'Veldwijk en Faber kunnen elkaar niet luchten of zien; Groningen ziet één optie'

    'Veldwijk en Faber kunnen elkaar niet luchten of zien; Groningen ziet één optie'

    dinsdag 13 februari 2018 om 07:36

    FC Groningen kampt met een fikse binnenbrand door de rel tussen coach Ernest Faber en spits Lars Veldwijk. Volgens De Telegraaf kunnen de twee elkaar 'niet meer luchten of zien'.

    FC Groningen ziet maar één optie: Veldwijk moet vertrekken, nadat hij in de slotfase van de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag weigerde in te vallen. Hoewel de 26-jarige spits dat zelf ontkende via social media, vond de Trots van het Noorden zijn verweer ongeloofwaardig. De club hoopt op een transfer naar het buitenland, aangezien in sommige landen de markt nog open is.

    Of Veldwijk zelf zomaar wil vertrekken is de vraag nu zijn vriendin en vlogster Monica Geuze zwanger is. Bovendien vertrekt Faber na dit seizoen. De oefenmeester wilde Veldwijk in de winter al kwijt, maar daar stak technisch manager Ron Jans een stokje voor. Ook een deel van de spelersgroep is echter bijzonder ontevreden over de mentaliteit van de spits, schrijft het Algemeen Dagblad.

    "Welke maatregelen we verder nog gaan treffen, dat moet de toekomst uitwijzen", reageert Jans. "Maar volgens mij is Ernest heel duidelijk geweest. Hij gaat geen beroep meer doen op deze speler." Hoewel Jans nu dus kiest voor zijn trainer, sluit hij de deur voor Veldwijk niet helemaal. De spits heeft een contract tot medio 2020.

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 februari 2018 om 07:50
    Jans toont zich hier een Sisi, als hij echt ballen heeft kiest hij in ieder geval partij voor iemand, hij kiest nu partij voor Faber maar wil Veldwijk nog niet afschrijven.

    En die vlogster heeft natuurlijk gedacht, als ik me nou laat bevruchten door die rijke idioot ben ik SOWIESO voor de rest van mijn leven binnen.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2108
    dinsdag 13 februari 2018 om 07:58
    Hans en Jans moeten ook op de centjes letten. Iedereen roept wel zo makkelijk, maar wegsturen is kapitaalvernietiging en geld is er niet. Misschien krijgt gifkikker Buijs het er wel uit. Dat was hij in het veld n ieder geval.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10061
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:45
    Jij hebt geen idee hoeveel geld een goede vlogster (dat is ze) verdiend of wel?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:53
    Nee gelukkig niet, ik weet hoeveel een goede hardwerkende helikopterpiloot verdiend, en ohja hoe hard die daarvoor heeft moeten blokken, maar nee hoeveel een vlogster verdiend, ik zou het echt niet weten.
    Vind ik leuk
    Rekka10 +38
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:01
    Ho, zie je reactie nu pas op Spiegel. Ik kan je vertellen dat mevrouw Geuze prima voor zichzelf kan zorgen ;)
    Vind ik leuk
    Spiegel +10061
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:23
    1. Wat jij doet voor je centen moet je lekker zelf weten, heb ik geen interesse in en zal ik ook nooit hebben.

    2. Mevrouwtje Geuze verdient met elke post op instagram een paar duizend euro, laat staan wat ze verdient met haar vlogs

    Dat ze daar niet lang voor gestudeerd heeft is misschien wel waar, maar ook zou is ooit klein begonnen en heeft voor haar eerste video’s etc ook gewoon heel hard moeten werken.
    Dat jij haar hier dan weg zet als complete golddigger is gewoon niet fair tegenover haar.

    Ook zonder Lars verdient ze een hele aardige boterham.

    Ik heb nog nooit een vlog van haar gezien hoor. Maar blijf wel gewoon eerlijk in je kritiek

    Met je geroep van; ze denkt ik laat me ff bevruchten want dan ben ik binnen kan ik helemaal boos om worden.
    Kinderen neem je niet, kinderen krijg je.
    Maar daar zul je misschien zelf nog wel ooit achterkomen als je evt zelf aan kinderen denkt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:51
    Verdiep je eerst in een persoon voor dat je praat, ik heb 4 kinderen dus ja ik weet hoe het is, en ja wij namen kinderen, ( schat zullen we er nog een nemen, ja, oke, en hop zwanger)
    Kijk dat het jouw niet boeit wat ik doe voor de kost dat mag en dat intresseert mij ook geen moer, ik gaf gewoon een reactie, als Lars Veldwijk metselaar was geweest in Beuningen had mevrouw de vlogster hem waarschijnlijk nooit zien staan.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10061
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:18
    Je wil dus dat ik me verdiep in een persoon, terwijl jij degene bent die Monica Geuze blind veroordeeld tot golddigger?

    Dat jij goed zaad hebt is mooi, en dat je vrouw vruchtbaar is is ook mooi.

    Niet iedereen heeft dat geluk. Mijn vriendin was binnen 2 maanden zwanger. Maar mijn broer bijv. Is 3 jaar bezig geweest.

    Iemand die beweert hoogopgeleid te zijn zoals jij, zou dat toch moeten kunnen begrijpen.

    Laat ik het zo zeggen:
    Mevrouw Monica geuze had haar schaapjes al op het droge voordat ze Lars Veldwijk had.

    En had Lars Veldwijk haar ook gewild als ze geen vlogster was?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:34
    Kijk en dat dis dus de perfecte vraag, had Lars haar dan gewild?

    Hoogopgeleid en rechts conservatief, wat kan mij het boeien dat anderen er problemenee hebben, dat is een probleem waarmee ze mij niet hoeven lastig te vallen, wat heb ik aan die info.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1262
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:51
    Ik zal de discussie sluiten. Het is een trendy Wendy die er blijkbaar genoegen in schept de hele dag zichzelf te filmen. Hiervoor krijgt ze goed betaald omdat er blijkbaar veel ( in mijn optiek) ietwat sneue mensen dit volgen. Ik ben blij voor haar dat ze er goede boterham mee verdient. Ik moet er waarschijnlijk veel harder voor werken, dus dat doet ze goed.

    Ze zullen elkaar financieel niet veel ontlopen dus ze verdienen elkaar en zijn niet op elkaars geld uit. Groetjes
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 13:52]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30321
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:45
    Hoogopgeleid zegt helemaal niks over denkvermogen.
    Het betekent meestal dat iemand veel van een bepaald onderwerp afweet.
    Verder zegt het volgens mij helemaal niks.
    Vind ik leuk
    Rekka10 +38
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:00
    Ik denk dat jij ervan schrikt hoeveel zo'n vlogster verdient
    Vind ik leuk
    mason +1906
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:43
    En dat er dan van die sukkels zijn die daar naar gaan kijken. Net zoals die Enzo Kneus. Dom volk leeft er in NL. Ik schaar deze mensen onder de sukkels die naar barbie zitten te kijken. Stemrecht per direkt af pakken van deze lui.
    Vind ik leuk
    ppdf +1169
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:00
    Zo en nu een pilletje onder de tong!
    Vind ik leuk
    Rekka10 +38
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:49
    Hij brengt het wat radicaal, maar de kern is natuurlijk waar. Tegenwoordig verdienen mensen bakken met geld door met een camera te laten zien wat je eet en wat je koopt, gekker moet het eigenlijk niet worden.
    Vind ik leuk
    mason +1906
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:21
    Jouw reactie zegt meer over jou dan over mij. Mensen zoals jij die hier naar kijken moeten ze een pilletje geven en een dwangbuis om doen. Snap niet wat er aan is om naar zo’n domme vlogger te kijken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 22:32
    Klopt het valt mij ook heel vies tegen hoor van Rob Jans terwijl die klojo van een fabertje van alles de schuldige is !!!
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:00
    Faber heeft een bewust opzetje gedaan met zijn assistenten. Op die manier had hij toch zijn zin, dat enge kereltje...

    Jans maakt de verkeerde afweging. Allereerst staat de speler volgend seizoen ook onder contract en de trainer niet. Ten tweede is de selectie duidelijk uitgekeken op Faber, die eerder al Mahi en Idrissi over de zeik hielp...

    Jans had de samenwerking met Faber en assistenten op moeten zeggen en meteeen Danny Buijs halen. Maar dat wordt hem over enkeke weken wel duidelijk...
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:05
    Wat Groningen nodig heeft is een grote schoonmaak. Faber, Jans, Veldwijk, Mahi en idrissi moeten allemaal weg. Tijd van Nijland zit er ook op. Vers bloed kan geen kwaad.
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:36
    Onzin, Bizzy! Idrissi is al weg, wat al aangeeft dat jij wat roept, zonder te weten wat. Daarbij is het bullshit...

