Als ik een club mag kiezen uit Nederland, dan staat FC Utrecht op nummer één

    "Als ik een club mag kiezen uit Nederland, dan staat FC Utrecht op nummer één"

    maandag 18 december 2017 om 15:35

    Ruud Boymans is transfervrij op zoek naar een nieuwe club. Als hij kiest voor een rentree in de Eredivisie, dan geniet FC Utrecht zijn voorkeur.

    Boymans is clubloos na zijn vertrek bij Al-Shabab uit de Verenigde Arabische Emiraten. "Sportief gezien was het achteraf geen goede keuze. Ik heb weinig gespeeld en veel problemen gehad", vertelt hij aan de Supportersvereniging van FC Utrecht, dat hem uitnodigde voor de competitiewedstrijd tussen Utrecht en Heracles Almelo (1-1).

    Boymans (28) maakte tussen 2014 en 2016 furore in de Domstad. "Het is een tijd geleden, maar het geeft gewoon een heel goed gevoel om terug te zijn. Ik heb hier veel mooie herinneringen, dus ik ben enorm blij om terug te keren", aldus de spits, die na zijn vertrek naar Al-Shabab slechts zeven competitieduels speelde in anderhalf jaar tijd.

    "Maar persoonlijk heb ik enorm heel veel geleerd, dus ik ben een ervaring rijker. Nu gaan we op zoek naar een nieuwe club. Ik moet wel eerst fit worden, want ik heb een jaar lang niet gespeeld", zegt hij. "Ik ga kijken wat er op me afkomt, maar er speelt nog niks concreet. Als ik een club mag kiezen uit Nederland, dan staat FC Utrecht natuurlijk op nummer één."

    Lees ook:  Boymans ontkent terugkeer bij FC Utrecht: 'Soww veel ophef'

    Poll

    Zou Boymans een versterking zijn voor Utrecht?

    (1859 stemmen)

    Plaats een reactie

    Voetballert +1233
    maandag 18 december 2017 om 15:37
    Leuke spits voor middenmoot Eredivisie
    Vind ik leuk
    Adje80 +4644
    maandag 18 december 2017 om 19:19
    Ja hij kan makkelijk zeggen dat Utrecht voor hem de nr 1 is.. Alles wat beter is wil hem niet
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 15:38
    Kan het niveau waarschijnlijk nog wel aan. Anders is hij misschien iets voor een NAC, Sparta of Roda JC die een goede spits missen.
    Vind ik leuk
    Tossa +1411
    maandag 18 december 2017 om 15:38
    Misschien wat voor Pec? We kunnen wel een scorende spits gebruiken.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9913
    maandag 18 december 2017 om 15:41
    Mokhtar en Namli moeten de bal gewoon eens voorslingeren, tot die tijd zal geen enkele spits bij Pec scoren.
    Vind ik leuk
    The Genius +2812
    maandag 18 december 2017 om 15:45
    mokhtar gaat in de winter weg dus dan kan iemand ander die ballen er in slingeren.; maar wie moet de positie van Mokhtar overnemen?
    Vind ik leuk
    Mall00t +5474
    maandag 18 december 2017 om 15:51
    Het is nog helemaal niet zeker dat Mokhtar weggaat deze winter.
    Vind ik leuk
    The Genius +2812
    dinsdag 19 december 2017 om 09:34
    ok, maar "logischer wijs" wel. En even vooruitlopen; wie moet zijn vervanger zijn?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9913
    maandag 18 december 2017 om 15:53
    Ik zou Namli op links zetten en iemand met een rechterbeen op rechts, maar dat mag in Nederland niet meer volgensmij.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5474
    maandag 18 december 2017 om 15:56
    Lekker laten staan zo die Namli en naar binnen laten trekken, gaat prima zo (dan maar geen scorende spits). ;-)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Tossa +1411
    maandag 18 december 2017 om 16:00
    Kingsley krijgt ze nogal eens voor geslingerd. Het is natuurlijk mooi dat er regelmatig gescoord wordt uit de afvallende bal maar mooier zou het zijn als het ineens gebeurt.

    Ben het uiteraard wel met je eens dat beiden eerder af kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    HanV +3375
    maandag 18 december 2017 om 19:47
    Parzyszec had toch al wat assists. Misschien als het kaatsen beter gaat dat dat dan genoeg is?
    Vind ik leuk
    The Genius +2812
    maandag 18 december 2017 om 15:44
    had je reactie nog niet gezien maar idd lijkt mij ook. denk dat hij te duur is
    Vind ik leuk
    The Genius +2812
    maandag 18 december 2017 om 15:43
    ik zie hem ook wel graag bij PEC komen. Tegen gereduceerd tarief uiteraard, want hij moet nog fit worden en dat duurt doorgaans een tijd. Boymans is het type spits dat altijd doorgaat en altijd wel iets forceren kan.

    Vind ik leuk
    Mall00t +5474
    maandag 18 december 2017 om 15:50
    PEC heeft helemaal niets aan types als Boymans. Met twee naar binnen trekkende buitenspelers gaat ook hij niet tot veel doelpunten komen, net als de andere spitsen.
    Vind ik leuk
    Voetballert +1233
    maandag 18 december 2017 om 15:53
    Ja inderdaad, Piotr kopt ze er ook wel in als er een bal voorkomt, maar er komt nooit een bal voor dus dan gaat het lastig worden..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78275
    maandag 18 december 2017 om 15:57
    Manders halen die gast!!!
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +447
    maandag 18 december 2017 om 15:57
    Lekker z'n zakken gevuld.. hij ging voor het financiële, niet het sportieve. Succes met het vinden van een club, suptop is maximaal haalbare.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1018
    maandag 18 december 2017 om 16:08
    "enorm heel veel geleerd" nu nog een correcte zin leren vormen.... :)

    Prima speler voor middenmoter Eredivisie, Utrecht zou ik niet meer doen. Bij Utrecht zou die nu de jonge jongens weer in de weg gaan zitten, bovendien wel erg risico met blessures. Misschien Heracles, ipv Gladon (die is gehuurd toch)? Of bij PEC, waar de spitspositie nu de onzekerste schakel is.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7542
    maandag 18 december 2017 om 16:14
    Ik wil ook enorm heel veel leren.

    Daarna wil ik in mijn enorme hele grote raceauto bed in slaap vallen.

    Kom op vp. Doe iets aan die redactie.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1018
    maandag 18 december 2017 om 16:16
    Ik vind dit een enorm heel mooie reactie! :)
    Vind ik leuk
    Jordtt +1018
    maandag 18 december 2017 om 16:16
    Ik vind dit een enorm heel mooie reactie! :)
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 16:17
    Heel snel toeslaan Utrecht, gratis en je publiekslieveling terug. Liep voor zijn blessure 1 op 1, spitsen verleren scoren niet lijkt me
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 16:28
    Daar dacht Luuk de Jong een hele tijd héél anders over............
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21415
    maandag 18 december 2017 om 16:28
    Ruud terug bij de FC zie ik wel zitten!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4675
    maandag 18 december 2017 om 16:31
    Kale koppen niet te stoppen.
    Zie hem, mits fit graag weer aansluiten bij Utrecht.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7329
    maandag 18 december 2017 om 16:33
    Als pinchhitter ideaal voor voor Utrecht, AZ, Vitesse, Heerenveen. Bij clubs zoals Roda, NAC, Groningen en Twente zou hij een directe versterking zijn afgaande op wat ik van hem heb gezien bij Utrecht.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    DannyH79 +373
    maandag 18 december 2017 om 16:36
    Als supersub zou hij zeker welkom zijn.......Gortler, Dessers redden het op het moment nog niet........Venema zou ik ook wel graag wat meer minuten zien maken......
    Vind ik leuk
    Utca030 +7093
    maandag 18 december 2017 om 18:37
    Dessers komt een hoop kwaliteit te kort. Die moet terug naar de Jupiler Leaque . Daar komt hij tot ze recht.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 16:40
    Het is altijd wel leuk dat spelers die weggaan bij onze club altijd zo respectvol blijven. Mertens, Strootman, Vorm. Pieters en nu Boymans om maar wat voorbeelden te noemen. Blij dat het ook zo kan, terwijl er bij andere clubs vaker een trap na gegeven lijkt te worden.
    Vind ik leuk
    Cookee +8892
    maandag 18 december 2017 om 16:53
    Als je een jaar niet speelt, dan heb je een jaar nodig om vorm te vinden.
    Dus lijkt mij een goede voor Cambuur.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19573
    maandag 18 december 2017 om 16:56
    Ik denk dat alle FC Utrechtsupporters hem graag weer in hun hart willen sluiten. Erger nog, hij zou direct weer net zo populair zijn als voor zijn vertrek. Terecht. Geef hem de tijd om fit te worden, en dan pas een contract. Hij investeert in zichzelf, dus dan wij daarna ook. Denk aan bijv. Emanuelson, mocht ook eerst fit worden, en zo zijn er vast wel meer voorbeelden. FC Utrechtsupporters: roept u maar.
    “Kale koppen, niet te stoppen”, wordt niet voor niets hier geroepen, dat was destijds al zo. Een enorm fijne vent die Ruud, altijd in voor een geintje. Maar als er gewerkt moet worden, loopt hij voorop.
    Vind ik leuk
    raoul88 +607
    maandag 18 december 2017 om 16:59
    KOm naar ADO Den haag Jongen!!!
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 17:33
    ado heeft johnsen al die het aardig doet
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 17:31
    kale koppen niet te stoppen ruud ruud!!!
    Vind ik leuk
    Rodajc +9442
    maandag 18 december 2017 om 17:32
    Of terug naar Fortuna als ze promoveren? Zou toch leuk voor beiden zijn
    Vind ik leuk
    Pvm9 +634
    maandag 18 december 2017 om 18:03
    Als hij slim is investeert hij een half jaar in zichzelf en bied hij zijn diensten aan bij zijn oude club fortuna. Speeltijd gegarandeerd lijkt mij en wellicht kan hij bijdragen aan mogelijke promotie
    Vind ik leuk
    bennings +307
    maandag 18 december 2017 om 18:12
    Gelijk vastleggen
    Vind ik leuk
    Utca030 +7093
    maandag 18 december 2017 om 18:34
    Utreg zou hem graag halen maar als alle spitsen fit zijn. Heb je een overschot daarvan. Dus denk niet dat utreg hem haal helaas.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +2827
    maandag 18 december 2017 om 18:38
    Op het jaar bij Willem II na is Boymans altijd veel geblesseerd geweest. Ook in de zandbak.

    Met alle respect maar zeker als je mee rekent dat hij ook nog eens anderhalf jaar niet gespeeld heeft is hij voor geen enkele eredivisieclub momenteel een goede tussentijdse versterking.

    Eer dat hij eventueel weer fit is is de competitie afgelopen. En eerlijk gezegd denk ik dat het voor Boymans sowieso afgelopen is.

    Jammer, want het is echt een geweldige vent!
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 18:51
    Hij heeft smaak :). Alleen heeft Utrecht wel veel aanvallers aan waarvan er een paar wel lang geblesseerd zijn. Dus ze zouden het kunnen overwegen.
    Vind ik leuk
    remakil +4293
    maandag 18 december 2017 om 19:03
    Prima! Kommaar!!! Kale Koppen, Niet te Stoppen!

    Mooi breekijzer om er bij te hebben...
    Vind ik leuk
    Koeien +2077
    maandag 18 december 2017 om 19:47
    Ik heb het idee dat ie te leden heeft gehad onder de komst van Haller die wellicht ook wel beter was. Neemt niet weg dat Boymans behoorlijk wat goals er inlegde voor de club uit de domstad.

    Maar misschien moet ik ze geen ideeen influisteren, vond 'm altijd fakking irritant als ie tegen onze club speelde.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Als ik een club mag kiezen uit Nederland, dan staat FC Utrecht op nummer één"