Dortmund kritisch over Bosz-periode: Nooit een veilig gevoel gehad

    Dortmund kritisch over Bosz-periode: "Nooit een veilig gevoel gehad"

    donderdag 14 december 2017 om 10:47

    Algemeen directeur van Borussia Dortmund Joachim Watzke vindt de kritiek op het bestuur vanwege de aanstelling (en inmiddels het ontslag) van Peter Bosz onterecht. BILD citeert de bestuurder tijdens een evenement, waarop hij open sprak.

    "Jürgen Klopp was de juiste beslissing in die tijd. Thomas Tuchel ook. Als we het mis hadden met Bosz, oké. Je kunt ons daarvoor bekritiseren. Maar zo'n shitstorm?", verwondert Watzke zich. De directeur onthult dat hij nooit zeker is geweest van successen onder Bosz.

    "Ook toen we wonnen heb ik nooit een veilig gevoel gehad. We waren altijd kwetsbaar. Nu heb ik de indruk dat iedereen zich gerealiseerd heeft dat dit niet verder kon. Je moet constructief zijn en samenwerken en dat zullen we nu doen." Watzke neemt het ook de spelers kwalijk dat ze niet bereid waren om het spelidee van Bosz eigen te maken. "Ik hou van de spelers, maar ik realiseerde me dat niet iedereen er alles aan heeft gedaan. Ik heb nu de indruk dat alle spelers begrepen hebben dat dingen niet langer zo door kunnen gaan."

    Plaats een reactie

    donderdag 14 december 2017 om 10:50
    Als ze Bosz in Nederland hebben gevolgd dan wisten ze toch dat hij achterin met veel gevaar speelt. Verdedigers spelen met een hoge lijn ver voor de doelman. Als je je dan achteraf niet veilig voelt is het toch niet Bosz zijn schuld. Ze hebben dan gewoon de verkeerde coach aangesteld.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6191
    donderdag 14 december 2017 om 10:52
    Dat is niet wat hij zegt...
    Vind ik leuk
    Dutchman +692
    donderdag 14 december 2017 om 11:15
    Dat is ook hoe cruijff altijd speelde. Moeilijk om erin te krijgen en als er een speler faalt dan faalt het systeem. Aan de andere kant wanneer het goed uitgevoerd wordt loopt uiteindelijk het hele team minder meters, heb je volle druk op de tegenstander en uiteindelijk meer energie over tot de 90 minuten.

    Maar zoals zo vaak het geval is. Met onwelwillende honden is het moeilijk hazen vangen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 11:35
    Wie zich in gevaar begeeft, komt erin om! Bosz had met twee systemen moeten trainen/spelen. Hierdoor kon hij zijn manier van spelen langzaam erin slijpen. De lijn van vertrouwen binnen zijn groep nam de verkeerde curve aan.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11014
    donderdag 14 december 2017 om 11:27
    Klopt. En dat hij bij veel spelers weerstand oproept hadden ze ook kunnen weten.

    Hij begint met verdeeldheid zaaien waar ie maar kan. Binnen een club, tussen supporters onderling en binnen de spelersgroep.

    En als dat eenmaal op gang is speelt hij sommige spelers en de club tegen elkaar uit, de club tegen de supporters en de supporters tegen de spelers die hij aan de kant schuift.

    En als de puinhoop compleet is krijgt iedereen de schuld dat ze hem niet hebben gesteund "in zijn visie" waarbij onduidelijk blijft wat die visie dan is behalve iets vaags over 5sec

    Goed, hadden ze van te voren allemaal kunnen weten
    Vind ik leuk
    Koeroe +8975
    donderdag 14 december 2017 om 12:37
    Vraag me af of je dit stukje ook vorig jaar mei zo zou schrijven ten hij je cluppie naar de finale loodste
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11014
    donderdag 14 december 2017 om 14:31
    Dankzij Sanchez, Onana, Klaassen en Ziyech heeft Ajax die finale weten te halen ondanks alle blunders van de trainer van vorig jaar.

