Op een gegeven moment moet ik wel de stap naar Ajax 1 gaan maken

    "Op een gegeven moment moet ik wel de stap naar Ajax 1 gaan maken"

    vrijdag 12 januari 2018 om 13:08

    Danilho Doekhi droomt van een doorbraak in de hoofdmacht van Ajax. Op dit moment moet de negentienjarige verdediger zich tevreden stellen met wedstrijden in de Jupiler League.

    "Als je ouder wordt, is het natuurlijk wel de bedoeling dat je doorstroomt naar de top. Dit jaar voel ik nog geen druk, maar op een gegeven moment moet ik wel de stap naar Ajax 1 gaan maken", zegt Doekhi op de website van Ajax. Een tijdschema heeft hij niet. "Voetbal is niet te voorspellen, maar ik wil natuurlijk zo snel mogelijk het eerste halen."

    Bij Jong Ajax wordt Doekhi opvallend genoeg getraind door familie: assistent-coach Winston Bogarde is zijn oom. Hij heeft niet het gevoel dat hij anders wordt behandeld dan zijn teamgenoten. "Hij is streng tegen iedereen, hij is in ieder geval niet zachter of aardiger tegen mij", lacht Doekhi, die werk en privé moeilijk kan scheiden op bijvoorbeeld familiefeestjes. "Het gaat altijd over voetbal.''

    Plaats een reactie

    Cookee +8932
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:18
    Het eerste halen... hoeveel mag je ook alweer opstellen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:19
    11 maar tegen Feyenoord doen we het met de helft wel zo eerlijk toch?
    Vind ik leuk
    Cookee +8932
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:23
    Om hun ook een kans te geven bij de rust met 11-0 voor te staan?
    Prima idee... zoals Verstappen soms achteraan moet beginnen.
    En dan 2e helft alles uit de kast.
    Dit idee had FOX moeten hebben... geen bloedeloze 0-0 meer maar een inhaalrace.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:27
    We halen bij elke doelpunt van ons een speler af we beginnen met 5,5 spelers.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:22
    Ik zag hem destijds bij Excelsior aardig voetballen. Jammer dat hij nu in de JL moet ballen. Is niet goed voor zijn doorontwikkeling.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12992
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:03
    Komt nooit in het 1e van Ajax met de naam Doekoe
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11626
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:21
    Excelsior of JL, ik zie geen verschil.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:51
    Is gewoon de nummer 12 van de Eredivisie. Niks mis mee.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11626
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:48
    Jong Ajax is de nummer 3 van de JL, ook niks mis mee toch?
    Het niveauverschil tussen het rechterrijtje van de ED en het linkerrijtje van de JL is in mijn ogen niet zo groot.

    Hij kan zich nu doorontwikkelen in een team dat bestaat uit voornamelijk talentvolle leeftijdsgenoten, in een competitie die genoeg tegenstand biedt.
    Ik zou niet weten waarom hij zich beter zou kunnen ontwikkelen bij Excelsior dan bij Jong Ajax?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:45
    Dat dat verschil er wel is, lijkt me duidelijk. En het lijkt me beter om je te ontwikkelen in een zwaardere competitie dan obligate potjes in de JL.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11626
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:58
    Nou vertel dan?
    Volgens mij speelt hij bij Jong Ajax met kwalitatief betere spelers om zich heen van zijn eigen leeftijd en lopen er betere trainers rond om hem te begeleiden.
    Er komt bij de ontwikkeling van een speler meer bij kijken dan alleen 1 wedstrijdje in de week.
    Daarnaast is het niveauverschil tussen de ED en de JL ook niet enorm, in de JL zijn de meeste ploegen gelijkwaardig en dat is alleen maar beter, want totaal weggespeeld worden of juist heel de wedstrijd een makkie hebben leer je niks van.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2581
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:32
    Gaat het eerste nooit halen. Speelt nu alles omdat Ajax 1 nooit compleet is.

    Moet Leon Bergsma voor zich dulden.

    Ook niet mee op trainingskamp of op de bank gezeten met het eerste. Lekker een club als Heracles pakken
    Vind ik leuk
    Setovitch +1542
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:39
    Toen hij van Excelcior kwam dacht ik wel dat die serieuze kansen maakte maar toch een beetje in de vergetelheid geraakt doordat er betere talenten door stroomde maar ploeg als pec zou die in 2 jaar best kunnen ontknoppen zoals Sandler
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:39
    Even ter info, Doekhi staat niet op de foto...
    Dit zijn Dankerlui en Mazraoui
    Vind ik leuk
    mcmodd +19766
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:07
    Wat maakt het nu uit, jij bent ook Neres niet, toch?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35664
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:26
    Is dat Neres op zijn foto dan?
    Vind ik leuk
    mcmodd +19766
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:37
    Nee Arie, ik reageerde op Samba Neres.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35664
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:39
    Daar heb ik t ook over ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:38
    Ben ik inderdaad niet, maar dit is ook een pseudoniem. Als je een artikel plaatst over een bepaald persoon is het toch raar te noemen dat er een foto bij zit wat verder geen betrekking heeft op het artikel?
    Vind ik leuk
    mcmodd +19766
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:43
    Het is ingewikkelder. Mazraoui is de fotografische pseudoniem van Doekhi ;—/))
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:52
    Wow, zo had ik het nog niet bekeken!
    Vind ik leuk
    serious +15
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:53
    Jammer dat Doekhi dan niet zelf op de foto staat.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35664
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:26
    Doekhi. Interessante cv met zijn fysiek. Op dit moment nog écht zo ontzettend veel minder dan de Ligt en Wober...Zou misschien ooit wel wat kunnen worden.
    Dit vind ik typisch zo'n speler die je is een jaartje verhuurt aan een club onderin de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Foebele +46784
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:10
    Ik denk dat Ajax moet nadenken over het verhuren van spelers aan eredivisie ploegen ipv zulke jongens te lang in jong Ajax te laten spelen.

    Het niveau bij Jong Ajax ligt gelukkig wel hoger dan vroeger toen nog die belachelijke belofte competitie nog bestond, maar net als Frenkie en Appie die vorig jaar eigenlijk te goed waren voor de JPL kun je je afvragen of dit soort jongens niet ook in de Eredivisie verhuurd moeten worden.

    Zeker ook volgend jaar met Perr Schuurs erbij, zulke jongens moeten stappen maken en niet te lang op het niveau van de JPL actief zijn.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9688
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:34
    Zal uiteindelijk wel weer in de middenmoot of misschien subtop van de eredivisie terechtkomen
    Vind ik leuk
    Ajax! +1598