Wildschut vindt nieuwe club: man van 8 miljoen gaat in Championship-top spelen

Wildschut vindt nieuwe club: man van 8 miljoen gaat in Championship-top spelen

vrijdag 12 januari 2018 om 11:43

Yanic Wildschut heeft een nieuwe club gevonden in Engeland. Cardiff City huurt de Nederlander voor de rest van het seizoen van Norwich City.

Bij Norwich staat Wildschut sinds begin 2017 onder contract. Dit seizoen kwam hij tot zestien optredens voor de club uit het Championship, waarvan zeven als basisspeler. Ondanks het feit dat hij geen vaste basisspeler is maakt Wildschut wel de stap omhoog: van nummer dertien Noriwch naar nummer drie Cardiff.

Wildschut speelde in Nederland voor PEC Zwolle, VVV-Venlo, sc Heerenveen en ADO Den Haag en verhuiste in 2014 naar Engeland, waar hij begon bij Middlesbrough en later in de League One én Championship speelde voor Wigan Athletic. Norwich betaalde begin 2017 liefst acht miljoen euro voor Wildschut.

Plaats een reactie

Kopsterk +2584
vrijdag 12 januari 2018 om 11:47
'' Ondanks het feit dat hij geen vaste basisspeler is maakt Wildschut wel de stap omhoog: van nummer dertien Noriwch naar nummer drie Cardiff.''

Dat is toch wel opmerkelijk, denk dan ook niet dat ie daar een basisplek zal krijgen ,wel?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 11:50
Denken en weten is iets verschillends.
Denken iets te weten wil ook nog niet zeggen dat je het weet daar je het alleen denkt te weten.
Vind ik leuk
Kopsterk +2584
vrijdag 12 januari 2018 om 11:51
Is dat een vertaald Spaans gezegde of....?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 11:51]
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 11:52
Denk 't wel.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 12:39
Ik weet 't niet.
Vind ik leuk
wilheimus +1195
vrijdag 12 januari 2018 om 11:53
Ligt verder ook aan de concurrentie op die positie natuurlijk
Vind ik leuk
Kopsterk +2584
vrijdag 12 januari 2018 om 12:06
Klopt! Alleen als je het zou vergelijken met de Eredivisie dat een AZ of Ajax een spits huurt die weinig speelt van een ADO of een Excelsior, dan is dat toch opvallend hahah
Vind ik leuk
Cookee +5399
vrijdag 12 januari 2018 om 12:07
Ik vind hem heel bruikbaar. Bij VVV was hij gewoon goed, maar hij maakte verkeerde keuzes. Die snelheid is wel een wapen hoor. Jammer op zich want nu is hij voor veel NL-clubs onbetaalbaar.
Vind ik leuk
RtdDub +657
vrijdag 12 januari 2018 om 15:32
"Jammer op zich want nu is hij voor veel NL-clubs onbetaalbaar."

Komt goed uit dan want voor veel clubs is hij overbodig ook.
Vind ik leuk
Cookee +5399
zaterdag 13 januari 2018 om 15:31
Mmmm, zou zomaar kunnen dat hij gevaarlijker is dan Boetius.
Hoop maar dat die jongen zich weer herpakt, want hij zakt weg. Boetius bedoel ik.
Vind ik leuk
JCJWZ +10516
vrijdag 12 januari 2018 om 11:48
8miljoen voor Wildschut, dat had ik f gemist, welke idioot... oja 2018.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 11:49
Aaah... Wildschut.. Die was er dus ook nog
Vind ik leuk
Teo Smith +14777
vrijdag 12 januari 2018 om 11:50
Leuk voor die jongen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 12:15
Welke stagiair loopt te slapen vandaag? 'Noriwch' is dan nog een typfoutje maar de verleden tijd van verhuizen is niet 'verhuiste'...
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 12:42
Aangezien wij hier geen abonnementen betalen en het dus met stagiaires moeten doen lijkt het mij verstandig om de lat maar niet te hoog te leggen.

We weten in ieder geval wat er bedoeld wordt.
Vind ik leuk
mcmodd +13295
vrijdag 12 januari 2018 om 13:38
Kees, ik denk dat ze het ‘t Kofschip niet scherp voor ogen hebben gehad. Een z is geen s tenslotte, of het moet intussen ‘t Kofzchip zijn.
Vind ik leuk
Rodajc +2945
vrijdag 12 januari 2018 om 12:22
Altijd al een aardige speler gevonden
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 14:04
Het blijft een apart zaakje. Deze man kon bij Heerenveen op zijn zachtst gezegd compleet niet imponeren en louter en alleen maar hardlopen zonder enig rendement. Ik had nooit durven gokken op een transfer van 8 miljoen voor een zeer beperkte speler.
Vind ik leuk
RtdDub +657
vrijdag 12 januari 2018 om 15:31
Zal niet zeggen dat ie het goed doet in Engeland maar hij doet het toch net iets beter dan de totale radiostilte die er rond hem is doet vermoeden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Wildschut vindt nieuwe club: man van 8 miljoen gaat in Championship-top spelen