'Dan vraag je je af of bij Ajax of Heerenveen wel ruimte is voor mijn levensstijl'

    'Dan vraag je je af of bij Ajax of Heerenveen wel ruimte is voor mijn levensstijl'

    zaterdag 13 januari 2018 om 21:28

    Soufyan Ahannach was afgelopen zomer dolgraag naar FC Utrecht vertrokken. De formatie uit de Domstad werd echter niet concreet voor hem - en daarom speelt de 21-jarige linksbuiten nu voor Premier League-club Brighton & Hove Albion.

    Ahannach deed het vorig seizoen uitstekend bij Almere City. De aanvaller wilde graag naar de Eredivisie verkassen, maar alleen NEC deed een concreet voorstel. "Ik had in mijn hoofd dat ik me eerst wilde bewijzen bij een club uit de Eredivisie, voor ik aan een stap naar het buitenland zou denken. En ik wilde het liefst in Amsterdam blijven wonen, dicht bij mijn familie", vertelt hij in gesprek met Het Parool

    Het liefst was hij naar FC Utrecht verkast. Die club heeft namelijk veel ervaring met islamitische spelers, legt de strenggelovige Ahannach uit. "Bij Ajax of Heerenveen zijn ze het minder gewend. Dan vraag je je af of er wel ruimte is voor mijn levensstijl."

    Nu is hij speler van Brighton - en dat is ook goed. "Dat is het mooie van het geloof. Ik was misschien teleurgesteld dat ik niet naar FC Utrecht kon, maar toen kwam Brighton."

    Plaats een reactie

    Gewoon Bas +1624
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:39
    Speelt ie wel bij Brighton?


    Anders is het misschien wat voor Sparta xd
    Vind ik leuk
    Koeroe +8871
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:41
    Nog geen seconde in de premier league haha
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:43
    Heeft wel in De beker gespeeld
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:40
    Hij speelt nu in de PL ... Daar zouden sommige jaloers op zijn. Ook in Utrecht.
    Vind ik leuk
    Koeroe +8871
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:41
    Maar nog niet mee mogen doen
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14787
    zondag 14 januari 2018 om 09:26
    Hij bankzit nu in de PL bedoel je
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +1836
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:45
    Ik wilde het liefste zo dicht mogelijk bij Amsterdam gaan wonen. Tja dan ga je naar Brighton... Klinkt niet als iemand die het vol overtuiging daar gaat maken. En dan ook nog eens als strenggelovige moslim in Brighton, mss wel de stad met de meeste gays in Engeland. Maar hopelijk zet ie een knopje om en doet hij het wel goed
    Vind ik leuk
    Spiegel +7542
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:28
    Naja,
    Als je dan toch ver weg gaat wonen, dan kan je dat maar beter doen met een contract waarmee je je financieel geen zorgen hoeft te maken natuurlijk.

    Hij geeft ook aan dat hij graag binnen Nederland en stap had gemaakt, maar dat de clubs waar hij een goed gevoel bij had, niet concreet werden. (Utrecht).
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21024
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:47
    Beter utrecht dus....
    Vind ik leuk
    stollie38 +16802
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:50
    The Bright (on) side of life.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9167
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:00
    Mensen die geloven neem ik per definitie al niet serieus..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Akki Ez +10
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:06
    ik jouw ook niet dus staan we weer gelijk
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11500
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:35
    Nooit van gehoord...
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:59
    kan ie beter met sneyder mee naar de zandbak, daar kan ie geloven hoe hij t wil, voelt hij zich denk ik beter thuis
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10250
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:06
    El Ghazi en Nouri zijn toch ook Islamitisch?
    Vind ik leuk
    Rodajc +9442
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:35
    Nee Heerenveen lijkt me voor hem dan niet een geweldige keuze haha
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 00:24
    jonge jonge streng gelovig gedoe, of je nou bij utrecht of heerenveen speelt, ze hebben allebei een stadion en spelen het zelfde spelletje
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16868
    zondag 14 januari 2018 om 00:41
    Ik denk dat je beter in Utrecht kan wonen dan in een gehucht als Heerenveen en zeker in zijn geval.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 07:47
    Dat maakt voor je geloof toch niet uit? Ook daar kan je bidden naar Mekka en alle andere rituelen die erbij komen kijken ..: slecht verhaal
    Vind ik leuk
    AjaxSnake +566
    zondag 14 januari 2018 om 12:13
    Ja in Utrecht heb je idd wijken die op klein Arabië lijken. Spreken geen woord Nederlands.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1542
    zondag 14 januari 2018 om 16:34
    een club selecteren op je geloof oke dat is nieuw voor mij
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Dan vraag je je af of bij Ajax of Heerenveen wel ruimte is voor mijn levensstijl'