Fraser gaat beslissend gesprek voeren: Aan Vitesse of ze daarmee akkoord gaan

    Fraser gaat beslissend gesprek voeren: "Aan Vitesse of ze daarmee akkoord gaan"

    Gepubliceerd: donderdag 11 januari 2018 om 00:00do 11-01-2018 om 00:00

    Alles wijst erop dat Henk Fraser bezig is aan zijn laatste seizoen als trainer van Vitesse. Marc van Hintum, na het vertrek van Mo Allach technisch directeur bij de Arnhemse club, gaat deze week in gesprek met Fraser.

    Vitesse is op trainingskamp in de Spaanse badplaats Oliva. Vrijdag staat er een 'serieus' gesprek gepland, meldt Omroep Gelderland. Fraser heeft al duidelijk laten doorschemeren dat hij het na twee jaar Vitesse voor gezien houdt. "Die mogelijkheid is er", zegt Fraser tegen het regionale medium. "We gaan een goed gesprek voeren, dat zeker."

    "Er is een aantal organisatorische dingen die ik anders wil hebben. Het is aan Vitesse of ze daarmee akkoord gaan of niet. Niets meer en niets minder", vervolgt de Vitesse-trainer, die een aantal punten wil doornemen met Van Hintum. "Een deel daarvan is gespitst op onze Russische vrienden (commissarissen Valeri Oyf en Yevgeni Merkel, red.). Maar andere zaken zitten in onze organisatie."

    Van Hintum houdt rekening met een vertrek van Fraser. "Wij hebben de signalen die hij heeft afgegeven ook gehoord. Of het handig was? We hebben er intern over gesproken. Daar ga ik verder niet op in. Wat we doen is vrijdag goed naar Henk luisteren."

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Plaats een reactie

    Mari +10155
    donderdag 11 januari 2018 om 00:15
    Vitesse kan op een makkelijke manier van hem af.
    Hoe haalt hij het in zijn hoofd om dingen te gaan eisen.
    Wat hij schijnbaar niet weet is dat onder andere na zijn optreden op zondagavond men al van hem af wou.
    De werknemer die blij mag zijn met een baan gaat zijn werkgever de les lezen. Haha. Wat een joker
    Vind ik leuk
    Mall00t +5594
    donderdag 11 januari 2018 om 00:50
    Hoe haal je het in je hoofd om te denken dat hij dingen eist?
    Als je als club en trainer gaat praten over contractverlenging is het niet meer dan normaal om wensen op tafel te leggen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 06:11
    Ik denk niet dat contractverlenging echt aan de orde is aangezien Fräser al heeft laten weten dat hij na dit seizoen vertrekt.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11576
    donderdag 11 januari 2018 om 06:26
    Wensen is wat anders dan eisen. Een trainer is een passant en kan dus niet zo maar van alles eisen.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    donderdag 11 januari 2018 om 07:32
    "Er is een aantal organisatorische dingen die ik anders wil hebben. Het is aan Vitesse of ze daarmee akkoord gaan of niet. Niets meer en niets minder" volgens mij is dit eisen?
    Vind ik leuk
    Mall00t +5594
    donderdag 11 januari 2018 om 12:22
    Nee, dat zijn wensen.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6584
    donderdag 11 januari 2018 om 20:03
    Tsja... Dat krijg je met contract onderhandelingen. Beide partijen hebben wensen/eisen en uiteindelijk bekijk je of je er samen uit kan komen. Zo werkt dat nu eenmaal en welke 2 van de benamingen je daarvoor gebruikt maakt geen reet uit.
    Vind ik leuk
    Och jeh +2146
    donderdag 11 januari 2018 om 08:54
    Mari heeft nog nooit een contractverlenging meegemaakt, die weet niet beter hahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 06:10
    "Vitesse kan op een makkelijke manier van hem af."

    Natuurlijk kan dat, en misschien doen ze dat wel.

    "Hoe haalt hij het in zijn hoofd om dingen te gaan eisen."

    Er is geen sprake van eisen: 'Er is een aantal organisatorische dingen die ik anders wil hebben. Het is aan Vitesse of ze daarmee akkoord gaan of niet. Niets meer en niets minder'

    "Wat hij schijnbaar niet weet is dat onder andere na zijn optreden op zondagavond men al van hem af wou."

    Geen idee of dit klopt en zo ja, of hij daar van op de hoogte is, lijkt me ook niet echt relevant.

    "De werknemer die blij mag zijn met een baan gaat zijn werkgever de les lezen. Haha. Wat een joker"

    Hij had nog een contract lopen bij ADO Den Haag en Vitesse heeft een afkoopsom betaald om hem te kunnen vastleggen. Als Henk Fräser dat had gewild, had hij in de loop van deze winterstop per direct bij FC Utrecht aan de slag gekund.

    Vitesse mag blij zijn dat zo'n goede trainer en nog in dienst wil blijven van zo'n zielig clubje, en dat hij zo netjes omgaat met de belachelijke situatie daar.

    De enige joker hier ben jij, Mari.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1224
    donderdag 11 januari 2018 om 09:07
    Since 1892 Dennis, since 1892...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 09:08]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 07:09
    Geen gesprek voeren met Fräser, lekker naar zijn vriendje Mo Allach gaan.Ben je gelijk van dat gezeik af.Volgende passanten staan al klaar.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    donderdag 11 januari 2018 om 00:23
    Fraser laat zich tenminste niet naar de mond praten met zoethoudertjes zoals veel trainers. En het interesseert hem geen reet of ze hem daarom laten gaan.kan je alleen maar respect voor hebben.
    Vind ik leuk
    Mari +10155
    donderdag 11 januari 2018 om 14:55
    Ik kan geen respect opbrengen voor een trainer die zijn ploeg in de steek laat, omdat hij boos is. En dan ook nog gaat liegen dat hij een griepje had, maar de volgende dag wel op het trainingsveld kon staan.
    Als het team goed speelt, dan is het het vooral omdat het tactisch zo goed was (tegen Utrecht). Als het slecht gaat is meneer boos.
    Niet naar de mond praten? Nee, je ziet dat verkeerd; meneer denkt omdat Vitesse een keer de beker pakte dat hij daar dé man is. Vergeet het maar hij is gewoon een werknemer, die betaald wordt.
    Hij zal vast de komende tijd proberen te zagen aan de stoelpoten van Gio. Zal niet lukken; als Feijenoord weer volledig is zullen ze weer ouderwets draaien (helaas, haha).
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    donderdag 11 januari 2018 om 22:55
    1 keer de beker pakt? Volgens mij was dat de eerste keer dat Vitesse een prijs pakte in de historie of heb ik het mis ? Hij kan alleen naar Feyenoord als Gio een stap voorwaarts maakt en anders komt daar niemand nieuw. Vitesse is gewoon een club met gebruiksaanwijzing. Een beetje als Ajax aan de Rijn. Ze laten een Vitesse watcher niet meer toe omdat hij kritisch is. Die kunnen gewoon niet ongaan met persoonlijkheden.
    Vind ik leuk
    Mari +10155
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:55
    Hou even vast.
    Welke tegenstrijdigheid zie jij?
    Ik zeg omdat hij 1 keer de beker pakt.
    Jij zegt dat het de eerste keer is dat Vitesse een prijs pakt.
    Is dit tegenstrijdig?
    Ik zal je helpen:
    Nee. Dat is het niet.
    Frezer pakt 1 keer debeker en daf is de eerste prijs van Vitesse ooit.zo simpel.
    Verder bestaat je posting uit een aantal loze zinnen

    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 00:31
    Ik lees vrij vaak hele negatieve reacties over Fräser van Vitesse fans. Nou ben ik helemaal niet thuis in de situatie bij Vitesse. Is er een Vitesse fan die me kan uitleggen op welke vlakken Fräser een onvoldoende scoort? Bvd :)
    Vind ik leuk
    Sportvogel +172
    donderdag 11 januari 2018 om 00:56
    Wisselbeleid en de manier van voetballen. 2 zeer belangrijke punten waar hij in mijn ogen een dikke onvoldoende voor scoort...
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9268
    donderdag 11 januari 2018 om 06:45
    De bekerwinst een dikke plus toch? Eerste prijs in 85 jaar dacht ik...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 07:48
    Eerste prijs in clubgeschiedenis 125 jaar zelfs (als je kampioen eerste divisie en prijzen van voor het huidige prof tijdperk niet meetelt).

    Maar dat was niet echt verdienste van Fräser. Wedstrijd tegen Feyenoord was goed, maar die hadden niet de beste selectie staan. Finale was drama maar 2 goals van RvW. Verder alleen Sparta en amateurploegen in ‘the road to the final’.
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat we de beker onder zijn leiding hebben gehaald, maar als he ziet dat de rest van de wedstrijden vorig seizoen niet om aan te gluren waren, zit er iets niet goed. Dit seizoen ook: goede wedstrijden tegen Ajax uit en Lazio, verder allemaal bagger. Enige waar hij op hamert is inzet, maar dat ontbreekt er telkens aan. Zelfs Kashia oogt slap, terwijl die al 8 jaar de aanjager is.
    Hij heeft team gesmeed met Serero als ‘de architect’, maar verandert dat opeens om onduidelijke reden. En dat terwijl de opbouw van Vitesse nou niet bepaald beter wordt daarvan. Blijft maar klooien met Castaignos terwijl die gozer m in open doel er nog niet in krijgt en ga zo maar door.
    Gewoon een hele matige trainer die vooral met “kom op jongens beuk er in” probeert te winnen. Dan zit je beter op zijn plaats bij een laagvlieger.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    donderdag 11 januari 2018 om 03:14
    Vitesse mag na dit seizoen wel eens een trainer aanstellen die tenminste 3 seizoenen meegaat..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 03:22
    Fraser toch al 2 seizoenen.
    Lange tijd geleden dat dat gebeurd is
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11576
    donderdag 11 januari 2018 om 06:29
    Het is zo wie zo moeilijk om tegenwoordig een trainer langer te behouden. Is hij goed dan word hij weg gehaald zoals bij utrecht, is hij slecht dan word je ontslagen.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    donderdag 11 januari 2018 om 08:20
    Ik zie Fred Rutten graag terug..
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11576
    donderdag 11 januari 2018 om 06:34
    Als Fraser zelf al voor de winterstop bij studio voetbal min of meer aangeeft dat hij weg wil, waar is dan nog de basis om te verlengen. Daarbij kun je wel van alles eisen, maar een trainer is maar een passant. Je kunt je als club niet aan gaan passen aan elke trainer. Je kunt wel proberen in het belang van de club of het team aan wat wensen te voldoen, maar dan moeten daar ook mogelijkheden voor zijn. Fraser is gewoon uit op een breuk na het vertrek van zijn vriendje Allach. Daarbij hoopt hij volgend seizoen als hoofdtrainer bij feyenoord aan de slag te kunnen. Samen met de slechte prestaties dit seizoen, kan ik hem als trouwe supporter niet meer serieus nemen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33851
    donderdag 11 januari 2018 om 07:17
    Vitesse mag blij zijn met zo'n trainer.
    Vind ik leuk
    Pony +388
    donderdag 11 januari 2018 om 09:16
    Ik mis het mooie verzorgde voetbal van Bosz! Fraser heeft ons de beker bezorgd daarvoor eeuwig dankbaar.
    Maar nu is de tijd rijp om de Vitesse fans, weer aantrekkelijk voetbal voor te schotelen in het sfeervolle Gelredome! Tot ziens Fraser
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 09:17]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 09:23
    Bosz kan zo weer instappen! Qua club kleuren niet zo verschil met Dortmund.

    Ook is Vitesse een goede club voor Bosz zodat die met beide benen weer op de grond kan staan.
    Vind ik leuk
    Pony +388
    donderdag 11 januari 2018 om 09:28
    Waar kan ik tekenen?
    Vind ik leuk
    Vitez +2
    donderdag 11 januari 2018 om 19:12
    Wie weet wat je erna krijgt. Van mij mag die blijven
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws