Nederlander getipt bij Manchester United: Hopelijk op een dag in het eerste

    Nederlander getipt bij Manchester United: "Hopelijk op een dag in het eerste"

    woensdag 14 februari 2018 om 19:40

    Tahith Chong staat er goed op bij Manchester United. Na alle loftuitingen van de supporters wordt het Nederlandse toptalent ook getipt door Scott McTominay, een speler die dit seizoen regelmatig minuten krijgt van manager José Mourinho.

    McTominay komt uit de jeugdopleiding van United en beleeft dit seizoen zijn doorbraak op Old Trafford. De teller staat op twaalf optredens. Op het Twitter-account van HCL Technologies wordt hij gevraagd welke talenten binnenkort in zijn voetsporen kunnen treden. Hij komt met twee namen: Chong en Angel Gomes.

    "In de jeugdploegen lopen veel talenten rond, maar ik denk dat Angel en Chongy heel veel potentie hebben", laat McTominay weten. "Hopelijk spelen ze op een dag in het eerste elftal, trainen ze met ons mee en krijgen ze zoveel speeltijd als mogelijk."

    Manchester United weekte de achttienjarige Chong vorig seizoen los uit de jeugdopleiding van Feyenoord. Inmiddels begint de jeugdinternational naam te maken. Dat zorgde al voor een smeekbede aan Mourinho, die Chong zou moeten laten debuteren in de FA Cup-wedstrijd tegen Huddersfield Town (zaterdag).

    Plaats een reactie

    woensdag 14 februari 2018 om 19:44
    Heel groot talent dit! Die komt er wel
    Vind ik leuk
    kerel +1978
    woensdag 14 februari 2018 om 19:46
    Vaker gehoord... veel vaker.. eerst zien..
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:47
    Eens.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:49
    In de jeugd liet hij echt hele goede dingen zien, ik geloof er wel in
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:51
    Absoluut , maar ‘mannenvoetbal’ en ‘er moéten staan’ is wel een tikkie anders dan de jeugd.
    Het kan een méér dan sensationele voetballer worden, maar dan moet het ook wat mee zitten bij bv. zijn debuut.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:53
    Dat is wel zo maar ik geloof er bij hem wel in :)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:54
    Ja absoluut, ik ook hoor. Hoop vooral dat hij mentaal sterk genoeg zal zijn. Zooo belangrijk in het voetbal.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:12
    Gewoon oproepen voor Oranje ;) fat gezeik allemaal, we moeten verjongen :d
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:18
    Haha ja toch? Ook meteen die 14 jarige Xavi Simons van Barca erbij halen? Haha
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:20
    Ja waarom niet haha :p dat is pas verjonging
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:46
    Ik denk dat er iets niet klopt in deze zin: Inmiddels begint de jeugdinternational naar voor zichzelf te maken.
    ‘Naar’ moet wellicht ‘naam’ zijn.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18847
    woensdag 14 februari 2018 om 19:48
    Uiteraard;)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:01
    Jups en erop wijzen kan geen kwaad heb ik zo’n donkerbruin vermoeden.
    Vind ik leuk
    HanV +4265
    woensdag 14 februari 2018 om 20:08
    Toch boterhammen?
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    woensdag 14 februari 2018 om 19:55
    Spelfouten is niks nieuws hier op VP :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:03
    Dat niet, het gebeurt immers de beste en zodoende ook bij VP, maar door er méér en méér op te wijzen kan weleens het gewenste effect hebben.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    woensdag 14 februari 2018 om 20:37
    Ah, jij houdt er van om te vechten tegen de bierkaai? Succes ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:42
    Klopt, daar houd ik van. Ach, ik denk serieus dat er verbetering in kan komen.
    De volhouder wint, tegen de bierkaai vechtend of niet.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    donderdag 15 februari 2018 om 07:32
    Mooi streven. Behoort het verbeteren van uitspraken ook tot jouw strijd?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 20:06
    Oh ja hoor.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    donderdag 15 februari 2018 om 21:32
    Aaah, oke. Bij deze dan. Het is 'de aanhouder wint' en niet de volhouder ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 21:36
    Je hebt me tuk.
    Vind ik leuk
    buenosje +869
    woensdag 2 mei 2018 om 09:26
    Is het nou me of mij?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 08:17
    Pffff
    Vind ik leuk
    John M. +4742
    woensdag 14 februari 2018 om 19:53
    Als hij maar niet over zijn haren struikelt.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:54
    VP redactie waar blijft livemeepraten topic Real Madrid Paris?
    Vind ik leuk
    John M. +4742
    woensdag 14 februari 2018 om 19:57
    De wedstrijd begint pas om 20:45, geduld dus.
    Vind ik leuk
    Einstein71 +508
    woensdag 14 februari 2018 om 19:56
    Denk dat zn ouders hun geld aan het tellen zijn... Jammer dat dit soort talenten naar Manchester gaan. Mooie ervaring, maar wat levert het uiteindelijk op?
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4095
    woensdag 14 februari 2018 om 19:59
    Dit is nu ook precies de reden waarom Nederland steeds verder zal afglijden. We leiden nog steeds goed op maar door de zakken met engels geld gaan onze talenten te snel weg. Supertalenten als Chong en Kongolo komen er via deze weg ook wel maar de "gewone" talenten raken op een zijspoor waardoor de hele ontwikkeling stagneert of ze komen na tig keer verhuurt te zijn bovendrijven in de eredivisie. Kongolo verdient 3 ton bij MC en Chong zal ong hetzelfde krijgen, waarom dan niet als nederlandse club ook deze vergoeding geven. Het is een bepaald risico maar je moet wat.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:01
    Voor de leeftijd van 16 jaar geven ze in Nederland een normaal maandsalaris van 2 hooguit 3 duizend euro. En dit is al veel geld. Dus eerdat we aan de 3 ton zitten moeten we wel heel veel geld over hebben.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4095
    woensdag 14 februari 2018 om 20:03
    We betalen wel 6ton voor een Nelom en bijna een miljoen voor Kramer. Dan neem ik bij dit soort supertalenten toch liever het risico.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 20:59
    Kramer was niet bijna een miljoen hoor. Anders was hij wel gebleven. Maar dat van Nelom klopt wel ja. Deel het door 3 en geef dat aan je 3 grootste talenten.
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    woensdag 14 februari 2018 om 20:18
    Maar dat geld ook voor de Engelse talenten, ze kopen en kopen maar en de Engelse talenten krijgen geen kans meer in eerste elftallen, tenminste niet zoveel meer als voorheen.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4095
    woensdag 14 februari 2018 om 20:27
    Wat ze met de eigen jeugd doen maakt me geen bal uit maar voor ons is dit de doodsteek aangezien wij vergeleken met de grote landen een hele kleine vijver hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 08:19
    Meeste talenten worden verhuurd aan championsh cluba
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 19:59
    Engels blijft toch een prachtige taal.
    Vind ik leuk
    Stoep +1779
    woensdag 14 februari 2018 om 20:05
    Beste talent laatste 20 jaar
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 08:19
    Ik denk dat dat Robben,Sneijder en rvp waren
    Vind ik leuk
    palko +1781
    woensdag 14 februari 2018 om 20:24
    Ik heet geen Thomas. En toch zeg ook ik: Eerst zien, en dan geloven.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1463
    woensdag 14 februari 2018 om 20:54
    heerlijk jong om naar te kijken Je ziet hem ook wel gaan met die dos haar op het veld fellaini is er jaloers op
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nederlander getipt bij Manchester United: "Hopelijk op een dag in het eerste"