    Faber heeft voor het 2e seizoen op rij geen chemie met zijn team. Dat ligt toch echt aan Faber, die bij zijn vorige club ook niet echt geliefd was.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 08:36]
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14437
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:18
    En Jans, waar iedereen mee wegloopt zit er net. Jans moet lekker blijven bij Groningen, uitstekende kerel als trainer of TD.
    Vind ik leuk
    Koeien +2600
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:05
    Niet alleen Mahi en Idrissi, onder Faber is Sorloth weggedaan, Tibbling weggewimpeld, Linssen vertrokken (en openlijk toegegeven dat Faber een ruktrainer is). Alleen zijn favorietje Tom van Weert kan niks fouts doen lijkt het.

    Zoveel onenigheid en gemorrel heb ik tot op heden niet gezien tussen de leiding, spelers en trainer. Het lijkt erop dat Faber niet alleen deze club niet kan trainen, maar ook gewoon de club kapotmaakt.
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:52
    Faber is gewoon bezig met zijn ego te redden en het is wel heel toevallig dat enkel zijn assistenten een wegwerpgebaar hebben gezien. Hij maakt niemand beter in Groningen en gek genoeg worden afgeserveerde spelers ineens flink meer waard, als ze weg zijn gewerkt. En er is niemand die het verband ziet hè...
    Vind ik leuk
    Farmer +12367
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:23
    Precies, ik snap Groningen niet.. Dit was een ideale gelehengeid om deze rat er uit te trappen. Hoezo reageert Faber al zó negatief voor de perscamera's, terwijl hij nog niet eens met Veldwijk gesproken had bv? Hij liep tegen de journalist al stampvoeten, bij wijze van.
    T is Faber's keuze geweest om Veldwijk een hele helft te laten warmlopen ,en vervolgens toch die prutsende Mahi laten staan 'want die kon nog door'... NEE!! Afspraak was Veldwijk er in voor Mahi, dan moet je je ook aan die afspraak houden. Het stond 0-0, beide spelende spitsen konden geen potje breken.. LOGISCH dat je dan een verse spits wisselt toch?

    Nee, alles wat logisch is, gaat er bij Fabertje niet in.
    En net wat je zegt, Sorloth.. Ha, onder Faber compleet afgeserveerd en afgeschreven, 'Verkeerd Gebruikt' is nog een understatement.
    En zie daar; Speelt een half jaartje bij Midtylland, en gaat voor 10 mil naar Engeland. "Faber, are you watching"

    Dat soort feiten spreken toch boekdelen over de (ernstig ontbrekende) kwaliteiten van Faber?
    Gewoon een zeer beperkte trainer, met weinig mensenkennis en fatsoen.
    Vind ik leuk
    Pkrzz +90
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:31
    Je vergeet Rusnak en Yttegard ook nog! Stuk voor stuk allemaal verneukt. Faber had best spelers die wat kunnen, maar heeft er nooit er alles uitgehaald. Die Faber maakt de club kapot! Hanssie zal nog wel nachtmerries hebben als hij aan Sorloth denkt. Alleen hij heeft/had de ballen niet om Faber te ontslaan.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11396
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:04
    Die veldwijk is drukker met zijn vlogster als met zijn werk. Meneertje vergeet wel dat hij een mooi beroep met een riant salaris heeft. Terwijl er dagelijks mensen met een gewone baan ontslagen worden, loopt meneer de kantjes eraf en weigert hij werk. Bij een normale baas betekent het direct ontslag, maar jans wil hem de hand boven het hoofd houden. Die veldwijk moet zich kapot schamen, die weet niet half hoe goed hij het heeft.
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:39
    Veldwijk draait niet, omdat Faber problemen met hem heeft en maakt. Ook Tom van Weert draait niet, zoals heel Groningen niet draait. Dat kan je volledig op het conto van Faber zetten. Hij maskt van Veldwijk gewoon een rotte appel, door smerige spelletjeste spelen met hulp van zijn assistenten...

    Zodra er een andere trainer is, zal het team inclusief Veldwijk gaan draaien en is de levenswijze van Lars ineens geen probleem meer in de opportune voetbalwereld..
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11396
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:45
    Faber is zeker een probleem als trainer, hoewel het materiaal op het ogenblik ook niet geweldig is. Maar ik kan het mij niet voorstellen dat Faber en zijn assistenten liegen, want dan gaan die allemaal af. Daarbij zie je Veldwijk alleen maar langskomen met die gold digster van hem, in plaats met voetballen. Ik ga er wel vanuit dat groningen in de eredivisie blijft.
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:50
    Het is zo makkelijk om af te geven op de vriendin van Veldwijk. Ja, ze is bekend... maar ken je haar? Ken je Veldwijk? Weet je hoe ze leven? of ga je puur af op een paar onbenullige, maar goed betaalde vlogjes?

