Van Gaal windt zich op: 'Gehoord dat ze in overleg zijn, dan denk ik: Jezus...'

    Van Gaal windt zich op: 'Gehoord dat ze in overleg zijn, dan denk ik: Jezus...'

    maandag 18 december 2017 om 10:31

    Louis van Gaal heeft geen goed woord over voor de handelswijze van Sparta. De Rotterdamse club zette zondag trainer Alex Pastoor op straat, nadat de stadsderby tegen Feyenoord met liefst 0-7 werd verloren.

    Kort voor het ontslag van Pastoor stond Van Gaal FOX Sports te woord. "Ze moeten bij zichzelf te rade gaan voordat ze weer domme besluiten nemen. Ik heb gehoord dat ze al in overleg zijn (over de positie van Pastoor, red.), dan denk ik: Jezus... Dat kan ook dinsdag of woensdag, dan ben je rustiger en kun je alles los zien van de emotie."

    "Ik vind dat heel dom", vervolgt de voormalig bondscoach. "Je moet dat proces langer laten duren. En niet op de dag zelf. Als de emotie en adrenaline nog door het hoofd gaat."

    De situatie op Het Kasteel gaat Van Gaal aan het hart. "Ik ben Spartaan, het was mijn beste club als speler. Het doet pijn om te zien dat de club is afgezakt naar zo'n laag niveau", liet hij al weten.

    Poll

    Gaat Sparta degraderen?

    (1512 stemmen)

    Plaats een reactie

    MojoRisin +12705
    maandag 18 december 2017 om 10:34
    Met hem eens, wat heeft het ook voor een zin om een trainer 1 wedstrijd voor de winterstop te ontslaan ? Men was toch ook tevreden over het getoonde spel, los van de resultaten ?
    Vind ik leuk
    Korm +35591
    maandag 18 december 2017 om 10:41
    ben ik het mee eens! raar besluit ineens
    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    maandag 18 december 2017 om 10:50
    dan kan je wel de winterstop mooi aangrijpen om een nieuw plan te maken met een nieuwe trainer toch? Als Pastoor zijn beste spelers niet weet te waarderen en telkens switcht van opstelling dan roep je het volgens mij over jezelf af.
    Nou en dan 0-7 verliezen ja dan is de koek wel echt op hoor
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    maandag 18 december 2017 om 11:53
    Je kan hem ook die laatste wedstrijd proberen zich enigszins te revancheren, uit bij Groningen.. Niet dat je die zomaar wint, ook niet met een andere trainer, maar na een 0-7 verlies worden ontslagen is wel erg op sentimenten gebaseerd zoals Van Gaal terecht zegt imo..
    Laat hem nog 1 wedstrijd zitten en ga dan 'in goed overleg' uit elkaar, op een fatsoenlijke manier..
    Maar goed, zo werkt dat helaas vaak niet in de voetbalwereld blijkbaar..
    Vind ik leuk
    frankn27 +5561
    maandag 18 december 2017 om 13:05
    denk niet dat het besloten is uit emotie n.a.v. de 0-7.... denk dat de 0-7 de druppel was
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:35
    Ja nu een priester aanstellen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:55
    Als er een button was voor slechte grap, dan had ik hem bij deze ingedrukt.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:57
    Moet je aan de paus vragen
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:07
    Damn, het kan dus nog slechter.....
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:08
    Amen
    Vind ik leuk
    Bdog +5478
    maandag 18 december 2017 om 10:41
    Kan Louis in deze wel gelijk geven, maar dan zitten we allebei mis.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11813
    maandag 18 december 2017 om 10:45
    BREUER ... BREUER.... BREUER
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:47
    Veel te snel ontslag inderdaad. Als je de emotie laat beslissen dan had Gio bij Feyenoord al 5x ontslagen geweest dit seizoen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:18
    Wat een onzin opmerking....... Alsof je de situatie van Feijenoord (minder punten dan verwacht in de top) kunt vergelijken met een club in degradatienood.....

    De trainer Pastoor heeft ons kampioen gemaakt, ons behouden voor de erdivisie vorig jaar en halve finale beker gehaald. Prima prestatie. De TD Pastoor heeft een karrevracht aan minder dan middelmatige spelers binnengehaald. Spelers waarvan na een wedstrijd of 2 al gauw duidelijk werd dat het niets was. Denk aan Volas en Bambock (wie? Bambock! Zit niet eens op de bank)

    Gezien de collectieve wanprestatie gistermiddag lijkt het er sterk op dat ook de selectie er klaar mee was. Die hebben gisteren Pastoor gewoon onder de bus gegooid!

    Bestuur moest ingrijpen. Kan Louis roepen dat uit emotie beslissingen maken niet goed is..... Maar de uitkomst had dinsdag of woensdag ook niet anders geweest. De koek was op. Het proces van Pastoor is uitgewerkt. Het kon niet meer
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    maandag 18 december 2017 om 10:48
    Tja, dat het ontslag van Pastoor er aan zat te komen, leek me wel duidelijk. Maar als ik die bestuurder gister hoor lullen, dan denk ik dat die man er weinig van snapt. Je kunt wel allemaal voetbalkennis in huis halen, maar met welk doel? En in hoeverre is dat ondersteunend voor de coach? Is ook een teken van wantrouwen hè en daarbij, zo goed is die selectie van Sparta niet hè...

    Dit had men ook in alle rust in de winterstop kunnen doen, maar slechte beleidsbepalers doen het dus op deze manier. Zo verbloem je jouw slechte beleid en i.p.v. zwaargewichten uit het verleden aanstellen in je bestuur, kan je ook fatsoenlijke spelers halen. Zelfs in de Jupiler League lopen spelers die Sparta kan gebruiken en zo duur zijn die niet...
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:20
    De selectie van de trainer Pastoor is zoals je terecht aangeeft niet zo goed (om niet te zeggen slecht!) maar wie heeft die spelers gehaald? Juist! De TD Pastoor. Hij heeft een karrevracht aan spelers binnengehaald die bij een middelmatige amateurclub niet eens op de bank zouden zitten!
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    maandag 18 december 2017 om 14:24
    En het bestuur wast de handen in onschuld...
    Vind ik leuk
    52N6E +1015
    maandag 18 december 2017 om 10:51
    Hyballa zou een prima kandidaat zijn om Pastoor op te volgen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26324
    maandag 18 december 2017 om 10:59
    Hyballa ko m er maar in! Wel opschieten voordat Vitesse op zoek gaat naar een nieuwe trainer!
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:01
    Zonder het verhaal te lezen ben ik het met van Gaal eens. Deze held heeft namelijk ALTIJD gelijk! :)
    Vind ik leuk
    mcmodd +23687
    maandag 18 december 2017 om 11:10
    Tja, dit ontslag verraad veel over het niveau van een bestuur. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat men gewacht heeft op deze zeperd, dus dat ze al eerder dachten aan een ontslag. Helden wachten dan niet op zo’n zaadpartij, die doen dat gewoon in de week ervoor.
    Dus ik moet het eens zijn met Van Gaal, niet bepaald een vriend van me. Toch waardeer ik veel van zijn standpunten, temeer omdat het vaak open deurtjes zijn.
    Vind ik leuk
    Jaknes +19
    maandag 18 december 2017 om 11:23
    Dat het beleid by mijn cluppie niet klopt zie je al aan het feit dat ze geen vaste rugnummers hebben. Het zou toch geweldig zijn als oud spartanen de club er weer boven ophelpen zoals jaren geleden ook is geprobeerd by ado voor die chinees
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:22
    Echt serieus? Men heeft geen vaste rugnummers dus is het beleid niet goed?

    Dat het beleid niet goed is, daar kunnen wij het over eens zijn maar wat heeft dat in godsnaam met vaste rugnummers te maken? Ik vind het wel wat hebben dat de nummers 1 t/m 11 in het veld staan
    Vind ik leuk
    Jaknes +19
    maandag 18 december 2017 om 15:09
    Heb je welleens gezien wat je extra verkoopt aan shirts met naam en nr van een speler
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 december 2017 om 12:15
    Sparta speelt al sinds jaar en dag zonder naam achterop dus dat is sowieso een non-discussie. Men kiest ervoor om die ruimte in te vullen met reclame. Kennelijk levert dat meer op
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 december 2017 om 12:16]
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7232
    maandag 18 december 2017 om 11:32
    'dan denk ik: Jezus...'

    Dan ben je een dag te laat Louis. Gisteren was het godverdomme zondag
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 11:32]
    Vind ik leuk
    Vato75 +2279
    maandag 18 december 2017 om 11:36
    Opzouten allemaal degraderen met kunstgras
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:41
    Nou Louis,
    Ik zou dan zeggen uit sportieve overwegingen jouw clupie ff een jaartje aan het beleid daar binnens kamers,
    Gratis uiterraad” je inmiddels geld genoeg als het je echt aan het hard gaat!?
    Dan zeg je Ajax is mijn club dan weer Barca en nu dat je je promotie matriaal heb morgen verkopen Sparta!
    Neemt niet weg dat ik wel een beetje fan van je ben en je graag weer bij Ajax aan het werk zie.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 13:36
    Ik denk dat we de mening van Hugo Borst ook nog wel gaan lezen vandaag.
    Vind ik leuk
    onbemind +242
    maandag 18 december 2017 om 13:59
    Ik heb zelden zo,n slechte selectie gezien, het elftal is een drama.
    Sparta kan het beste v.Stee trainer maken voor de rest van het seizoen.
    Vind ik leuk
    Broes +1009
    maandag 18 december 2017 om 21:45
    Inderdaad een dom besluit, alsof een andere trainer meer uit deze selectie weet te halen. Als je ziet hoe er zondag werd verdedigd, zou je haast denken aan opzet. Verdedigers bleven gewoon staan. Een Breuer van 37 jaar, met alle respect, maar dat kan echt niet meer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws