'Barcelona stemt na miljoenentransfer in met vertrek: 10 miljoen uit China'

'Barcelona stemt na miljoenentransfer in met vertrek: 10 miljoen uit China'

donderdag 11 januari 2018 om 16:05

Javier Mascherano koerst af op een transfer naar China. Na de afgeronde komst van Yerry Mina bij FC Barcelona is de Argentijnse verdediger hard op weg naar Hebei China Fortune.

Dat meldt Diario Sport donderdag. Barcelona telde 11,8 miljoen euro neer voor Mina en krijgt een groot deel van dat bedrag terug voor Mascherano. Hebei China Fortuna betaalt naar verluidt tien miljoen euro voor de 33-jarige verdediger, die ook als verdedigende middenvelder uit de voeten kan.

Mascherano lonkt al langer naar een vertrek bij Barcelona. In China kan hij jaarlijks zeven miljoen euro verdienen. Dat is één miljoen meer dan in zijn huidige overeenkomst met Barça, die medio 2019 afloopt.

In 2010 nam de Catalaanse grootmacht hem over van Liverpool. Dit seizoen is Mascherano voor het eerst zijn basisplaats kwijt. Barça-trainer Ernesto Valverde kiest voor Gerard Pique, Samuel Umtiti (geblesseerd) en Thomas Vermaelen en heeft er nu met Mina een optie bij.

Lees ook: Barcelona maakt transfer officieel: minimale afkoopsom van 100 miljoen euro

Plaats een reactie

Toca +13215
donderdag 11 januari 2018 om 16:10
Gaan cashen in China.. Maar kan het toch maar moeilijk begrijpen. .
Een arme jongen zal hij nu ook niet zijn.
Vind ik leuk
JCJWZ +10528
donderdag 11 januari 2018 om 16:12
Voor die ene miljoen per jaar extra zal hij het toch niet hoeven doen lijkt me.
Vind ik leuk
Toca +13215
donderdag 11 januari 2018 om 16:16
Vandaar dat ik het niet begrijp. Maar goed, zijn vrije keuze. Er moeten toch interessantere clubs zijn voor hem.
Vind ik leuk
RtdDub +713
donderdag 11 januari 2018 om 16:36
Op je 33ste is nog te begrijpen.
Pelle kon ik ook goed begrijpen want was ook 30 en kon in 1 klap 40 miljoen pakken.
Die gasten als Paulinho (alweer weg maar goed) Witsel en nog een paar snap ik ook niet.
Witsel kon naar Juve, koos China.
Het zal allemaal wel.
Vind ik leuk
Gavv +655
donderdag 11 januari 2018 om 17:42
Als Belg vind ik het echt doodzonde dat Witsel zijn gehele carrière geld boven het sportieve verkozen zal hebben. Eerst Zenit en dan nu in China bij god weet wie.. Had gerust kunnen meedraaien in de Engelse (sub)top of Juve dus. Hij zou ook daar zeker niet arm zijn geworden.
Vind ik leuk
Teo Smith +14788
donderdag 11 januari 2018 om 16:10
Toch 7 jaar bij barca gespeeld. Knap.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:12
Had hem graag naar Utrecht zien komen als concurrent voor Mark vd Maarel.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:18
10 miljoen maar? Vind dat maar een schijntje voor toch een aardige speler.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 17:00
Waarschijnlijk willen de chinezen niet meer betalen en accepteerd Barca het als dank/loyaliteit naar Marscherano toe
Vind ik leuk
wijze man +1734