'Veldwijk is een druiloor. Weg ermee. Dat doorlopende contract is dan jammer'

    'Veldwijk is een druiloor. Weg ermee. Dat doorlopende contract is dan jammer'

    maandag 12 februari 2018 om 08:33

    FC Groningen beleefde zondagmiddag een volgend dieptepunt in een toch al zo moeizaam seizoen. De Noorderlingen bleven op een bloedeloze 0-0 tegen ADO Den Haag steken en zagen hoe Lars Veldwijk een late invalbeurt weigerde. Volgens voormalig FC Groningen-watcher Jan Mennega gaat de club door een diep dal.

    "Vrolijk ben ik niet geworden van deze middag. Met recht een troosteloze 0-0. Het is allemaal ontzettend povertjes", stelt Mennega vast in gesprek met het Dagblad van het Noorden. Over Veldwijk windt hij zich nog het meest op. "Hij heeft volgens Faber zijn collega's in de steek gelaten. Dan ben je wat mij betreft een druiloor."

    Volgens de oud-spits kan FC Groningen slechts één maatregel nemen. "En dat is weg ermee. Dat doorlopende contract is dan jammer, maar als het zo gegaan is, kan dit gewoon niet. Hier past echt maar één straf. Als je hem laat zitten, ondermijn je ook de positie van Faber. Daarbij zit FC Groningen al in een situatie waarin ze het erg moeilijk hebben. Dan kan je geen spelers gebruiken die er met de pet naar gooien."

    Lees ook: Faber ziet Veldwijk invalbeurt weigeren bij Groningen: "Dit is ontoelaatbaar"

    Poll

    Stelling: Groningen moet Veldwijk ontslaan

    (4257 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 08:36
    Was bij Zwolle toch echt wel een goede spits voor Eredivisie begrippen, na zijn avontuurtjes in Engeland, Noorwegen en Belgie is er echter geen schim meer over van deze wandelende lantaarnpaal. Ik ben een fan van grote spitsen, maar deze Veldwijk, daar heb je dus echt helemaal niks aan.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18884
    maandag 12 februari 2018 om 08:41
    Mee eens. Maar zou Faber ook gelijk wegsturen. Die man is daar totaal niet op zijn plek.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 08:42
    Faber is inderdaad ook echt een trainer met de uitstraling van een natte tosti, daar heb je ook helemaal niks aan haha
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    maandag 12 februari 2018 om 08:52
    Gaat toch om de kwaliteiten van de trainer en niet om de uitstraling. Als je op uitstraling zou selecteren zou er bijna niemand slagen in de Eredivisie-:)

    Je moet ook niet vergeten dat Groningen gewoon een heel matig elftal heeft waar niet zoveel uit te halen valt. Je kan beter die Nijlpaard hier ter discussie stellen..
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 08:53
    Als we op uitstraling gaan selecteren dan is Vreven een topcoach......dus misschien heb je een punt ;)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    maandag 12 februari 2018 om 08:58
    Dat Faber het slecht doet ben ik je mee eens, maar vergeet niet dat hij gewoon een matig elftal heeft en misschien haalt hij er ook minder uit dan men zou willen.

