Fraser gaat beslissend gesprek voeren: Aan Vitesse of ze daarmee akkoord gaan

Fraser gaat beslissend gesprek voeren: "Aan Vitesse of ze daarmee akkoord gaan"

donderdag 11 januari 2018 om 00:00

Alles wijst erop dat Henk Fraser bezig is aan zijn laatste seizoen als trainer van Vitesse. Marc van Hintum, na het vertrek van Mo Allach technisch directeur bij de Arnhemse club, gaat deze week in gesprek met Fraser.

Vitesse is op trainingskamp in de Spaanse badplaats Oliva. Vrijdag staat er een 'serieus' gesprek gepland, meldt Omroep Gelderland. Fraser heeft al duidelijk laten doorschemeren dat hij het na twee jaar Vitesse voor gezien houdt. "Die mogelijkheid is er", zegt Fraser tegen het regionale medium. "We gaan een goed gesprek voeren, dat zeker."

"Er is een aantal organisatorische dingen die ik anders wil hebben. Het is aan Vitesse of ze daarmee akkoord gaan of niet. Niets meer en niets minder", vervolgt de Vitesse-trainer, die een aantal punten wil doornemen met Van Hintum. "Een deel daarvan is gespitst op onze Russische vrienden (commissarissen Valeri Oyf en Yevgeni Merkel, red.). Maar andere zaken zitten in onze organisatie."

Van Hintum houdt rekening met een vertrek van Fraser. "Wij hebben de signalen die hij heeft afgegeven ook gehoord. Of het handig was? We hebben er intern over gesproken. Daar ga ik verder niet op in. Wat we doen is vrijdag goed naar Henk luisteren."

Lees meer over:EredivisieVitesse

Plaats een reactie

Mari +2627
donderdag 11 januari 2018 om 00:15
Vitesse kan op een makkelijke manier van hem af.
Hoe haalt hij het in zijn hoofd om dingen te gaan eisen.
Wat hij schijnbaar niet weet is dat onder andere na zijn optreden op zondagavond men al van hem af wou.
De werknemer die blij mag zijn met een baan gaat zijn werkgever de les lezen. Haha. Wat een joker
Vind ik leuk
Mall00t +5188
donderdag 11 januari 2018 om 00:50
Hoe haal je het in je hoofd om te denken dat hij dingen eist?
Als je als club en trainer gaat praten over contractverlenging is het niet meer dan normaal om wensen op tafel te leggen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 06:11
Ik denk niet dat contractverlenging echt aan de orde is aangezien Fräser al heeft laten weten dat hij na dit seizoen vertrekt.
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
donderdag 11 januari 2018 om 06:26
Wensen is wat anders dan eisen. Een trainer is een passant en kan dus niet zo maar van alles eisen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 07:32
"Er is een aantal organisatorische dingen die ik anders wil hebben. Het is aan Vitesse of ze daarmee akkoord gaan of niet. Niets meer en niets minder" volgens mij is dit eisen?
Vind ik leuk
Mall00t +5188
donderdag 11 januari 2018 om 12:22
Nee, dat zijn wensen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:03
Tsja... Dat krijg je met contract onderhandelingen. Beide partijen hebben wensen/eisen en uiteindelijk bekijk je of je er samen uit kan komen. Zo werkt dat nu eenmaal en welke 2 van de benamingen je daarvoor gebruikt maakt geen reet uit.
Vind ik leuk
Och jeh +1219
donderdag 11 januari 2018 om 08:54
Mari heeft nog nooit een contractverlenging meegemaakt, die weet niet beter hahaha
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 06:10
"Vitesse kan op een makkelijke manier van hem af."

Natuurlijk kan dat, en misschien doen ze dat wel.

"Hoe haalt hij het in zijn hoofd om dingen te gaan eisen."

Er is geen sprake van eisen: 'Er is een aantal organisatorische dingen die ik anders wil hebben. Het is aan Vitesse of ze daarmee akkoord gaan of niet. Niets meer en niets minder'

"Wat hij schijnbaar niet weet is dat onder andere na zijn optreden op zondagavond men al van hem af wou."

Geen idee of dit klopt en zo ja, of hij daar van op de hoogte is, lijkt me ook niet echt relevant.

"De werknemer die blij mag zijn met een baan gaat zijn werkgever de les lezen. Haha. Wat een joker"

Hij had nog een contract lopen bij ADO Den Haag en Vitesse heeft een afkoopsom betaald om hem te kunnen vastleggen. Als Henk Fräser dat had gewild, had hij in de loop van deze winterstop per direct bij FC Utrecht aan de slag gekund.

Vitesse mag blij zijn dat zo'n goede trainer en nog in dienst wil blijven van zo'n zielig clubje, en dat hij zo netjes omgaat met de belachelijke situatie daar.

