Ziyech getipt als opvolger van boze PL-smaakmaker: 'Die lijkt wel beetje op hem'

    Ziyech getipt als opvolger van boze PL-smaakmaker: 'Die lijkt wel beetje op hem'

    maandag 5 februari 2018 om 10:06

    Ron Jans ziet Leicester City als een geschikte nieuwe club voor Hakim Ziyech. De spelmaker van Ajax zou bij de Premier League-kampioen van 2016 de opvolger kunnen worden van Riyad Mahrez, denkt de technisch manager van FC Groningen.

    "Wat gaat er gebeuren als Mahrez, die lijkt wel een beetje op hem, weggaat bij Leicester City? En Hakim naar Leicester. Zou hij daar overeind blijven, ja of nee? Ik ben daar wel benieuwd naar. Dus Marc Overmars…", zegt Jans bij Studio Voetbal.

    Peter Hyballa wilde niet te zwaar tillen aan de actie van Ziyech, maar denkt dat het met het oog op een transfer niet handig is. "Scouts kijken ook naar deze dingen, dat moet hij ook weten. Het gaat om techniek, tactiek, maar ook veel om persoonlijkheid."

    "Maar hij is wel veel meer teamspeler geworden in de speelwijze bij Ajax", vult Jans aan. "Bij Twente had hij een periode dat hij geweldige dingen deed, maar wel gewoon op individuele basis."

    Poll

    Kan Ziyech mee in de Premier League?

    (1351 stemmen)

    Plaats een reactie

    Guusman +5980
    maandag 5 februari 2018 om 10:09
    Jans van het padje?
    Vind ik leuk
    Bizzy +16059
    maandag 5 februari 2018 om 10:11
    Persoonlijk denk ik dat Ziyech in de Spaanse comp. beter af is. PL is een fysieke competitie.
    Vind ik leuk
    vivaldi +1440
    maandag 5 februari 2018 om 10:13
    Ziyech is fysiek te zwak voor het Engelse voetbal. !
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14823
    maandag 5 februari 2018 om 10:13
    Mahrez is een buitenspeler, Ziyech een middenvelder.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8530
    maandag 5 februari 2018 om 10:18
    Als Clasie het fysiek niet trekt in de PL zal deze breinaald het wel redden?
    Vind ik leuk
    M.J. +193
    maandag 5 februari 2018 om 11:58
    Nee Clasie was een echt monster op het middenveld...
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4525
    maandag 5 februari 2018 om 10:20
    daar weten ze wel raad met dit soort verongelijkte mannetjes
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7104
    maandag 5 februari 2018 om 10:29
    Die klappen ze zo over de boarding daaro! Als de harde wind In Engeland dat al niet doet haha, triest man dat lichaampje...
    Vind ik leuk
    maandag 5 februari 2018 om 10:25
    Ziyech moet die eer eens opzij zetten. Als je zijn statistieken voor vrijetrappen ziet moet hij het persoonlijk ook begrijpen dat je gefluit hoor nadat je zoiets doms probeert.

    Als Schöne hem zo overschiet hoor je dat niet... puur omdat hij ze er ook wel eens in schiet.

    Als ik op mijn werk kritiek krijg moet ik daar ook mee omgaan en niet gaan lopen janken of in mijn eer zijn aangetast. Zakelijk en prive scheiden toch...
    Vind ik leuk
    Stack5 +2051
    maandag 5 februari 2018 om 12:37
    Als ik iets goed doe op mn werk loop ik altijd even provocerend langs mijn collega's. Zo gek is dat toch niet?
    Vind ik leuk
    maandag 5 februari 2018 om 10:31
    50 mil
    Vind ik leuk
    maandag 5 februari 2018 om 10:33
    H. Ziyech is een leuke speler voor een Franse club van het niveau: Guingamp, St. Etienne, Toulouse, Strasbourg en meer van dat soort kaliber clubs. Bovendien is men in de Franse competitie bekend met (Noordafrikaanse) pseudovedettes.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 februari 2018 om 17:26
    Vandaar het aantal EK en WK winsten waar wij vooralsnog alleen van mogen dromen.

    ;-)
    Vind ik leuk
    Polly11 +2854
    maandag 5 februari 2018 om 10:52
    Het ene probleemkind vervangen door het andere, denk dat ze bij Leicester wel slimmer zijn
    Vind ik leuk
    mcmodd +19766
    maandag 5 februari 2018 om 10:57
    Toch denk ik dat Ziyech daar tussenpast. Daar gaat het ook hier niet om. Het gaat om de steun die je van eigen publiek mag verwachten en als ze daar bij Leicester al net zo dom mee omgaan als hier in Amsterdam, zou ik hem aanraden lekker naar een Franse club te gaan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Polly11 +2854
    maandag 5 februari 2018 om 14:17
    Hij heeft het natuurlijk ook wel een beetje over zich afgeroepen. Ajax speelt zogenaamd het mooiste voetbal, en als je Key player er dan alleen voor zichzelf staat, dan kun je dit verwachten. Voor mij heerlijk, dit gaat ze punten kosten en geeft PSV alleen maar meer vertrouwen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19766
    maandag 5 februari 2018 om 14:32
    Polly, een speler als hij is kwetsbaar en ik weet dat dit door zijn karakter komt, maar daar zitten ook hele goede kanten aan. Het gefluit van zoveel mensen is het geluid van een aantal anoniemen die niet weten hoe moeilijk het is om creatieve speler bij Ajax te zijn. Als hij vijf keer de diepte zoekt en eenmaal een medespeler bereikt die kan scoren, dan accepteren de andere spelers dat het risico dat bij het voetbal hoort ook door minstens een persoon moet worden gelopen. Als team ben je er juist om van de volgende situatie weer een succes te maken, ook na een situatie waarin balverlies wordt geleden. Een wedstrijd zou erg saai zijn als er helemaal geen fouten worden gemaakt en elke wedstrijd zou dan echt in 0-0 eindigen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Jari +391
    maandag 5 februari 2018 om 15:09
    Het fluiten begon toen hij de vrije trap WEER eens hopeloos over schoot.
    9 van de 10 keer zit het gewoon nog niet eens in de buurt.
    Dan snap je op een gegeven moment toch ook wel dat mensen zich daar aan beginnen te storen?
    Het beste wat die nu kan doen is de vrije trappen aan iemand anders over laten, denk dat het fluiten dan al een stuk minder zal worden.
    Dat die namelijk wel eens een verkeerde pass geeft daar kan ik mee leven omdat hij inderdaad veel risico in zijn spel legt.
    Persoonlijk heb ik namelijk liever iemand die 10 foute passes geeft en 4 assists dan 100% pass nauwkeurigheid en alleen breed en terug.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19766
    maandag 5 februari 2018 om 15:36
    KIjk, hier kan ik wat mee. Ziyech zal vanaf nu meer vrije trappen overlaten aan anderen, neem dat van me aan. Maar je moet je na al die negatieve uitingen niet verbazen dat hij wat minder risico in zijn spel legt, want juist dan kreeg hij bij balverlies een hoop fluitgedonder over zich heen. Dan krijg je dus meer tikkie breed-tikkie terug. Niet dan Ten Hag dat zou willen toestaan, maar spelers doen uit angs wel eens iets doms.
    Vind ik leuk
    Jari +391
    maandag 5 februari 2018 om 15:48
    Daar geef ik je gelijk in.
    Alleen denk ik niet dat Ziyech de persoon is die snel onder de indruk is van iets en zal denk ik met risico blijven spelen en helaas ook de vrijetrappen blijven nemen :)
    Vind ik leuk
    Mari +5240
    maandag 5 februari 2018 om 11:00
    Niet goed genoeg. Zyech speelt alleen goed als hij van alle kanten hoort dat hij slecht speelt. Dan wil hij het wel even laten zien.
    De intrinsieke motivatie ontbreekt.
    Hmm, wat een rare eigenschap. Ik heb het ook.
    Vind ik leuk
    glenn +1051
    maandag 5 februari 2018 om 11:19
    beste Ron Jans...laat Ziyech naar Engeland gaan ja en je hoort er nooit meer van.....veeeeeeeeeel te licht.....veeeeeeel te traag......EN veeeeeel te veel verongelijkt.
    Vind ik leuk
    Mojo +44
    maandag 5 februari 2018 om 11:29
    Ziyech is lui , zijn hobby is slapen . Aflevering met Andy in de auto terugkijken. Waar andere aan zichzelf werken in hun vrije tijd , doet hij het liefst dutjes .
    Vind ik leuk
    linkspoot +651
    maandag 5 februari 2018 om 11:52
    Mahrez is een speler die meer individuele kwaliteiten heeft. Ziyech is meer een Kevin de Bruyne dan Mahrez. Ziyech is waardevoller als de assistgever, dan dat hij een mannetje voorbij speelt.

    Hij moet in ieder geval ophouden met reageren op het publiek, al is dat voor hem lastig. Het wordt wel voor hem tijd om een stap hogerop te gaan. Als hij het kan waarmaken in de PL, is dat weer goed voor de eredivisie, want de scouts zullen dan toch meer vertrouwen hebben om daar wat talentjes te plukken.
    Vind ik leuk
    maandag 5 februari 2018 om 12:31
    Nog steeds denken de kenners dat spelers uit de Eredivisie mee kunnen met de PL. Alleen lozano misschien maar de rest niet.
    Vind ik leuk
    maandag 5 februari 2018 om 19:46
    Neres ook imo.
    Vind ik leuk
    maandag 5 februari 2018 om 13:32
    Ziyech getipt voor de PL? Oh...door Jans...
    Vind ik leuk
    maandag 5 februari 2018 om 19:45
    Ik denk dat Ziyech gaat slagen in Engeland.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7163
    maandag 5 februari 2018 om 20:08
    Hakim kan de PL fysiek helemaal niet aan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ziyech getipt als opvolger van boze PL-smaakmaker: 'Die lijkt wel beetje op hem'