Interesse in buitenlands avontuur na vijf jaar PSV: 'Heb natuurlijk ambities'

Interesse in buitenlands avontuur na vijf jaar PSV: 'Heb natuurlijk ambities'

zaterdag 13 januari 2018 om 10:43

Phillip Cocu staat op termijn open voor een trainersavontuur in het buitenland. De trainer stopt niet onder stoelen of banken dat ook hij ambities heeft. Cocu is al bijna vijf jaar trainer van PSV.

"Eigen ambities? Die heb ik natuurlijk", zegt Cocu tegen het Eindhovens Dagblad. "Het is een verrijking voor je leven om eens in het buitenland te werken, dat heb ik al mogen ervaren. Ik ben altijd ambitieus, maar jaag niks na. Ik realiseer me ook goed waar ik zit en welke mogelijkheden ik krijg. Dat moet je ook waarderen. Komt er iets voorbij waarvan ik denk dat dat hét is, dan kijk ik daarnaar. Ik ben wel analytisch ingesteld, maar volg in dat opzicht mijn gevoel. Niet altijd te ver vooruit plannen, dat heb ik als speler ook nooit gedaan. Het komt wanneer het komt."

Cocu moet eerst PSV naar een nieuwe landstitel zien te leiden. De Eindhovenaren stsaan momenteel vijf punten voor op nummer twee Ajax, maar toch is Cocu niet geheel tevreden over het seizoen tot dusver. "Dat is mooi, maar we zijn uitgeschakeld in Europa. Daar kun je niet tevreden over zijn, maar wel over de punten in de Eredivisie."

Ondanks dat PSV koploper is in de Eredivisie, is Cocu niet geheel tevreden over de eerste seizoenshelft. "Een gevoel van schaamte na de uitschakeling tegen Osijek? Absoluut. Ik heb daar nu nog heel veel moeite mee. We hebben Osijek niet onderschat, maar niet gebracht wat we kunnen en dat frustreert. De ploeg was nog niet zover om op het niveau te spelen waarop we nu zitten."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

zaterdag 13 januari 2018 om 10:48
Yes!!!
Vind ik leuk
Adje80 +3649
zaterdag 13 januari 2018 om 11:55
Nee laat hem aub nog jaren zitten
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 15:53
Heeft wel prijzen gepakt Adje. Zijn trainers bij clubs in de Nederlandse top die dat niet hebben gedaan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 15:53]
Vind ik leuk
Adje80 +3649
zaterdag 13 januari 2018 om 18:57
Daarom...laat hem mooi zitten
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:40
haha Cocu wil al weg die is niet meer gemotiveerd
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:09
Misschien kunnen we geld bij elkaar leggen voor een mooi afscheidscadeau als hij belooft dat hij gaat.
Vind ik leuk
Laufen +44
zaterdag 13 januari 2018 om 11:12
Aad de Mos: en als hij wat wil weten over het buitenland en afkoopsommen dan wil ik hem best wat advies geven
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:14
Denk niet dat er veel mensen rouwig om zullen zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:14
Yes!!! Welkom mark van Bommel en assistent Bert van marwijk en Ruud van Nistelrooij
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:22
Prima als we maar niet dat misselijke ventje van Bommel aan het roer gaan krijgen in Eindhoven, dan blijft er van het voetbal aldaar helemaal niets over.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:24
Maak jij je maar druk om je eigen clubje.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:32
Dat doe ik ook. Ik denk aan de vele blessures en naai-kaarten die tegenstanders van PSV gaan oplopen als de "visie" van de heer van Bommel gerealiseerd gaat worden op het veld.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:53
Misschien dat zn schoonvader hem wat geleerd heeft. Je kan een coach niet helemaal beoordelen zonder dat je weet wat hij doet naast het veld.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:11
Als je samen naar Saoedi-Arabië vetrekt vrees ik dat schoonpapa hem niet veel geleerd heeft, in ieder geval niet het juiste.
Vind ik leuk
Guusman +2757
zaterdag 13 januari 2018 om 12:43
Want de westerse wereld is zo humaan uhuh.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:01
Nou b3n het niet eens met Fopneus behalve over S-A want dat is natuurlijk een heel stuk minder humaan als hier in het westen gelijke rechten bijv of geen lijfstraffen als je handen afgehakt worden bij een dief is toch net wat anders lijkt mij
Vind ik leuk
Guusman +2757
zaterdag 13 januari 2018 om 13:50
Als jij bijvoorbeeld mijn auto pikt, zit ik er niet mee dat ze jouw handjes eraf hakken.
Zolang die dief maar echt schuldig is dan, en een eerlijk proces krijgt.
In dat grote westerse land aan de andere kant van de oceaan waar iedereen zo vol van is, daar gaan minderjarige plus/of verstandelijk beperkte verdachten gewoon op de stoel hoor, vaak na een discutabele rechtsprocedure.
Daar gaan toch ook spelers en trainers heen en ik hoor er nooit iemand over.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 14:27
In de VS is inderdaad ook veel mis maar als je dit vergelijkt met Saoedi-Arabië dan zou ik nog maar even gaan googlen.
Vind ik leuk
Guusman +2757
zaterdag 13 januari 2018 om 14:37
Want koekel spreekt de waarheid. Droom lekker verder.


