Ajax heeft potentiële WK-ganger in huis: 'Ik maak via Ajax een serieuze kans'

Ajax heeft potentiële WK-ganger in huis: 'Ik maak via Ajax een serieuze kans'

woensdag 14 februari 2018 om 14:22

Met Nicolás Tagliafico heeft Ajax een potentiële WK-ganger in huis. De Argentijn hoopt zich met een sterke tweede seizoenshelft in de selectie van de Argentijnse bondscoach Jorge Sampaoli te spelen.

Dat Tagliafico serieus in beeld is, blijkt wel uit het feit dat Sampaoli onlangs een bezoek bracht aan Amsterdam. "Hij vertelde mij constant in de gaten te houden en dat ik veel moet blijven spelen als aanvallende linksback", vertelt de Argentijnse linksback, die begin januari overkwam van Independiente, aan Ajax Life.

Het zorgt voor extra motivatie bij Tagliafico. "Ik voel dat ik via Ajax een serieuze kans maak om te spelen en misschien wel mee te gaan naar het WK. De bondscoach komt niet voor niets speciaal naar mij toe. Ik moet gewoon mijn best blijven doen."

Argentinië speelt eind maart twee oefenwedstrijden tegen Italië en Spanje en Tagliafico hoopt daar bij te zijn. Hij heeft één interland achter zijn naam staan. Die speelde hij afgelopen zomer tegen Brazilië.

Poll

Denk jij dat Tagliafico met Argentinië naar het WK gaat?

(1093 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 14 februari 2018 om 14:28
Tuurlijk gaat ie mee. Zolang ie daarna nog maar wel een jaartje Ajax blijft doen. Zulke lui blijven in de regel niet lang.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:38
Als hij zo door blijft gaan wel ja! Hij is net in Nederland en nu al meteen de beste linksback van de Eredivisie
Vind ik leuk
14forever +7810
woensdag 14 februari 2018 om 15:07
Dat is helemaal waar, dat besef ik me nu pas.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:49
Argentinië heeft ook amper linksbacks, dus als hij deze vorm doortrekt gaat hij zeker mee
Vind ik leuk
Butsbal +10523
woensdag 14 februari 2018 om 18:05
Zeker, na al 4 wedstrijden is hij onomstreden beste linksback van Nederland. Whahaha
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:30
Kan ie zeker. Vergeleken met de andere backs die er staan is het logisch dat iemand die in Ajax 1 staat naar het WK zou kunnen. Kijk maar naar Arias.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:50
Arias is wel beter dan hem, maar hij doet het goed en Argentinië heeft weinig linksbacks, dus hij zal zeker mee gaan
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:51
Inderdaad.
Vind ik leuk
alffie +1486
woensdag 14 februari 2018 om 15:10
Is Arias beter? Ik denk dat het niet zoveel scheelt. Hij is natuurlijk nog maar pas in Nederland en arias natuurlijk al veel langer.

En arias staat rechts
Links hij nu al de beste
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 15:12]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:15
Arias is er idd al langer, maar kwam ook op veel jongere leeftijd. Maar ik vind Arias wel beter
Vind ik leuk
alffie +1486
woensdag 14 februari 2018 om 16:00
Arias is rb staat niet links.
Arias word niet beter meer en nico moet nog wennen.

Lb is hij nu al de beste van de eredivisie terwijl hij pas een paar wedstrijden heeft gespeeld
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:07
Arias wordt zeker nog wel beter, dit seizoen ontwikkelt hij zich ook weer prima en is verreweg de beste rechtsback van de eredivisie. Daarnaast is het huilen met de pet op wat betreft linksbacks in de eredivisie en staan er op rechts een paar prima spelers.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:41
Iedereen bij Ajax moet weer wennen sinds de komst van Ten Hag. Wat dat aangaat kwam Tagliafico op een goed moment binnen. Bande bijv. Moet in de voorbereiding op komend seizoen echt aanhaken.
Vind ik leuk
14forever +7810
woensdag 14 februari 2018 om 15:08
En dat baseer je op 5 wedstrijden? Ff je cv-'tje opsturen naar de prof clubs in de wereld..
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:13
Hoef je niet bijdehand te gaan doen. Bij Lozano kon je toch ook na zijn eerste wedstrijd tegen AZ al zien dat het een topper is?
Vind ik leuk
14forever +7810
woensdag 14 februari 2018 om 15:15
En arias ook na 5 wedstrijden?
Dom gelul om er Lozano bij te halen, terwijl je het over Arias had..
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:31
Zeker gaat die mee! Veruit de beste LB in de eredivisie






De allerbeste is Brenetje natuurlijk
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:36
Je spreekt jezelf nu behoorlijk tegen, maar ik snap dat Brenet je aan het twijfelen brengt.
Vind ik leuk
Hugo59 +1360
woensdag 14 februari 2018 om 14:39
Brenetje???serieus????carnaval is voorbij hoor
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:41
Knap hoor , in discussie gaan met jezelf en dat in 1 reactie haha
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:46
Ik ben dagelijks met mezelf bezig om eruit te komen wie ik de allerbeste vindt!

Wie ik ook bedenk, Brenet steekt er met kop en schouders boven uit!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:48
Ben ik dus totaal niet met je eens , brenet komt het beste uit de voeten achter de spits !
Vind ik leuk
Jordtt +935
woensdag 14 februari 2018 om 15:09
Jaa, heeel ver achter de spits.







op de tribune achter de eigen goal.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:03
Is het dan goed dat hij bij jou clubje op de tribune plaats neemt daar zijn er namelijk duizenden beschikbaar
Vind ik leuk
Jordtt +935
donderdag 15 februari 2018 om 10:31
Haha ja is er plek genoeg bij Barca? ;)
Achjoh grapje, heb helemaal niks tegen de voetballer Brenet hoor.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 10:46
Nee weet ik moet kunne toch een beetje ouwehoeren toch
Vind ik leuk
RtdDub +6900
woensdag 14 februari 2018 om 14:33
Kan ook niet 1,2,3 een andere Argentijnse linksback opnoemen.
Enige probleem voor hem kan zijn Sampaoli want die wil brommertjes op de flanken die 90 minuten op en neer blijven gaan.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16220
woensdag 14 februari 2018 om 14:45
Op en neer gaat ‘ie wel :-) is ook nog best snel trouwens...
Vind ik leuk
RtdDub +6900
woensdag 14 februari 2018 om 15:02
Ja, kan wel maar komt er ook wat uit , uit dat naar voren rennen?
Dijks deed dat ten slotte ook.
Tikkie vroeg misschien om daar nu al iets over te kunnen zeggen
Vind ik leuk
Jordtt +935
woensdag 14 februari 2018 om 15:10
Al wel aantal assists. dat kon Dijks niet zeggen, maar misschien dat Dijks nog een Argentijns paspoort kan krijgen...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:07
3 assists al. Heeft Dijks volgens mij in zijn hele Ajax tijd niet gehad
Vind ik leuk
feyeniels +23193
woensdag 14 februari 2018 om 14:52
Volgens mij speelt Argentinië de laatste tijd met drie centrale verdedigers en op de flanken middenvelders. Goede backs hebben ze namelijk niet, terwijl ze barsten van de goede aanvallers.
Vind ik leuk
RtdDub +6900
woensdag 14 februari 2018 om 15:00
Eerste wedstrijd van Argentinie onder Sampaoli speelde hij met 2 verdedigers en de rest aanvallers op een goed moment
Hij is niet voor niks uit de Bielsa school uiteraard.
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
woensdag 14 februari 2018 om 15:54
Rojo gebruiken ze nog wel eens als linksback, maar die is beter als CV.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:35
Eentje maar ?? Zwak elftal zeg
Vind ik leuk
Hugo59 +1360
woensdag 14 februari 2018 om 14:40
Wie heeft er meer dan?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:42
Psv , fey , wie niet kan ik beter vragen Hugo :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 14:42]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:48
PSV heeft er 3 volgens mij. Waarvan ik weet dat alleen Arias een vaste plek heeft.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:49
Precies , en de Lb van Ajax gaat wss mee als materiaalman om de schoenen van Messi te poetsen
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:01
En jij wat doe jij tijdens de WK, de snor van je moeder scheren?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:03
Tijdens de wk niet. Tijdens het wk wel
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 15:05]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:52
haar baard laat je staan?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:47
Als in Interland of als international?
Vind ik leuk
13 +9603
woensdag 14 februari 2018 om 14:52
Rare kop inderdaad. Ziyech, Schöne en Dolberg zijn ook potentiële WK-gangers. Misschien wel meer hoor, maar dat laat ik aan Ajacieden over om dat precies te weten.
Vind ik leuk
3Bier +4982
woensdag 14 februari 2018 om 14:58
Younes!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16220
woensdag 14 februari 2018 om 15:00
Ghalid kan niet tellen denk ik...
Vind ik leuk
14forever +7810
woensdag 14 februari 2018 om 15:11
Ziyech wel, de andere 2 betwijfel ik. Schone op 6 is het niet op internationaal gebied. Dolberg heeft een groot dipje.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16220
woensdag 14 februari 2018 om 17:23
Dolberg heeft niet alleen een dipje, ligt er voorlopig ook nog uit eh...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:43
Dolberg heeft een blessure. Of hij nog een dipje heeft moet blijken als hij weer kan spelen.
Vind ik leuk
Sytz +2505
woensdag 14 februari 2018 om 15:13
Schone, Dolberg en Ziyech ook wel. Bij PSV Arias, Lozano en mogelijk Pereiro. Bij Feyenoord Tapia, Jorgensen, El Ahmadi en Amrabat. Mogelijk Larsson ook nog.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:25
Dus geen een van Ajax komt aan spelen toe haha :)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:05
Hij was al de nummer 1 linksback van Argentinië. Ajax heeft daar nu weinig invloed op. Wel leuk dat zo iemand in de Eredivisie wil voetballen i.p.v. in Spanje.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:03
Niemand wou m hebben hoor
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:53
Nee in Spanje niet en PSV ook niet. Ook Feyenoord niet. Ik vind hem wel goed, alleen niet een typische Ajax back.
Vind ik leuk
Jay5713 +3008
woensdag 14 februari 2018 om 16:11
Klopt. Hij heeft in het Argentijns elftal alleen Ansaldi voor zich (voor zover dat een concurrent is). Overigens heeft hij al eens in Spanje gespeeld bij Murcia in de Segunda Division.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:36
Je gaat mee, maar wel voor de bank:)
Vind ik leuk
Nikos85 +747
woensdag 14 februari 2018 om 19:05
Wij Hollanders gaan mee voor de spek en bonen das nog veel triester dus denk niet dat we ons in een positie bevinden om hier lollig over tedoen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax heeft potentiële WK-ganger in huis: 'Ik maak via Ajax een serieuze kans'