Van Gaal 'populairder dan ooit': 'Twee uur per dag bezig met mails beantwoorden'

    Van Gaal 'populairder dan ooit': 'Twee uur per dag bezig met mails beantwoorden'

    maandag 18 december 2017 om 17:49

    Hoewel Louis van Gaal al ruim anderhalf jaar lang niet meer werkzaam is in de voetballerij, is hij naar eigen zeggen nog steeds ongekend populair. De oud-bondscoach laat aan De Telegraaf weten dat hij tot zijn eigen verrassing bestookt wordt met berichten van fans.

    "Ik ben per dag twee uur bezig om mijn mails te beantwoorden", vertelt Van Gaal aan de ochtendkrant. "Je wilt niet weten wat mensen van mij willen, dat is ongekend. Het lijkt wel of ik populairder ben geworden dan ooit, maar dat komt omdat ik niet kan falen natuurlijk. Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken."

    Tijdens zijn carrière was Van Gaal met name in Duitsland en Engeland populair, vanwege zijn letterlijke vertalingen van Nederlandse spreekwoorden. De 66-jarige Amsterdammer benadrukt echter dat hij dit expres deed. "Dat heeft altijd succes gehad. Dat is geen rol spelen, maar ik weet hoe het werkt. Dat is 'gebruik maken van'", vertelt hij over klassiekers als 'That's another cook'. "In Duitsland en in Engeland was ik ongelooflijk populair. In Engeland niet vanwege het product voetbal wat ik daar bracht, maar de persconferenties vonden ze fantastisch."

    Lees ook: Van Gaal staat open voor terugkeer: "Dan wil ik United nog wel een hak zetten"

    Plaats een reactie

    MojoRisin +12696
    maandag 18 december 2017 om 17:53
    "dat komt omdat ik niet kan falen natuurlijk"

    Jeetje Louis, wordt wel tijd voor een psycholoog..
    Vind ik leuk
    motsretep +248
    maandag 18 december 2017 om 18:13
    Hij bedoelt; dat hij nu hij niet bij een club werkt, niet kan falen en dus minder "tegenstanders" heeft.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12696
    maandag 18 december 2017 om 18:15
    Aha, dank je, zo had ik het niet bekeken.. Al had het me ook niet verbaasd als hij het wel echt zo bedoelde.. ;)
    Vind ik leuk
    Bongo +1368
    maandag 18 december 2017 om 18:26
    Jij naar een gynaecoloog.
    Wat een kut opmerking ;)
    Vind ik leuk
    Rodajc +14298
    maandag 18 december 2017 om 18:05
    Hij is zelf nog zijn grootste fan lijkt het
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 18:05]
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 18:12
    Het is een alleskunner he. Hij maakt zelfs bussen ;)
    Vind ik leuk
    derksen +8794
    maandag 18 december 2017 om 18:19
    Deze is goed voor Edwin evers zijn rubriek
    Lekker belangrijk
    Lekker belangrijk!
    Vind ik leuk
    BoomP +371
    maandag 18 december 2017 om 18:27
    Meneer zijn contract loopt natuurlijk af na dit seizoen waarbij hij weer aan het werk kan/mag/moet..vadaar dat ie elke dag in het nieuws is laatste tijd, zij zogenaamde ‘ sabatical ‘ na zijn laatste ontslag loopt af dus het salaris strookje moet ie weer op niveau brengen straks. Haha toch wel doorzichtig deze man
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31472
    maandag 18 december 2017 om 18:37
    bah.
    Vind ik leuk
    rober2704 +805
    maandag 18 december 2017 om 19:14
    Louis for president!!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32094
    maandag 18 december 2017 om 19:38
    Zou ie al weten dat je naar noreply@... geen mails terug hoeft te sturen?!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Gaal 'populairder dan ooit': 'Twee uur per dag bezig met mails beantwoorden'