De enige joker hier ben jij, Mari.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 07:07
Dennisvp, hou het voortaan kort aub.
Alles plakken en knippen kan iedereen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 07:17
Nee.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 07:19
Dat is al beter.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 09:21
Let niet op die mongool. Is een met 920 accounts hier
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 09:49
Rotterdamse Ajaxcied, in een Vitesse topic zijn er altijd veel heren uit Nijmegen.Die maken elke keer een nieuw account en doen net of ze voor Vitesse zijn.Ik reageer er niet eens op.Want als je reageert krijgen ze aandacht, en dat geeft ze een kick.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 09:21
Viezerik mijn naam stelen
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 09:41
Mijn naam staat er zoals het hoort.
Maak mij niet voor racist uit.
Ik ben de liefste op deze site.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 09:24
Racist
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 09:07
Since 1892 Dennis, since 1892...
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 09:08]
Vind ik leuk
Dicky +7890
donderdag 11 januari 2018 om 10:19
Ik zat je stukje te lezen en dacht direct dat je voor Feyenoord was. Weet je wat het is? Ik begrijp wel dat jij als Feyenoord supporter het wil opnemen voor een oud Feyenoord speler die zeer geliefd was in de Kuip. Maar kijk eens naar hoe hij ADO en Vitesse laat voetballen. Het is onsamenhangend, geen vaste patronen, laf. Fräser is een trainer die bij een achterstand rustig een verdediger extra brengt ipv dat hij aanvallend nog iets brengt om het tij te keren. Fräser is een trainer die ondanks dat de selectie al in Juli voor 90% compleet was tot aan de winterstop nog aan het uitproberen is met verschillende opstellingen met verschillende spelers. Fräser is een trainer die Castaignos bij Vitesse wou hebben en nu angstvallig deze jongen de hand boven het hoofd blijft houden ondanks dat Castaignos geen deuk in een pakje boter trapt. Voordat je blind dingen gaat roepen. Kijk dan ook waar wij als supporter van onze prachtige club mee te stellen krijgen. Feyenoord is jouw favoriete clubje. Ons interesseert Feyenoord niets. Dat Fräser daar gespeelt heeft, heeft voor ons geen waarde. Wij beoordelen hem op wat hij presteert. En dat is te weinig. Hij heeft nog erg veel krediet gehad hier. Omdat hij tot voor een paar weken terug sympathiek overkwam. En nou mag jij roepen dat mijn volgens jou zielige clubje wel zijn eerste prijs heeft gewonnen onder Fräser. Maar nu mijn vraag. Hoe vond jij Vitesse in de finale spelen?
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:18
Wat heeft Feyenoord er in vredesnaam mee te maken? Lekker relevant of hij bij Feyenoord gespeeld heeft of waar dan ook. Als je met Vitesse vijfde wordt en de beker wint heb je het gewoon uitstekend gedaan.

"Wij beoordelen hem op wat hij presteert. En dat is te weinig. "

