde Dortmund nog een vraagprijs van zeventig miljoen euro voor de aanvaller. In de winter is hij in principe echter niet te koop.

    Plaats een reactie

    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 08:57
    Moet lekker bij Ajax blijven hij en Wober zijn toch echt de CV's voor de toekomst
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    woensdag 13 december 2017 om 09:32
    Ik denk dat Schuurs volgend jaar centraal speelt bij Ajax.maar als de Ligt zijn fouten die helaas vaak cruciaal zijn in wedstrijd eruit haalt dan is het top verdediger.bij Dortmund hebben ze wel wat verdedigers en een goede keeper nodig.ben benieuwd wat die in de winter gaan doen.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 09:35
    Schuurs zal eerst starten bij Jong Ajax.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    woensdag 13 december 2017 om 09:42
    Dat weet ik wel zeker.maar met de verdedigers die Ajax momenteel heeft staat die snel in de basis.en mocht de Ligt vertrekken dan hebben ze goede vervanger in huis gehaald.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 11:07
    Hoe zo, ging toch prima met die verdedigers tegen de koploper............
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 09:43
    Nope schuurs komt naar het eerste... Veltman vertrekt
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 09:51
    veltman staat rechtsback
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 10:01
    En centraal maar succes zuur mannetje.. zondag heeft niet alleen de pastoor je pijn gedaan he..
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 10:34
    hahaha wat heb jij ineens? ik zeg volgens mij helemaal niks raars? ik weet niet wat jou pastoor met jou doet maar dat wil ik ook helemaal niet weten. zelf kom ik niet in de kerk :)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41777
    woensdag 13 december 2017 om 10:40
    Nou Korm ik vond het ook best flauw van je dat je hier verklapt dat Veltman rechtsback staat.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 10:42
    rare gozer/kind die Lekalseenmandje
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    woensdag 13 december 2017 om 10:45
    Hoef je mij niet te vertellen :p
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 11:29
    Best vreemd dat je niet weet dat hij zijn hele leven centraal heeft gestaan... of moet ik zeggen Krom?

    Lik en zuig ze jochie duimpjes voor alles he.. net die groepje uit Brabant ook zo geil op een anoniem duimpje.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4169
    woensdag 13 december 2017 om 10:51
    De nachtmis is altijd leuk..... maar om eerlijk te zijn, die is in de kroeg tegenover de kerk, maar voor mij is dat zo ongeveer hetzelfde als 'naar de kerk gaan'.

    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 11:02
    Ben Amsterdammer en elke Brabander noemt me de duivel... en zal gezellig leven zijn tussen de fabbeltjeskrant volgers.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 13:17
    hahaha jou een duivel noemen?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 13:19
    Ja kennelijk ben je als Amsterdammer een duivel voor al die economische vluchtelingen. Zo erg verschillen die christenen niet van IS gedachte goed!
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 13:22
    Nou ik kom uit het mooie westen en daar hebben we doorgaans geen haat naar andere clubs (althans met wie ik om ga)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 13:23
    Ik haat ook geen club.. ik haat alleen brabanders omdat ze me stad verklote met hun ziekelijke christelijke “normen”.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 13:27
    ik zou het niet weten, ik heb geen last van brabanders... maar in zuidholland heb je ook veel van dat christelijke dorpen die tegen het "zieke" aan zitten. heeft niks met brabanders te maken denk ik zo...
    zijn er veel brabo's in amsterdam dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 13:33
    Ja de grootste groep binnenkomers zelfs groter dan de Syrië’s een paar maanden geleden. Het CBS is duidelijk Brabant is het nieuwe Limburg en loopt leeg naar Amsterdam.

    De Limburgers paste mooi bij ons Brabanders denken dat ze het dorpse leven in de stad kunnen eisen. Gelukkig is er nu een gemeente raad die daar wel wat aan doet. Ook voorrang voor geboren Amsterdammers komt er gelukkig aan.

