Van Gaal 'populairder dan ooit': 'Twee uur per dag bezig met mails beantwoorden'

Van Gaal 'populairder dan ooit': 'Twee uur per dag bezig met mails beantwoorden'

maandag 18 december 2017 om 17:49

Hoewel Louis van Gaal al ruim anderhalf jaar lang niet meer werkzaam is in de voetballerij, is hij naar eigen zeggen nog steeds ongekend populair. De oud-bondscoach laat aan De Telegraaf weten dat hij tot zijn eigen verrassing bestookt wordt met berichten van fans.

"Ik ben per dag twee uur bezig om mijn mails te beantwoorden", vertelt Van Gaal aan de ochtendkrant. "Je wilt niet weten wat mensen van mij willen, dat is ongekend. Het lijkt wel of ik populairder ben geworden dan ooit, maar dat komt omdat ik niet kan falen natuurlijk. Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken."

Tijdens zijn carrière was Van Gaal met name in Duitsland en Engeland populair, vanwege zijn letterlijke vertalingen van Nederlandse spreekwoorden. De 66-jarige Amsterdammer benadrukt echter dat hij dit expres deed. "Dat heeft altijd succes gehad. Dat is geen rol spelen, maar ik weet hoe het werkt. Dat is 'gebruik maken van'", vertelt hij over klassiekers als 'That's another cook'. "In Duitsland en in Engeland was ik ongelooflijk populair. In Engeland niet vanwege het product voetbal wat ik daar bracht, maar de persconferenties vonden ze fantastisch."

Lees ook: Van Gaal staat open voor terugkeer: "Dan wil ik United nog wel een hak zetten"

Plaats een reactie

maandag 18 december 2017 om 17:52
Heeft van Gaal een typ cursus gevolgd.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 17:54
Nee, daarom is hij 2 uur bezig
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 17:54]
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:43
Dat dacht ik al. Haha.
Vind ik leuk
jaja_PSV +21821
maandag 18 december 2017 om 19:17
:)
Vind ik leuk
PredatorA +5790
maandag 18 december 2017 om 20:55
“Ik ben per dag twee uur bezig om mijn mails te beantwoorden".

Louis heeft moeite met de kleine lettertjes.. ;)
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 21:00
Ik zie hem al zitten achter zijn laptop. Bakkie koffie erbij. Leesbril op. En dan alles heel serieus doorlezen. Haha.
Van Gaal zal geen onzin typen. "Listen to the manager". King Louis typt. Zou hij ook zo'n eigen zegel hebben? Net als Lodewijck de veertiende ... En die op zo'n email plakken.

Louis verveelt zich.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 21:02]
Vind ik leuk
MojoRisin +2579
maandag 18 december 2017 om 17:53
"dat komt omdat ik niet kan falen natuurlijk"

Jeetje Louis, wordt wel tijd voor een psycholoog..
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:13
Hij bedoelt; dat hij nu hij niet bij een club werkt, niet kan falen en dus minder "tegenstanders" heeft.
Vind ik leuk
MojoRisin +2579
maandag 18 december 2017 om 18:15
Aha, dank je, zo had ik het niet bekeken.. Al had het me ook niet verbaasd als hij het wel echt zo bedoelde.. ;)
Vind ik leuk
Bongo +1024
maandag 18 december 2017 om 18:26
Jij naar een gynaecoloog.
Wat een kut opmerking ;)
Vind ik leuk
Rodajc +2956
maandag 18 december 2017 om 18:05
Hij is zelf nog zijn grootste fan lijkt het
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 18:05]
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:12
Het is een alleskunner he. Hij maakt zelfs bussen ;)
Vind ik leuk
derksen +7683
maandag 18 december 2017 om 18:19
Deze is goed voor Edwin evers zijn rubriek
Lekker belangrijk
Lekker belangrijk!
Vind ik leuk
BoomP +301
maandag 18 december 2017 om 18:27
Meneer zijn contract loopt natuurlijk af na dit seizoen waarbij hij weer aan het werk kan/mag/moet..vadaar dat ie elke dag in het nieuws is laatste tijd, zij zogenaamde ‘ sabatical ‘ na zijn laatste ontslag loopt af dus het salaris strookje moet ie weer op niveau brengen straks. Haha toch wel doorzichtig deze man
Vind ik leuk
Teo Smith +14788
maandag 18 december 2017 om 18:37
bah.
Vind ik leuk
Zippy +2974
maandag 18 december 2017 om 18:41
Eén foutje in de foto van Louis.
Hij kijkt voor zich uit.
Hij kijkt toch het liefste op iedereen neer.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 19:31
Haha.
Van Gaal moet eigenlijk de hele dag op een ladder staan van 528 meter hoog.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 19:14
Louis for president!!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 19:38
Zou ie al weten dat je naar noreply@... geen mails terug hoeft te sturen?!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Gaal 'populairder dan ooit': 'Twee uur per dag bezig met mails beantwoorden'