Kroatische tiener onderweg: 'Van der Sar zei dat ik voor Ajax moest kiezen'

    Kroatische tiener onderweg: 'Van der Sar zei dat ik voor Ajax moest kiezen'

    Gepubliceerd: donderdag 8 februari 2018 om 19:09do 08-02-2018 om 19:09

    Dominik Kotarski heeft heel veel zin in zijn avontuur bij Ajax. Afgelopen zomer ondertekende de zeventienjarige doelman van Dinamo Zagreb een meerjarig contract in Amsterdam. Zaterdag wordt Kotarski achttien; dan maakt hij ook daadwerkelijk de overstap naar Nederland. 

    De aanwezigheid van Edwin van der Sar bij Ajax was voor de jeugdinternational één van redenen om voor de huidige nummer twee van de Eredivisie te kiezen. "Ik had regelmatig contact gehad met Van der Sar. We hebben wat gepraat en hij vertelde mij dat ik voor Ajax moest kiezen", wordt de Kroatische Kotarski geciteerd door Sportske Novosti

    "Ik weet zeker dat we nog veel meer contact zullen hebben. Zijn ervaring is van onschatbare waarde en het kan alleen maar voordelen brengen in mijn carrière. (...) Als ik bij Ajax aansluit, zal ik me langzaam maar zeker gaan aanpassen aan de trainingsmethoden van de club de regels en de gewoontes."

    Kotarski tekende in juli 2017 voor drie jaar. De goalie zal deze maand aansluiten bij Ajax O19. Het is de bedoeling dat hij volgend seizoen doorstroomt naar Jong Ajax. 

    Plaats een reactie

    donderdag 8 februari 2018 om 19:13
    Hoppa en weer 1 top gedaan weer
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3945
    donderdag 8 februari 2018 om 19:13
    Weer een pareltje in huis!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 februari 2018 om 19:16
    Ja laten we het hopen, volgens mij zijn wij straks het city van Nederland, allemaal spelers die verhuurd moeten worden
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1770
    donderdag 8 februari 2018 om 21:36
    Laten we een belang in Anderlecht nemen en er een satelliet club van maken. Winwin situatie!
    Vind ik leuk
    Bertjes +1320
    vrijdag 9 februari 2018 om 11:05
    En ook nog eens helemaal zelf opgeleid!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31511
    donderdag 8 februari 2018 om 19:50
    Gefeliciteerd.

    Weer een zelf opgeleide echte Ajacied binnen geharkt!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 februari 2018 om 19:51
    Lekker he Barry, is dat kind er nou al uit of wat?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31511
    donderdag 8 februari 2018 om 19:53
    Het is een hardnekkig ding... nog steeds (af)wachten...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 februari 2018 om 19:55
    Maar je bent ondertussen wel bij je eerste ex langs geweest? Haha
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10187
    donderdag 8 februari 2018 om 21:38
    Je koopt ze jong, je koopt laag in, je leidt ze op want die infrastructuur is er, je profiteert eerst sportief en dan financieel.

    Dit is de enige mogelijkheid met een bescheiden vermogen Internationaal gezien, als je slechts 3 tot 4 spelers opleidt die in het eerste kunnen spelen na 7 jaar zelf opleiden....... vervolgens worden die dan verkocht binnen 1 tot 2 jaar en sta je weer te kijken.

    Ik hoor graag je realistische en in de praktijk bewezen alternatieven.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    donderdag 8 februari 2018 om 23:44
    Eindelijk iemand die het snapt ;)
    Vind ik leuk
    Adjab +994
    vrijdag 9 februari 2018 om 12:36
    Dank je wel!!!! we doen het beter dan de andere top ploegen in Nederland. We leiden meer op en scouten beter. Dat is een felicitatie waard.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 februari 2018 om 19:59
    De nieuwe Van Der Sar :)
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3460
    donderdag 8 februari 2018 om 19:14
    De talentenfabriek dendert door
    Vind ik leuk
    Nuance +9449
    donderdag 8 februari 2018 om 19:48
    Het concept fabriek houdt in dat je iets produceert. Dit talentje is import.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 februari 2018 om 19:52
    Eigen jeugd contract getekend toen hij 17 was :p
    Vind ik leuk
    Emnu +4825
    donderdag 8 februari 2018 om 19:55
    Ook een fabriek die half-fabrikaten verwerkt blijft een fabriek.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2525
    donderdag 8 februari 2018 om 23:46
    Het concept fabriek betekend ook dat je halffabrikaten gebruikt om een schitterend eindproduct te produceren
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    donderdag 8 februari 2018 om 19:17
    Een keepertje erbij voor de verandering.
    Wel lullig voor hem als ie zo hangt aan flappie want die is over drie maanden vertrokken daar...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 februari 2018 om 19:17
    Van Dynamo Zagreb nog wel! Die club kent men nog wel in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 februari 2018 om 19:20
    Ja klopt oseijk kennen ze in eindhoven ook nog wel ;) die grijze middenmotor
    Vind ik leuk
    donderdag 8 februari 2018 om 19:21
    Osiwie?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 februari 2018 om 19:26
    Kijk naar de bomen buiten, dat is het makkelijkst te onthouden
    Vind ik leuk
    donderdag 8 februari 2018 om 19:47
    Kinderhandel!!!!
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    donderdag 8 februari 2018 om 19:48
    Blijft toch pijnlijk dat we zelf alleen maar kut keepers opleiden, echt van het niveau hoofdklasse en we dus ook voor Oranje niks bijdrage als het gaat om keepers talent.

    Voor Ajax prima hoor, we zien met Onana dat het prima kan werken, maar zogezegd zou ik graag eens goede Nederlandse keepers willen zien doorbreken bij Ajax en niet de Bizot's, Padts of nog veel erger, de van der Harts van deze wereld.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    donderdag 8 februari 2018 om 19:52
    We moeten Van Beveren en Treytel maar terughalen...
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8351
    donderdag 8 februari 2018 om 21:23
    Prima ervaring met Van der Hart afgelopen weekend! ;-))
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    donderdag 8 februari 2018 om 21:28
    Wij op zich ook tijdens GAE uit een paar jaar geleden, maar ik wist dus eerst niet dat hij op goal stond, dus toen ik dat na een kwartier pas door had zei ik ook direct dat ik er geen geloof meer in had dat PEC nog een punt zou pakken en niet veel later deed Mickey iets wat Mickey niet moet doen....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 februari 2018 om 21:28]
    Vind ik leuk
    johnz27 +71
    donderdag 8 februari 2018 om 19:49
    Ach ja, een Nederlandse keeper opleiden kan men ook al niet. Nog een paar jaar en er speelt geen Nederlandse speler meer in Ajax 1. Lijkt mij niet het gedachtengoed van Cruyff.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    donderdag 8 februari 2018 om 19:49
    Zou er na al die aankopen nog ruimte zijn voor eigen talenten?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 februari 2018 om 19:50
    Prachtig. Veel succes gap!!!
    Vind ik leuk
    slaski +2324
    donderdag 8 februari 2018 om 20:00
    Was ook een beetje vreemd geweest als die had gezegd dat hij voor Feyenoord
    moest kiezen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 februari 2018 om 20:01
    Eerst resultaten zien en dan oordelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 februari 2018 om 20:38
    En andere clubs maar weer beschuldigen dat ze de beste talenten bij Ajax weghalen... Hypocriet zooitje daar in Amsterdam!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27393
    donderdag 8 februari 2018 om 21:09
    Na dit seizoen is dat contact over.. Mocht PSV kampioen worden.

    Maar klinkt wel als een logische transfer.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8351
    donderdag 8 februari 2018 om 21:22
    Van der Sar die zegt dat hij naar Ajax moet gaan? Het moet niet gekker worden...!
    Vind ik leuk
    Mari +10154
    donderdag 8 februari 2018 om 22:27
    Dit zal hij vast en zeker hebben gezegd
    Vind ik leuk
    Mohammet +145
    vrijdag 9 februari 2018 om 00:21
    Zoooo weer een uit de eigen Jeugd. Ze zijn echt goed Bezig Daar met die jeugdopleiding.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws