'RB Leipzig heeft vijtien miljoen euro over voor halve Nederlander (16) van Lyon'

'RB Leipzig heeft vijtien miljoen euro over voor halve Nederlander (16) van Lyon'

woensdag 31 januari 2018 om 08:32

Olympique Lyon-talent Willem Geubbels (16) geldt als één van de meest begeerde jonge voetballers van Europa. Volgens L'Équipe wordt er vanuit Engeland en Duitsland getrokken aan de zoon van een Nederlandse vader en een Afrikaanse moeder.

Chelsea, Bayern München en RB Leipzig worden genoemd als gegadigden voor de Franse jeugdinternational. Leipzig zou zelfs al een bod van vijftien miljoen euro hebben gedaan op de jonge aanvaller, maar Lyon wil vooralsnog niet meewerken aan een transfer.

Geubbels heeft nog een contract tot de zomer van 2019, maar L'OL wil er alles aan doen om het talent langer voor de club te behouden. Het bestuur heeft naar verluidt dinsdag een gesprek gehad met de entourage van Geubbels, om zijn toekomst te bespreken. De aanvaller maakte dit seizoen, vlak na zijn zestiende verjaardag, zijn debuut in de Ligue 1 en hoopt op korte termijn meer minuten te maken.

Plaats een reactie

woensdag 31 januari 2018 om 08:35
Die zien we nooit meer terug.
Vind ik leuk
Rodajc +7841
woensdag 31 januari 2018 om 08:57
Denk het wel hoor, wereldtalent.
Vind ik leuk
woensdag 31 januari 2018 om 10:17
als ze hem helemaal willen hebben kost hij 30 miljoen ;p
Vind ik leuk
woensdag 31 januari 2018 om 10:17
als ze hem helemaal willen hebben kost hij 30 miljoen ;p
Vind ik leuk
woensdag 31 januari 2018 om 10:24
Bij deze denk ik het ook wel dat we hem terug gaan zien, heeft bij zijn debuut, gelijk indruk gemaakt.
Hij is ook pas 16. Die heeft een grote toekomst voor zich.
Vind ik leuk
woensdag 31 januari 2018 om 08:36
Toch zie ik zo hier en daar wel berichtjes over aardige talenten voor de toekomst van het nederlandse voetbal...
Vind ik leuk
Polly11 +2666
woensdag 31 januari 2018 om 08:38
Zolang ze dan ook maar voor Nederland kiezen
Vind ik leuk
Fce9091 +956
woensdag 31 januari 2018 om 08:40
Deze jongen zal wel voor Frankrijk kiezen.
Vind ik leuk
Romario9 +8397
woensdag 31 januari 2018 om 08:50
Zal idd wel, aangezien hij daar geboren en getogen is. Maar mag toch hopen dat de KNVB er bovenop zit.
Vind ik leuk
Green +12
woensdag 31 januari 2018 om 08:59
Heeft al voor Frankrijk U16, 17 en 18 gespeeld. Die gaat nooit voor Nederland kiezen
Vind ik leuk
Romario9 +8397
woensdag 31 januari 2018 om 09:03
Nouja, er zijn ook vaak genoeg spelers met Marokkaanse roots die alle Oranje jeugdelftallen doorlopen en uiteindelijk voor Marokko kiezen, bijvoorbeeld. Maar deze jongen zal idd wel voor Frankrijk kiezen als ie wordt opgeroepen.
Vind ik leuk
mba4u2c +1293
woensdag 31 januari 2018 om 09:29
Hij is in elk geval geen Marokkaan...
Vind ik leuk
woensdag 31 januari 2018 om 11:28
Op een of andere manier passen (halve) Nederlanders zich wat makkelijker aan in het buitenland. Het scheelt natuurlijk ook dat er daar geen drommen Nederlanders rondlopen die de hele dag alleen maar bezig zijn met geen Fransman te willen zijn.
Vind ik leuk
JD85 +565
woensdag 31 januari 2018 om 11:37
Dat zijn jongens die teren op de welvarendheid van de samenleving, om dan vervolgens als ze wat kunnen terugdoen (om bvb voor het NL elftal te kiezen), Nederland de rug toekeren om toch maar voor hun geboorteland te kiezen.

Ik verwacht dat deze jongen wel enige vorm van integriteit heeft.
Vind ik leuk
woensdag 31 januari 2018 om 13:01
Die jongens betalen gewoon hun belasting hoor. Waarom zouden ze verder wat terug moeten doen en waarom moet dat per se via het Nederlands elftal? Mag je volgens jou ook niet voor buitenlandse bedrijven werken? Is dat ook landverraad en gebrek aan integriteit?
Vind ik leuk
woensdag 31 januari 2018 om 16:41
Duidelijk jaloezie in je reactie!! Of baal je dat het niveau zo drastisch is gedaald van het Ned. Elftal. Die mensen die jij bedoelt tonen hun integriteit al door normaal hier in de samenleving mee te draaien. Dus waarom zouden ze niet voor hun geboorteland mogen kiezen..ze zijn toch niet in Nederland geboren volgens jou? ("Hun geboorteland") beetje kansloze reactie dit
Vind ik leuk
NederBelg +1543
woensdag 31 januari 2018 om 08:42
We hebben niet eens een bondscoach die hem kan oproepen. :-p
Vind ik leuk
RtdDub +6900
woensdag 31 januari 2018 om 08:42
En wie koopt dan de andere helft?
Vind ik leuk
dhrwobo +17077
woensdag 31 januari 2018 om 09:05
Half Nederlander, kwart cabaretier en kwart nazi? ;-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 31 januari 2018 om 09:05]
Vind ik leuk
Rodapaus +4418
woensdag 31 januari 2018 om 09:23
Was ook mijn eerste gedachte haha
Vind ik leuk
mba4u2c +1293
woensdag 31 januari 2018 om 09:27
Als een Lokomotiv...
Vind ik leuk
navidos +101
woensdag 31 januari 2018 om 09:31
Voetbalprimeur moet kappen met titels als “halve Nederlander”, “met Nederlandse roots” etc. Dat is totaal irrelevant en zegt niets over de inhoud. We zeggen wel dat we niet zo nationalistisch zijn maar stiekem zijn we dat juist heel erg. Soo what dat hij half Nederlander is, zolang hij straks alsnog voor een ander land kiest heb je geen reet aan.
Vind ik leuk
woensdag 31 januari 2018 om 09:55
Hoezo? Ik ben zeker wel nationalistisch! Eruit met die zooi!!
Vind ik leuk
navidos +101
woensdag 31 januari 2018 om 10:02
Wie is zooi? bedoel jezelf ermee?
Vind ik leuk
woensdag 31 januari 2018 om 16:43
Arnhem ziet er ook niet uit...weg met die stad! :P
Vind ik leuk
woensdag 31 januari 2018 om 17:19
arnhem is idd een erg lelijke stad. Lijk wel detroit aan de rijn
Vind ik leuk
woensdag 31 januari 2018 om 09:46
Dit wordt nooit een Nederlands international, kiest voor Frankrijk als hij de kans krijgt.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
woensdag 31 januari 2018 om 09:56
Geubbels hehe, klinkt toch iets meer Duits dan Nederlands......
Vind ik leuk
woensdag 31 januari 2018 om 09:57
Hoeveel is vijtien miljoen dan?
Vind ik leuk
RtdDub +6900
woensdag 31 januari 2018 om 09:57
Niet direct het plaatje wat ik in mijn hoofd heb als ik de naam Willem Geubbels lees.
Vind ik leuk
woensdag 31 januari 2018 om 10:51
Gaan we nu weer elke wedstrijd dat gezeik aan horen wat we bij Asensio ook horen? Elke week en elke wedstrijd moeten aanhoren dat het een halve nederlander is die toch nooit voor nl zou uitkomen.. lekker boeiend dus..
Vind ik leuk
Maan88 +2083
woensdag 31 januari 2018 om 12:12
Spreekt volgens mij geen nederlands. Zou wat zijn geweest als deze knul en Arsensio voor NL hadden gekozen. Denk dat deze jonge voor Frankrijk gaat kiezen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'RB Leipzig heeft vijtien miljoen euro over voor halve Nederlander (16) van Lyon'