Update: Witte rook vanuit Het Kasteel: Kramer heeft getekend bij Sparta

Update: Witte rook vanuit Het Kasteel: Kramer heeft getekend bij Sparta

Gepubliceerd: maandag 12 februari 2018 om 20:17ma 12-02-2018 om 20:17

Michiel Kramer maakt het seizoen af bij Sparta. Dat meldt De Telegraaf. De 29-jarige spits was transfervrij sinds zijn contractontbinding bij Feyenoord.

Kramer gaat zijn handtekening zetten onder een contract tot het einde van het seizoen. Sparta betaalt geen transfersom voor de lange aanvaller, die transfervrij was sinds zijn contractontbinding op 1 februari. Maandagochtend dook hij nog plotseling op bij Telstar om zijn conditie op peil te houden.

Dat Kramer alsnog bij Sparta belandt, is opvallend. In de winterse transferperiode kon hij ook al naar Het Kasteel, maar de hekkensluiter van de Eredivisie werd door hem in de wacht gezet. Ook NAC Breda en ADO Den Haag kregen nul op het rekest. Van een buitenlands avontuur kwam het vervolgens niet.

Kramer maakte zichzelf onmogelijk bij Feyenoord door op eigen houtje een broodje kroket te halen en die op het veld op te eten tijdens de laatste wedstrijd van 2017, thuis tegen Heracles Almelo. In 123 Eredivisie-duels scoorde hij 42 keer. Bij Sparta moet Kramer concurreren met AZ-huurling Fred Friday.

Update 16.14 uur: Sparta hoopt de komst van Michiel Kramer maandagavond af te ronden, laat technisch directeur Leo Beenhakker weten aan RTV Rijnmond. De spits moet dinsdag al meetrainen op Het Kasteel.

Update 20.17: Michiel Kramer is definitief speler van Sparta. De Kasteelheren laten maandagavond via de officiële kanalen weten dat de spits zijn medische keuring heeft doorstaan en tot het einde van het seizoen in Rotterdam-West gaat voetballen.

Poll

Is Kramer een goede spits voor Sparta?

(1595 stemmen)

Plaats een reactie

Leeuw +6197
maandag 12 februari 2018 om 15:33
Nu Sparta uit degradatie zone helpen. Ik ben bang dat het een lastig verhaal gaat worden.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:39
waarom weer een spits?
Genoeg aanvallers gehaald.
Haal eerst een paar goede verdedigers zou ik zeggen.
Een goede verdediging is het fundament van resultaten
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:41
De verdediging staat wel prima bij Sparta. Eerder een middenvelder.
Vind ik leuk
Spartan +7170
maandag 12 februari 2018 om 15:42
Sparta scoort veel te weinig obv de kansen die ze creeren!
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6851
maandag 12 februari 2018 om 15:45
Dat idee had ik ook, maar Friday voldoet blijkbaar niet?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:03
Kramer kan een goede pinchhitter zijn voor de laatste 20 min van de wedstrijd wanneer het niet lukt.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:43
ik weet een goede verdediger Alex Pastoor ,Voetbal is emotie
Vind ik leuk
schfan1920 +6116
maandag 12 februari 2018 om 17:39
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar de transfermarkt is gesloten en dan pak je buiten kansjes als deze.
Vind ik leuk
fedor2501 +5843
maandag 12 februari 2018 om 20:26
Aanval is de beste verdediging.
Vind ik leuk
Paul1982 +11961
maandag 12 februari 2018 om 16:59
Komend weekend de grote test.
Vind ik leuk
JCJWZ +14528
maandag 12 februari 2018 om 18:01
En Dick Advocaat had zon grote mond, als een speler (waaronder) Kramer niet wilde komen dan niet en zouden ze doorschakelen naar een ander. Slappe hap Dick!
Vind ik leuk
035 +7216
maandag 12 februari 2018 om 20:33
Dicki is een Hagenees toch??
Kom maar MN. :-))
Vind ik leuk
Bulldog 1 +894
maandag 12 februari 2018 om 20:30
BITTErBALLe koppe,!!!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 21:15
Nee Jo die schiet er nog gewoon 7 in
Vind ik leuk
Quaresma +5881
maandag 12 februari 2018 om 15:34
Sparta blijft er in, Twente er uit
Vind ik leuk
Dorzon +4627
maandag 12 februari 2018 om 15:42
dat zou geweldig zijn als traditie club sparta erin bijft
Vind ik leuk
Butsbal +14807
maandag 12 februari 2018 om 15:50
De gunfactor hebben ze definitief, maar traditieclub zijn is geen maatstaf om erin te blijven.
Vind ik leuk
Bizzy +23317
maandag 12 februari 2018 om 15:59
Zie het somber in
Vind ik leuk
mcmodd +26199
maandag 12 februari 2018 om 19:04
Welnee, Sparta gaat Europees voetbal halen en Kramer scoort nog 30 goals.
Vind ik leuk
Bizzy +23317
maandag 12 februari 2018 om 19:18
Lang leve fifa 18
Vind ik leuk
Antikunstgras +13801
maandag 12 februari 2018 om 22:38
Met blaasvoetbal?
Vind ik leuk
mcmodd +26199
dinsdag 13 februari 2018 om 07:49
Ja, wat dacht jij dan?
Vind ik leuk
defons +1726
maandag 12 februari 2018 om 17:33
Dat zou mooi zijn ik teken ervoor alsnog de verdiende straf voor Fc list en bedrog.
Vind ik leuk
_Mark +817
maandag 12 februari 2018 om 17:43
Allebei verschrikkelijke clubs. Mogen van mij met z’n tweeën eruit.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:34
Daar komen de doelpuntjes voor Sparta!!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:35
Toch wel? Haha
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:36
Hij duikt op bij telstar en gaat naar sparta?.
Vind ik leuk
WHAAAAAA +135
maandag 12 februari 2018 om 15:36
Een uitstekende aanwinst voor Sparta , zeer goed gedaan.
Vind ik leuk
Koeroe +12439
maandag 12 februari 2018 om 15:37
Kroket grappen kom er maar in..
Vind ik leuk
Argento8523 +7069
maandag 12 februari 2018 om 15:37
Kramer kan daar zeker een meerwaarde zijn

Grote sterke spits
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1421
maandag 12 februari 2018 om 15:37
Niet verassend. Wel een oplossing voor beide partijen. Kramer kan oorlog maken en dat heb je wel nodig als degradatie kandidaat
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:49
Hij heeft ook een kiezelhard schot. Kramer gaat 10 doelpunten maken, ik sluit meer niet uit.
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1421
maandag 12 februari 2018 om 21:39
Precies wat Sparta nodig heeft. Er zijn veel clubs met historie. Sparta is er 1 van. Prachtige spelers voortgebracht.
Ik hoop dat Sparta er in blijft.
Mooi ook dat Advocaat en Beenhakker hun energie in deze club steken
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 21:40
Ik kan het niet beter verwoorden. Dus Amen klaar en uit.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:37
ik zeg biertje en broodjekroket in de rust en gewoon weer spelen geen probleem bij SPARTA :)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:39
Lieve God,Zou kramer het onmogelijke kunnen doen dan werd Sparta alsnog kampioen! Krijg de tering.
Aldus Jules Deelder.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:48
Je mag er mee lachen. Maar Kramer gaat écht Sparta in de Eredivisie houden. Ik geloof er heilig in.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:40
Prima spits voor Sparta deed het bij ADO goed is ten onder gegaan aan zijn eigen luiheid en mentaliteit 0,0 want kan best goed voetballen.
Vind ik leuk
Rodapaus +6047
maandag 12 februari 2018 om 15:40
Toch handig van Dickie om die bitterballen te nemen...

Maar lijkt me toch een versterking voor Sparta! Hoop niet dat ze degraderen maar het is toch onze concurrent.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:43
Jullie hebben een beter elftal;) hoop dat Twente degradeerd
Vind ik leuk
Eddy T67 +2234
maandag 12 februari 2018 om 15:40
Wellicht met twee spitsen spelen?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:42
Kramer is wel een echt vechters type, kan Sparta veel plezier aan hebben!
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +20607
maandag 12 februari 2018 om 15:53
Beschrijf dan aub even wat een echt vechters type is want dan heb ik het altijd verkeerd begrepen.

Deze jongen is alles behalve een vechters type namelijk.

Het is een luie straatjongen.
Op het moment dat het tegen zit laat hij direct de schouders hangen en gaat hij rare fratsen uithalen.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
maandag 12 februari 2018 om 15:42
Ik snap hier echt helemaal niets van. Je hebt Muhren wat precies dezelfde speler is. Kramer heeft geen ritme en is een stoorzender. Die gaat echt niet harder werken. Friday moet gewoon in de spits en ahannach en Dabney aan de zijkanten. Nu zie ik het extra zwaar in voor Sparta
Vind ik leuk
Spartan +7170
maandag 12 februari 2018 om 15:46
Zelfde speler???
Kramer schiet er in een seizoen 15 in en muhren 3.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
maandag 12 februari 2018 om 17:31
Die kramer voelde zich 1 maand geleden nog te goed voor Sparta. Echt een misser dit. Ik gun het Sparta wel maar nu zijn ze toch echt kandidaat nummer 1 voor mij. Kramer zal geen extra stapje zetten. Die gaat er ook echt geen 15 maken. Ik hou het op 1 doelpunt
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21188
maandag 12 februari 2018 om 15:43
Hehe, Kramerinho.....
Vind ik leuk
Knorrenboef +1113
maandag 12 februari 2018 om 15:46
Lekkere Spartaanse kroketten eten.
Vind ik leuk
Butsbal +14807
maandag 12 februari 2018 om 15:47
Blijkt dus een miskramer
Vind ik leuk
Midden-Noord +94676
maandag 12 februari 2018 om 15:54
Ja je had bij de nummer 8 kunnen tekenen. Lul!
Vind ik leuk
Smithsonian +41535
maandag 12 februari 2018 om 15:57
Kramer logica . :D
Vind ik leuk
Smithsonian +41535
maandag 12 februari 2018 om 15:56
Geen verkeerde aankoop voor sparta.
Vind ik leuk
Kramertje +1018
maandag 12 februari 2018 om 15:57
Kramer gaat Sparta redden
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:58
Dick weet wel hoeveel kroketten je moet eten om dik te worden;)
Vind ik leuk
bennings +353
maandag 12 februari 2018 om 16:00
Friday heeft het ook niet joh scoort ook niks ,dus ik begrijp de keuze voor Kramer wel.Want het ontbreekt Sparta aan doelpunten nu maar hopen dat Kramer ze gaat maken .
Vind ik leuk
Cookee +12188
maandag 12 februari 2018 om 19:32
Hebbie voorzetten? Of ga je hem zoals bij Feyenoord gebruiken.
Benieuwd of Dick snapt hoe je dat doet met Kramer.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2538
maandag 12 februari 2018 om 16:01
Eerst ons afwijzen en nu toch maar toehappen? Omdat meneer dacht dat de europese top of een sjeik zich wel zou melden? Je laat je als Sparta zijnde ook heel erg kennen. Mag hopen dat hij wel wat goals gaat maken dan maar dit lijkt op paniek binnen de club en dat is nooit goed. Sowieso is er een korte termijn visie wat begrijpelijk is maar ook gevaarlijk. Ik maak me grote zorgen over de toekomst van Sparta.
Vind ik leuk
FSCeara +8913
maandag 12 februari 2018 om 16:02
Sparta heeft vandaag 2 schotten gekocht.daarmee kunnen ze de goal dichtspijkeren.
Vind ik leuk
Rafael +835
maandag 12 februari 2018 om 16:10
Fredje vrijdag heeft geen concurrentie er bij hoor met kramer
Vind ik leuk
Andyking +88
maandag 12 februari 2018 om 16:10
Bij Sparta moet hij het nu wel even laten zien. Anders is het gebeurt met zijn carrière.
Vind ik leuk
Mari +11953
maandag 12 februari 2018 om 16:13
Nu is hij gratis. In de winterse periode kostte hij nog wat
Vind ik leuk
Rodapaus +6047
maandag 12 februari 2018 om 17:32
Zo kan je het inderdaad ook bekijken, al had dickie er volgens mij geen problemen mee om andermans geld uit te geven
Vind ik leuk
tikkietoe +5935
maandag 12 februari 2018 om 16:19
Kramer haalde eerst de neus op voor Sparta, want hij wilde naar het buitenland.
Blij dat hij inmiddels toch eieren voor zijn geld heeft gekozen.
Vind ik leuk
kees ee +786
maandag 12 februari 2018 om 16:20
. . . niet sparta achtig, kramer niet en ik niet !?, . . maar hou 'm in de gaten straks tegen "zuid" !! (of hebben ze al tegen elkaar gespeeld 2 keer ??)
Vind ik leuk
pos +9393
maandag 12 februari 2018 om 16:22
Doelpuntenmachine Fred Friday ga je niet uit de basis spelen. Denk dat ze Kramer halen voor de verdediging als concurrent van Breuer.
Vind ik leuk
Gid010 +710
maandag 12 februari 2018 om 16:22
Kramer is te goed voor Sparta om gebruikt te worden als pinchitter, hij kan een goede spits zijn. Het is echter wel zo dat hij in een elftal gaat spelen dat kwalitatief al minder is. Hopelijk voor hem gaat hij daar niet in mee, maakt hij juist het verschil voor Sparta. De weg is nog heel lang voor ze om erin te blijven. Nu mogen ze met de komst van Kramer, als de handtekening er is, daadwerkelijk meer hopen op handhaving in eredivisie.
Vind ik leuk
Voebtal +7495
maandag 12 februari 2018 om 16:27
Arme Beenhakker.. Mocht bij Ajax spelers als Zlatan halen en nu Kramer bij Sparta hahahaha
Vind ik leuk
Kramertje +1018
maandag 12 februari 2018 om 16:32
Kramer is voor Sparta wel een topper (morgen 10.000 man bij de eerste training)
Vind ik leuk
Cookee +12188
maandag 12 februari 2018 om 19:34
Mensen zijn dom, ze vormen een mening en plakken eraanvast.
Kramer kan mits goed aangespeeld van waarde zijn.
Helaas heeft Feyenoord geen idee gehad hoe je dat doet.
Vind ik leuk
Kramertje +1018
dinsdag 13 februari 2018 om 11:05
dat is omdat wij geen buitenspelers hebben die de achterlijn opzoeken (zie maar dat doelpunt die bij excelsior werd afgefloten op die voorzetten is Kramer op zijn best) anders heb je er helemaal niks aan want hij moet het niet van het voetballen hebben.
Vind ik leuk
Cookee +12188
dinsdag 13 februari 2018 om 20:57
Precies.
We maken in dit land zo vaak mensen af die niet op de juiste manier gebruikt worden. Je scheldt een nijptang toch ook niet uit dat ie geen spijker in slaat?
Als je een speler haalt dan moet ie bij je team passen anders doe jij iets fout en niet de speler.
Vind ik leuk
Kramertje +1018
maandag 12 februari 2018 om 16:31
mischien was dat wel de doorslag dat hij nu naar Sparta gaat

"broodje kroket eten in de rust is nu geaccepteerd door dickie"
Vind ik leuk
Gid010 +710
maandag 12 februari 2018 om 16:34
Sparta ging onderuit met opgeheven hoofd.
Degradatievoetbal is wat Sparta een spartafan belooft.
Tegen de koploper konden ze niet stunten.
Het werd geen 0-7, toch kost het punten.
PSV genoot van een glas bergwijn
Bergwijn nam een slok en lachte zich dubbel
Hij scoorde 2x, keek naar zijn glas en bubbel
Spartafan op het kasteel als een verdwaalde ruiter
Sparta als een paard naar voren, maar is hekkensluiter
Vind ik leuk
Cookee +12188
maandag 12 februari 2018 om 19:44
Neem je voetbal mee naar je werk Jules?
Sparta's overleven is verre van ridicule
Wat jaren bij eredivisie-inventaris gold
speelt met een bal die stuitert en rolt
dan kan er van alles nog gebeuren
en is het onzin vantevoren al te treuren
Eén trainer heeft in zo'n uitdaging schik
en die hebben ze al binnen, 't is Dick
Vind ik leuk
Napier +100
maandag 12 februari 2018 om 16:37
Ik vraag mij af of hij wedstrijdfit is. Zal niet direct een basisplaats krijgen, eerst wat invalbeurten denk ik. Probleem voor Sparta is, dat de concurrentie wel punten blijft pakken, terwijl ze echt niet beter spelen dan het Sparta onder Dick Advocaat. Sinds Advocaat er is spelen ze echt veel beter, het scoren blijft een probleem, maar ze hebben ook gewoon weinig geluk dit seizoen.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:37]
Vind ik leuk
Het Brein +4700
maandag 12 februari 2018 om 16:59
Toch Sparta, de club die hem zo hard nodig heeft..
Vind ik leuk
Lady Sam +167
maandag 12 februari 2018 om 17:01
Hij is in ieder geval kunstgras gewend...
Vind ik leuk
Hupfean +5150
maandag 12 februari 2018 om 17:03
Mooi voor Sparta.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:17
maak je Dick met de bitterballen on de rust
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:25
Sparta is wel erg bang. Ze blijven spelers halen, alleen het zijn allemaal reserves of heel matige spelers. Dit loopt nooit goed af.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:30
Kramer maakt de winnende Goal in de kuip -;))
Vind ik leuk
Come on Utreg +29125
maandag 12 februari 2018 om 17:30
Nice Kramer! Doorlopende contract door Feyenoord laten uitbetalen en bij Sparta weer bijverdienen! Doet hij goed ;-)
Vind ik leuk
Blindsy +17335
maandag 12 februari 2018 om 17:33
Zit ik 5 minuten ervoor nog te lullen dat we Kramer niet terug gaan zien voor 1 juli (zijn conditie op peil houdend bij Telstar). Toch een verrassende ontwikkeling. Ben benieuwd.
Vind ik leuk
8mei2016 +72
maandag 12 februari 2018 om 17:34
Eerlijk... denk dat hij daar wel goed past
Vind ik leuk
defons +1726
maandag 12 februari 2018 om 17:34
Daar is Kramer prima op zijn plek ook Dick houd van snacks uit het frituur.
Vind ik leuk
noblesse +815
maandag 12 februari 2018 om 17:51
Wat wil Sparta nou met deze mislukte spits.
Weggegooid geld.
Vind ik leuk
Rjc1980 +1189
maandag 12 februari 2018 om 18:11
Was te verwachten. Maar voordat deze man wedstrijd fit is zal het seizoen zo goed als afgelopen zijn
Vind ik leuk
ForzaVVV +1086
maandag 12 februari 2018 om 20:25
Mooie club voor hem!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:25
Succes Kramer!!!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:28
Kramer zal Sparta behouden in de Eredivisie .
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:51
DE KROKETTEN KUNNEN IN HET VET
Vind ik leuk
Smithsonian +41535
maandag 12 februari 2018 om 20:54
Eindelijk op zijn niveau.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:02
Het zullen er wel lekkere kroketten zijn.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:26
Arme Robert Mühren, gunde hem zo het succes :(
Vind ik leuk
Rodapaus +6047