Gebrek aan realiteitszin, en ik denk dat je hier over een paar jaar waarschijnlijk anders op terugkijkt. Daar weet ik als Feyenoorder dan wel alles vanaf je, want ik heb inderdaad een rood-witte bril. Maar daarmee kijk ik alleen naar Feyenoord hoor, niet naar Vitesse en ook niet naar de (ex-)trainer van Vitesse. Zou het misschien kunnen dat JIJ degene bent die door een gekleurde bril naar deze situatie kijkt, en niet ik? Het is jouw eigen club, maar nee, het zal wel zo zijn dat ik er juist te emotioneel betrokken ben. Omdat de trainer in kwestie bij Feyenoord speelde in een tijd dat ik nog te jong was om het me te herinneren. Vitesse staat ongeveer waar het hoort te staan in de competitie, net als de afgelopen 2,5 jaar. Leer ermee leven.
Vind ik leuk
Dicky +7890
maandag 15 januari 2018 om 16:28
Dus je ziet Vitesse niet spelen maar vind wel dat ze naar hun mogelijkheden spelen. Oké, dat is vreemd.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 17:23
Wie zegt dat ik ze niet zie spelen? Ik zie wel eens wat van Vitesse, maar natuurlijk lang niet alles. MAar als je vijfde wordt en de beker winst, maar je bent niet tevreden omdat het er niet mooi genoeg uit ziet, heb je ook een gebrek aan realiteitszin.
Vind ik leuk
Dicky +7890
maandag 15 januari 2018 om 18:41
Als jij Vitesse ziet. Dan zie je dat Fräser constant zijn systeem en opstelling verandert, dat er geen vaste patronen te ontdekken zijn, dat hij heel vreemd wisselt, dat hij zeer behoudend speelt zelfs bij een achterstand. Het eind resultaat van afgelopen seizoen was dankzij 2 ingevingen van Van Wolfswinkel geweldig. Maar het is niet zo dat Vitesse fatsoenlijk speelde. Dit jaar speelt Vitesse wederom kut en vallen de resultaten ook nog eens tegen. Er is werkelijk niets wat Fräser een acceptabele trainer maakt. Zelfs supporters van ADO zijn blij dat hij daar vertrokken is. Op de één of andere manier zijn het vooral mensen die Vitesse niet volgen die Fräser een goede trainer vinden. Met name Feyenoord supporters.
Vind ik leuk
1892 +8779
donderdag 11 januari 2018 om 07:00
Het is te hopen dat hij bij zijn vertrek.
Ook Büttner mee neemt naar zijn volgende club.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 07:19
Tenzij Fraser een club gaat trainen in de vierde klasse lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 07:09
Geen gesprek voeren met Fräser, lekker naar zijn vriendje Mo Allach gaan.Ben je gelijk van dat gezeik af.Volgende passanten staan al klaar.
Vind ik leuk
FSCeara +3429
donderdag 11 januari 2018 om 00:23
Fraser laat zich tenminste niet naar de mond praten met zoethoudertjes zoals veel trainers. En het interesseert hem geen reet of ze hem daarom laten gaan.kan je alleen maar respect voor hebben.
Vind ik leuk
Mari +2627
donderdag 11 januari 2018 om 14:55
Ik kan geen respect opbrengen voor een trainer die zijn ploeg in de steek laat, omdat hij boos is. En dan ook nog gaat liegen dat hij een griepje had, maar de volgende dag wel op het trainingsveld kon staan.
Als het team goed speelt, dan is het het vooral omdat het tactisch zo goed was (tegen Utrecht). Als het slecht gaat is meneer boos.
Niet naar de mond praten? Nee, je ziet dat verkeerd; meneer denkt omdat Vitesse een keer de beker pakte dat hij daar dé man is. Vergeet het maar hij is gewoon een werknemer, die betaald wordt.
Hij zal vast de komende tijd proberen te zagen aan de stoelpoten van Gio. Zal niet lukken; als Feijenoord weer volledig is zullen ze weer ouderwets draaien (helaas, haha).
Vind ik leuk
FSCeara +3429
donderdag 11 januari 2018 om 22:55
1 keer de beker pakt? Volgens mij was dat de eerste keer dat Vitesse een prijs pakte in de historie of heb ik het mis ? Hij kan alleen naar Feyenoord als Gio een stap voorwaarts maakt en anders komt daar niemand nieuw. Vitesse is gewoon een club met gebruiksaanwijzing. Een beetje als Ajax aan de Rijn. Ze laten een Vitesse watcher niet meer toe omdat hij kritisch is. Die kunnen gewoon niet ongaan met persoonlijkheden.
Vind ik leuk
Mari +2627
vrijdag 12 januari 2018 om 10:55
Hou even vast.
Welke tegenstrijdigheid zie jij?
Ik zeg omdat hij 1 keer de beker pakt.
Jij zegt dat het de eerste keer is dat Vitesse een prijs pakt.
Is dit tegenstrijdig?
Ik zal je helpen:
Nee. Dat is het niet.
Frezer pakt 1 keer debeker en daf is de eerste prijs van Vitesse ooit.zo simpel.
Verder bestaat je posting uit een aantal loze zinnen

Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 00:31
Ik lees vrij vaak hele negatieve reacties over Fräser van Vitesse fans. Nou ben ik helemaal niet thuis in de situatie bij Vitesse. Is er een Vitesse fan die me kan uitleggen op welke vlakken Fräser een onvoldoende scoort? Bvd :)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 00:56
Wisselbeleid en de manier van voetballen. 2 zeer belangrijke punten waar hij in mijn ogen een dikke onvoldoende voor scoort...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 06:45
De bekerwinst een dikke plus toch? Eerste prijs in 85 jaar dacht ik...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 07:48
Eerste prijs in clubgeschiedenis 125 jaar zelfs (als je kampioen eerste divisie en prijzen van voor het huidige prof tijdperk niet meetelt).

Maar dat was niet echt verdienste van Fräser. Wedstrijd tegen Feyenoord was goed, maar die hadden niet de beste selectie staan. Finale was drama maar 2 goals van RvW. Verder alleen Sparta en amateurploegen in ‘the road to the final’.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat we de beker onder zijn leiding hebben gehaald, maar als he ziet dat de rest van de wedstrijden vorig seizoen niet om aan te gluren waren, zit er iets niet goed. Dit seizoen ook: goede wedstrijden tegen Ajax uit en Lazio, verder allemaal bagger. Enige waar hij op hamert is inzet, maar dat ontbreekt er telkens aan. Zelfs Kashia oogt slap, terwijl die al 8 jaar de aanjager is.
Hij heeft team gesmeed met Serero als ‘de architect’, maar verandert dat opeens om onduidelijke reden. En dat terwijl de opbouw van Vitesse nou niet bepaald beter wordt daarvan. Blijft maar klooien met Castaignos terwijl die gozer m in open doel er nog niet in krijgt en ga zo maar door.
Gewoon een hele matige trainer die vooral met “kom op jongens beuk er in” probeert te winnen. Dan zit je beter op zijn plaats bij een laagvlieger.
Vind ik leuk
Dicky +7890
donderdag 11 januari 2018 om 10:23
Hoe vond jij Vitesse voetballen op weg naar die prijs?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 10:30
Ja dat weet ik dus niet vandaar het vraagteken....was ook blij met de onderbouwing in de reactie eronder dan gaf mij meer inzicht.
Vind ik leuk
Dicky +7890
donderdag 11 januari 2018 om 10:22
Ik zou zeggen bekijk de wedstrijden van Vitesse een keer.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 10:30
Nu ik hoor dat de manier van voetballen niet leuk is en het wisselbeleid zuigt, laat ik dat maar achterwege denk ik
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 00:57
Het botert eigenlijk al niet goed vanaf het begin van het seizoen met Frazer en iedereen die iets bij Vitesse te vertellen heeft.
Vind ik leuk
Het Brein +2483
donderdag 11 januari 2018 om 03:14
Vitesse mag na dit seizoen wel eens een trainer aanstellen die tenminste 3 seizoenen meegaat..
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 03:22
Fraser toch al 2 seizoenen.
Lange tijd geleden dat dat gebeurd is
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
donderdag 11 januari 2018 om 06:29
Het is zo wie zo moeilijk om tegenwoordig een trainer langer te behouden. Is hij goed dan word hij weg gehaald zoals bij utrecht, is hij slecht dan word je ontslagen.
Vind ik leuk
Het Brein +2483
donderdag 11 januari 2018 om 08:20
Ik zie Fred Rutten graag terug..
Vind ik leuk
Dicky +7890
donderdag 11 januari 2018 om 10:26
Als een trainer goed werk levert heeft dat zin. Nu niet. Maar hoeveel clubs in de Eredivisie houden een trainer langer dan 3 seizoenen?
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
donderdag 11 januari 2018 om 06:34
Als Fraser zelf al voor de winterstop bij studio voetbal min of meer aangeeft dat hij weg wil, waar is dan nog de basis om te verlengen. Daarbij kun je wel van alles eisen, maar een trainer is maar een passant. Je kunt je als club niet aan gaan passen aan elke trainer. Je kunt wel proberen in het belang van de club of het team aan wat wensen te voldoen, maar dan moeten daar ook mogelijkheden voor zijn. Fraser is gewoon uit op een breuk na het vertrek van zijn vriendje Allach. Daarbij hoopt hij volgend seizoen als hoofdtrainer bij feyenoord aan de slag te kunnen. Samen met de slechte prestaties dit seizoen, kan ik hem als trouwe supporter niet meer serieus nemen.
Vind ik leuk
Teo Smith +14766
donderdag 11 januari 2018 om 07:17
Vitesse mag blij zijn met zo'n trainer.
Vind ik leuk
Dicky +7890
donderdag 11 januari 2018 om 10:28
Omdat hij bij Feyenoord gespeeld heeft wil niet zeggen dat je als club blij moet zijn met die persoon. Hij moet presteren. En dat doet hij niet.
Vind ik leuk
Teo Smith +14766
donderdag 11 januari 2018 om 13:04
Feyenoord heeft er geen klote mee te maken.
Vind ik leuk
Dicky +7890
donderdag 11 januari 2018 om 15:11
Dus Vitesse speelt goed volgens jou? Wat is de reden dat Fräser een goede trainer is volgens jou?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 09:16
Ik mis het mooie verzorgde voetbal van Bosz! Fraser heeft ons de beker bezorgd daarvoor eeuwig dankbaar.
Maar nu is de tijd rijp om de Vitesse fans, weer aantrekkelijk voetbal voor te schotelen in het sfeervolle Gelredome! Tot ziens Fraser
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 09:17]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 09:23
Bosz kan zo weer instappen! Qua club kleuren niet zo verschil met Dortmund.

Ook is Vitesse een goede club voor Bosz zodat die met beide benen weer op de grond kan staan.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 09:28
Waar kan ik tekenen?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:12
Wie weet wat je erna krijgt. Van mij mag die blijven
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Fraser gaat beslissend gesprek voeren: "Aan Vitesse of ze daarmee akkoord gaan"