Van Gaal 'populairder dan ooit': 'Twee uur per dag bezig met mails beantwoorden'

    Van Gaal 'populairder dan ooit': 'Twee uur per dag bezig met mails beantwoorden'

    maandag 18 december 2017 om 17:49

    Hoewel Louis van Gaal al ruim anderhalf jaar lang niet meer werkzaam is in de voetballerij, is hij naar eigen zeggen nog steeds ongekend populair. De oud-bondscoach laat aan De Telegraaf weten dat hij tot zijn eigen verrassing bestookt wordt met berichten van fans.

    "Ik ben per dag twee uur bezig om mijn mails te beantwoorden", vertelt Van Gaal aan de ochtendkrant. "Je wilt niet weten wat mensen van mij willen, dat is ongekend. Het lijkt wel of ik populairder ben geworden dan ooit, maar dat komt omdat ik niet kan falen natuurlijk. Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken."

    Tijdens zijn carrière was Van Gaal met name in Duitsland en Engeland populair, vanwege zijn letterlijke vertalingen van Nederlandse spreekwoorden. De 66-jarige Amsterdammer benadrukt echter dat hij dit expres deed. "Dat heeft altijd succes gehad. Dat is geen rol spelen, maar ik weet hoe het werkt. Dat is 'gebruik maken van'", vertelt hij over klassiekers als 'That's another cook'. "In Duitsland en in Engeland was ik ongelooflijk populair. In Engeland niet vanwege het product voetbal wat ik daar bracht, maar de persconferenties vonden ze fantastisch."

    Lees ook: Van Gaal staat open voor terugkeer: "Dan wil ik United nog wel een hak zetten"

    Plaats een reactie

    MojoRisin +10033
    maandag 18 december 2017 om 17:53
    "dat komt omdat ik niet kan falen natuurlijk"

    Jeetje Louis, wordt wel tijd voor een psycholoog..
    Vind ik leuk
    motsretep +244
    maandag 18 december 2017 om 18:13
    Hij bedoelt; dat hij nu hij niet bij een club werkt, niet kan falen en dus minder "tegenstanders" heeft.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10033
    maandag 18 december 2017 om 18:15
    Aha, dank je, zo had ik het niet bekeken.. Al had het me ook niet verbaasd als hij het wel echt zo bedoelde.. ;)
    Vind ik leuk
    Bongo +1393
    maandag 18 december 2017 om 18:26
    Jij naar een gynaecoloog.
    Wat een kut opmerking ;)
    Vind ik leuk
    Rodajc +10953
    maandag 18 december 2017 om 18:05
    Hij is zelf nog zijn grootste fan lijkt het
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 18:05]
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 18:12
    Het is een alleskunner he. Hij maakt zelfs bussen ;)
    Vind ik leuk
    derksen +8307
    maandag 18 december 2017 om 18:19
    Deze is goed voor Edwin evers zijn rubriek
    Lekker belangrijk
    Lekker belangrijk!
    Vind ik leuk
    BoomP +328
    maandag 18 december 2017 om 18:27
    Meneer zijn contract loopt natuurlijk af na dit seizoen waarbij hij weer aan het werk kan/mag/moet..vadaar dat ie elke dag in het nieuws is laatste tijd, zij zogenaamde ‘ sabatical ‘ na zijn laatste ontslag loopt af dus het salaris strookje moet ie weer op niveau brengen straks. Haha toch wel doorzichtig deze man
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23617
    maandag 18 december 2017 om 18:37
    bah.
    Vind ik leuk
    Zippy +3737
    maandag 18 december 2017 om 18:41
    Eén foutje in de foto van Louis.
    Hij kijkt voor zich uit.
    Hij kijkt toch het liefste op iedereen neer.
    Vind ik leuk
    rober2704 +680
    maandag 18 december 2017 om 19:14
    Louis for president!!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26223
    maandag 18 december 2017 om 19:38
    Zou ie al weten dat je naar noreply@... geen mails terug hoeft te sturen?!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Gaal 'populairder dan ooit': 'Twee uur per dag bezig met mails beantwoorden'