    Als je bepalende spelers laat gaan en achteraf op de trainers gaat afgeven is ook niet erg netjes vam de supporters. Zou zeggen spreek die slinkse boer Nijland maar hier op aan.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10755
    maandag 12 februari 2018 om 08:44
    Dom misverstand maar Faber gaat als eerste huilen naar de pers en kan het nu niet meer aan de praat krijgen. Die haalt het einde van de week niet.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25134
    maandag 12 februari 2018 om 08:51
    Dat is ook meteen het grote probleem.Veldwijk voelt zich een grote mijnheer na een Engels avontuur. Dan luistert hij naar Gijp, die verteld dat het stoer is om te weigeren als je in moet vallen. Faber is misschien niet hét genie, maar wel een beleefde en aardige gozer, die alles geeft. Wie is mijnheer Veldwijk dan om de club die hem een kans geeft en betaald zo neer te zetten en Faber respectloos in het gezicht spuugt ? Opkrassen maar
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    maandag 12 februari 2018 om 09:07
    beleefd daarom word hij door de hele selctie uitgekotst.. deze jongen denkt dat hij messi van groningen is. wil alle ballen op eisen in wedstrijden. heh em in veel wedstrijden ballen zien verprutsen terwijl hij makkelijk de bal kon afspelen aan mede spelers die alleen voor doel staan! en niet voor niks heeft mahi em op zijn plek gezet.. deze jongen word uitgekost door zijn teamgenoten.. hij denk dat hij de ronaldo van grunn is! als je je club team sup zo laat vallen.. wegwezen ermee want deze man zorg alleen voor onrust binnen de slectie van grunn.. waardeloze spits met hoge dunk die denk dat alles om him draait.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10055
    maandag 12 februari 2018 om 09:29
    Denkt ie nou dat ie de Messi is, of de Ronaldo?

    Jij beweert dat ie ze allebei probeert te zijn...
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:47
    Hij mag kiezen denk ik
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 12 februari 2018 om 10:42
    Bij Aalesund deed ie het ook niet verkeerd.
    Maar zijn probleem is dat Mahi niet is verkocht terwijl ik het idee heb dat Groningen Veldwijk al als opvolger van hem had gehaald.
    Begin van het seizoen haalde Faber nog allerlei kunstgrepen uit om hem toch op te stellen maar Veldwijk zet in de spits en nergens anders.
    Vind ik leuk
    Sargon +1477
    maandag 12 februari 2018 om 08:47
    Dat Faber niet presteert heeft hier niks mee te maken. Veldwijk moet heel blij zijn dat hij bij Groningen mag (mocht) spelen.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11419
    maandag 12 februari 2018 om 08:48
    Gewoon ontslaan die veldwijk, met zo'n instelling komt hij nergens meer aan de bak.
    Vind ik leuk
    HanV +4362
    maandag 12 februari 2018 om 09:29
    Het is voetbal, een speler die transfervrij is heeft zo weer een club. Zeker een spits.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11419
    maandag 12 februari 2018 om 14:20
    Maar zou jij zo'n werkweigeraar halen als club, ik in ieder geval niet.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:48
    Vreemd gedrag en jammer. Ik denk niet dat hij dit soort fratsen nodig heeft. Het is een redelijke spits die het bijv. bij Zwolle goed heeft gedaan. Hij heeft een contract bij Groningen en daar speelt hij. Zij bep(t)alen dan toch...........???
    Vind ik leuk
    Sazzz +11321
    maandag 12 februari 2018 om 09:11
    Vooralsnog is het verhaal van Veldwijk heel anders dan het verhaal van Faber
    Vind ik leuk
    Cantona +1050
    maandag 12 februari 2018 om 09:16
    Iedereen oordeelt maar niemand weet nog precies hoe het zit.
    Wat wel een feit is dat Faber hier niet op de juiste plek is en hij gewoon weg moet
    Vind ik leuk
    B3v3r +646
    maandag 12 februari 2018 om 10:18
    Veldwijk zelf zegt dat hij best wilde invallen en dat hij niets snapt van de uitspraken van Faber.

    Zijn er beelden van dat Veldwijk weigerde?
    Ik vind het vreemd dat iedereen er over praat alsof Veldwijk de boeman is terwijl ik nog nergens gezien heb dat hij boos op de bank ging zitten.

    Vind ik leuk
    El Lobo +2055
    maandag 12 februari 2018 om 11:07
    Vandaar zijn achternaam! Als ik het veld wijk, word ik ook geen flop van de week!

    Helaas:-) grootste flop van het jaar
    Vind ik leuk
    Setovitch +1432
    maandag 12 februari 2018 om 12:48
    hij moet gewoon naar een andere club lijkt mij dat lars hier zelf ook niet gelukkig van wordt..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26497
    maandag 12 februari 2018 om 17:55
    Ik zou ze allebei wegsturen.. Veldwijk voor werkweigering en Faber voor doorlopend falen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws