Van den Brom kijkt naar Ajax: 'Op sommige posities hebben we betere spelers'

    Van den Brom kijkt naar Ajax: 'Op sommige posities hebben we betere spelers'

    zondag 17 december 2017 om 09:23

    Als AZ zondag als sterkste uit de bus komt in de Eredivisie-topper tegen Ajax, zijn de Alkmaarders opnieuw de belangrijkste uitdager van koploper PSV. Trainer John van den Brom houdt stiekem rekening met de landstitel.

    "We staan gedeeld tweede, dus het kan. Waarom niet?", zegt Van den Brom tegen de NOS. "Je kan wel blijven zeggen dat de tweede plek toeval is, maar feit is dat we daar staan met leuk voetbal. We vinden allemaal dat het nóg beter kan en dan zou het zomaar eens kunnen gebeuren. Ik ga niet zeggen dat we voor de titel gaan, maar de ontwikkeling die we hebben ingezet met de club is goed."

    AZ is al negen wedstrijden ongeslagen in de Eredivisie, maar tegen de topclubs laat de equipe van Van den Brom het vaak afweten. Uit de laatste tien duels tegen de traditionele top drie haalde club slechts één punt. "Het heeft geen zin om terug te denken, ik wil bij onszelf blijven. De wedstrijdmentaliteit moet altijd hetzelfde zijn. Tegen goede ploegen moet je laten zien dat je even goed of zelfs beter bent dan je directe tegenstander, dat is een mooie uitdaging voor zondag."

    Van den Brom ziet parallellen tussen zijn ploeg en Ajax. "We hebben allebei veel jonge spelers met individuele kwaliteiten. Op sommige posities hebben we betere spelers, op andere niet. Maar wij hebben veel vastigheid, ik zie dingen van hen terug bij ons waarin wij als team verder zijn."

    Poll

    Wat wordt AZ-Ajax?

    (3359 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 17 december 2017 om 09:28
    Houden zo die 2e plaats.
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3610
    zondag 17 december 2017 om 09:38
    Het zou inderdaad mooi zijn als ze aan het einde van het seizoen voor PSV blijven.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 09:53
    Het Artikel gaat over AZ. Dat PSV zit je toch diep om er telkens weer bij te halen.
    Vind ik leuk
    Jozef +37177
    zondag 17 december 2017 om 10:57
    Koekoek, je reageert ietwat overspannen op iets wat duidelijk maar een geintje is.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:02
    Ach nee Jozef,geef enkel mijn mening ,druk maak ik me wel over andere dingen.
    Vind ik leuk
    Jozef +37177
    zondag 17 december 2017 om 11:10
    Het maakt gewoon onderdeel uit van een hoop over en weer jennen. Neem het met een glimlach en een korrel zout, dat helpt...
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:11
    Amen
    Vind ik leuk
    Jozef +37177
    zondag 17 december 2017 om 11:13
    :-)
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3610
    zondag 17 december 2017 om 11:05
    Hahaha ach, zware nacht gehad? Gelukkig doel jij niet indirect op Ajax is jouw post;)
    Vind ik leuk
    HWET +990
    zondag 17 december 2017 om 09:55
    op dit moment staat Ajax 2e hoor jonguh!
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 10:00
    Ja gedeeld,dus als ze winnen of gelijk ook nog 2e .Bij winst alleen 2e bij gelijkspel gedeeld 2e .Dus ja Go Az
    Vind ik leuk
    HWET +990
    zondag 17 december 2017 om 10:25
    totaal niet gedeeld. doelsaldo telt gewoon mee koekoeksjong.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 10:46
    Als Ajax slechter doelsaldo had noemde je het ook 2e plaats.Nu kun je spreken van gedeeld.Einde competitie niet meer.
    Vind ik leuk
    Jozef +37177
    zondag 17 december 2017 om 10:58
    Gedeeld, maar wel erboven.
    Gewoon, omdat het zo is.
    Vind ik leuk
    HWET +990
    zondag 17 december 2017 om 11:08
    hoe weet jij wat ik noem? Volgens mij is Ajax ooit op 1 doelpunt geen kampioen geworden. of was Ajax toen vooe jou samen met PSV kampioen?
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:13
    Ik zeg toch aan t einde van de competitie zijn de plekken verdeeld.
    Vind ik leuk
    Jozef +37177
    zondag 17 december 2017 om 11:14
    Tijdens het seizoen gelden dezelfde regels.

    Amen?
    Vind ik leuk
    abraksas +1212
    zondag 17 december 2017 om 12:18
    maar, zolang het seizoen nog loopt en er dus punten te behalen zijn is niet het doelsaldo maar het puntenaantal belangrijk. 1 punt meer of minder voor Ajax of AZ en het is geen gedeelde 2e plaats meer. Maar goed, als jij zoveel waarde hecht aan doelsaldo, ga je gang. Dat we niet eens op de helft van het seizoen zitten maakt verder niet uit.
    Persoonlijk begin ik pas tegen einde van het seizoen naar doelsaldo te kijken en kijk ik nu enkel en alleen naar de punten maar doe wat je niet laten kunt.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12716
    zondag 17 december 2017 om 10:43
    Aha, je past je taalgebruik een beetje aan de site aan Treinmans ? ;)
    Vind ik leuk
    HWET +990
    zondag 17 december 2017 om 11:09
    Tja je moet iets he.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8223
    zondag 17 december 2017 om 09:28
    Nou is het al tijd dan kan die grote blaaskaak weer de hoek in......
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 09:34
    Ik kan me vergissen. Maar Ajax staat toch nu 2e?
    Vind ik leuk
    Tjeentje +198
    zondag 17 december 2017 om 09:48
    Nu wel, we zullen zien over een paar uurtjes. Schat AZ sterker in dan AJAX....
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 10:25
    Dan hou ik er iig rekening mee dat jullie nog een x flink afgedroogd gaan worden door AZ.
    Als wij t al met 3-0 doen...
    Vind ik leuk
    Tjeentje +198
    zondag 17 december 2017 om 10:51
    Als het zo simpel was.... denk aan de wedstrijden tegen FC Utrecht.....
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:23
    Liep toch ff anders he, 3 puntjes weer in de pocket
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 16:24]
    Vind ik leuk
    Tjeentje +198
    zondag 17 december 2017 om 16:52
    Tja gefeliciteerd, had niet verwacht dat de Ligt het alleen kon. Maar goed, de competitie is nog heel lang en zie dit niet als een tik voor AZ, vond de wedstrijd van een bedenkelijk niveau en vind dat Ajax toch zeker iets moet veranderen willen ze om het kampioenschap meestrijden. Trainerswissel en een ervaren man in de verdediging is genoeg om kampioen te worden. Op deze manier is het te licht....
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 16:55
    Tjaa er is geen enkel team dat op dit momet iets klaar kan spelen in de CL.. PSV vind ik ook te licht. Vind het wel knap ja zonder bijna al onze 1e en 2e keuzes achterin.
    Vind ik leuk
    Tjeentje +198
    zondag 17 december 2017 om 17:03
    Zijn we het daarover eens... Ajax heeft ervaring nodig (1/2 spelers) om iets te kunnen internationaal, PSV kwaliteit (4/5 spelers)
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1934
    zondag 17 december 2017 om 10:34
    @tjeen aan de hand waarvan schat jij AZ sterker in dan Ajax?
    Vind ik leuk
    Tjeentje +198
    zondag 17 december 2017 om 10:49
    Laat ik het anders zeggen: in normale omstandigheden is Ajax beter, alleen op dit moment, met blessures en schorsingen denk ik dat AZ beter is en denk ik dat het nog weleens spannend kan worden vanmiddag.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1934
    zondag 17 december 2017 om 13:26
    ajax heeft zelfs onder druk ziyech neres kluivert die ook goed in de couter kunnen omschakelen! ajax is alleen kwetsbaar in de couter. Az is geen couterploeg. gaat er om hoe Az tegen Ajax wil spelen? maar denk toch dat ajax ze goed gaat pakken! omdat er mensen achtering ontbrekrn zullen ze juist vel en agressiever spelen op het middenveld..
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9629
    zondag 17 december 2017 om 09:48
    Hoe kan je dat niet weten als je ajaxcied bent .....:0)
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 09:55
    Dat zijn de echte haha.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9629
    zondag 17 december 2017 om 09:59
    Hahahaha !!
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 14:37
    Ik weet het wel. Ik zeg toch dat ze tweede staan? :)
    Het gedeelte ''ik kan me vergissen'' is gewoon een grapje. Sarcasme heet dat, zoek maar eens op!
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1262
    zondag 17 december 2017 om 13:46
    Nu wel,maar vanavond niet meer hoor
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 09:34
    houden ze niet vol
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26331
    zondag 17 december 2017 om 09:35
    Oh oh.. Brommetje begint rekening te houden met landstitel, AZ heeft op sommige postities betere spelers.. praatjes, praatjes en praatjes.

    Ajax gaat winnen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 09:35]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8223
    zondag 17 december 2017 om 10:47
    Inderdaad AZ leeft boven zijn stand omdat Ajax en Feyenoord punten laten liggen, dat zal niet het hele seizoen zijn en ook de vorm van AZ blijft geen heel seizoen ok. klapt gewoon weer in elkaar net als elk jaar
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39228
    zondag 17 december 2017 om 10:54
    Ja, die branie past niet bij AZ.
    Ze maken echt kans om te winnen hor. Defensieve problemen Ajax, geweldige vorm AZ... Thuis! Maar AZ gaat dit jaar geen kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Jozef +37177
    zondag 17 december 2017 om 11:01
    Toch geweldig wat die Brom hier nu probeert?

    Precies die bluf waar wij altijd bekend om stonden.

    Hij heeft goed opgelet als Ajax-speler...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39228
    zondag 17 december 2017 om 11:09
    Ik vind het niet geweldig. Past niet bij AZ.
    De Bluf bij Ajax kwam na weet ik veel hoeveel prijzen. Nationaal en internationaal.

    AZ past bescheidenheid. Net als PEC altijd netjes doet.
    Vind ik leuk
    Jozef +37177
    zondag 17 december 2017 om 11:13
    Ach, ik kan er niet mee zitten. Persoonlijk heb ik er altijd een schijthekel aan gehad als ploegen zich vooraf bewust in een underdogpositie manoeuvreerden. Iedereen mag toch spelen om te winnen en dat uitdragen? Waarom zouden wij exclusief mogen bluffen?

    Weet je. Als het onterecht blijkt, dan lachen we net ietsje harder...
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    zondag 17 december 2017 om 09:41
    Brom praat wel erg veel ineens. Voelt een beetje geforceerd aan. Alsof hij zijn spelers zelfvertrouwen wilt geven en dat ze geen angst/ontzag voor Ajax moeten hebben. Kan me niet voorstellen dat hij de onzin die hij uitkraamt ook zelf geloofd
    Vind ik leuk
    zwollie +7521
    zondag 17 december 2017 om 09:57
    Hij zit tegen overspannenheid aan, zoals hij bij Pec Zwolle tekeerging na de wedstrijd tegen az.
    Vind ik leuk
    danny117869 +2332
    zondag 17 december 2017 om 11:53
    Vd brom vind ik ook een totaal verkeerde trainer die een club echt niet beter maakt. Hij heeft op dot moment geluk dat zijn selectie zo goed is.
    Vind ik leuk
    orion73 +1433
    zondag 17 december 2017 om 09:42
    Prima ambitie maar AZ kan alleen kampioen worden als er weer een Scheringa opstaat.
    Vind ik leuk
    Kay Pxix +482
    zondag 17 december 2017 om 09:44
    Mooi dat het zo goed. Echt knap. Maar op welke positie hebben zij betere spelers?
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3455
    zondag 17 december 2017 om 10:34
    Rechts- en linksback. Voor de rest zie ik geen betere spelers
    Vind ik leuk
    danny117869 +2332
    zondag 17 december 2017 om 11:57
    Til mag van mij wel aansluiten bij ajax. Denk dat hij gelijk waardig is aan vd beek, schone en f de jong
    Vind ik leuk
    Tjeentje +198
    zondag 17 december 2017 om 16:54
    Keeper
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12716
    zondag 17 december 2017 om 09:46
    Het is wel vaker zo dat trainers/spelers hoog van de toren praten als ze tegen Ajax moeten en dan de deksel op de neus krijgen..
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 09:49
    Altijd slim. Dit soort teksten vlak voor zo’n kraker.

    Ajax wordt alleen nog maar beter dit seizoen. Az zal door minder brede selectie alleen maar minder worden dit seizoen.

    Het gaat tussen psv en ajax waarbij ajax kijkend naar de laatste match zoch zwaar favoriet is in mijn ogen
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9629
    zondag 17 december 2017 om 09:49
    Ik verwacht een leuke alles of niets wedstrijd.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 09:55
    Straks bromt hij wel anders ;)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16675
    zondag 17 december 2017 om 10:01
    Wat praat vd Brom veel joh, die staat al de hele week strak van de zenuwen en probeert het te laten lijken alsof hij de rust zelve is. Volgens mij staat heel AZ strak van de zenuwen en wil hij met zijn oeverloze gepraat zijn elftal relaxt houden, maar volgens mij werkt dat alleen maar averechts..
    Vind ik leuk
    DuWijk +313
    zondag 17 december 2017 om 10:07
    Vd Brom is weer eens aan het kletsen. Want op geen enkele plek heeft hij een beter speler staan. Wellicht op de linksback als de Dijks meeneemt. Maar normaal staat daar ook een ander.

    De Ligt of die Griek haha
    Onana of te Bizot voor woorden
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 10:10
    Laat het maar zien dan.
    Vind ik leuk
    Andreh +1170
    zondag 17 december 2017 om 10:12
    Helaas weer foute conclusie van den Brom, Ajax is op vrijwel alle posities sterker. In deze competitie staat AZ zo hoog omdat hun positiespel tegen de mindere teams effectief is, maar nu wordt het 1-3 of zo, en is AZ weer met beide beentjes op de grond
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31580
    zondag 17 december 2017 om 10:17
    Ajax gaat winnen en az word sowiesi geen kampioen

    Of ajax of psv ;)
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2338
    zondag 17 december 2017 om 10:27
    eindelijk weer een tegen stander die wat meer los maakt mar eigenlijk maakt het me niet veel meer uit als ik dit jaar naar de comp kijk is het zo slecht dat ik niet eens meer blij zou zijn zeker met dat saaie spel
    Vind ik leuk
    darmianto +7794
    zondag 17 december 2017 om 10:37
    Als Ajax op volle sterkte was geweest had ik er wel vertrouwen in maar zodra we mensen als Dijks op moeten gaan stellen..

    Ik hoop op een afgetekende 0-3 maar dan moeten het middenveld en de aanval op het scherpst zijn zodat Dijks heel de middag cornervlag kan spelen ofzo
    Vind ik leuk
    Nosje +1514
    zondag 17 december 2017 om 10:41
    Ja Brommetje, maak het eens waar. Tegen de traditionele top 3 blijft het gewoon huilen met de pet op. Gas erop.
    Vind ik leuk
    Mo +11557
    zondag 17 december 2017 om 11:07
    AZ wordt geen kampioen. Geen enkele kans
    Vind ik leuk
    pico323 +5655
    zondag 17 december 2017 om 11:08
    Die Brom doet echt van alles om in het nieuws te blijven, loopt zijn contract af. Met de dag word die engnek mediageiler. Voor mij blijft hij een vieze geldwolf die andere gebruikt om er zelf beter van te worden. En maar lopen geilen op de camera overspannen idioot e doen.
    Vind ik leuk
    BigBoi +2686
    zondag 17 december 2017 om 11:08
    Dit wordt zoals Heerenveen en Feijenoord uit. Zodra az denkt dat er wat te halen valt liggen er 2 aan de andere kant in het mandje.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:12
    3 punten voor AZ klaar
    Vind ik leuk
    Scouse96 +111
    zondag 17 december 2017 om 11:33
    Kampioen lijkt me overdreven maar ze hebben idd betere spelers op sommige plekken. Jeugd van AZ zit momenteel erg veel potentie dus misschien een vaste nr 3/4 voor de komende jaren. Ik zie ze er vandaag wel een gelijkspel uit slepen.
    Vind ik leuk
    pos +8787
    zondag 17 december 2017 om 11:52
    Prachtig dan geklaag nu al over het ontbreken van verguisde spelers als Veltman, Viergever en Sinkgraven. Ach wij missen al lange tijd Vlaar, Vejinovic, Stengs. De bank bij AZ is blijkbaar stukken sterker.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    zondag 17 december 2017 om 12:07
    De kaas is de baas
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 12:10
    Heiloo is dichtbij voor deze mafkees. Welke positie van AZ is beter bezet dan die van Ajax?
    Vind ik leuk
    almsend95 +277
    zondag 17 december 2017 om 12:55
    Heerlijk, wordt vast een mooie pot!
    Vind ik leuk
    aartstyle +1125
    zondag 17 december 2017 om 13:17
    Daar hebben we van de brom weer hoor. Het gaat goed met zijn club en hij schuift weer over al aan en verschijnt overal in de media. Ondanks dat ik Ajax als grotere titelkanditaat en concurrent van psv inschat dan AZ hoop ik dat de Amsterdammers winnen puur door van de Brom.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 14:05
    Hij droomt wel vaker, als een club als AZ, Vitesse, of Twente kampioen worden is dit door falen van de topclubs en ben je kampioen van de armoe.

    AZ wordt geen kampioen en heeft ook geen betere spelers dan Ajax of PSV, het loopt beter dat is iets anders en we weten ook hoe snel het in kan storten bij AZ.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws