Bevestiging uit Turkije: Sparta bereikt principe-akkoord met Fenerbahçe

    Bevestiging uit Turkije: Sparta bereikt principe-akkoord met Fenerbahçe

    Gepubliceerd: vrijdag 12 januari 2018 om 15:01vr 12-01-2018 om 15:01

    Sparta heeft een principe-akkoord bereikt met Fenerbahçe over een huurtransfer van Yigithan Güveli. Dat bevestigt de Turkse club via de officiële kanalen.

    Fenerbahçe verhuurt Güveli tot het einde van het seizoen aan Sparta. Over een optie tot koop wordt niets vermeld. Als de verblijfsvergunning en andere papieren zijn geregeld, kan ook Sparta de komst van de negentienjarige middenvelder wereldkundig maken.

    Güveli komt uit het netwerk van Advocaat, die vorig seizoen de baas was bij Fenerbahçe. Hij werkte van augustus 2016 tot juni 2017 met de Turkse jeugdinternational en is hem blijkbaar niet vergeten.

    Güveli moet Advocaat meer opties geven voor de verdediging. De Turk staat te boek als een groot talent, maar wacht dit seizoen nog op zijn eerste competitieminuten onder trainer Aykut Kocaman. Güveli speelde al wel acht wedstrijden in de hoofdmacht. Zijn Fener-contract loopt tot medio 2019.

    Update 15.17: Ook Sparta bevestigt dat er een akkoord ligt met Fenerbahçe over de huur van Yigithan Güveli. De eredivisionist schrijft op de clubsite dat 'de 19-jarige verdediger graag ervaring wil opdoen in Rotterdam'. Güveli sluit zo snel mogelijk aan, maar moet eerst wachten op zijn verblijfs- en arbeidsvergunningen.

    Plaats een reactie

    Klopper456 +2913
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:03
    Doet Dickie handig.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12643
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:04
    Nu van Persie nog
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:07
    Is toch makkelijk als trainer als je opeens zoveel spelers krijgt. Kreeg Pastoor ook zoveel mogelijkheden?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24203
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:14
    Nee, Pastoor kreeg te weinig speelruimte. Dick zal deze speelruimte wel bedongen hebben in zijn contract.
    Vind ik leuk
    Bergwag +954
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:19
    Denk ook niet dat deze speler was gekomen onder Pastoor.
    Vind ik leuk
    Fan123 +71
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:20
    Pastoor kreeg juist teveel speelruimte..hij was immers naast de trainer óók de TD.
    Heeft in 2 jaar héél veel aankopen gehaald zonder daar een beter elftal van te maken/krijgen.
    Eens houdt het op natuurlijk..
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:18
    volgens mij heeft Pastoor toch ook de mogelijkheden gehad om spelers te halen begin van het seizoen alleen heeft hij niet zo'n network als Dickie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:21
    Denk ook niet dat Pastoor dezelfde net worth heeft als Dickie.
    Vind ik leuk
    Zjor +408
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:24
    Denk ook niet dat dat relevant is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 03:50
    Dat mag.
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3120
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:35
    Pastoor was naast hoofdtrainer ook 'technisch manager' bij Sparta. Hij had dus een grote hand in het aan- en verkoopbeleid bij de club
    Vind ik leuk
    Spartan +7029
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:34
    Moeten we nogmaals uitleggen dat spelers niet wilde komen vanwege Pastoor en dat Pastoor ook TD was bij Sparta?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:55
    Pastoor grossierde in het halen van een container zeer slechte spelers vandaar dat Sparta hem heeft ontslagen omdat hij geen goede TD was en daarnaast was het elftal op sterven na dood door het "proces" van Pastoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:34
    Tja als je zoals Dick veel contacten heb is dat eenvoudiger.
    Vind ik leuk
    Simonsopa +435
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:29
    ja is als trainer toch iemand met naam. Krijg je meer deuren op
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:10
    Zou mooi zijn als die ineens met van Persie komt!
    Vind ik leuk
    mcmodd +24203
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:27
    Ja, van Persie naar Sparta, ik denk dat bijna heel Rotterdam gek zou worden, zeker als ze dan nog net de play offs halen ;—/))
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:17
    Die is goed, netjes gedaan hoor. Lekker netwerken maar een ding zit mij dwars. Zijn eigen club liet hij in de steek!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22658
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:25
    Ach we hebben Dickie niet nodig, maar snap wel wat je bedoelt. Altijd roepen mijn club dit en dat en puntje bij paaltje zo snel mogelijk de benen nemen en de club in steek laten.#judas is het maat.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:27
    Ja precies, dat dus.
    Vind ik leuk
    Zjor +408
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:36
    Geef die man even de tijd joh. Hij zegt dat hij alleen nog in Nederland wilt werken en daarnaast zit hij er net. Misschien is er wel een verandering in z'n mindset, anders ging hij wel weer naar de zandbak want je gaat mij niet vertellen dat hij geen lucratievere aanbieding had dan wat Sparta hem nu bied.
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:54
    Dick kon geld verdienen ipv gefrustreerd te raken vanwege een of andere idiote Chinees, dus toen koos hij eieren voor zijn geld, of beter gezegd voor het geld waar hij weer eieren van kon kopen!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:57
    Dat is nu blind iets roepen wat niet waar is.

    Siert je niet Foeb.
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:01
    Nee hoor, zo ligt het gewoon. Bij ADO rommelde het een flinke tijd dankzij Wang en zijn manier van doen.

    Dick is toch niet het type wat met zulke mensen het gevecht aan gaat als lid van de RVC of in welke andere functie dan ook?

    Dick zou denk ik best wel willen helpen, maar niet als hij met dit soort mensen te maken heeft en geen invloed kan uitoefenen, dan past hij.

    En beweren dat Dick (zeker de laatste paar jaar) niet voor het geld kiest is natuurlijk onzinnig, zo verliet hij Belgie voor Rusland, de KNVB voor Fenerbahce en stapte hij in bij de KNVB nadat hij weer klaar was bij Fener.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9304
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:32
    Die kerel lijkt ouder dan 19:)
    Vind ik leuk
    Degraaf +17991
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:46
    Dat was ook mijn eerste gedachte Blijdorp ;-)
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:53
    Nee, als Sparta al spelers gaat halen van Turkse topclubs dan is het einde nabij. Ze laten zich gek maken door Dicky, zulke spelers zijn toch helemaal geen Sparta materiaal, dat soort spelers zijn toch veel te duur?

    Echt, ik gun Sparta al het beste, maar als je zo ineens weer flink gaat investeren om een passant als Advocaat tevreden te houden en te hopen dat je niet degradeert dan voer je geen enkele vorm van beleid en maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:04
    Kan jij in de portomonnee van Sparta kijken?? Weet je wat er in het contract staat?

    Allemaal aannames zonder enige fundering...
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:57
    Slappe comment, jouw verhaal ontbeert pas iedere vorm van fundering.

    Als Sparta het geld gewoon zou hebben liggen dan hadden ze afgelopen zomer wel wat betere versterkingen gehaald.

    Verder is er nog nooit een speler van een topclub naar Sparta gegaan, waarom niet? Omdat die niet betaalbaar zijn, zeker niet van een Turkse topclub waar je je centjes vaak ook nog eens netto uitbetaald krijgt. Dat zijn gewoon de feiten, dus voldoende fundering achter mijn beweringen.

    Sparta doet nu wat vele clubs voor hun al hebben gedaan en die daar niet bepaald beter van zijn geworden, zoals NAC, NEC, Roda en Sparta zelf eerder al toen ze met de Mos degradeerde en jaren nodig hadden om terug te keren!

    Beleid voer je niet door een trainer te ontslaan en een nieuwe trainer ineens allerlei aankopen te geven, dat is vaak zat misgegaan!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:07
    Ik snap je gedachte maar bij deze is vertrouwen in Dick ook niet gek. Hij gat daar niet zitten voor het geld en als je hem dan aanstelt, als Sparta zijnde, moet je ook vertrouwen hebben. Ben idd benieuwd of het een aanwinst maar dat zal blijken.
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:58
    Ik vind het nogal wat om zo blind in Dick te vertrouwen, Dick is toch sowieso geen degradatie trainer? Heeft dat alleen bij Sunderland 1x gedaan en daar was hij wel succesvol, maar ook maar voor een hele korte termijn, toen hij het jaar erop het kunstje moest zien te herhalen ging het volledig mis en stapte hij zelf op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:20
    Tja laat ik het zo zeggen. Ik ben blij dat ie geen trainer van onze club is. De tijd zal het leren maar ik vind de combi Dick en Sparta zeer interessant!
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:30
    Het is zeker wel mooi dat Dick het avontuur bij Sparta wil oppakken, dat is op zich ook het probleem niet, ik heb alleen te vaak clubs zo in paniek zien handelen in de winter en dat ging vaker fout dan goed.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:04
    Ja dat heeft Ajax ook wel eens verkeerd gedaan. Heb wel het idee dat de laatste jaren een stijgende lijn qua transfers etc bezig is! Kan niet wachten totdat t weer begint en dan met name de eerste wedstrijd hehe.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:06
    Gekke dickie regelt t wel!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:07
    Halo na het vast houden van Nederlanders in Turkije moeten we geen verblijfsvergunningen aan dat land uitgeven!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:08
    Beest
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11582
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:29
    Geld zat daar bij sparta.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15313
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:36
    Hoop dat Dickie weet wat hij doet.
    Deze jongen heeft in 2 seizoenen zo weinig gespeeld dat enige vorm van wedstrijdritme ver te zoeken is. Hij komt ook net terug van een kruisbandblessure.

    Vind ik leuk
    Rafael +814
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:42
    Is hij nou verdediger of een middenvelder of beide?
    Vind ik leuk
    Defcon 7 +34
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:11
    Ben benieuwd of Sparta zich gaat handhaven, maar nog benieuwder naar het Sparta van volgend jaar.. Dit is korte termijn planning om degradatie te voorkomen. maar volgend seizoen zitten ze waarschijnlijk in het zelfde schuitje.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1805
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:23
    "kan ook Sparta de komst van de negentienjarige middenvelder wereldkundig maken."

    "Güveli moet Advocaat meer opties geven voor de verdediging"

    Huh?
    Vind ik leuk
    Gerro +7267
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:39
    Krijgen ze RVP ook nog want das toch ook een oude bekende van Dickie of zit dat er niet in.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:21
    Ik vind zo dom gelul telkens over die dickie die mensen die over hem telkens lopen schrijven zijn gewoon jaloers op hem en die mensen werken 40 uur in de week dickie ken doen wat die wilt
    Vind ik leuk