    Triester is dat ze allemaal wat van ons vinden, maar ze willen allemaal amsterdammer zijn.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 13:35
    tja ik kan daar niet over oordelen, weet ook niet hoe het eraan toe gaat.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 14:56
    maar dat verklaar niet je gedrag naar mij toe ;)
    Vind ik leuk
    Markus80 +2498
    woensdag 13 december 2017 om 11:05
    Ik zou zeggen rapporteren, dit gaat wel iets te ver.
    Vind ik leuk
    michelhx +3778
    woensdag 13 december 2017 om 11:13
    De kerk komt in jou, dat bedoelt hij te zeggen. ;-)
    Vind ik leuk
    Markus80 +2498
    woensdag 13 december 2017 om 11:04
    Wat een vreemde reactie, ik neem aan dat de redactie van VP hier ingrijpt. Dit slaat echt helemaal nergens op.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 11:32
    Lees effe de voorwaarden doe niks verkeerd...

    Kom je dr misschien achter dat wat een vast groepje van 4 man hier wel de regels tegenover mij vaak breken. Op de man spelen en dat dagelijks zoiets noem ik gewoon een baan. Hoop dat opper stalker ze daar goed voor betaald haha
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 december 2017 om 11:32]
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 13:18
    stalker? ik denk dat je waanideeen heb man. ik reageer gewoon maar dat blijkt niet te mogen en dan kom je kinderlijke gedrag direct boven :)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 13:22
    Leuk maar dagelijks regeren op iemand die dat andersom niet doet en “ze” ontwijk komt niet ver van stalken te staan volgens de dikke van dalen.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 13:22
    ik reageer niet dagelijks op je...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 13:29
    Klopt ik reageer ook niet elke dag op VP...
    Vind ik leuk
    Leedz +7061
    woensdag 13 december 2017 om 09:49
    Schuurs is gehaald voor het 1ste en zal ook meteen aansluiten was het nieuws vorige week
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 09:51
    we gaan het zien :)
    ik geloof nooit dat dit tenkosten gaat van de ligt of wober, denk jij wel?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 december 2017 om 09:52]
    Vind ik leuk
    Markus80 +2498
    woensdag 13 december 2017 om 11:11
    Nee hij kan toch samen met hen spelen?
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 13:23
    als 3 mans verdediging zonder backs? is wel een mogelijkheid maar niet des ajax's toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 14:04
    Wober kan ook uitstekend als linksback spelen en ik denk dat Wober daar ook vast komt te staan volgend seizoen.

    Schuurs is gehaald voor het eerste, waarom denk je dat Schuurs na de winterstop nog een half jaar bij Fortuna mag blijven, juist ja omdat Schuurs anders bij jong Ajax aan zou sluiten voor 6 maanden!

    Toch leuk dat jij daarom al weet dat Schuurs bij jong Ajax gaat aansluiten na de zomer!
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 14:58
    Tijd zal het uitwijzen. Ik denk namelijk dat Keizer (als hij blijft) vast houdt aan de ligt-wober. Linksback zal sinkgraven gaan spelen en rechtsback veltman... als wober naar links gaat denk ik dat hij niet zo tot zijn recht komt als centraal...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 19:32
    Ik denk niet dat Keizer volgend seizoen trainer is bij Ajax en Veltman denk ik vertrekt ook eind van het seizoen!

    Wober is een speler die kan zowel CV spelen als Linksback en kan desnoods nog als aanvallende middenvelder ingezet worden als het moet, die positie speelde Wober namelijk tot nog geen 3 jaar geleden!
    Vind ik leuk
    Markus80 +2498
    vrijdag 22 december 2017 om 12:11
    Nee dat was niet houdbaar en dat heeft goed uitgepakt met wat geluk tegen psv en AZ, maar niet voor elke wedstrijd.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 10:47
    Idd. Om samen met de Ligt een centrum te vormen.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 13:24
    en wober ook, dus ajax gaat van het heilige 4-3-3 af?
    Vind ik leuk
    Markus80 +2498
    woensdag 13 december 2017 om 11:11
    Inderdaad en ik hoop dat hij het niveau ook meteen aan kan tikken. Ik begreep al niet dat Ajax allerlei voorhoede spelers ging kopen, terwijl er juist verdedigend problemen zijn. Twee backs en een centrale verdediger zijn toch echt wel nodig. Niet te geloven dat ze Tete hebben laten gaan.
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    woensdag 13 december 2017 om 10:06
    Valt de laatste tijd wel mee met die fouten van De Ligt volgens mij. Wat is de laatste cruciale fout op jouw netvlies?

    Dat fouten verhaal is echt een heel eigen leven gaan leiden. Die jongen is 18 en staat gewoon 1 op 1 centraal achterin tegen de koploper. Welke verdediger in Nederland zie jij dat nog meer doen?
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 10:35
    het fouten verhaal is inderdaad een eigen leven gaan leiden... hij doet het prima
    Vind ik leuk
    Markus80 +2498
    woensdag 13 december 2017 om 11:13
    Helemaal mee eens, hij doet het toch gewoon goed. Wat een gejank allemaal en dat voor een speler van 18 die alleen maar beter wordt.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41777
    woensdag 13 december 2017 om 10:39
    Wanneer, tegen wie en in welke minuut maakte de Ligt dit seizoen dan een cruciale fout?
    Vind ik leuk
    Markus80 +2498
    woensdag 13 december 2017 om 11:14
    Ja dat weten de hatertjes niet te zeggen. Vreemd.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    woensdag 13 december 2017 om 11:22
    Ik ben geen hater.tegen twente loopt hij niet mee met eerste tegengoal.en zo zijn er regelmatig dingetjes.maar als hij dat eruit haalt kan hij echt grote worden.daarnaast denk ik dat schuurs beter is dan wober al doet die het heel goed momenteel
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    woensdag 13 december 2017 om 11:43
    Hij loopt wel mee, maar op het laatste moment maakt Thesker een beweging precies naar waar de bal komt. Dat gebeurt echt heel vaak in alle wedstrijden bij alle verdedigers en is zeker geen kwestie van niet meelopen.

    Dat De Ligt uiteindelijk ook steeds slimmer wordt in die duels is logisch, maar dat is geen grote of domme fout.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    woensdag 13 december 2017 om 11:56
    Nee maar heeft vorig jaar wel enkele cruciale gemaakt en werd veel opgevangen door Sanchez.is ook normaal als jonge speler.maar voor vele mag je op niemand kritiek hebben als ze bij hun team spelen.
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    woensdag 13 december 2017 om 12:08
    Die laatste zin vind ik echt onzin hoor. Want er zijn zat kritiekpunten waar ook supporters van de betreffende club het mee eens zijn.

    En dat je nu terugverwijst naar vorig seizoen bevestigt eigenlijk wat ik hierboven al zei dat de cruciale de laatste tijd heel erg meevallen.

    Toch blijft dat maar steeds geroepen worden. Onterecht.

    En natuurlijk gaat hij nog fouten maken. Net als andere voetballers dat ook doen. Zelfs in de absolute top.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 december 2017 om 12:32]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    woensdag 13 december 2017 om 12:50
    Juist en is ook niet erg. Dat hoort zo. Ik zei als die zijn fouten eruit kan halen hij echt bij elke topclub mee kan. In de grote competities zijn die dodelijk
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 13:26
    als zelfs pepe bij een topclub kan spelen dan kan de ligt het ook ;)
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    woensdag 13 december 2017 om 13:59
    En toen vroeg ik je dus over welke fouten je het dan hebt. Vervolgens kwam je met die kopbal van Thesker. Alsof kopgoals zoals dat nooit vallen in de top..,
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 09:00
    Lekker blijven een jaartje of 2, 3. Samen met Wober kan hij een sterk koppel worden. Mathijs is ook beter met een sterk maatje erbij, net zoals met Sanchez. Ik zag trouwens dat onze Wober wel goed kan incasseren. Eindelijk die harde mannelijkheid weer in de achterhoede.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 december 2017 om 09:01]
    Vind ik leuk
    Jordtt +1245
    woensdag 13 december 2017 om 09:32
    eindelijk? die hadden we vorig jaar ook...
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1486
    woensdag 13 december 2017 om 10:07
    Nu nog Nederlanders die zo zijn. Komt Oranje ook eens een keer op een groot toernooi terecht.
    Vind ik leuk
    reggie +1808
    woensdag 13 december 2017 om 09:04
    Dortmund kan ook nog wel een keeper gebruiken, misschien onana ook maar verkopen, 2 halen een betalen;-)
    Vind ik leuk
    Markus80 +2498
    woensdag 13 december 2017 om 11:16
    Ja tuurlijk. Dat wordt dan 100 miljoen, of twee keer vijftig, succes ermee Dortmund.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4349
    woensdag 13 december 2017 om 09:21
    Begin maar met 40 miljoen. Of 35 miljoen + Durm.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    woensdag 13 december 2017 om 09:32
    Voor de ligt en Onana samen ?
    Vind ik leuk
    Het Brein +4349
    woensdag 13 december 2017 om 10:01
    Nee, dan minstens 60 miljoen!!
    Vind ik leuk
    Jozef +39803
    woensdag 13 december 2017 om 12:34
    Helemaal niet over geld beginnen.

    Gewoon houden.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9725
    woensdag 13 december 2017 om 10:17
    Ik neem voor het gemak even aan dat je cynisch probeert te zijn, je weet namelijk vast wel dat in de huidige markt Onana alleen al 30 miljoen op kan leveren bij voldoende interesse. En dat is een keeper, die zijn doorgaans minder waard.
    Vind ik leuk
    3Bier +10751
    woensdag 13 december 2017 om 09:36
    De bedragen slaan tegenwoordig nergens meer op maar Ajax is in de positie om een aanbod van 40 miljoen te weigeren. Zou hem zeker niet in de winter laten vertrekken. Sowieso maar eens die jongens minimaal 3 jaar in het eerste laten spelen. Geld is geen noodzaak meer bij Ajax. Weigeren dus.
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    woensdag 13 december 2017 om 09:52
    Ik hoop dat Marc jouw reactie ook heeft gelezen en er naar handelt.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5952
    woensdag 13 december 2017 om 10:43
    De Ligt heeft zelf aangegeven dat hij nog niet weggaat en Overmars laat hem ook niet gaan.
    In de zomer kan het op zn vroegst gaan spelen als Schuurs er is maar ook dan denk ik dat ze met zn 3-en best wel achterin kunnen spelen. Redelijk sterk blok heb je dan en kan je 'rustig' Frenkie er tussenin laten spelen.
    Dit verandert uiteraard wel als er eindelijk echte vleugelverdedigers komen. Maar die heeft Ajax al 6 jaar niet helaas
    Vind ik leuk
    3Bier +10751
    woensdag 13 december 2017 om 11:23
    Je kan van Schuurs ook niet verwachten dat hij er meteen staat. De Ligt vervangen door Schuurs is niet meteen een verbetering. Laat die Schuurs zich eerst maar eens bewijzen tegen sterkere tegenstanders. De Ligt nog een jaartje houden en Schuurs klaarstomen als zijn vervanger.
    F. de Jong zal wel de toekomstige nr 6 worden als er inderdaad 2 goede vleugelverdedigers worden gehaald. Ga er vanuit dat Ajax zich nu niet gaat richten op een systeem met 3 verdedigers en dat dit iets tijdelijks is.
    Eigenlijk onbegrijpelijk dat Ajax al zo lang op zoek is naar een linksback.
    Vind ik leuk
    Jozef +39803
    woensdag 13 december 2017 om 12:37
    Volgens mij heeft dat laatste te maken met het feit dat zowat iedereen in Europa op zoek is naar een goede linksback.
    Vind ik leuk
    3Bier +10751
    woensdag 13 december 2017 om 12:40
    Dat klopt maar als er even geen topper voorhanden is neem dan tijdelijk genoegen met een iets mindere linksback ipv helemaal niks halen. Dus niet Dijks terug halen maar dan maar een Haps of Zeegelaar aantrekken. Voor je het weet heb je anders al 6 jaar geen linksback.
    Vind ik leuk
    Jozef +39803
    woensdag 13 december 2017 om 12:43
    Persoonlijk vond ik dat Sinkgraven het goed deed en dat hij het spel van Ajax onberekenbaarder en beter maakt vanuit zijn opbouw. Weinigen doen dat beter dan hij en mij is altijd geleerd dat verdedigen uiteindelijk aan bijna iedereen te leren is...

    Echt jammer dat hij weer geblesseerd is.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 13:21
    het lijkt er wel op dat het een boilessen 2.0 gaat worden. zonde!
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    woensdag 13 december 2017 om 12:08
    Dit hoop ik ook voor Ajax. Bouwen en prijzen pakken is wel waar we in NL naar uitkijken. Met deze selectie zie ik wel mogelijkheden. Is er tijdens het trainingskamp in de winterstop niet een mogelijkheid om met deze selectie tegen serieuze Europese subtoppers te oefenen?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24218
    woensdag 13 december 2017 om 09:39
    Nu snap ik opeens waarom Frenkie de Jong vanuit de positie van CV moest opereren afgelopen zondag tegen PSV. Hij is gewoon de opvolger van jonge collega De Ligt.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 09:44
    De ligt die gaat niet daar is Ajax, hij en zijn vader duidelijk over.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 09:54
    man tik eens begrijpend nederlands, fouten vind ik niet eens zo erg maar van jou tekst kan ik niks breien
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 10:00
    Wat zeg je? PSV is vernederd en je bent nog zuur?
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 10:33
    hahaha wat heeft dit er nou mee te maken??
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41777
    woensdag 13 december 2017 om 10:41
    Wederom erg flauw Korm! Hoe durf je iemand te wijzen op het typen van een werkelijk waar onleesbaar bericht.

    Ze motten je wel hebben he? Haha.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 10:43
    hahaha alleen Lekalseenmandje maar Arie ;)
    maar ja dat mag je denk ik wel verwachten van een kind :)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 11:03
    Tuurlijk kind.. standaard oneliners van de psvers hahah
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    woensdag 13 december 2017 om 13:16
    nee hoor, het is zo. dat zie je in alles :)
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1782
    woensdag 13 december 2017 om 09:46
    De Ligt is uiteraard in de winterstop NIET te koop!
    Dit zeiden Van der Sar en Overmars onlangs nog, wil je nog kans maken op de titel heb je hem gewoon nodig.
    Al biedt Borussia Dortmund in januari 40 a 45 miljoen euro, blijft De Ligt goed presteren dan zal hij zijn waarde wel houden.
    Aan geld geen gebrek bij Ajax, de absolute noodzaak is er niet want er staat genoeg geld op de bank!
    Probeer het aan de achterban maar eens te verkopen om een groot talent uit de eigen jeugd halverwege het seizoen te verkopen, dat kunnen de heren simpelweg niet veroorloven.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1486
    woensdag 13 december 2017 om 10:11
    Die 2 zeggen zoveel. Zijn net hoeren. Voor wat extra geld doen ze alles.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1782
    woensdag 13 december 2017 om 10:27
    Ze zeiden ook in oktober dat Ajax een ietwat andere koers ging varen, dat er daadkrachtiger wordt toegeslagen op de transfermarkt en dat er is geleerd van Richarlison.
    En spontaan hengelt Ajax Bandé voor 8,25 miljoen euro binnen van KV Mechelen voor volgend seizoen en Schuurs voor ruim 2 miljoen euro van Fortuna Sittard ook voor volgend seizoen.
    Men wil vanaf nu de selectie op peil hebben binnen 4 a 6 weken na het aflopen van een seizoen.
    Met een selectie die maar voor 80% compleet is de voorrondes van de Champions League of Europa League ingaan is elke keer vragen om problemen!
    Vind ik leuk
    mcmodd +24218
    woensdag 13 december 2017 om 10:11
    Naar mijn mening is er bij Ajax altijd te bieden op spelers. Iets roepen van niet willen verkopen is juist bedoeld om de prijs op te drijven. Uiteindelijk is dit niet de eerste die toch verkocht kan worden na formeel stuiteren. Achteraf klinkt het dan: ja, je wilt die jongen in zijn carrière ook geen kansen onthouden. Let wel: elk hoog bod laat de aandelen stijgen, tussendoor kunnen er wat mensen cashen op de beurs en uiteindelijk zal het bankkapitaal er ook niet onder kreunen. De Ligt gaat weg, uiterlijk deze zomer. Maar als het in januari gebeurt kijk ik er niet van op.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1782
    woensdag 13 december 2017 om 10:19
    Ikzelf zou het alleen kunnen accepteren wanneer Ajax dan minimaal 15 miljoen euro investeert in een nieuwe centrale verdediger, het liefst een international.
    Alleen in zo'n geval zie ik De Ligt deze winter vertrekken.
    Mag hopen dat die Argentijn Magallan (24) van Boca Juniors, die 8 miljoen euro moet kosten, eventueel niet de vervanger van De Ligt wordt.
    Hij is nog niet eens international van Argentinië.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24218
    woensdag 13 december 2017 om 10:28
    Ik begrijp je opstelling en deze is zeker reëel. Echter kijk dan ook eens met een schuin oog naar het TH en de aandeelhouders van Ajax. Ze zouden ‘zomaar’ het standpunt kunnen huldigen dat deze plek weer ‘uit eigen jeugd’ moet worden opgevuld. Nu zou trouw uit die hoek naar het eigen publiek iets kunnen betekenen, maar je kunt er niet vast op rekenen.
    Vind ik leuk
    Jozef +39803
    woensdag 13 december 2017 om 12:41
    Gaat die Magallan ook niet worden vrees ik. Op je vierentwintigste mag je wel een interland gespeeld hebben.

    Ajax moet de grootste talenten gewoon een sterk verbeterd bod doen. Zoiets zal eens verkeerd uitpakken, maar Ajax heeft zich in de positie gewerkt dat het kan. Verkopen betekent in mijn ogen directe verzwakking. Ook voor 15 miljoen vind je geen goed alternatief namelijk. Of doe een schot voor de boeg zou ik zeggen....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 09:47
    Schitterend om te zien, dat verbeten gevecht tussen Barca en Borussia. Wie gaat het uiteindelijk lukken om de felbegeerde aankomende wereldtopper De Ligt binnen te halen (nee sorry, te hengelen)?

    hij is nog jong die jongen gaat er komen die jongen komt er wel

    Pep schijnt hem ook te volgen. Mourinho heeft hem al de Second Special One genoemd. Arie Haan noemt hem beter dan Frenkie de Jong die hij beter vindt dan Beckenbauer.

    hij is nog jong die jongen gaat er komen die jongen komt er wel

    Nederland leek geen enkele rol meer te spelen in de internationale voetbalwereld, maar er is een uitzondering! Die jongen komt er wel.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 december 2017 om 09:51]
    Vind ik leuk
    Laliga +2227
    woensdag 13 december 2017 om 10:28
    Haha hier zie ik dan de humor wel van in
    Vind ik leuk
    Renelas +212
    woensdag 13 december 2017 om 09:54
    De Ligt blijft gewoon bij Ajax denk ik. Misschien voor een monster bod dat hij vertrekt maar ik denk niet dat de Ligt zelf of Ajax hem nu weg wil laten gaan.
    Vind ik leuk
    mason +2047
    woensdag 13 december 2017 om 09:57
    Nou ajax! Strikje om “te ligt” en lekker laten gaan. Zo’n groot talent is ie ook weer niet.
    Vind ik leuk
    Ajax. +712
    woensdag 13 december 2017 om 10:10
    Gaat niet gebeuren...
    Vind ik leuk
    Marco B. +269
    woensdag 13 december 2017 om 10:25
    Met alle respect voor De Ligt is momenteel geen andere club aan de orde. Hij is zeker goed, een topper in spe. Maar nu gewoon lkkr ballen in de JC Arena de komende seizoenen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10239
    woensdag 13 december 2017 om 10:29
    Matthijs moet vooral gaan werken voor een intelligente werkgever...en niet bij een Duitse domoor, die Bosz 4 miljoen betaald terwijl hij 800.000 E verdiende bij Ajax en nooit wat wint.
    Vervolgens Bosz niet steunde en hem al een schop verkocht binnen 6 maanden, niet doen Matthijs, je verdient beter, Ajax bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +291
    woensdag 13 december 2017 om 10:40
    is niet te betalen voor die Dordmund !!!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 10:46
    Grappig. Weten ze in Dortmund dat Ajax een bod van 40 miljoen van Barcelona heeft afgewezen? Goedkoper is Matthijs sindsdien niet geworden.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2498
    woensdag 13 december 2017 om 10:59
    Nou ik neem aan dat de Ligt dat niet gaat doen. 18 jaar en nog een hoop te leren bij Ajax. Het moet niet heel veel gekker gaan worden tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    migiel +216
    woensdag 13 december 2017 om 11:01
    Voor 35 miljoen en een salaris van 5 miljoen p.j is op dit moment elke speler van Ajax te koop. Dat weet toch iedereen. Je kan discussie voeren en vermoeden tot je een ons weeg GELD WINT ALTIJD
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 december 2017 om 11:03]
    Vind ik leuk
    Itsese +5182
    woensdag 13 december 2017 om 11:05
    Genoeg andere foto’s, maar nee, deze moest hem worden.
    Vind ik leuk
    Ibo +165
    woensdag 13 december 2017 om 11:22
    Ik vind Schuurs in potentie beter dan De Ligt dus gewoon snel verkopen. Vervanger staat al klaar. Vind De Ligt sowieso zwaar overschat. In potentie Oranje materiaal maar op dit moment nog zeker niet!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6172
    woensdag 13 december 2017 om 11:33
    De Ligt heeft nog niets te zoeken bij Dortmund en moet minsten nog 3 jaar bij Ajax blijven om verder te groeien. Het zou zonde zijn om zo'n groot talent ergens op een reservebank te zien zitten terwijl hij bij Ajax nog meer ervaring op kan doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 12:09
    Denk niet dat ze in Barcelona zo dom zullen zijn om na Sánchez ook de Ligt laten lopen.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    woensdag 13 december 2017 om 12:55
    Volgend jaar De Ligt en Schuurs in het centrum, Wober of Sinkie aan de linker kant, nieuwe rechtsback wordt aangetrokken (veltman gaat stap maken).
    Schuurs, inschuivend naar middenveld. Indien dat wordt afgeschermd kunnen Sinkie of nieuwe aanvallende rechtsback er overheen denderen. Zo wil Ajax in ieder geval van achteruit gaan spelen met uiteindelijk 3 - 4 - 3 als einddoel afhankelijk tegenstander. Ik zou graag dat centrum eens een jaartje willen zien ......
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15865
    woensdag 13 december 2017 om 13:14
    Mooie club zou dat zijn, toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 20:07
    Hopelijk blijft De Ligt nog jaren, al vrees ik het ergste.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 07:16
    Volgens mij heeft zo'n club een paar duizend spelers in beeld.....
    Vind ik leuk
    Markus80 +2498