Nederlander getipt bij Manchester United: Hopelijk op een dag in het eerste

Nederlander getipt bij Manchester United: "Hopelijk op een dag in het eerste"

woensdag 14 februari 2018 om 19:40

Tahith Chong staat er goed op bij Manchester United. Na alle loftuitingen van de supporters wordt het Nederlandse toptalent ook getipt door Scott McTominay, een speler die dit seizoen regelmatig minuten krijgt van manager José Mourinho.

McTominay komt uit de jeugdopleiding van United en beleeft dit seizoen zijn doorbraak op Old Trafford. De teller staat op twaalf optredens. Op het Twitter-account van HCL Technologies wordt hij gevraagd welke talenten binnenkort in zijn voetsporen kunnen treden. Hij komt met twee namen: Chong en Angel Gomes.

"In de jeugdploegen lopen veel talenten rond, maar ik denk dat Angel en Chongy heel veel potentie hebben", laat McTominay weten. "Hopelijk spelen ze op een dag in het eerste elftal, trainen ze met ons mee en krijgen ze zoveel speeltijd als mogelijk."

Manchester United weekte de achttienjarige Chong vorig seizoen los uit de jeugdopleiding van Feyenoord. Inmiddels begint de jeugdinternational naam te maken. Dat zorgde al voor een smeekbede aan Mourinho, die Chong zou moeten laten debuteren in de FA Cup-wedstrijd tegen Huddersfield Town (zaterdag).

Plaats een reactie

woensdag 14 februari 2018 om 19:44
Heel groot talent dit! Die komt er wel
Vind ik leuk
kerel +1409
woensdag 14 februari 2018 om 19:46
Vaker gehoord... veel vaker.. eerst zien..
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:47
Eens.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:49
In de jeugd liet hij echt hele goede dingen zien, ik geloof er wel in
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:51
Absoluut , maar ‘mannenvoetbal’ en ‘er moéten staan’ is wel een tikkie anders dan de jeugd.
Het kan een méér dan sensationele voetballer worden, maar dan moet het ook wat mee zitten bij bv. zijn debuut.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:53
Dat is wel zo maar ik geloof er bij hem wel in :)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:54
Ja absoluut, ik ook hoor. Hoop vooral dat hij mentaal sterk genoeg zal zijn. Zooo belangrijk in het voetbal.
Vind ik leuk
#KeizerIn +4337
woensdag 14 februari 2018 om 21:35
Dat deden El Ghazi, Kishna, Bazoer, Fischer, Andersen, Drenthe, Affelay, Labyad, Maher enz enz allemaal ook leuke dingen in de jeugd maar zijn overal en nergens gestrand!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 21:39
Maar als je deze jongen hebt zien spelen dan weet je wel dat dit een heel ander kaliber is...
Vind ik leuk
#KeizerIn +4337
woensdag 14 februari 2018 om 21:42
Nee hoor gewoon hetzelfde kaliber. In Nederland zijn we heel goed in het hypen en afkraken van spelers. Laten we het maar afwachten.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 21:43
Dan heb jij hem niet zien spelen of je mankeert iets aan je ogen...
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 21:43]
Vind ik leuk
#KeizerIn +4337
woensdag 14 februari 2018 om 21:52
Kom op al die talenten waren stuk voor stuk wereldtoppers, maar konden het niet waar maken. Heb hem zeker wel bekeken, maar ging vaak naar A1 met Cerny, Van de Beek en Nouri en die waren minstens net zo goed als deze knul.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 08:16
Je bent niet goed....
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 22:58
Wellicht een bezoek aan het AMC aan te raden, even een scan laten maken van die verwaarloosde tumor die jij hersenpan noemt laten maken. Je laat duidelijk blijken dat je de knul niet kent maar denkt vervolgens wel over hem te kunnen oordelen, je moet wel compleet achterlijk zijn om zijn talent niet te onderkennen en te kunnen onderkennen!
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 22:55
Blijkbaar een laag drap uit de haven in je ogen want je hebt geen idee waarover je lult!
Vind ik leuk
#KeizerIn +4337
vrijdag 16 februari 2018 om 07:19
Ik vind het ook een wereldtalent, maar dat zijn er wel meer en met hun mentaliteit of blessures niet gehaald hebben.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:03
Je kent hem dus niet want anders zou je niet dom lullen, Chong staat samen met Xavi Simons bekend als de grootste talenten van Nederland Simons staat onder contract bij Barcelona.
Vind ik leuk
kerel +1409
donderdag 15 februari 2018 om 19:51
Eerst zien dan geloven.. als je dat zegt is in jouw ogen al dom lullen?? Haha dan heb je het druk met reageren op mensen hier op vp..
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:12
Gewoon oproepen voor Oranje ;) fat gezeik allemaal, we moeten verjongen :d
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:18
Haha ja toch? Ook meteen die 14 jarige Xavi Simons van Barca erbij halen? Haha
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:20
Ja waarom niet haha :p dat is pas verjonging
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:01
Je moet een kanon op Engeland zetten, zodra ze Nederlandse talenten willen halen de betreffende club afschieten.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:46
Ik denk dat er iets niet klopt in deze zin: Inmiddels begint de jeugdinternational naar voor zichzelf te maken.
‘Naar’ moet wellicht ‘naam’ zijn.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:48
Uiteraard;)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:01
Jups en erop wijzen kan geen kwaad heb ik zo’n donkerbruin vermoeden.
Vind ik leuk
HanV +3150
woensdag 14 februari 2018 om 20:08
Toch boterhammen?
Vind ik leuk
Paul1982 +9282
woensdag 14 februari 2018 om 19:55
Spelfouten is niks nieuws hier op VP :-)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:03
Dat niet, het gebeurt immers de beste en zodoende ook bij VP, maar door er méér en méér op te wijzen kan weleens het gewenste effect hebben.
Vind ik leuk
Paul1982 +9282
woensdag 14 februari 2018 om 20:37
Ah, jij houdt er van om te vechten tegen de bierkaai? Succes ;-)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:42
Klopt, daar houd ik van. Ach, ik denk serieus dat er verbetering in kan komen.
De volhouder wint, tegen de bierkaai vechtend of niet.
Vind ik leuk
Paul1982 +9282
donderdag 15 februari 2018 om 07:32
Mooi streven. Behoort het verbeteren van uitspraken ook tot jouw strijd?
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 20:06
Oh ja hoor.
Vind ik leuk
Paul1982 +9282
donderdag 15 februari 2018 om 21:32
Aaah, oke. Bij deze dan. Het is 'de aanhouder wint' en niet de volhouder ;-)
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 21:36
Je hebt me tuk.
Vind ik leuk
woensdag 2 mei 2018 om 09:26
Is het nou me of mij?
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 08:17
Pffff
Vind ik leuk
John M. +3838
woensdag 14 februari 2018 om 19:53
Als hij maar niet over zijn haren struikelt.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:54
VP redactie waar blijft livemeepraten topic Real Madrid Paris?
Vind ik leuk
John M. +3838
woensdag 14 februari 2018 om 19:57
De wedstrijd begint pas om 20:45, geduld dus.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:56
Denk dat zn ouders hun geld aan het tellen zijn... Jammer dat dit soort talenten naar Manchester gaan. Mooie ervaring, maar wat levert het uiteindelijk op?
Vind ik leuk
fedor2501 +3211
woensdag 14 februari 2018 om 19:59
Dit is nu ook precies de reden waarom Nederland steeds verder zal afglijden. We leiden nog steeds goed op maar door de zakken met engels geld gaan onze talenten te snel weg. Supertalenten als Chong en Kongolo komen er via deze weg ook wel maar de "gewone" talenten raken op een zijspoor waardoor de hele ontwikkeling stagneert of ze komen na tig keer verhuurt te zijn bovendrijven in de eredivisie. Kongolo verdient 3 ton bij MC en Chong zal ong hetzelfde krijgen, waarom dan niet als nederlandse club ook deze vergoeding geven. Het is een bepaald risico maar je moet wat.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:01
Voor de leeftijd van 16 jaar geven ze in Nederland een normaal maandsalaris van 2 hooguit 3 duizend euro. En dit is al veel geld. Dus eerdat we aan de 3 ton zitten moeten we wel heel veel geld over hebben.
Vind ik leuk
fedor2501 +3211
woensdag 14 februari 2018 om 20:03
We betalen wel 6ton voor een Nelom en bijna een miljoen voor Kramer. Dan neem ik bij dit soort supertalenten toch liever het risico.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:59
Kramer was niet bijna een miljoen hoor. Anders was hij wel gebleven. Maar dat van Nelom klopt wel ja. Deel het door 3 en geef dat aan je 3 grootste talenten.
Vind ik leuk
Guust +4732
woensdag 14 februari 2018 om 20:18
Maar dat geld ook voor de Engelse talenten, ze kopen en kopen maar en de Engelse talenten krijgen geen kans meer in eerste elftallen, tenminste niet zoveel meer als voorheen.
Vind ik leuk
fedor2501 +3211
woensdag 14 februari 2018 om 20:27
Wat ze met de eigen jeugd doen maakt me geen bal uit maar voor ons is dit de doodsteek aangezien wij vergeleken met de grote landen een hele kleine vijver hebben.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 08:19
Meeste talenten worden verhuurd aan championsh cluba
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:59
Engels blijft toch een prachtige taal.
Vind ik leuk
Stoep +1865
woensdag 14 februari 2018 om 20:05
Beste talent laatste 20 jaar
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 08:19
Ik denk dat dat Robben,Sneijder en rvp waren
Vind ik leuk
palko +1817
woensdag 14 februari 2018 om 20:24
Ik heet geen Thomas. En toch zeg ook ik: Eerst zien, en dan geloven.
Vind ik leuk
Setovitch +1392
woensdag 14 februari 2018 om 20:54
heerlijk jong om naar te kijken Je ziet hem ook wel gaan met die dos haar op het veld fellaini is er jaloers op
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nederlander getipt bij Manchester United: "Hopelijk op een dag in het eerste"