    Meest verschrikkelijke was nog wel dat ze in die finale zonder ook maar een idee wat ze zouden kunnen doen om te winnen het veld ingestuurd werden en dus kansloos verloren.

    En ook dat was het gevolg van een coach die geen idee had dat een finale een wedstrijd op zich is, waarin ja normaal gesproken alles op zij zet om te winnen. En dat begint met het opzij zetten van het ego van de trainer. Shit, meteen al een fail.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 12:18
    Verdedigers wordt verboden te verdedigen bedoel je! Van gaal, Cruijff en nu keizer zie je bij dat ze verdedigen minstens zo belangrijk als aanvallen vinden. Neem de Lb positie wekelijks tegendoelpunten over links. Hoorde bosz daar nooit over praten en dat is wat ons prijzen koste tegendoelpunten
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10418
    donderdag 14 december 2017 om 10:51
    En dat is nu precies het probleem. Ze doen niet allemaal mee!! Dus wel centjes willen verdienen maar niet volledig meewerken.... als je iets wilt bereiken dan begint het met de inzet.
    Vind ik leuk
    Mdam +356
    donderdag 14 december 2017 om 10:53
    Tja.. Met zo`n waardeloze verdediging kun je dit spel nu eenmaal niet spelen. Dat had Bosz ook wel beter kunnen inschatten.
    Vind ik leuk
    Jozef +32760
    donderdag 14 december 2017 om 12:28
    En Bosz maar lullen dat ze het op een niveau hoger toch zoveel sneller oppikken.....
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17014
    donderdag 14 december 2017 om 10:54
    Denk dat als hij een Sanchez in zijn verdediging had lopen dat het wel wat punten had gescheeld...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7163
    donderdag 14 december 2017 om 11:02
    Watzke is een gigantische naieve Directeur. ( lees domme lul )
    Eerst ontslaat hij Tuchel, tweede met BD in de BL en Bekerwinnaar......!

    Dan neemt hij Bosz aan.....gewoon impulsief, op basis van een handjevol hartstikke leuke EL wedstrijden van Ajax. De rest van de Bosz CV is nu bepaalt niet indrukwekkend......integendeel, 2 jaar gemiddelt bij elke club wijst niet op loyaliteit en visie op de lange termijn om over gewonnen prijzen maar te zwijgen.....

    Dan zegt hij Bosz 4 miljoen E salaris toe, terwijl hij wist dat Bosz "slechts"
    80.000 E verdiende....
    Had hij Bosz 1,2 miljoen geboden plus bonussen oplopend tot 2 miljoen had Bosz Ajax ook kwijlend verlaten als een dief in de nacht.....

    Wat doet zo'n amateur als Watzke bij BD ? Antwoord: de boel gigantisch in de war schoppen als gevolg van een te groot ego en een gebrek aan zakelijke kennis.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Rodajc +9688
    donderdag 14 december 2017 om 11:39
    Het gaat niet alleen om resultaat maar ook om dingen eromheen
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7163
    donderdag 14 december 2017 om 11:57
    Het gaat wel om het resultaat, met de dingen er omheen moet je mee om weten te gaan......Het doel heiligt de middelen en Watzke duldt geen tegenspraak, Tuchel niet goed, Bosz natuurlijk een flater.
    De grote baas Watzke heeft dit allemaal zo beslist en er een rommel van gemaakt, maar hij blijft lekker zitten, typisch een ouderwetse autoritaire Directeur die aan vervanging toe is maar nog niet wil.......
    Vind ik leuk
    Rodajc +9688
    donderdag 14 december 2017 om 12:17
    Dat Tuchel een waardeloze relatie met de spelersgroep had doet er dus niet toe? Of dat Bosz weigerde ook maar iets van zijn plan, dat duidelijk niet werkte, af te wijken doet er ook niet toe?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7163
    donderdag 14 december 2017 om 20:43
    Allemaal smoesjes om zijn eigen falen te maskeren.
    Je wordt geen 2e en wint de beker als je een waardeloze relatie hebt met je spelers....zo eenvoudig is dat.

    Hij wist niet wat hij in huis haalde met Bosz ! Dat stelde ik toch al, iedereen in het Trainersgilde en daarbuiten weet en had je kunnen vertellen hoe dogmatisch Bosz is en dat hij maar 1 spelletje beheerst; ren je rot, kan niet 90 minuten en werkt nooit want hij wint nooit.......
    Gewoon even achtergrond bekijken, niet zo moeilijk, om dan de man 4 miljoen te bieden terwijl hij 800.000 verdiende......dan ben je niet goed bij je hoofd.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 13:23
    Je bedoelt € 80.000 per maand?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7163
    donderdag 14 december 2017 om 20:46
    Nee, 800.000 E per jaar, zie:
    http://www.soccernews.nl/news/393336/bosz-gaat-vijf-keer-meer-verdienen-dan-bij-ajax
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 11:08
    makkelijk allemaal, achteraf. Die man is toch totaal ongeloofwaardig... lees onderstaande nog maar eens van een paar maanden terug:

    "'Slimme trainer'
    Algemeen directeur Hans-Joachim Watzke loopt iets anders in het Signal Iduna Park rond dan zijn collega's in de Johan Cruijff Arena.

    "Peter weet dat hij op ons kan vertrouwen en wij op hem", sprak Watzke afgelopen week in Duitse media. "Ik verwacht dat er zeker nog tegenslagen zullen komen dit seizoen, maar zijn baan zal in ieder geval niet ter discussie staan", beloofde de voetbalbaas.

    Kijk, dat zijn uitspraken waar een trainer bij een topclub verder op kan bouwen. "Peter is een zeer slimme trainer. Hij is niet zo emotioneel als Jürgen Klopp, maar wel net zo evenwichtig als Ottmar Hitzfeld (ex-Bayern en oud-Borussia Dortmund, red.). Daarnaast is hij verbindend en analytisch ingesteld", stak Watzke de loftrompet."

    Dikke doei met je kritiek nu
    Vind ik leuk
    VA1 +1103
    donderdag 14 december 2017 om 11:24
    Wat een clown de Watzke. Één grote grap. Wat zag hij eigenlijk in Bosz...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    FSCeara +7601
    donderdag 14 december 2017 om 11:51
    Met de achterhoede en doelman kan je niet zo aanvallend spelen als bosz wilde.Bosz had zich beetje moeten verdiepen in zijn spelersmateriaal en daarop moeten anticiperen.maar is achteraf gelul allemaal.toen ze in begin alles wonnen was het geweldig.toen kwam er ook weinig druk op verdediging en keeper wat wel heel erg zwak bleek te zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 12:20
    Die watzke veegt gewoon zijn strasse schoon. Hij heeft Bosz aangesteld en loop zich nu ‘aan te stellen’! Wat een stakker. Iemand als Bosz moet je de tijd geven.
    Vind ik leuk
    mchollie +3353
    donderdag 14 december 2017 om 12:32
    Tja, Bosz heeft een spelopvatting een idee over hoe voetbal gespeeld moet worden. Dat bracht in het begin succes, en nog maakten de spelers dit zich niet eigen? Wie doet er dan iets verkeerd?

    Ik heb het idee dat de spelers Bosz in de steek hebben gelaten wat mij enorm verwonderd. Hoe kan je als speler lekker wedstrijden verliezen omdat jij zelf zo eigenwijs bent? Ook leuk (NIET) voor de supporters.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 15:28
    Lekkere club dat Dortmund, ze geven Bosz een schop na terwijl ze van tevoren al zorgen hadden. Je weet Bosz zijn style van spelen hoezo zorgen!
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21528
    donderdag 14 december 2017 om 17:43
    Watzke, je bent een lul. Vond bvb een mooie club.
    Dat is nou wel anders.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Dortmund kritisch over Bosz-periode: "Nooit een veilig gevoel gehad"