Overmars op de barricaden: 'Voor die vijf spelers hebben zich clubs gemeld'

    Overmars op de barricaden: 'Voor die vijf spelers hebben zich clubs gemeld'

    dinsdag 13 februari 2018 om 06:42

    Marc Overmars doet zijn best om de selectie van Ajax komende zomer grotendeels intact te houden. Volgens de directeur spelersbeleid melden zich bijna dagelijks clubs in de Arena.

    "We hebben nu een team met enorm veel potentie en dat willen we zo veel mogelijk in stand houden", zegt Overmars in De Telegraaf. Als het aan hem ligt vertrekt alleen Younes, al lijken met name Hakim Ziyech en Joël Veltman ook op een buitenlands avontuur te azen. "Vorig jaar hebben we in de Europa League laten zien wat we kunnen, het liefst beleven we nog zo’n seizoen en als we onze huidige selectie bij elkaar houden, ligt er een goede basis."

    Overmars verkocht dan ook meerdere keren 'nee' aan geïnteresseerde clubs. "Voor heel veel jongens is concrete belangstelling", bevestigt de Ajax-directeur. "Voor Hakim Ziyech, André Onana, Matthijs de Ligt, David Neres en Justin Kluivert hebben zich clubs gemeld. Welke? Die rij is veel te lang om op te noemen."

    Wat ook bovenaan het to-do-lijstje van Overmars staat is de contractverlenging van Justin Kluivert. "Ik ben daarover met zijn zaakwaarnemer Mino Raiola in gesprek en heb nog steeds goede hoop dat we eruit komen." De berichten over een akkoord noemt hij voorbarig. "Zover zijn we helaas nog niet."

    De kans dat Younes alsnog bij Ajax bijtekent acht Overmars nul procent. "Volgens mijn informatie heeft hij gewoon bij Napoli getekend. Die deur zit dicht. Al met al is het een transfersoap geweest, waar ik ook nog steeds het fijne niet van weet."

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 februari 2018 om 06:48
    Staat momenteel een hele mooie groep wat betreft talent en het zou dus mooi zijn wanneer ze bij elkaar blijven. Ik denk ook alleen maar goed voor de spelers zelf.
    Vind ik leuk
    Jozef +34443
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:34
    Dromen mag altijd natuurlijk.

    Helaas zullen we het van dromen moeten hebben. Zo gauw Neres zijn vorm weer oppikt en mooie dingen laat zien en zo gauw Kluivert en de Ligt verdere progressie tonen kunnen we weer opnieuw beginnen. Helaas. Helaas.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23918
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:25
    Helaas het lot van onze clubs, Jozef. We zijn een opleidingsland voor de grote competities geworden. Iets opbouwen gaat haast niet meer.
    Vind ik leuk
    glenn +1027
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:05
    dat klopt volledig, hoe je het ook draait of keert je kan in Nederland niet meer aan een team bouwen en nu kan Overmars hier nog iedere droom proberen waar te maken volgend seizoen is zonder Onana, De Ligt en Ziyech en dan zal er nog veel werk zijn om Kluivert bij te houden, eigenlijk dom van de meeste spelers om nu al in de geldval te trappen want je ziet hoever superman Klaasen staat.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:06
    Dit idd.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2371
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:39
    Tragiek van Nederland....
    Onze talenten steeds vroeger weg en niveau van competitie wordt hierdoor steeds lager.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8279
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:41
    Daar moet je vanuit gaan Jozef. ( opnieuw beginnen )
    Als je spelers goede resultaten tonen worden ze weggekocht, meteen.
    De mindere kwaliteit spelers blijven hangen.
    Je moet dus elk jaar vernieuwen, althans.... als je goede spelers hebt aangekocht dan wel opgeleid die aantrekkelijk lijken voor de grote buitenlandse clubs.
    Opleiden is niet echt efficiënt, wat je in 7 jaar opleidt loopt nog voor ze echt sportief renderen voor Ajax de deur uit.
    Ajax wordt dus steeds meer ( noodgedwongen ) een aan en verkoop bedrijf van spelers, laag inkopen, opleiden en hoog verkopen.
    Sportieve prestaties, zoals een Kampioenschap van de ED, wordt wellicht secundair, de EL is misschien voor Nederlandse ploegen aantrekkelijker dan de CL, waar je zo uit ligt......
    Uiteindelijk gaat het er om je club en spelers Internationaal in de etalage te krijgen en dat lukt prima in de EL......Dus dat zilveren schaaltje....? Van Geel kiest vast voor het eigen vermogen van Ajax
    mocht hij kunnen kiezen tussen het Kampioenschap of de poen...
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17784
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:36
    Zodra Mino in het spel komt, dan is het klaar. Die gaat niet voor een mooie opbouwende carrriére voor de speler maar puur voor de cash. Daar hoeft niemand zich illusies te maken. Dan is het aan de speler om te beslissen wat goed voor hem is. de Ligt is wel een verstandige jongen, denk ik. Maar Ziyech en Kluivert zie ik wel voor de kleuiten gaan. Veltman...ik zou niet weten wat voor hem een stap hogerop is. Ajax is al te hoog voor hem.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8279
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:37
    Dat zei de Boer ook altijd........
    Vind ik leuk
    JustH +13065
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:59
    Klopt maar als je dan leest over Mason, snap ik dat je als voetballer, zo snel mogelijk financieel onafhankelijk wil zijn.
    Vind ik leuk
    14forever +8372
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:23
    Bande voor youness en schuurs voor viergever. Als ziyech zou vetrekken heb je daar frenkie. Elting zou dan achter schone staan, als opvolger over 1,5 seizoen. Cassiera wordt waarschijnlijk wel weg gedaan, maar daar heb je Sierhuis voor. Alleen een vetrek van Onana zouden we niet op kunnen vangen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 06:53
    Ik wil verder nog even kwijt dat ik dit een super site vind. Het enige wat ik graag anders zou zien is al die wijfen die de hele dag niets beter hebben te doen dan te bitchen naar elkaar. Echte kerels doen dat niet en geven gewoon een voetbal inhoudelijke mening. Ben benieuwd naar het eerste wijf hier op de site ;)
    Vind ik leuk
    cj_fey +4130
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:00
    Het enige dat daar tegen helpt is er langs heen lezen. Maar dat is af en toe lastig....
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:59
    Ik doe dat inderdaad maar lastig om de goede berichten te filteren van dat kinderachtige gedrag... kost in ieder geval veel tijd.
    Vind ik leuk
    Johan1984 +797
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:41
    Eens! Kansloos..
    Vind ik leuk
    Johan29 +49
    dinsdag 13 februari 2018 om 06:53
    Dat gaat niet lukken, het grote geld regeert het voetbal.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4028
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:19
    daar merken de kleine clubs toch anders vrij weinig van als ze weer worden bestolen van hun grootste talenten dat er groot geld om gaat.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 08:19]
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3616
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:08
    Nu wil ik niet veel zeggen maar er zitten een paar goede tussen maar wat denk je van Huntelaar,schone,younes en nog wel een paar wat Nederlands niveau is.En dan Marc Overmars weet het fijne er niet van flikker toch wat een flut directeur.
    Vind ik leuk
    3Bier +6902
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:39
    Die zouden ook allemaal wissel moeten staan ten faveure van Dolberg, F. de Jong en Kluivert. Denk ook niet dat Overmars doelt op deze 2 dertigers en een speler die eigenlijk al verkocht was.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:11
    maak jij je maar druk over die boeren k*t club van je! Daar meld zich niemand omdat je niet eens een talent rond hebt lopen (kom er maar in, 7 punten bla bla bla)
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2355
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:18
    Jammer dat het niet wordt omgezet in prestaties
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:50
    Als er wel werd gepresteerd was jij hier in geen velden of wegen te bekennen. Dat zou ook jammer zijn...
    Vind ik leuk
    Morris +21894
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:01
    Haha...
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2355
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:02
    Moet je nagaan hoeveel jaren wanbeleid Ajax al voert. Ik ben hier al jaren actief onder o.a. Derby1 en FCGrunn en nu Objectief
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    dinsdag 13 februari 2018 om 19:53
    Had je het idee dat wij dat niet meer wisten?
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2355
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:16
    Dat wanbeleid van Ajax? Nou sommigen onder jullie Ajacieden niet nee ;)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26708
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:24
    Voor veltman meld zich geen hond haha.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:33
    Beetje een Jeroen Zoet verhaal hè? Zelf menen dat je de allerbeste bent, en in werkelijkheid komt er nog geen degradatie kandidaat uit een tiki taka land
    Vind ik leuk
    Eendracht +13915
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:42
    Denk dat de PSV-ers er geen probleem mee hebben. Zoet pakt gewoon punten keer op keer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:13
    jawel Seedorf ,gisterenavond zitten kijken wat een schoppers !!! daar hoort Veltman thuis Theo
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:35
    Als younes toch al getekend heeft en zwz naar napoli gaat waarom zou je hem nog laten spelen je verliest 5 miljoen euro laat hem dan lekker buiten je wedstrijd selectie
    Vind ik leuk
    mcmodd +21388
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:44
    De trainer gebruikt spelers waarvan hij denkt die te kunnen gebruiken. Dat is het voordeel van de trainer en Younes zal er gretig gebruik van maken. Bij een transfer is het belangrijk dat je wedstrijdritme hebt.
    Vind ik leuk
    Degraaf +15496
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:20
    Misschien omdat hij nog een contract heeft tot en met 30 juni 2018? Hij wordt gewoon nog door Ajax betaald hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:26
    Ja maar dan ben je toch niet verplicht hem in je wedstrijd selectie op te nemen? Hij vertrekt hoe dan ook..zit mt zn kop al bij napoli en heeft Ajax 5 miljoen door de neus geboord door in de winter transfer te cancelen en in de zomerbgratis te vertrekken laatste maanden alleen maar laten trainen die man
    Vind ik leuk
    Degraaf +15496
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:49
    It ain't over till the fat lady sings ;-)
    Vind ik leuk
    B3v3r +533
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:43
    De Ligt en Neres zou je denk ik nog wel een jaartje kunnen houden.
    Maar Kluivert, Ziyech en Onana zou moeilijk worden.. Voor Ziyech zou je gewoon Klaassen weer terug kunnen halen, voor Kluivert heb je al een vervanger gehaald en voor Onana wordt het nog een hele klus om een waardige vervanger te halen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:44
    Het mooie voor Ajax is nu natuurlijk dat SOWIESO 3 van de namen die Overmars opnoemt pure eigen leugd zijn, dus elke euro die je er voor krijgt is pure winst.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:45
    Elke euro?? Voor Kluivert, Onana en Neres kom je weer een extra kluis aan het bouwen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:51
    En voor de Ligt nog een extra.
    Vind ik leuk
    Marco S +4122
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:01
    Heerlijk Marc, je bonus is weer geritseld
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:30
    geloof er niks van
    Vind ik leuk
    Mari +6570
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:08
    Eerlijk.
    Geen verrassingen. Spelers van Ajax staan altijd in de belangstelling. Wil je een transfer naar het buitenland dan zal je Ajax als springplank moeten gebruiken. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:12
    Whow, interesse voor een Ajax-speler is natuurlijk al iets heel vreemds. Gezien het grote aantal (in percenten uitgedrukt 100)mislukte voormalige "Toptalenten" uit het Amsterdamsche. En dus even dom als vreemd.

    Maar interesse voor 5 Ajax-spelers... Dáár ga je voor zitten, dàt wil je lezen, En wel onmiddellijk.

    Tja, en dan is het wel heel teleurstellend (maar wel gebruikelijk als het om Ajax gaat) om te lezen dat:
    * er nergens gesproken wordt van een (al dan niet concrete) interesse van welke club dan ook;
    * het enkel en alleen gaat om een paar spelers die erop azen om te vertrekken bij deze "Grootmacht". Maar die dat al een tijdje verkondigen, zonder dat er zich ook maar één geïnteresseerde club meldt. Geen wonder natuurlijk als het om matige (Ziyech) tot zelfs zeer matige (de Ligt en Neres) voetballers gaat. Voor alle duidelijkheid: over het "Supertalent" Dolberg wordt (gelukkig) niet eens meer gesproken.

    Goed, niettemin bestaat er belangstelling van 5 clubs. Marc zal dat toch ook niet uit zijn duim hebben gezogen.

    Resteert maar één conclusie. Om uiteeenopende redenen schijnen Achilles 29, AFC, Magreb '90 en Quick '20 nog om wat "scorend vermogen" verlegen te zitten. TOPTRANSFERS in het het vooruitzicht!! En VP had dat al allemaal voorzien!!! Petje af :)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    3Bier +6902
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:49
    Zoveel tekst, zoveel onzin. Toch knap!
    Vind ik leuk
    Stoep +1786
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:15
    Weg doen! Zo goed zijn ze allemaal niet behalve de Ligt. Hij begint zich al wat in te dekken.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4308
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:25
    "Behalve De Ligt" Lachwekkend.
    Vind ik leuk
    peinke +1881
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:42
    De propaganda-machine is na de vele aankopen weer op gang gebracht. De Ajax ,,moneymaker'' ziet dat hij wat doldriest met de centjes is omgegaan en moet nu de waarde van de nog niets gepresteerde spelers en team wat oppoetsen om zo de geldsmijtende clubs te interesseren. Het risico dat we dan na een seizoen niets meer vernemen van die spelers, is ruim aanwezig.
    Hoe is het met al die spelers die afgelopen seizoenen zijn verkocht? Klaasen is daarin het dieptepunt, ondanks z'n goede leeftijd en opgebouwde status bij Ajax lijkt een stapje hoger kansloos.
    Hakim Ziyech en André Onana kunnen een stap richting subtop Europa misschien wel aan, maar absolute top? Maar goed, die subtop heeft zo langzamerhand ook genoeg geld om het voor Ajax een toptransfer in centjes te noemen. Of de ontwikkeling van de spelers ten goede komt, valt ernstig te betwijfelen. Matthijs de Ligt, David Neres en Justin Kluivert horen we na een jaar ook niets meer terug, ook al gaan ze naar een subtopper. Ze duiken vanzelf op in Turkije o.i.d.
    Ik zou het jammer vinden, maar de intentie van de Ajax-leiding is denk ik alweer duidelijk. Cashen!
    In punten is het allemaal niet fantastisch, maar geniet toch nog het meest van het Ajax-spel in de huidige competitie. Het kapitaal staat op het veld, maar klaarblijkelijk hebben ze het bij Ajax liever al vrij snel op de bank. Oh zo jammer!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    Tampert +64
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:46
    Het begint op te vallen want bij Ajax stoten ze zich elke keer tegen de zelfde steen. Genoemden zijn aankomende zomerstop allemaal weg voor een habbekrats. Kan Ajax weer van voor af aan beginnen. Versterking zal op het allerlaatste moment worden gehaald. Vanwege de traditie zal Ajax de eerste 7 wedstrijden zoveel puntenverlies lijden dat het een onmogelijke opgave wordt om de nummer 1 in te halen. Word vervolgd!
    Vind ik leuk
    MN223 +741
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:48
    Haha, die rij is zeker net zo lang als het rijtje spitsen dat ie allemaal had benaderd en die niet kwamen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:59
    Ik eis een 5e cup met de grote oren Overmars!!!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8279
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:35
    Elke transferperiode hetzelfde verhaal, "er gaat geen speler weg ! " om er even later aan toe te voegen: "tsja voor de hoofdprijs kunnen we niet weigeren natuurlijk, dat zou onverantwoordelijk zijn......."
    En daar gaat Jan, Piet en Klaas begrijpelijk.
    Vind ik leuk
    coci +311
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:59
    Verkoop ze maar, met voetballen kunnen ze het niet meer verdienen
    Vind ik leuk
    hoebie60 +95