Edit:
Ik zeg niet dat er dus alleen leugens op staan hé, goed lezen.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 14:41]
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 15:55
Dat soort volk snapt het niet Guus.
Vind ik leuk
Guusman +2757
zaterdag 13 januari 2018 om 16:20
Tjah.. terwijl het zo duidelijk is.
Maar goed het zijn net kinderen, alhoewel ik me niet kan herinneren ooit zo naïef geweest te zijn ;)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 15:01
Verhuis zou ik zeggen ik heb liever dat ik in een rechtstaat woon maar das me mening
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 15:56
Die rechtstaat veranderd langzaam in een politiestaat.
Vind ik leuk
Guusman +2757
zaterdag 13 januari 2018 om 16:10
.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 19:36]
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 16:11
Ja dat is waar, jij bent dus ook van alles op de hoogte? Het hele spel achter de schermen?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 16:16
Nee maar waarom zo klagen we hebben het echt niet zo slecht hoor
Vind ik leuk
Guusman +2757
zaterdag 13 januari 2018 om 16:25
Nee, maar we zouden het veel beter kunnen hebben, hebben we ook recht op, wij werken ervoor.
Het is niet nodig dat er mensen zijn die op straat slapen en honger hebben etc.
We worden aan alle kanten bestolen en niet alleen van ons geld, ook van onze vrijheid.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 18:35
Ik ben er deels voor weggegaan en vind het gras waar ik zit groener.
Vind ik leuk
Guusman +2757
zaterdag 13 januari 2018 om 19:10
Het is hier ook wel heel extreem, heb het gevoel dat wij een soort proeftuin zijn voor allerlei nieuwe
wetjes en beperkingen. Het eens zo mondige recalcitrante Hollandse volk, is verworden tot een zielig hoopje labratten en geeft alleen nog een beetje tegengas op fora zoals deze ;)
Vind ik leuk
Guusman +2757
zaterdag 13 januari 2018 om 16:23
Ik begin wel patronen te zien ja.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 18:31]
Vind ik leuk
Guusman +2757
zaterdag 13 januari 2018 om 18:34
Heb wel door ondertussen, dat niets maar dan ook niets, is wat het lijkt of móet lijken ;)
Vind ik leuk
Cookee +5379
zaterdag 13 januari 2018 om 15:55
Wat er hier doorsijpelt vanuit andere landen gaat eerst door een zeefje... je hebt gelijk.
Het zeefje bepaalt of het een positieve draai krijgt.
Maar ook in SA is veel mis... waarmee ik niet zeg dat het hier fantaaastisch is.
Heb Amnesty ook al eens gemaild, dat ze het ene land wel minder belichten dan andere landen. Ook in Amerika is veel mis. Maar ook Poetin zegt dat over ons hier. Perseptie kan je over twisten.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:19
Haha lol de heer van Bommel die met zijn Psv jeugdteam Ajax compleet had weggespeeld met aanvallend voetbal? De heer van Bommel, voormalig speler van Barca, Ac Milaan en voormalig aanvoer van Bayern München en PSV
Vind ik leuk
Cookee +5379
zaterdag 13 januari 2018 om 15:58
Hoeveel invloed op een uitslag denk jij dat een trainer heeft?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 16:01
Een slechte trainer heeft behoorlijk wat invloed door slecht tachtisch gaan te wisselen (bijvoorbeeld defensief)
Vind ik leuk
Cookee +5379
zondag 14 januari 2018 om 14:12
Mja, maar als hij de beste spelers opstelt dan wint hij meer dan hij vanaf de bank ooit kan doen, ik vind dat de rol van trainers overschat wordt.
Vind ik leuk
WRFM +37
zaterdag 13 januari 2018 om 19:19
Het is ook geen veltman he
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:58
Als je telkens reageert zoals jij doet dan moet je toch een ongelofelijke lul zijn...je kent van Bommel niet eens..het wordt tijd dat iemand jou eens flink op je fopneus slaat ( alle 40)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:10
Jij denkt van Bommel beter te kennen? Gezien je taalgebruik begrijp ik wel dat je een fan van 'm bent.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 20:16
Ja klopt inderdaad..ik ken hem heel goed..weet wat voor een fijne kerel het is en kan dan slecht tegen losertjes als jij die maar wat roepen..sukkel
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 20:18
Familie, vriend, kennis, poster of..?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 20:52
Hahaha wat een lul ben jij...ik ga na dit niet eens meer op jou reageren...jij bent een grote kneus die ik graag eens tegen zou komen...zo'n zielig vroeger gepest sukkeltje die hier stoer loopt te doen..het gaat je goed mafkees
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 20:58
De avond is te mooi om te "mopperen". Geniet van een speciaal biertje, pak je nachtrust en je zult zien met wat voor geweldig gevoel je morgen uit bed stapt. Fijne avond nog.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 21:40
Slijmbal
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 14:23
Ik neem nog een lekkere lijn
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:14
YES dan komt hij eindelijk (prins Mark v. Bommel) aan het bewind.
Vind ik leuk
Cookee +5379
zaterdag 13 januari 2018 om 15:50
Mmmm, als neutrale ben ik wel zeer benieuwd wat voor trainer de ex-voetballer van Bommel wordt.
Vind ik leuk
WRFM +37
zaterdag 13 januari 2018 om 19:19
Helaas scoort mark geen 3 goals meer in de arena
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:40
Toen kregen ze ook al strafschoppen cadeau.
Vind ik leuk
WRFM +37
zaterdag 13 januari 2018 om 21:39
Dadelijk zeg je nog dat ze toen onverdiend wonnen
Vind ik leuk
mcmodd +13243
zaterdag 13 januari 2018 om 11:25
Wat een realistische kijk, hij zegt echt niks verkeerd. Is, op het eerste jaar na, echt ontwikkeld tot een goede hoofdtrainer en kan blijkbaar meestal zijn ploeg goed motiveren om, al is het maar met minimale verschillen, te winnen. Elke trainer die zich ontpopt als een winnende coach is zeker een vakman. Daarvoor hoef je nog niet eens elk jaar kampioen te worden.
Vind ik leuk
Morris +15373
zaterdag 13 januari 2018 om 11:30
Speelt misschien realistisch maar ik heb geen speler beter zien worden onder meneer Cocu.
Mag je toch verwachten van zo'n groot oud international
Vind ik leuk
Artikia +1663
zaterdag 13 januari 2018 om 12:11
Locadia, Hendrix en Arias zijn een paar namen die me zo te binnen schieten. Zoet misschien. Depay en Wijnaldum groeiden ook behoorlijk onder Cocu.
Vind ik leuk
Morris +15373
zaterdag 13 januari 2018 om 12:16
Zo wat een rijtje namen.. Allemaal beter geworden door Cocu..

Zo, echt hoor..
Vind ik leuk
Artikia +1663
zaterdag 13 januari 2018 om 12:18
Vertel jij me dan eens even welke grootheden beter zijn geworden door Van Bronckhorst of Bosz? Viergevertje?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:39
Bazoer, elGhazi en Gudelj.
Vind ik leuk
Morris +15373
zaterdag 13 januari 2018 om 12:41
PETS...
Vind ik leuk
Morris +15373
zaterdag 13 januari 2018 om 12:41
We hadden het hier toch over Cocu? Jij hemelt hem op.
Ik ben minder enthousiast.

Wat de andere trainers hier mee te maken hebben is mij een raadsel.
Vind ik leuk
Artikia +1663
zaterdag 13 januari 2018 om 13:12
Omdat jij doet alsof het hele matige spelers zijn, terwijl dat gewoon de maatstaf is in de Eredivisie.

Dus in andere woorden, kan jij spelers noemen die meer zijn gegroeid? Van bijvoorbeeld Ajax en Feyenoord? Onder bijvoorbeeld Bosz en Van Bronckhorst?

Raadsel opgelost?
Vind ik leuk
Morris +15373
zaterdag 13 januari 2018 om 13:28
Jouw invulling omtrent hoe ik doe is incorrect.

Spelers worden beter door vlieguren en moeten daarnaast talent bezitten.
Een goede trainer weet er net nog wat meer uit te halen.
Cocu kan dit niet omdat 1 groot aspect van die paar extra procenten is vertrouwen.
Tja en psv heeft geen speeltuin.

Cocu stelt liever een falende de jong op dan een in vorm spelende Lammers.

Cocu is alleen bezig met zijn eigen carrière en punten sprokkelen onder het mom: realisme.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 13:29]
Vind ik leuk
Artikia +1663
zaterdag 13 januari 2018 om 17:08
Kijk, een normale uitleg. Daar kunnen we wat mee.

Ik ben het met je eens dat het grootste deel uit de spelers zelf komt. Als er geen potentie in zit, zal die er ook niet uitkomen. Echter vind ik wel dat je jezelf tegen spreekt. Jij stelt dat het Cocu niet lukt omdat hij de spelers geen vertrouwen geeft. Je kijkt dan echter alleen naar Lammers, en je vergeet dan dat hij Luuk de Jong wél vertrouwen gaf. Als je De Jong wisselt na 3 matige wedstrijden, dan is hij het zelfvertrouwen dat hij nog heeft gelijk kwijt. Gezien de seizoenen ervoor is het niet zo gek dat De Jong wat meer krediet heeft dan Lammers.

Natuurlijk hield de slechte vorm van De Jong langer aan dan 3 wedstrijden, en kon Cocu ervoor kiezen om hem na de winter uit de basis te halen. Toen zat Lammers echter ook in een vorm dip.

Verder is Cocu gewoon een winnaar. De punten komen op de eerste plaats. Daarna de jeugd, daarna het goede (lees: mooie) spel. Qua punten doet hij het al jaren prima tot uitstekend, en qua jeugd zit er een duidelijke stijgende lijn in. Dit seizoen staan er in de sterkste opstelling 5 jeugdspelers.

Het spel is echter meestal niet om aan te zien, klopt. We hebben vooral een hoop fysiek, maar niet al te veel voetballend vermogen. Verdedigend staat het natuurlijk ook niet al te best. Dat zorgt er vaak voor dat we weinig balbezit hebben. Daarnaast laat Cocu de spelers nog in hun kracht spelen, op de counter. Dus nog minder balbezit.

Het realistische gedeelte van de visie van Cocu is niet zozeer dat countervoetbal beter is dan "mooi" voetbal. Het is meer dat onze spelers countervoetbal gewoon veel beter uit kunnen voeren. Eerlijk is eerlijk, wij hebben lang niet het voetballend vermogen wat Ajax heeft. Ajax heeft daarentegen niet het fysiek dat wij hebben.
Vind ik leuk
Morris +15373
zaterdag 13 januari 2018 om 18:40
Ik deel je mening maar mij staat nog steeds die overdreven persconferentie op mijn netvlies waarin Brands en Cocu gingen oreren hoe ze alles gingen veranderen. Meer jeugd etc etc.

Conclusie is dat het gewoon niet klopt. Op zich niet erg maar Cocu is geen voorstander van jeugd. Brands koopt gewoon erg graag.
Allemaal prima maar er klopt niks van.
Dat Cocu realistisch speelt is prima maar hij staat niet bekend om een bepaalde speelwijze.
Tevens verkoopt psv spelers voor de marktwaarde. Uitzondering daargelaten.
Financieel had psv er beter voor kunnen staan.
Vind ik leuk
Artikia +1663
zaterdag 13 januari 2018 om 19:11
Hoezo klopt het niet? Zoals ik al zei, 5 jeugdspelers in de sterkste basiself. Dat is toch prima? De spelers die nog niet voldoen, zoals Lammers of Gudmundsson, laat hij wel weinig minuten maken. Maar goed, we hebben weinig wedstrijden gehad waar we een comfortabele voorsprong hadden.

PSV blijft inderdaad wel spelers kopen. Je ziet nu bij Ajax dat dat wel een goede manier is om balans in je elftal te krijgen. Die balans is er ook wel: met Schwaab, Van Ginkel en De Jong in elke linie een dragende speler (dan doel ik niet op kwaliteit, maar meer op ervaring ed), met Arias, Pereiro/Ramselaar en Lozano in elke linie een aankoop die waarschijnlijk voor meer verkocht gaan worden dan de aanschafwaarde, en met Brenet, Hendrix en Bergwijn/Locadia in elke linie een jeugdspeler. Natuurlijk is Schwaab wel even wat minder dan Moreno, maar de visie is duidelijk.

Je hebt wel gelijk dat Cocu geen duidelijke speelwijze heeft, maar dat zie ik niet direct als iets negatiefs. Het grappige is dat de visie van Cocu heel vergelijkbaar is met die van Guardiola. Die heeft hij waarschijnlijk ook in Barcelona ontwikkeld; een goed georganiseerde verdediging die vanuit hun taken moet spelen, en geen gekke dingen moeten doen. Bij het veroveren van de bal snel omschakelen. En uiteindelijk in de aanval is er vrijheid voor de spelers, met veel positiewisselingen. Die punten waren veel te zien in de betere wedstrijden van PSV. Pereiro, Bergwijn, Locadia en Lozano kunnen alle vier vanuit het centrum of vanaf de vleugels spelen wat dan ook erg lastig is voor de tegenstanders.

Verder klopt het op zich wel dat PSV spelers niet voor geweldige prijzen verkoopt, maar dat moet je wel relatieveren. Met Pröpper hadden we pech dat hij een matig seizoen had gedraaid, Narsingh stelde nooit veel voor, en bij Moreno en Guardado werd de belofte vervuld dat ze ooit nog een mooie stap konden maken zonder dat de club in de weg zou staan. Ik zou niet weten voor welke spelers ze significant meer hadden kunnen krijgen, en dat lijken mij eerder de uitzonderingen.
Vind ik leuk
Morris +15373
zaterdag 13 januari 2018 om 20:24
Eerder wel. Die kleine Belg bij napoli.

Overigens gaat je vergelijking mank met guardiola. Bijna respectloos. Cocu mag zijn veters niet strikken. De Spanjaard heeft juist een herkenbare speelwijze. De visie van Cruijff. Alleen uitvoerbaar met zeer goede spelers.

In vergelijking met Ajax verdient psv ruk aan zijn spelers.
Persoonlijk zie ik Cocu liever meer risico nemen door talenten voor de leeuwen te gooien.
Hij kiest altijd voor routine tov talent.
Niet voor niets dat de grotere talenten bij Ajax zitten en sneller kunnen debuteren. Ajax moet wel anders kopen de topclubs ze op.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:30
Van Bronckhorst heeft vorig jaar Vilhena bij de club gehouden en goed laten presteren. Onder Bosz zag je duidelijke vooruitgang en hij voegde echt wel iets toe aan het spel van viergever, Ziyech, Dolberg etc. Het hangt allemaal samen met de spelers natuurlijk, maar ik denk dat deze trainers echt een positief effect hebben gehad.
Vind ik leuk
Artikia +1663
zaterdag 13 januari 2018 om 16:57
Dat denk ik ook wel hoor, daar niet van. Ik zie echter vaak dat een trainer als Bosz geprezen wordt voor de ontwikkeling van zijn spelers, en dat Cocu kritiek krijgt.

Dat terwijl de spelers dezelfde ontwikkelingen hebben doorgemaakt. Want dat Ziyech vorig jaar zo goed was kwam door de trainer, maar de ontwikkeling die Depay doormaakte was bij elke andere trainer ook gebeurt. Dubbele standaarden.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 06:49
Daar heb je gelijk in. Denk ook eerlijk gezegd dat een coach vooral invloed heeft op een teamprestatie. Sfeer, afspraken in het veld.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:42
Zou echt niet weten waar hij trainer zou moeten worden. Het is een beetje kleurloos allemaal, maar zo speelde hij ook en heeft er toch Barça mee gehaald.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:20
Qua voetbal was hij goed,maar als trainer iets minder.
Vind ik leuk
Cookee +5379
zaterdag 13 januari 2018 om 16:01
Maar als je spelers hebt zoals PSV heeft, dan verwacht ik toch meer van dat PSV. Ik vind dat Cocu als het tegenzit de oplossing vaak niet heeft. En de keuze van een zo defensief PSV tegen Ajax-uit... dat kan ze nog raar opbreken... dan heeft Cocu dus de schaal verloren door angst.
Waarom Ramselaar en al die jongens op de bank... die had Utrecht toch heel goed kunnen gebruiken.
Vind ik leuk
ihvmmdk +4510
zaterdag 13 januari 2018 om 11:39
Als Stoke weer wil spelen als onder Pulis, dan moeten ze Flipske een belletje geven :D
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 11:39]
Vind ik leuk
Kopsterk +2456
zaterdag 13 januari 2018 om 15:34
Je bedoelt grote donkere kasten voorin en dan die ballen er maar in blijven pompen? Nou ik ben PSV fan en ik zou ze graag zo willen zien voetballen bij ons, maar dat is toch echt niet het spel dat ik zie als ik naar PSV kijk helaas...ik had het ook graag zo gezien, maar het beeld dat je van Cocu schetst is niet helemaal waar. Hij is een tikkeltje defensief ingesteld ,ook met zijn wissels, misschien dat je dar op doelde? Maar het klassieke kick and rush van Stoke City van een jaar of 10 geleden is hier niet van toepassing lijkt me.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 15:34]
Vind ik leuk
Teo Smith +14766
zaterdag 13 januari 2018 om 11:41
Trainer worden van Osijek!
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:52
Een nuchtere trainer. Hij heeft het een beetje zoals F. de Boer gedaan. Titels pakken en een basis leggen waardoor er op de langer termijn misschien mooier voetbal kan komen. Phillip ik wens je het beste en hoop dat je zult slagen bij je nieuwe club.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:02
5 jaar in dienst bij een topclub is een prestatie. Toch knap van Cocu. Eerlijk is eerlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:06
Young Boys zoekt nog een trainer.
Vind ik leuk
Mari +2626
zaterdag 13 januari 2018 om 12:17
Vitesse misschien? (ook een beetje buitenland; grapje)
Zijn ze daar eindelijk van Frezer af.
Vind ik leuk
Emnu +513
zaterdag 13 januari 2018 om 12:25
Als Frank de Boer t al niet kan laten zien over de grenzen kan ik me niet voorstellen dat t buitenland op FdB 0.6 zit te wachten.

De 'Van Marwijk realisten' zijn de teloorgang van t Nederlands voetbal: jezelf neerzetten als laf en minderwaardig en hopen op, tja, op wat precies?
Daarmee heeft Nederland zich nooit onderscheiden en ook nog nooit wat mee gewonnen.
Denk niet dat se 2e plek in Zuid Afrika ook maar in de buurt komt van '74.

Veel plezier met Bommel.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:51
Klasse Philip wat jij bereikt hebt ! Chapeau 3 landstitels in 5 jaar en de andere 2 heb je door blessures weggegeven ! Beste trainer qua puntenaantal . Nog nooit voorgekomen in Nederland een heel jaar alles winnen thuis. Chapeau. Philip gaat straks naar Barca, hij is daar een halfgod.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 12:52]
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:07
In deze kabouter competitie is dat niet echt een uitzondering.
Je mag pas iets zeggen als je in de topcompetitie iets hebt bereikt als trainer.
Helaas worden de meeste voortijdig terug gestuurd naar kabouterland.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:14
Dat klopt ! Zie je wel aan frank de boer
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 14:25
Afscheid nemen in stijl met de dubbel Phillip.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 14:41
En nog geen topteam van weten te maken, vraag mij af waar die ambitie van Cocu heen gaat......een leeg strand in Verweggistan om de mensen voorlopig niet te hoeven vertellen hoeveel onkunde hij in huis heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 15:40
Hij heeft geen top team nodig om minstens 2 keer de titel te pakken zodat PSV aan de weg kan timmeren.
Vind ik leuk
Foebele +38721
zaterdag 13 januari 2018 om 14:54
Ernest Faber zijn opvolger?
Vind ik leuk
13 +3404
zaterdag 13 januari 2018 om 15:39
Cocu en Gio: allebei mensen die het achterste van hun tong niet laten zien en de rust goed kunnen bewaren. Neem aan dat de avonturen van Nederlandse trainers in het buitenland ze wel aan het denken zetten, zo van, je weet wat je hebt, maar niet wat je krijgt.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 16:25
Cocu heeft het prima gedaan.
Club icoon.
Hij durfde de nederlandse voetbalschool tenminste een rot schop te geven.
Was al jaren veroudert.
En natuurlijk moest hij nog veel leren als trainer.
Maar daar was bewust voor gekozen moet je niet achteraf gaan zitten miepen.
En als je ziet van hoever psv is terug gekomen na alle ellende en waar ze nu staan dan kan ik alleen maar respect opbrengen.
Hij wordt dit jaar voor de derde keer kampioen en hopelijk de dubbel.
Dan heeft hij het top gedaan simpel.
Vind ik leuk
Smash +1106
zaterdag 13 januari 2018 om 16:38
Alsjeblieft! Laat het waar zijn!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Interesse in buitenlands avontuur na vijf jaar PSV: 'Heb natuurlijk ambities'