Interesse in buitenlands avontuur na vijf jaar PSV: 'Heb natuurlijk ambities'

    Interesse in buitenlands avontuur na vijf jaar PSV: 'Heb natuurlijk ambities'

    zaterdag 13 januari 2018 om 10:43

    Phillip Cocu staat op termijn open voor een trainersavontuur in het buitenland. De trainer stopt niet onder stoelen of banken dat ook hij ambities heeft. Cocu is al bijna vijf jaar trainer van PSV.

    "Eigen ambities? Die heb ik natuurlijk", zegt Cocu tegen het Eindhovens Dagblad. "Het is een verrijking voor je leven om eens in het buitenland te werken, dat heb ik al mogen ervaren. Ik ben altijd ambitieus, maar jaag niks na. Ik realiseer me ook goed waar ik zit en welke mogelijkheden ik krijg. Dat moet je ook waarderen. Komt er iets voorbij waarvan ik denk dat dat hét is, dan kijk ik daarnaar. Ik ben wel analytisch ingesteld, maar volg in dat opzicht mijn gevoel. Niet altijd te ver vooruit plannen, dat heb ik als speler ook nooit gedaan. Het komt wanneer het komt."

    Cocu moet eerst PSV naar een nieuwe landstitel zien te leiden. De Eindhovenaren stsaan momenteel vijf punten voor op nummer twee Ajax, maar toch is Cocu niet geheel tevreden over het seizoen tot dusver. "Dat is mooi, maar we zijn uitgeschakeld in Europa. Daar kun je niet tevreden over zijn, maar wel over de punten in de Eredivisie."

    Ondanks dat PSV koploper is in de Eredivisie, is Cocu niet geheel tevreden over de eerste seizoenshelft. "Een gevoel van schaamte na de uitschakeling tegen Osijek? Absoluut. Ik heb daar nu nog heel veel moeite mee. We hebben Osijek niet onderschat, maar niet gebracht wat we kunnen en dat frustreert. De ploeg was nog niet zover om op het niveau te spelen waarop we nu zitten."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    zaterdag 13 januari 2018 om 10:48
    Yes!!!
    Vind ik leuk
    Adje80 +4666
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:55
    Nee laat hem aub nog jaren zitten
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78518
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:53
    Heeft wel prijzen gepakt Adje. Zijn trainers bij clubs in de Nederlandse top die dat niet hebben gedaan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Adje80 +4666
    zaterdag 13 januari 2018 om 18:57
    Daarom...laat hem mooi zitten
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:40
    haha Cocu wil al weg die is niet meer gemotiveerd
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:09
    Misschien kunnen we geld bij elkaar leggen voor een mooi afscheidscadeau als hij belooft dat hij gaat.
    Vind ik leuk
    Laufen +44
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:12
    Aad de Mos: en als hij wat wil weten over het buitenland en afkoopsommen dan wil ik hem best wat advies geven
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15457
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:14
    Denk niet dat er veel mensen rouwig om zullen zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:14
    Yes!!! Welkom mark van Bommel en assistent Bert van marwijk en Ruud van Nistelrooij
    Vind ik leuk
    mcmodd +19766
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:25
    Wat een realistische kijk, hij zegt echt niks verkeerd. Is, op het eerste jaar na, echt ontwikkeld tot een goede hoofdtrainer en kan blijkbaar meestal zijn ploeg goed motiveren om, al is het maar met minimale verschillen, te winnen. Elke trainer die zich ontpopt als een winnende coach is zeker een vakman. Daarvoor hoef je nog niet eens elk jaar kampioen te worden.
    Vind ik leuk
    Morris +20036
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:30
    Speelt misschien realistisch maar ik heb geen speler beter zien worden onder meneer Cocu.
    Mag je toch verwachten van zo'n groot oud international
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6191
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:42
    Zou echt niet weten waar hij trainer zou moeten worden. Het is een beetje kleurloos allemaal, maar zo speelde hij ook en heeft er toch Barça mee gehaald.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:20
    Qua voetbal was hij goed,maar als trainer iets minder.
    Vind ik leuk
    Cookee +8932
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:01
    Maar als je spelers hebt zoals PSV heeft, dan verwacht ik toch meer van dat PSV. Ik vind dat Cocu als het tegenzit de oplossing vaak niet heeft. En de keuze van een zo defensief PSV tegen Ajax-uit... dat kan ze nog raar opbreken... dan heeft Cocu dus de schaal verloren door angst.
    Waarom Ramselaar en al die jongens op de bank... die had Utrecht toch heel goed kunnen gebruiken.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5837
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:39
    Als Stoke weer wil spelen als onder Pulis, dan moeten ze Flipske een belletje geven :D
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7104
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:34
    Je bedoelt grote donkere kasten voorin en dan die ballen er maar in blijven pompen? Nou ik ben PSV fan en ik zou ze graag zo willen zien voetballen bij ons, maar dat is toch echt niet het spel dat ik zie als ik naar PSV kijk helaas...ik had het ook graag zo gezien, maar het beeld dat je van Cocu schetst is niet helemaal waar. Hij is een tikkeltje defensief ingesteld ,ook met zijn wissels, misschien dat je dar op doelde? Maar het klassieke kick and rush van Stoke City van een jaar of 10 geleden is hier niet van toepassing lijkt me.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21501
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:41
    Trainer worden van Osijek!
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:52
    Een nuchtere trainer. Hij heeft het een beetje zoals F. de Boer gedaan. Titels pakken en een basis leggen waardoor er op de langer termijn misschien mooier voetbal kan komen. Phillip ik wens je het beste en hoop dat je zult slagen bij je nieuwe club.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21514
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:02
    5 jaar in dienst bij een topclub is een prestatie. Toch knap van Cocu. Eerlijk is eerlijk.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5410
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:06
    Young Boys zoekt nog een trainer.
    Vind ik leuk
    Mari +5217
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:17
    Vitesse misschien? (ook een beetje buitenland; grapje)
    Zijn ze daar eindelijk van Frezer af.
    Vind ik leuk
    Emnu +2001
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:25
    Als Frank de Boer t al niet kan laten zien over de grenzen kan ik me niet voorstellen dat t buitenland op FdB 0.6 zit te wachten.

    De 'Van Marwijk realisten' zijn de teloorgang van t Nederlands voetbal: jezelf neerzetten als laf en minderwaardig en hopen op, tja, op wat precies?
    Daarmee heeft Nederland zich nooit onderscheiden en ook nog nooit wat mee gewonnen.
    Denk niet dat se 2e plek in Zuid Afrika ook maar in de buurt komt van '74.

    Veel plezier met Bommel.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7720
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:51
    Klasse Philip wat jij bereikt hebt ! Chapeau 3 landstitels in 5 jaar en de andere 2 heb je door blessures weggegeven ! Beste trainer qua puntenaantal . Nog nooit voorgekomen in Nederland een heel jaar alles winnen thuis. Chapeau. Philip gaat straks naar Barca, hij is daar een halfgod.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5410
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:07
    In deze kabouter competitie is dat niet echt een uitzondering.
    Je mag pas iets zeggen als je in de topcompetitie iets hebt bereikt als trainer.
    Helaas worden de meeste voortijdig terug gestuurd naar kabouterland.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7720
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:14
    Dat klopt ! Zie je wel aan frank de boer
    Vind ik leuk
    stratumseind +135149
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:25
    Afscheid nemen in stijl met de dubbel Phillip.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:41
    En nog geen topteam van weten te maken, vraag mij af waar die ambitie van Cocu heen gaat......een leeg strand in Verweggistan om de mensen voorlopig niet te hoeven vertellen hoeveel onkunde hij in huis heeft.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:40
    Hij heeft geen top team nodig om minstens 2 keer de titel te pakken zodat PSV aan de weg kan timmeren.
    Vind ik leuk
    Foebele +46784
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:54
    Ernest Faber zijn opvolger?
    Vind ik leuk
    13 +10049
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:39
    Cocu en Gio: allebei mensen die het achterste van hun tong niet laten zien en de rust goed kunnen bewaren. Neem aan dat de avonturen van Nederlandse trainers in het buitenland ze wel aan het denken zetten, zo van, je weet wat je hebt, maar niet wat je krijgt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:25
    Cocu heeft het prima gedaan.
    Club icoon.
    Hij durfde de nederlandse voetbalschool tenminste een rot schop te geven.
    Was al jaren veroudert.
    En natuurlijk moest hij nog veel leren als trainer.
    Maar daar was bewust voor gekozen moet je niet achteraf gaan zitten miepen.
    En als je ziet van hoever psv is terug gekomen na alle ellende en waar ze nu staan dan kan ik alleen maar respect opbrengen.
    Hij wordt dit jaar voor de derde keer kampioen en hopelijk de dubbel.
    Dan heeft hij het top gedaan simpel.
    Vind ik leuk
    Smash +2506
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:38
    Alsjeblieft! Laat het waar zijn!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Interesse in buitenlands avontuur na vijf jaar PSV: 'Heb natuurlijk ambities'