Heerenveen-revelatie: 'Kreeg vaak op mijn kloten, ik moest veel huilen'

Heerenveen-revelatie: 'Kreeg vaak op mijn kloten, ik moest veel huilen'

zaterdag 16 december 2017 om 16:06

Michel Vlap (20) beleeft dit seizoen zijn grote doorbraak in de Eredivisie. Afgelopen week ondertekende de middenvelder een nieuw, vierjarig contract bij sc Heerenveen. Een paar jaar geleden overwoog Vlap nog om helemaal te stoppen met voetbal, vertelt hij zaterdag in een uitgebreid interview met de Leeuwarder Courant.  

In de jeugd van Heerenveen ging het 'met ups en downs', legt het talent uit. "Toen ik in de C1 zat, groeide ik van een halve naar anderhalve meter. Daar kreeg mijn lichaam natuurlijk last van. Ik voetbalde dan ook niet goed. Met als gevolg dat mijn trainers me gingen pushen. Ik kreeg vaak op mijn kloten. Dat jaar was gewoon heel moeilijk."

"Geregeld moest ik huilen als ik thuiskwam. Ik heb zelfs gedacht om er helemaal mee te stoppen. Gelukkig voelde ik vanuit thuis geen druk. Mijn ouders en broer hebben gelukkig nooit gezegd: Michel, jij móet van ons voetballen. Dat ik doorging bij Heerenveen, was mijn eigen besluit."

"En toen ik in de A-junioren kwam, viel alles op zijn plek", vervolgt hij. "Fysiek was ik veel sterker geworden. Eigenlijk uit het niets werd ik een dragende speler, die veel doelpunten maakte."

Lees ook: Eredivisie-talent stelt Twente, PEC en Heracles teleur: nieuw vierjarig contract

Plaats een reactie

buddha +5788
zaterdag 16 december 2017 om 16:14
Zie ik nu een vlap oor op die foto?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:19
Interessante, energieke, speler met een ietwat slungelig ogende houding, maar wel met een goed voetbalverstand van wat ik tot op heb ik gezien ...

Kan misschien gezien nog wel verder gaan komen dan wij nu allemaal op eerste oog denken. Dynamische speler.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:40
Tot op heden ben ik ook aangenaam verrast. Ik heb geen idee waar hij gaat eindigen maar zie hem over een jaar of 2/3 nog wel een stap maken. Altijd mooi om te zien wanneer er jeugd doorstroomt.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:21
Sapperdevlap!
Vind ik leuk
Cookee +5381
zaterdag 16 december 2017 om 16:27
Ja, je kan als je in Friesland moet wonen ook voor een warme club kiezen. Beter niet H'veen kiezen, maar je leert er wel Engels met al die buitenlandse miljonairs.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:39
Domme reactie. Als hij bij een Friese club op niveau wil spelen is er maar één optie. Friesland heeft maar één profclub.
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 16:39
Mensen die nog steeds denken dat Cambuur als 'Fries' mag worden gerekend... kansloos
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:41
Ze willen niet bij Friesland horen, dat is hun goed recht. We hadden ze het liefst ook niet bij Friesland gehad.
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 16:42
Precies dat. Ondanks dat toch telkens twee mooie clubs in de DKV derby die echt terug moet
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:43
Cambuur heeft nog geluk dat ze niet uit de JL kunnen degraderen want ze maken het maar spannend dit jaar.
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 16:44
Vorig jaar hetzelfde verhaal. Cambuur gaat ditt jaar op 6 eindigen en weer de playoffs verliezen (of ze spelen tegen sparta)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:47
Ze gaan de playoffs in geen 100 jaar halen.
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 16:47
Wil je betten? Als Cambuur de playoffs ingaat moet je maandje Cambuurlogo als profielfoto (Of barto in ccambuurtenue)

En als je wint"?
Vind ik leuk
Dordmund +1591
zaterdag 16 december 2017 om 20:43
Daar maak ik geen zorgen om we eindigen gewoon bij de top 8 hoor dus plaoffs
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 22:59
Ik denk ook dat jullie 'ronde 1' gewoon skippen. Hopelijk redden jullie t . NEC en Cambuur moeten er gewoon bij en als derde club gun ik het dit jaar Fortuna
Vind ik leuk
Dordmund +1591
zaterdag 16 december 2017 om 20:41
Gister weer gewonnen en degraderen zullen we nooit in de JL.
Vind ik leuk
Pukstra +693
zaterdag 16 december 2017 om 21:52
Zat gister ook weer lekker vol bij cambuur;)
Vind ik leuk
Dordmund +1591
zaterdag 16 december 2017 om 21:53
Bijna 7000 en vanavond bij jullie dan zaterdag er wel 20000 boertjes
Vind ik leuk
Pukstra +693
zaterdag 16 december 2017 om 21:57
19.800 kerel.
Vind ik leuk
Dordmund +1591
zaterdag 16 december 2017 om 22:05
Maar wel gewonnen kerel gefeliciteerd heb wedstrijd niet gezien.
Was het verdiend?
Vind ik leuk
Pukstra +693
zaterdag 16 december 2017 om 22:33
Was niet goed. Maar wel weer eens drie punten.Dat dan weer wel
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 17:07
het zit hem ook niet mee. Rare achternaam, raar hoofd, vroeger huilen.

Gelukkig kan ie voetballen
Vind ik leuk
Dordmund +1591
zaterdag 16 december 2017 om 21:34
Het is een vlapdrol
Vind ik leuk
Nuance +3651
zaterdag 16 december 2017 om 18:59
Hij groeide van een halve naar anderhalve meter in de C1. VP redactie dat is 1 meter in een seizoen, onmogelijk.
Vind ik leuk
Dordmund +1591
zaterdag 16 december 2017 om 20:40
Nou volgens mij kun je niet tellen er zijn er twee hoor ben je wel naar school geweest dom boertje.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 21:11
Leuke speler. Pikt zijn goaltje mee. Benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen bij Heerenveen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Heerenveen-revelatie: 'Kreeg vaak op mijn kloten, ik moest veel huilen'