Ajax heeft potentiële WK-ganger in huis: 'Ik maak via Ajax een serieuze kans'

Ajax heeft potentiële WK-ganger in huis: 'Ik maak via Ajax een serieuze kans'

Gepubliceerd: woensdag 14 februari 2018 om 14:22wo 14-02-2018 om 14:22

Met Nicolás Tagliafico heeft Ajax een potentiële WK-ganger in huis. De Argentijn hoopt zich met een sterke tweede seizoenshelft in de selectie van de Argentijnse bondscoach Jorge Sampaoli te spelen.

Dat Tagliafico serieus in beeld is, blijkt wel uit het feit dat Sampaoli onlangs een bezoek bracht aan Amsterdam. "Hij vertelde mij constant in de gaten te houden en dat ik veel moet blijven spelen als aanvallende linksback", vertelt de Argentijnse linksback, die begin januari overkwam van Independiente, aan Ajax Life.

Het zorgt voor extra motivatie bij Tagliafico. "Ik voel dat ik via Ajax een serieuze kans maak om te spelen en misschien wel mee te gaan naar het WK. De bondscoach komt niet voor niets speciaal naar mij toe. Ik moet gewoon mijn best blijven doen."

Argentinië speelt eind maart twee oefenwedstrijden tegen Italië en Spanje en Tagliafico hoopt daar bij te zijn. Hij heeft één interland achter zijn naam staan. Die speelde hij afgelopen zomer tegen Brazilië.

Poll

Denk jij dat Tagliafico met Argentinië naar het WK gaat?

(1093 stemmen)

Plaats een reactie

ArieBombarie +42148
woensdag 14 februari 2018 om 14:28
Tuurlijk gaat ie mee. Zolang ie daarna nog maar wel een jaartje Ajax blijft doen. Zulke lui blijven in de regel niet lang.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:38
Als hij zo door blijft gaan wel ja! Hij is net in Nederland en nu al meteen de beste linksback van de Eredivisie
Vind ik leuk
14forever +8974
woensdag 14 februari 2018 om 15:07
Dat is helemaal waar, dat besef ik me nu pas.
Vind ik leuk
MiloZandt +2009
woensdag 14 februari 2018 om 14:49
Argentinië heeft ook amper linksbacks, dus als hij deze vorm doortrekt gaat hij zeker mee
Vind ik leuk
Butsbal +14808
woensdag 14 februari 2018 om 18:05
Zeker, na al 4 wedstrijden is hij onomstreden beste linksback van Nederland. Whahaha
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:31
Zeker gaat die mee! Veruit de beste LB in de eredivisie






De allerbeste is Brenetje natuurlijk
Vind ik leuk
Hugo59 +2156
woensdag 14 februari 2018 om 14:39
Brenetje???serieus????carnaval is voorbij hoor
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 14:41
Knap hoor , in discussie gaan met jezelf en dat in 1 reactie haha
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:46
Ik ben dagelijks met mezelf bezig om eruit te komen wie ik de allerbeste vindt!

Wie ik ook bedenk, Brenet steekt er met kop en schouders boven uit!
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 14:48
Ben ik dus totaal niet met je eens , brenet komt het beste uit de voeten achter de spits !
Vind ik leuk
Jordtt +1419
woensdag 14 februari 2018 om 15:09
Jaa, heeel ver achter de spits.







op de tribune achter de eigen goal.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:03
Is het dan goed dat hij bij jou clubje op de tribune plaats neemt daar zijn er namelijk duizenden beschikbaar
Vind ik leuk
Jordtt +1419
donderdag 15 februari 2018 om 10:31
Haha ja is er plek genoeg bij Barca? ;)
Achjoh grapje, heb helemaal niks tegen de voetballer Brenet hoor.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 10:46
Nee weet ik moet kunne toch een beetje ouwehoeren toch
Vind ik leuk
RtdDub +13420
woensdag 14 februari 2018 om 14:33
Kan ook niet 1,2,3 een andere Argentijnse linksback opnoemen.
Enige probleem voor hem kan zijn Sampaoli want die wil brommertjes op de flanken die 90 minuten op en neer blijven gaan.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21103
woensdag 14 februari 2018 om 14:45
Op en neer gaat ‘ie wel :-) is ook nog best snel trouwens...
Vind ik leuk
RtdDub +13420
woensdag 14 februari 2018 om 15:02
Ja, kan wel maar komt er ook wat uit , uit dat naar voren rennen?
Dijks deed dat ten slotte ook.
Tikkie vroeg misschien om daar nu al iets over te kunnen zeggen
Vind ik leuk
Jordtt +1419
woensdag 14 februari 2018 om 15:10
Al wel aantal assists. dat kon Dijks niet zeggen, maar misschien dat Dijks nog een Argentijns paspoort kan krijgen...
Vind ik leuk
Diesel1977 +1521
woensdag 14 februari 2018 om 17:07
3 assists al. Heeft Dijks volgens mij in zijn hele Ajax tijd niet gehad
Vind ik leuk
Doe dan! +6392
woensdag 14 februari 2018 om 15:54
Rojo gebruiken ze nog wel eens als linksback, maar die is beter als CV.
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 14:35
Eentje maar ?? Zwak elftal zeg
Vind ik leuk
Hugo59 +2156
woensdag 14 februari 2018 om 14:40
Wie heeft er meer dan?
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 14:42
Psv , fey , wie niet kan ik beter vragen Hugo :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 14:42]
Vind ik leuk
Sytz +4037
woensdag 14 februari 2018 om 15:13
Schone, Dolberg en Ziyech ook wel. Bij PSV Arias, Lozano en mogelijk Pereiro. Bij Feyenoord Tapia, Jorgensen, El Ahmadi en Amrabat. Mogelijk Larsson ook nog.
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 15:25
Dus geen een van Ajax komt aan spelen toe haha :)
Vind ik leuk
COYG +7758
woensdag 14 februari 2018 om 15:05
Hij was al de nummer 1 linksback van Argentinië. Ajax heeft daar nu weinig invloed op. Wel leuk dat zo iemand in de Eredivisie wil voetballen i.p.v. in Spanje.
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 16:03
Niemand wou m hebben hoor
Vind ik leuk
COYG +7758
woensdag 14 februari 2018 om 16:53
Nee in Spanje niet en PSV ook niet. Ook Feyenoord niet. Ik vind hem wel goed, alleen niet een typische Ajax back.
Vind ik leuk
Jay5713 +3069
woensdag 14 februari 2018 om 16:11
Klopt. Hij heeft in het Argentijns elftal alleen Ansaldi voor zich (voor zover dat een concurrent is). Overigens heeft hij al eens in Spanje gespeeld bij Murcia in de Segunda Division.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:36
Je gaat mee, maar wel voor de bank:)
Vind ik leuk
Nikos85 +1413
woensdag 14 februari 2018 om 19:05
Wij Hollanders gaan mee voor de spek en bonen das nog veel triester dus denk niet dat we ons in een positie bevinden om hier lollig over tedoen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws