'Barcelona stemt na miljoenentransfer in met vertrek: 10 miljoen uit China'

    'Barcelona stemt na miljoenentransfer in met vertrek: 10 miljoen uit China'

    donderdag 11 januari 2018 om 16:05

    Javier Mascherano koerst af op een transfer naar China. Na de afgeronde komst van Yerry Mina bij FC Barcelona is de Argentijnse verdediger hard op weg naar Hebei China Fortune.

    Dat meldt Diario Sport donderdag. Barcelona telde 11,8 miljoen euro neer voor Mina en krijgt een groot deel van dat bedrag terug voor Mascherano. Hebei China Fortuna betaalt naar verluidt tien miljoen euro voor de 33-jarige verdediger, die ook als verdedigende middenvelder uit de voeten kan.

    Mascherano lonkt al langer naar een vertrek bij Barcelona. In China kan hij jaarlijks zeven miljoen euro verdienen. Dat is één miljoen meer dan in zijn huidige overeenkomst met Barça, die medio 2019 afloopt.

    In 2010 nam de Catalaanse grootmacht hem over van Liverpool. Dit seizoen is Mascherano voor het eerst zijn basisplaats kwijt. Barça-trainer Ernesto Valverde kiest voor Gerard Pique, Samuel Umtiti (geblesseerd) en Thomas Vermaelen en heeft er nu met Mina een optie bij.

    Lees ook: Barcelona maakt transfer officieel: minimale afkoopsom van 100 miljoen euro

    Plaats een reactie

    Toca +30811
    donderdag 11 januari 2018 om 16:10
    Gaan cashen in China.. Maar kan het toch maar moeilijk begrijpen. .
    Een arme jongen zal hij nu ook niet zijn.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13662
    donderdag 11 januari 2018 om 16:12
    Voor die ene miljoen per jaar extra zal hij het toch niet hoeven doen lijkt me.
    Vind ik leuk
    Toca +30811
    donderdag 11 januari 2018 om 16:16
    Vandaar dat ik het niet begrijp. Maar goed, zijn vrije keuze. Er moeten toch interessantere clubs zijn voor hem.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11919
    donderdag 11 januari 2018 om 16:36
    Op je 33ste is nog te begrijpen.
    Pelle kon ik ook goed begrijpen want was ook 30 en kon in 1 klap 40 miljoen pakken.
    Die gasten als Paulinho (alweer weg maar goed) Witsel en nog een paar snap ik ook niet.
    Witsel kon naar Juve, koos China.
    Het zal allemaal wel.
    Vind ik leuk
    Gavv +903
    donderdag 11 januari 2018 om 17:42
    Als Belg vind ik het echt doodzonde dat Witsel zijn gehele carrière geld boven het sportieve verkozen zal hebben. Eerst Zenit en dan nu in China bij god weet wie.. Had gerust kunnen meedraaien in de Engelse (sub)top of Juve dus. Hij zou ook daar zeker niet arm zijn geworden.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29886
    donderdag 11 januari 2018 om 16:10
    Toch 7 jaar bij barca gespeeld. Knap.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3398
    donderdag 11 januari 2018 om 16:12
    Had hem graag naar Utrecht zien komen als concurrent voor Mark vd Maarel.
    Vind ik leuk
    power +5171
    donderdag 11 januari 2018 om 17:41
    veel succes Mascherano, je hebt beste jaren gehad bij Barca,
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872