Roep om Nederlands debuut bij Manchester United: 'Zou hem graag in selectie zien'

Roep om Nederlands debuut bij Manchester United: 'Zou hem graag in selectie zien'

woensdag 14 februari 2018 om 11:23

De fans van Manchester United roepen om het debuut van Tahith Chong in het eerste elftal. De achttienjarige Nederlander maakt de laatste weken indruk bij de reserves.

Chong maakte onlangs tegen het tweede elftal van Tottenham Hotspur zijn debuut in de B-ploeg van United na een lange blessure en maakte direct indruk met uitstekend spel en een goal. Afgelopen weekend was het weer raak voor Chong, afkomstig uit de jeugdopleiding van Feyenoord. Hij scoorde tegen Newcastle United voor de Onder 18-ploeg en is inmiddels al een aantal keer bekeken door manager José Mourinho.

Bekijk ook: Veelbelovende beelden: Oranje-talent maakt indruk op Mourinho bij reserves United

Mourinho heeft een rechteraanvaller nodig en Chong kan uit de voeten als rechtsbuiten. Veel fans roepen op social media dan ook om het debuut van Chong in het eerste elftal. Zaterdag speelt Manchester United de FA Cup-wedstrijd tegen Huddersfield Town.

Plaats een reactie

Rodajc +4682
woensdag 14 februari 2018 om 11:33
Zou erg leuk zijn!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:38
Als die kopt, is het altijd raak!
Vind ik leuk
Rodajc +4682
woensdag 14 februari 2018 om 11:40
Nieuwe Fellaini.
Vind ik leuk
allround +1237
woensdag 14 februari 2018 om 12:13
of Valderrama ;)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:48
Of zet hem op goal, vliegt er geen bal meer in.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:24
Boefje, eens hehe.
Vind ik leuk
Nick Kools +12368
woensdag 14 februari 2018 om 11:39
Gewoon zo zonde dat we deze jongen niet in t 1e van Feyenoord zien spelen.
Vind ik leuk
Kees Bman +1319
woensdag 14 februari 2018 om 11:42
Misschien een jaartje huren Feyenoord !!!
Vind ik leuk
RtdDub +3293
woensdag 14 februari 2018 om 12:37
Geld overmaken aan de struikrovers die je speler gestolen hebben zodat je hem een jaar beter gaat maken?
Nee. Niet doen
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 12:49]
Vind ik leuk
Ricklek +1486
woensdag 14 februari 2018 om 12:42
Eerder psv, die houden wel van oud Fey jeugdspelers te huren.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:28
Of oud Ajax jeugdspelers zoals Malen....
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:12
Malen is niet gehuurd!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:06
Zonde hè... Niet te houden blijkbaar. Had misschien al eens een potje bij het eerste moeten zitten, zou hij dan gebleven zijn?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:45
Op zijn 15e?
Vind ik leuk
RtdDub +3293
woensdag 14 februari 2018 om 12:54
Probleem van voor hun 16de geen contract mogen tekenen.
Zijn heel interessant voor die Engelsen met hun "home grown rule" om dit soort gasten op te pikken en 3 jaar later staan ze als home grown in de selectie (waar ze er een x-aantal minimaal van moeten hebben, zgn ten goede van de Engelse talenten) en kunnen ze dus weer een buitenlander voor veel te veel halen.

So what als Feyenoord zo'n knulletje een ton per jaar biedt, biedt FC Struikrover uit Engeland toch gewoon 2 ton plus pa een baan als buschauffeur voor 3 ton per jaar?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:42
Kiest hij voor het Nederlandse of Engelse elftal? Weet iemand dat?
Vind ik leuk
Ricklek +1486
woensdag 14 februari 2018 om 12:45
Tot nu toe altijd voor Nederland gespeeld. Maar heeft hij een Engels paspoort dan?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:59
Als je naar zijn insta kijkt staat het vol met foto's van NL. Maar hij heeft zijn nationaliteiten aangegeven en daar staat Nederland niet tussen. Misschien dat hij uiteindelijk voor England kiest als hij oud genoeg is voor het eerste.
Vind ik leuk
13 +5761
woensdag 14 februari 2018 om 15:44
Op transfermarkt staat Curaçao en NL.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:41
Deze jongen was niet meer te houden voor Feyenoord, zoooo goed is hij
Vind ik leuk
Pec010 +979
woensdag 14 februari 2018 om 11:55
Aldus againstmodernfootball.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:39
Net als Fernandez van PSV die naar Juventus ging
Vind ik leuk
Kees Bman +1319
woensdag 14 februari 2018 om 12:51
Hoop dat hij er beter van word.
Vind ik leuk
RtdDub +3293
woensdag 14 februari 2018 om 11:44
Maar ondertussen gaat Mourinho gewoon van de zomer weer 300 miljoen uitgeven aan middenvelders.
Bij Feyenoord had ie nou in de basis kunnen staan
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 11:45]
Vind ik leuk
Sanders +2105
woensdag 14 februari 2018 om 12:57
Opvallend dat mensen dit altijd roepen bij mourinho, terwijl guardiola datzelfde in het kwadraat doet met zijn olieclubje. Maar die word alleen maar geprezen hier.

Er staat ook duidelijk dat mourinho hem in de gaten houd, dus dat zegt ook wel iets.
Vind ik leuk
RtdDub +3293
woensdag 14 februari 2018 om 13:04
Je zal heel erg goed moeten zoeken om mij Guardiola te zien prijzen voor zijn jeugdbeleid, of sowieso te zien prijzen. Misschien als hij eens een keer gaat winnen met ploegen die niet het beste en\of de rijkste in de league zijn.
Is net zo goed een checkbook manager als Mourinho.

Het was Mourinho die een jeugdige Salah, De Bruyne en Lukaku verkocht ipv opstelde toen hij bij Chelsea werkte. Ik ga er zonder meer vanuit dat hij hen ook in de gaten hield.
Vind ik leuk
MojoRisin +4231
woensdag 14 februari 2018 om 11:44
Ruud Gullit was er niks bij..
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:47
Als hij naar de kaper gaat wordt hij nog beter.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 11:48]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:01
Hij is al gekaapt door United destijds
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:59
Lijkt wel de kleinzoon van Ruud Gulit!!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:03
Zo jammer dat hij weg is had echt de nieuwe eredivisie smaakmaker kunnen worden was goed geweest voor me clubbie maar voor deze jongen was dat blijkbaar niet nodig want hij valt zelfs op in engeland dus tot nu toe kan je niet zeggen dat het een verkeerde keuze is geweest
Vind ik leuk
Johan.l +4190
woensdag 14 februari 2018 om 12:33
Er breekt een Feyenoord speler door, leuk eindelijk weer eens in in een top club, dat is bijna net zo lang geleden als de titel
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 12:33]
Vind ik leuk
Ricklek +1486
woensdag 14 februari 2018 om 12:47
De vrij is anders ook gewoon doorgebroken.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:58
Zucht,
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:31
noem jij eens een jeugdspeler van ajax, maar dan wel een eigen opgeleide speler he niet weggekocht bij psv Feyenoord of az of welke nederlandse club dan ook, die op t randje van door breken staat van een topclub .
Vind ik leuk
Johan.l +4190
woensdag 14 februari 2018 om 13:32
Kluivert, snel hè
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:34
Speelt die al bij een topclub????? in t buitenland, nee dus
Vind ik leuk
Johan.l +4190
woensdag 14 februari 2018 om 13:32
De ligt
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:36
Speelt hij ook al bij Man U ?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:33
Zal t je makkelijker maken noem eens een echte zelf opgeleide speler van ajax op de laatste 5 jaar die doorbreekt bij grote topclub?
Vind ik leuk
Johan.l +4190
woensdag 14 februari 2018 om 13:36
Op de laatste 5 jaar? Nu in het Nederlands?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:37
Kan je t niet winnen knul, kom nou eens met echte antwoorden ,
Vind ik leuk
Johan.l +4190
woensdag 14 februari 2018 om 13:39
Knul heb ik bij je in de klas gezeten, nee dan had je beter opgelet
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:41
Je straalt uit waar je vandaan komt, grote muil , maar antwoorden ho maar , Geen 1 zelf opgeleide speler bij een topclub komt van jullie vandaan. Ga nou maar weer nazoeken knulletje op google.
Vind ik leuk
Johan.l +4190
woensdag 14 februari 2018 om 13:44
Ja het is een beetje warm hier, ik woon in Valencia, knulletje hahaha ik heb al gescheten waar jij nog moet gaan ruiken
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:46
Stoer, hebben ze daar ook gay pride , want duurt nog ff he voor je weer mag knulletje.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:48
Maar werkt je pc niet zo snel?, kan je niks vinden op google, nee he , want ze zijn er niet. Toch benieuwd met welke jeugdspeler van ajax je aankomt.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:02
Man toen ik al naar Feyenoord-Spurs ging in 1974 zat jij nog in die pudding buks van je vader.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:26
Wij in Rotterdam noemen dat TUPG Totaal Uit Positie Geluld.
Vind ik leuk
13 +5761
woensdag 14 februari 2018 om 15:46
Wie is de regerend landskampioen dan?
Vind ik leuk
Stoep +1874
woensdag 14 februari 2018 om 12:35
Beste talent sinds jaren.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:50
Wel een wereldgoal die die daar maakt. Kan begrijpen dat mensen hem rijp vinden voor het eerste.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:39
Ja wat moet je als je verliest van Newcastle.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:13
Zou zeker mooie zijn, hopen dat hij het niveau volheid.
Wat speelde die geweldig tegen de spurs!
Vind ik leuk
Kuip +4044
woensdag 14 februari 2018 om 18:23
Neerlands hoop in bange dagen: Chong en Simons. Ik kan niet wachten. Hopelijk breken ze snel door.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Roep om Nederlands debuut bij Manchester United: 'Zou hem graag in selectie zien'