    Kijk, Veldwijk presteert niet, dat is duidelijk. Maar ligt dat aan de Vlogster en zijn privéleven? Of ligt het aan een trainer, die openlijk ruzie met hem maakt en met anderen. Een trainer die vrijwel niemand aan het voetballen krijgt. Tom van Weert was een goede spits bij Excelsior en nu geen schim meer van die tijd. Maar, Tom heeft geen vlogster als vriendin en komt derhalve niet in het nieuws. Hij is niet overvallen en hij komt verder niet met zijn kop in de social media..

    Veldwijk is het makkelijkst zwart te maken, als trainer zijnde. Zo dat je nog iets van je ego kan redden en toch ff je stempel kan drukken. Want voetballend lukt het hem never nooit niet...
    Vind ik leuk
    Farmer +12367
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:24
    "Materiaal niet goed genoeg'...
    AHEM!!

    Ik noem even 1 spelersnaam ok;

    Sorloth!

    Einde discussie? :P
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3854
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:28
    Dom, Faber vertrekt al en Veldwijk is best een prima spits.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13610
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:44
    Wat er is gebeurd tijdens dat akkefietje met Mahi en Idrissi (toch?) zal wel nooit precies naar buiten komen maar heb niet het idee dat Veldwijk nou helemaal gelukkig is geweest met hoe dat is afgehandeld.
    Vind ik leuk
    Emnu +3647
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:41
    Warme club...

    Trainer is al door de club uitgescheten, doe er publiekelijk nog maar n spitsje bij, hoor.

    Imagoproblemen, gezien t sprankelende spel, de stand op de ranglijst en de toeschouwersaantallen, hoef je je niet druk om te maken.

    Gewoon lekker met de nuchtere grunn mentaliteit doordouwen.

    Ten tijde van Renze was t toch n stuk leuker allemaal :p
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 09:42]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:50
    Deze trainer maakt bij Groningen elke speler een schim van zichzelf. Hij heeft de eerste 5 wedstrijden met 5 verschillende spitsen gewerkt. En elke opstelling verzint hij weer een andere chaos. Helaas lukte zijn plan niet om eerder weg te komen. Simpel omdat Groningen het geld niet heeft. Maar ondertussen zitten we door deze trainer en zijn gebrek in de degradatiezone. Hij heeft geen enkele speler beter gemaakt en het spel is niet om aan te zien. Zijn assistenten zijn ook niet capabel en moeten ook eens de hand in eigen boezem steken. Faber is zelf de rotte appel, die in Groningen stad zich niet kan vertonen. Hij is op zoek naar een lange vakantie ten koste van Veldwijk. Hoe lang mag hij nog lopen aanklooien voordat ze hem nou eindelijk een wegsturen. Benieuwd welke nieuwe speler en opstelling en vrijdag weer uit zijn valse toverhoed komt ? En hou alsjeblieft eens op met dat gelieg iedereen kan zien dat jij hier wegwilt, maar Nijland wil niet van zijn centen af. Die heeft niet door dat degraderen door Faber nog meer kost.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14769
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:07
    Faber is toch weg binnen een paar maanden, dus om die reden kan Veldwijk best blijven.
    Vind ik leuk
    Sandokan +765
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:47
    Het is en blijft een raar verhaal. Zeker van Ron Jans had ik meer verwacht. Hij als technisch manager moet zijn verantwoordelijkheid pakken en een beslissing nemen. Of Veldwijk eruit, of Faber eruit. Door dit te laten sluimeren, is het probleem niet opgelost. Maar misschien is dit juist zo kenmerkend aan het huidige FC Groningen. Iedereen vindt van alles, maar niemand die durft in te grijpen. Je eigen trouwe supporters doe je hier ernstig tekort naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:59
    Daar gaat Lars met Monica naar China. Kunnen ze daar lekker vloggen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:06
    Groningen ziet 1 optie: Hoewel Jans nu dus kiest voor zijn trainer, sluit hij de deur voor Veldwijk niet helemaal

    Oh ja...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31897
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:09
    Goede tijden slechte tijden.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6809
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:55
    Strategie van Jans; geen kapitaal vernietiging, dus parkeren we hem ff buiten de huidige selectie en zien we het nieuwe seizoen het wel.
    Jans toon ballen en schop die halve zachte Ernest eruit, nu het nog kan voor dat je degradeert
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 22:35
    wat een weggegooid geld omtrent geldelijk groningen moet die faber eruit schoppen en die nijland want die maken groningen kapot !!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws