Oranje-international: 'Zonder blessureleed misschien al van wereldklasse, ja'

Oranje-international: 'Zonder blessureleed misschien al van wereldklasse, ja'

zondag 14 januari 2018 om 07:51

Jeffrey Bruma miste door een knieoperatie in de zomer bijna de gehele eerste seizoenshelft in de Bundesliga. De 26-jarige verdediger van VfL Wolfsburg maakte half december zijn rentree en wil zo snel mogelijk zijn basisplaats heroveren.

Bruma ging in maart ook al onder het mes, waardoor hij al de laatste maanden van het vorige seizoen miste. De vraag is of de Oranje-international zonder al het blessureleed al van wereldklasse zou zijn geweest. "Misschien ja. Ik voel mij nu heel goed. Maar het is moeilijk om te zeggen waar ik had kunnen staan", reageert hij in gesprek met BILD.

"Negen maanden niet kunnen voetballen, ben ik niet gewend", vervolgt Bruma. "Dat was mij in mijn carrière nog nooit overkomen. Je moet sterk in je hoofd zijn en bereid zijn om alles te geven. Ik ben nu mentaal sterker en moet geduldig zijn."

Bruma wil zich zo snel mogelijk weer in de basis spelen bij Wolfsburg. "Ik ben nu de jager. De beste elf spelen en de centrale verdedigers zijn aan elkaar gewaagd. Dat is een gevecht die waarschijnlijk nooit beslist wordt. Het is een luxeprobleem." Wolfsburg hervat het seizoen zondag met een uitwedstrijd tegen Borussia Dortmund.

Poll

Wordt Bruma nog van wereldklasse?

(747 stemmen)

Plaats een reactie

Old Star +4612
zondag 14 januari 2018 om 08:01
Haha van wereld klasse? Wie heeft m die vraag gesteld zeg?
Is ie niet en gaat ie ook nooit worden...
Vind ik leuk
Adje80 +3649
zondag 14 januari 2018 om 08:32
Ik denk dat hij aan de drugs zit met zijn wereldklasse, wat een debiel
Vind ik leuk
Bongo +1013
zondag 14 januari 2018 om 08:07
Wereldklasse ?
Die man maakt meer fouten dan een gemiddelde semi prof.
Hij krijgt een beetje Duitse arrogantie.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 08:07]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 08:09
Kon wel Ajacied zijn

Geintje
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 08:40
Waarom een geintje?
Vind ik leuk
Spiegel +1910
zondag 14 januari 2018 om 10:14
Omdat als je iets over Ajax zegt er heel veel meteen weer in de vlekken schiet.
Ook wanneer het overduidelijk een grapje is gebaseeerd op een stereotype.

Tussen de psvers zitten er trouwens ook een paar welke gelijk moord en brand roepen.

Het “mooie” aan clubliefde zullen we maar zeggen.
Elke vorm van objectiviteit en realiteitszin is ver te zoeken vaak.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:59
Ajax afkraken is ook niet netjes hè. De aller aller allergrootste club van Nederland daar hoor je veel respect voor te hebben.
Vind ik leuk
Rodajc +2897
zondag 14 januari 2018 om 09:54
Een Ajax fan die zegt dat Duitsers arrogant zijn. Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld zo niet?
Vind ik leuk
Bongo +1013
zondag 14 januari 2018 om 10:14
Veel succes volgend jaar in de Jupiler league
Vind ik leuk
mcmodd +13243
zondag 14 januari 2018 om 08:10
We moeten niet te min denken over deze speler. Jeffrey heeft nu enorm veel pech maar was voor zijn blessureleed al verder dan menig voetbaltrainer dacht. Of hij deze potentie na zijn blessure nog weet om te zetten in verdere groei moeten we afwachten, maar er zijn meerdere spelers teruggekomen van zware blessures en waarom zou een sterke vent als Buma dat niet lukken? Maar wereldklasse? Dat overkwam maar een enkele speler uit Nederland.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 08:28
Ehh? Voor zijn blessure verder dan veel trainers dachten? Wat zijn dat nou weer voor uit de lucht gegrepen en totaal niet onderbouwde uitspraken van je? Haha.
Vind ik leuk
Broes +838
zondag 14 januari 2018 om 10:56
Bruma was ijzersterk in het seizoen dat PSV zich plaatste voor de achtste finales van de CL. Dat niveau heeft hij helaas niet kunnen doortrekken, o.a. door blessureleed en misschien door de keuze voor Wolfsburg. Hij had wellicht beter naar Engeland kunnen gaan.

Ook als hele jonge speler toen hij naar Chelsea ging, was hij veelbelovend. Ja ik denk als alles had meegezeten voor Bruma had hij een klasse verdediger kunnen worden. Die potentie had hij zeker wel!
Vind ik leuk
mcmodd +13243
zondag 14 januari 2018 om 15:04
Kijk Broes, jij houdt je bij de feiten en noemt ze hier ook op. Voor mij hoeft dat niet altijd, wetende of misschien hopende dat anderen net zoveel in het voetbal volgen en vooral kijken met een positieve blik.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:32
Hoezo ''overkwam'' wereldklasse maar een ''enkele speler uit Nederland''. Nederland heeft door de jaren heen tientallen voetballers van wereldklasse voortgebracht!
Vind ik leuk
mcmodd +13243
zondag 14 januari 2018 om 15:09
Emmenaar, er zijn er veel die in de hele wereld opvielen, ik heb heel strenge normen voor het woord wereldklasse. Dan heb ik het, soms tijdgebonden, over Púskaz, Pélé, Lenstra, Cruyff, Maradonna, Messi, Ronaldo, Zidane en verder nog misschien een stuk of vier, vijf (een paar Engelsen vergat ik).
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 20:01
Fijn dat je je eigen norm voor ''wereldklasse'' hebt bedacht, maar die term is geen synoniem voor ''de besten aller tijden''.
Als je van wereldklasse bent, betekent dat dat je in ''jouw tijd'' behoort tot de allerbeste ter wereld op jouw positie, of zoals het woordenboek aangeeft; ''van zeer hoge kwaliteit''. En dat waren heel veel Nederlanders!
Vind ik leuk
Sazzz +9314
zondag 14 januari 2018 om 08:16
Wereldklasse.... Deze jongen heeft nooit echt in de spiegel gekeken... Elke fout was de schuld van iemand of iets anders. Hij bezit overduidelijk nog steeds geen spiegel...
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 08:27
In Duitsland is dat bijna een standaard vraag. Weltklasse ... Dat horen en zeggen ze graag.

Bist du ein Weltklasse Spieler? Wat moet je zeggen?
Europaklasse Spieler? Eine Niederländische Kasekopfe Spieler?
Vind ik leuk
Alain2708 +4290
zondag 14 januari 2018 om 08:18
Als Bram van Polen niet bij PEC had gespeeld was hij nu misschien ook van wereldklasse.. Sjonge jonge, blijkbaar heeft Brumatje thuis geen spiegels waar hij in kan kijken!
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 08:20
Wat een clown
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 08:23
Als reserve moet je beter worden, als de basisspeler. Waarom zou de trainer anders wisselen ... Kenneth? Oh Nee, Jeffrey.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:09
Haha.. aardige verdediger. Wereldklasse is a different cook.

Van Dijk, De Vrij, Hoedt zijn beter en staan boven hem in de pikorde bij Oranje.
Vind ik leuk
Rodajc +2897
zondag 14 januari 2018 om 09:56
Aké gaat hem ook inhalen denk ik, de Ligt binnen een paar jaar ook. Aan verdedigers geen gebrek!
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:01
Liever weer eens een groot talent voorin inderdaad ipv middelmaat nu.
Vind ik leuk
Teo Smith +14766
zondag 14 januari 2018 om 09:12
Hahaha wereldklasse doe normaal man.
Vind ik leuk
derksen +7663
zondag 14 januari 2018 om 09:37
Ahahahah bruma die ken er helemaal niks van
Breuer is op zijn 36 e nog beter
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:09
Al voetbalt hij 20 jaar, die word nooit van wereldklasse
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:55
Weer zo'n voetballer die zichzelf behoorlijk overschat. Ik heb Bruma nog nooit zien uitblinken. Vaak voldoende soms matig en soms ook heel slecht. Als z'n club met 5 verdedigers speelt dan functioneert ie prima net als Stefan de Vrij. Bij een aanvallend ingestelde ploeg vallen ze meteen door de mand.
Vind ik leuk
Het Brein +2483
zondag 14 januari 2018 om 11:01
Bruma is voor Wolfsburg wel goud waard. Maar het is nu ook geen Ramos, Thiago Silva of Godin..
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:29
Is er dan niemand die deze jongen een spiegel voorhoudt?
Vind ik leuk
redknap +707
zondag 14 januari 2018 om 12:15
Wat een stelling: lijken wel niet goed wijs.
Matige verdediger die veel overtredingen nodig heeft en matig kan opbouwen/voetballen.

Het is meer een rouwse baas.
Vind ik leuk
Jozef +24155
zondag 14 januari 2018 om 12:51
Bruma en wereldklasse...

Lees ik dat goed in een zin?

Wat zijn we toch bofkonten in Nederland. Centrum Buma-van Dijk. De schrik van alle spitsen. Gevreesd door alle toplanden.
Vind ik leuk
mba4u2c +806
zondag 14 januari 2018 om 16:39
Van zijn klasse hebben ze er velen in de wereld. Zo bezien is hij dus nu al van wereldklasse...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Oranje-international: 'Zonder blessureleed misschien al van wereldklasse, ja'