Voormalig PSV-target volgt Rivaldo en Bendtner op en wint Gouden Vuilnisbak

    Voormalig PSV-target volgt Rivaldo en Bendtner op en wint Gouden Vuilnisbak

    maandag 8 januari 2018 om 23:11

    Voormalig PSV-target Gabriel Barbosa, beter bekend onder zijn voetbalnaam Gabigol, heeft een weinig begerenswaardige prijs gewonnen. De 21-jarige Braziliaan is door luisteraars van het Italiaanse radioprogramma Catersport verkozen tot de slechtste speler van de Serie A.

    Gabigol werd voorafgaand aan het seizoen 2016/2017 door Frank de Boer naar Internazionale gehaald voor een bedrag van dertig miljoen euro. Hij kwam in negen competitiewedstrijden echter tot slechts 111 speelminuten en stond niet één keer in de basis. Dit seizoen werd de Braziliaan gelinkt aan een overstap naar PSV, maar uiteindelijk verhuurd aan Benfica. In Lissabon bleef zijn inbreng beperkt tot dertien minuten en De Adelaars besloten om hem terug te sturen naar Milaan.

    Het bleek genoeg voor het winnen van de Bidone d'Oro, oftewel de Gouden Vuilnisbak. Gabigol treedt hiermee in de voetsporen van 'illustere' landgenoten als Adriano, Felipe Melo en Rivaldo. Ook Nicklas Bendtner, Ricardo Quaresma en Diego Forlan hebben de prijs al eens op hun naam geschreven.

    Plaats een reactie

    Rodajc +13856
    maandag 8 januari 2018 om 23:13
    Hij was al naar Inter toen de Boer werd aangesteld hoor
    Vind ik leuk
    2cents +53408
    maandag 8 januari 2018 om 23:49
    De Boer tekende 9 augustus en deze Barbosa op 27 augustus

    Nou weet ik niet welke hand De Boer in die korte tijd in het aankoop beleid van Inter had, maar puur op data klopt de tekst wel.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    dinsdag 9 januari 2018 om 00:02
    Je hebt inderdaad gelijk zie ik nu, ik herinnerde het me andersom maar was dus fout
    Vind ik leuk
    RtdDub +11716
    dinsdag 9 januari 2018 om 09:31
    Halve wereld was zogenaamd in hem geïnteresseerd.
    Ik denk dat het een veilige aanname is dat De Boer absoluut geen invloed had op de aankoop in die 18 dagen dat ie er eerder was.
    Denk dat bij dat soort clubs de trainers sowieso al bijzonder weinig invloed op aankoopbeleid hebben.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    dinsdag 9 januari 2018 om 09:34
    Daar had de Boer vrij weinig in te brengen geloof ik.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1931
    maandag 8 januari 2018 om 23:15
    met zulke namen is het niet eens zo'n gekke prijs.. Maar iets zegt me dat zo'n speler dan weer een topper zou zijn in de NL competitie..
    Vind ik leuk
    Spiegel +9269
    maandag 8 januari 2018 om 23:15
    Vp doet niet graag aan feitenchecks.

    Heel veel kleine foutjes vaak.
    Vind ik leuk
    maandag 8 januari 2018 om 23:28
    Was toch een groot talent right? Moet wss gewoon in het juiste systeem met vertrouwen van de juiste trainer spelen. Dan is Italië vaak niet de goede plek.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25325
    maandag 8 januari 2018 om 23:38
    Pijnlijke titel.. Lekker laten lopen PSV. Gabigol is wel een mooie voetbalnaam btw
    Vind ik leuk
    Het Brein +3842
    maandag 8 januari 2018 om 23:56
    Het is toch een prijs..
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 00:09
    Net zulke voorgangers ben je niet oer definitie mislukt
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2517
    dinsdag 9 januari 2018 om 08:53
    Heeft vast een talentvolle zaakwaarnemer
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 10:07
    Oke, dus: de Boer haalt een mislukkeling naar Italië. Vervolgens is er een gerucht dat diezelfde speler wel eens naar PSV zou kunnen gaan. Wat is daarna de kop boven het artikel?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Voormalig PSV-target volgt Rivaldo en Bendtner op en wint Gouden Vuilnisbak