Dortmund reageert op heisa rond familie Aubayemang: Zou enorme belediging zijn

Dortmund reageert op heisa rond familie Aubayemang: "Zou enorme belediging zijn"

zaterdag 13 januari 2018 om 14:24

Borussia Dortmund-directeur Hans-Joachim Watzke heeft vernietigend uitgehaald naar de Duitse pers voor de verhalen over Pierre-Emerick Aubameyang. Die kwam negatief in het nieuws omdat hij, zonder dat Dortmund dat geweten zou hebben, zijn familie mee heeft genomen op trainingskamp.

"Ik hou niet van de manier waarop hij momenteel wordt behandeld door de steeds breder wordende Duitse boulevardpers. Diezelfde media zullen hem het meest missen als hij hier niet meer zou spelen, trouwens" begint Watzke tegen Sport Bild. "Moeten wij zijn vader dan wegsturen? We moeten ook rekening houden met hoe mensen uit andere landen denken."

"Voor iemand uit een andere cultuur dan de onze zou dat een vreselijke belediging zijn geweest", vervolgt Watzke. "Erger dan wij Duitsers zich kunnen voorstellen." Volgens Watzke heeft de familie van Aubameyang niemand gestoord. "Hier wordt van een mug een olifant gemaakt. Pierre-Emerick is zoals hij is."

Plaats een reactie

zaterdag 13 januari 2018 om 14:46
Kan de pers in Nederland ook waar van leren.
Vind ik leuk
Tim +1905
zaterdag 13 januari 2018 om 15:27
In Duitsland hangt er altijd nog een extra lading aan het niet netjes behandelen van andere culturen. Met de onmogelijke mix in hun culturele DNA van hoogmoedige trots en een soort deemoedige schaamte tegelijkertijd.
Vind ik leuk
Alain2708 +4325
zaterdag 13 januari 2018 om 14:48
Dus dat!
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 14:50
Mooi als je baas vierkant achter je staat en dat kleinzerige gezeur bestempelt tot wat het is, kleinzerig gezeur.
Vind ik leuk
mcmodd +13295
zaterdag 13 januari 2018 om 14:52
H-J Watzke heeft hier een groot punt te pakken. Ik zou willen dat we allemaal eens rekening houden met de cultuur waar mensen vandaan komen. Het enige dat je nodig hebt is respect voor je medemens. Als dit de selectie had gestoord was het iets anders geweest, maar zo mag niemand zich er een buil aan vallen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 14:58
En als al die andere culturen ook eens rekening zouden houden met de Nederlandse cultuur waren we van een hoop gezeik af geweest.
Vind ik leuk
mcmodd +13295
zaterdag 13 januari 2018 om 15:03
Daar heb ook jij een goed punt, ik heb daar overigens geen klagen over en ga prima om met mensen uit allerlei culturen. Het begint heel simpel bij jezelf, empathie en respect tonen en alles komt gewoon goed.
Vind ik leuk
Huomel +612
zaterdag 13 januari 2018 om 15:05
altijd dat vingertje wijzen... ondertussen vergetend dat er 3 vingers naar jezelf wijzen! een goed milieu begint bij jezelf.. zorg dat dat eerst in orde is... als jij je (ergens) niet welkom vindt dan gaat dat op een gegeven moment ook zijn negatieve invloed hebben. Maar ja altijd makkelijk praten aan de zijlijn... hahah wat dat betreft typisch een voetbalsupporter hahah
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 15:36
Je hebt nog geen like voor je weet ik veel waar je opmerking op slaat, maar zal met 1 van mijn 3 vingertjes jou een like geven, hoop dat je tevreden hiermee bent.
Vind ik leuk
Huomel +612
zaterdag 13 januari 2018 om 16:40
hahah alsof het mij gaat om likes ontvangen ;-)

Mijn opmerking was in het algemeen gezien.. als jij je aangesproken voelt kan ik er niets aan doen natuurlijk ;-).
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 16:44
Voel mij altijd aangesproken als dat " belletje " een bericht voor mij aangeeft.....;)
Vind ik leuk
Huomel +612
zaterdag 13 januari 2018 om 16:47
if that pulls out the trigger for you :-) likes certainly do for you don't they.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 17:54
Lul effe lekker normaal zeg.......
Vind ik leuk
Bossie020 +1922
zaterdag 13 januari 2018 om 16:13
Moreel heeft hij gelijk, maar in zijn achterhoofd weet hij heus wel dat het not done is dat je zoiets toestaat. Een trainingskamp is er voor om je hoofd even leeg te maken en waar kan dat beter dan zonder je gezin, vrienden en familie op trainingskamp?
Vind ik leuk
Ale +1498
zaterdag 13 januari 2018 om 18:20
Gewoon een klein kind.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws