Debuut Seedorf eindigt in deceptie: 'Dat merk je nu al'

Debuut Seedorf eindigt in deceptie: 'Dat merk je nu al'

dinsdag 13 februari 2018 om 07:25

Zijn debuut - een thuisnederlaag (0-1) tegen Real Betis - viel in het water, maar Deportivo La Coruna-trainer Clarence Seedorf was na afloop van de wedstrijd wel degelijk onder de indruk van zijn elftal. Er ging veel goed, zei de coach in gesprek met AS. 

"Geen enkele nederlaag is fijn om mee te maken, maar we moeten kijken naar de dingen die wel goed gingen'", aldus Seedorf, die vorige week werd aangesteld bij de degradatiekandidaat. "Het was een moeilijke wedstrijd tegen een team dat erg goed speelde. Toch stond onze organisatie goed en gaven we weinig kansen weg. Betis heeft veel kwaliteit, we kregen de goal op een lastig moment tegen."

"We lieten wel zien dat we kunnen reageren na zo'n doelpunt en voor de gelijkmaker willen gaan. Daarin misten we wat geduld. Iedereen wilde natuurlijk liever een ander resultaat, maar er komen nog veel duels aan en we zijn ervan overtuigd dat het op deze manier moet. We zijn teleurgesteld met de nederlaag, maar je merkt nu al dat er iets is veranderd."

Deportivo staat op de negentiende plaats in de Primera Division, drie punten onder de rode streep. Er moeten nog vijftien duels worden gespeeld. 

Lees ook: Slecht debuut voor Seedorf: Deportivo verliest schopwedstrijd van Betis

Poll

Gaat Seedorf het redden met Depor?

(527 stemmen)

Plaats een reactie

Teo Smith +16480
dinsdag 13 februari 2018 om 07:30
Zijn laatste klus als trainer.
Vind ik leuk
Arvin +567
dinsdag 13 februari 2018 om 07:34
Als hij nooit eens naar de eredivisie komt zou ik dat echt jammer vinden. Seedorf vind ik een van de mooiste mensen uit het voetbal.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 07:37
Wie is dat naast hem op de foto??
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 07:40
Ronaldihno
Vind ik leuk
wijze man +2250
dinsdag 13 februari 2018 om 07:40
Ronaldinho en een gozert met een bril, stropdas en een rode spencer
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 08:35
als die drie samen een kind hadden was het een voetballende obama geweest...
Vind ik leuk
wijze man +2250
dinsdag 13 februari 2018 om 07:39
Dit is bij voorbaat gedoemd te mislukken, zou echt zonde zijn.
Ik snap sowieso niet waarom Seedorf deze klus heeft aangenomen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 07:54
“Een makkelijke route” is niet voor iedereen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 07:57
Ja inderdaad, en dan zou het wel eens zijn laatste kunstje als trainer kunnen zijn, Seedorf als speler echt een hele grote, als trainer zwaar onder de maat.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 10:13
Toch opvallend dat zo'n ervaren voetbalman als Seedorf nergens resultaten boekt als trainer
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:27
Hoezo? Voetballend geniaal, maar coaching is iets heel anders.
Vind ik leuk
Rjc1980 +985
dinsdag 13 februari 2018 om 10:24
Persoonlijk hoop ik dat hij slaagt als trainer.
Vind ik leuk
Shenzen +222
dinsdag 13 februari 2018 om 12:19
Lastige klus voor Seedorf, respect voor hem dat ie het aangaat!
nog 15 wedstrijden om het tij te keren..Succes Clarence.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:41
Seedorf is net als v.Basten en Gullit geen echte trainer.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:23
Waarom denk je dat?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Debuut Seedorf eindigt in deceptie: 'Dat merk je nu al'