De Jong positief over stadion: 'Nauwelijks financiële risico's bij Feyenoord City'

De Jong positief over stadion: 'Nauwelijks financiële risico's bij Feyenoord City'

woensdag 14 februari 2018 om 22:55

Jan de Jong heeft duidelijkheid verschaft over Feyenoord City. Volgens de algemeen directeur loopt Feyenoord nauwelijks financiële risico's. Als het doorgaat, spelen de Rotterdammers over 5,5 jaar in het fonkelnieuwe stadion.

"Wij weten in juli of augustus van dit jaar of er voldoende financiële interesse is van grote partijen", vertelt De Jong aan het Algemeen Dagblad. "Feyenoord hoeft zelf geen geld op te halen. Het stadion kost 420 miljoen euro. De gemeente staat garant voor tien procent en daar krijgt het aandelen voor terug."

Volgens De Jong moeten private investeerders honderd miljoen opbrengen. "En dan moeten de banken ook nog 240 miljoen investeren. En dan weten we in augustus of dat geld uit de markt komt, ja of nee. Als het lukt, loopt Feyenoord geen financieel risico. Lukt het niet, dan loopt Feyenoord een risico van maximaal 2,4 miljoen euro. Dat kunnen we overzien en overleven."

De Jong heeft het idee dat het goedkomt. "Maar ik doe niet aan gokken, ik doe aan exacte wetenschap. En lukt het niet, dan blijven we tien tot vijftien jaar in de Kuip spelen. Ook goed. Een nieuw stadion is geen doel op zich. Het is een middel om Feyenoord op te stuwen."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Butsbal +6509
woensdag 14 februari 2018 om 22:56
Juist Luuk.
Vind ik leuk
Noudyo. +12350
woensdag 14 februari 2018 om 22:56
We zullen zien. Ik hoop voor Feyenoord dat het goed afloopt
Vind ik leuk
Ruud40 +7726
woensdag 14 februari 2018 om 23:19
Dan is dit misschien leuk leesvoer vooraf:
https://www.daskapital.nl/5101902/nieuwe_stadionfaal_in_de_maak_1/
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:26
Tenenkrommend slecht artikel. En dat zeg ik als kenner van dit dossier.
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
woensdag 14 februari 2018 om 23:55
Wat klopt er dan niet?
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 14:10
Fijn, licht ons eens in? Want het punt waar het artikel gelijk in heeft is dat het zo ondoorzichtig als wat is.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 18:36
Allereerst de objectiviteit van de schrijver: Logger van de Groene Amsterdammer die anti-alles is. Als het aan hem ligt gaat er geen dubbeltje overheidssteun naar de bouw van welke sportfaciliteit dan ook in Nederland.

Ten tweede, dit artikel is van een jaar geleden. Intussen is er veel veranderd, nadat de gemeenteraad groen licht heeft gegeven.

Verder, wat feitelijk niet klopt:

- Het spelersbudget wordt veel hoger dan aangegeven.
- De vergelijking met andere stadions gaat niet op, aangezien bij de totale bouwkosten (420 miljoen) ook de kosten voor het ombouwen van De Kuip tot appartementen etc. gerekend zijn.
- De toeristen en horeca zijn keurig gevalideerd door externe bedrijven, inclusief seconde opinion. Google maar eens 'Feyenoord City horeca' of 'Feyenoord City stadiontour'. Of met soortgelijke kernwoorden.

En zo kan ik nog lang doorgaan, maar daar heb ik even geen zin in. Ik ben heel vaak in discussie over dit dossier, voor mij wordt het grotendeels een herhaling van zetten. Mocht je geïnteresseerd zijn, dan zou ik in ieder geval www.feyenoord-city.nl eens doorlezen en dan met name de documenten.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 19:27
Ga ik zeker doen. Ik ben vooral nieuwsgierig naar de onderbouwing waarom deze optie zoveel beter is. Jammer dat je er geen zin in hebt. Wat ik zeg, er is wat mij betreft niet heel sterk gecommuniceerd.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 14:09
Pff wat een prut staat er altijd op daskapital... Maar ik moet eerlijk toegeven dat het mij nog altijd niet duidelijk is waarom een nieuw stadion zoveel beter is dan de renovatie.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:58
Mijn vriend jan de jong heeft me ook vertelt dat hij al zijn hele leven spaart al jaren niet meer naar de kapper geweest hij zei nog een paar jaar en dan komt het uit mijn eigen zak
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:06
Die roestbak is iig toe aan vervanging :p
Vind ik leuk
Butsbal +6509
woensdag 14 februari 2018 om 23:11
De Amsterdamse Flauw
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:24
Daf
Vind ik leuk
Spiegel +4073
woensdag 14 februari 2018 om 23:22
Meer sfeer dan die betonbak in Amsterdam/Arnhem.

Ook dan het Philips stadion, voordat mensen daarover zeuren.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:25
Sfeer maar zeker niet mooier dan de arena. Als je voorbij de kuip rijd springt het roest in je ogen
Vind ik leuk
Spiegel +4073
woensdag 14 februari 2018 om 23:31
Arena is spuuglelijk. GelreDome ook.

Puur gebouwd voor de commercie.
Vind ik leuk
mba4u2c +1043
woensdag 14 februari 2018 om 23:45
Het is de commercie die het mogelijk maakt...
Vind ik leuk
Jens1999 +11988
woensdag 14 februari 2018 om 23:52
Wacht even af.....over 2 jaar is de totale verbouwing klaar....zowel binnen als de buitenkant...dan nog eens je mening geven.... op zeker dat jullie zo'n stadion in eindje zouden willen hebben... al zullen de meeste dat wel ontkennen....xD
Vind ik leuk
JustH +3073
donderdag 15 februari 2018 om 01:17
Smaken verschillen
Vind ik leuk
Vak-DD +8918
donderdag 15 februari 2018 om 04:29
Nee multifunctionaliteit. Daarbij is het zonde als er alleen maar twintig keer per jaar gebruik word gemaakt van een groot gebouw als een stadion. En ik vind ons unieke stadion niet lelijk en van alle gemakken voorzien.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 08:42
Arena, van binnen mooi. van buiten niet.
Maar daar gaat ook aan gewerkt worden.
Een verademing vergeleken met de Meer......
Vind ik leuk
Spiegel +4073
donderdag 15 februari 2018 om 09:01
Ik laat mij graag het tegendeel bewezen worden ;)
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 09:07
Volgend seizoen, kom je dan toch met je cluppie mee....
Vind ik leuk
Spiegel +4073
donderdag 15 februari 2018 om 09:21
Ik ga überhaupt nooit naar het stadion.

Niet omdat ik dat niet kan betalen.
Maar simpelweg omdat ik graag alles goed kan zien en dat is nou precies in het stadion niet het geval.

Thuis wil ik nog wel tussen de sponsoren zitten.
Uit tussen de doorgesnoven agressieve idioten zul je mij niet vinden..
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 10:18
Kan me voorstellen.
Heb een plaats achter het Noordelijk doel, kan daar alles uitstekend zien.
Vind ik leuk
Vato75 +1278
woensdag 14 februari 2018 om 23:32
Daar zijn ook de meningen over verdeeld
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:52
De Arena lijkt nog het meest op een ufo. Van binnen ziet het er wel mooi uit.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:08
De renovatie is in volle gang. Kijkend naar de foto's hoe de Arena er over 2 jaar uit moet gaan zien ( de gevel ), dat ziet er gewoon geweldig mooi uit.

Niks mis mee met de Arena.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:29
Zou der nog niet dood gevonden willen worden kijk ik ga jullie allemaal niet proberen te overtuigen dat de kuip mooier is dat de sfeer beter is want daar gaan we het toch nooit over eens worden ik zeg alleen kijk de beelden die zeggen genoeg meeste uitsupporters beste grasmat dat het niet allemaal net zo nieuw is als in concerthal amsterdam maakt niet uit maar iedereen verder recht op z'n eigen mening moet er ook niet aan denken jullie allemaal in de kuip te zien
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 00:30]
Vind ik leuk
JustH +3073
donderdag 15 februari 2018 om 01:18
Waarom willen jullie dan ook zo'n concerthal?
Vind ik leuk
Degraaf +11818
donderdag 15 februari 2018 om 06:28
Dat begrijp ik dan ook niet, hahaha
Vind ik leuk
cj_fey +2824
donderdag 15 februari 2018 om 07:28
Jullie is wel heel ruim ;)

Ik snap de financiele onderbouwing sowieso niet, 220 miljoen was te veel, maar 420 niet :| (en ja het ene was een verbouwing, het andere is nieuw, maar toch...)
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 07:19
Meningen verschillen. En dat mag.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:49
de Arena heeft meer wat weg van kliko die bij mij buiten staat in de tuin.
Vind ik leuk
Butsbal +6509
donderdag 15 februari 2018 om 07:07
Grote tuin heb jij
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 21:07
Onzin, altijd die mythe dat er daar zoveel sfeer rondhangt.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 10:56
waarom nu katten op andere stadions? De arena en ook PSV zijn goede stadions. Er moet meer respect voor elkaar zijn,geen getreiter en intimidatie onderling.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 10:56
waarom nu katten op andere stadions? De arena en ook PSV zijn goede stadions. Er moet meer respect voor elkaar zijn,geen getreiter en intimidatie onderling.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 10:57
waarom nu katten op andere stadions? De arena en ook PSV zijn goede stadions. Er moet meer respect voor elkaar zijn,geen getreiter en intimidatie onderling.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:27
Ja dat hoop je, Hoef je tenminste niet meer jaloers naar dat stadion te kijken, mooiste stadion beste veld, nog ff door gaan?, het is niet voor niks dat ajax internationals zelfs in de kuip willen spelen met interlands.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:58
Die roestbak heeft in 1 spijker meer sfeer dan heel die snelkookpan .
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 08:44
Vooral als Ajax scoort, je kunt de bekende paperclip aan de overkant horen vallen......
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:13
Smaken verschillen maar de Kuip straalt voetbal uit. Als ik de Arena zie denk ik aan de Toppers...brrr
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 03:28
Amsterdammers en smaak ; het gaat nog steeds niet samen zie ik!.

[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 03:31]
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 03:29
Altijd nog 1000 keer mooier dan de amsterdamse graftombe!.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 22:58
Dat 'Als' klinkt al niet veel belovend. :/
Vind ik leuk
Bengelino +7596
woensdag 14 februari 2018 om 22:59
Gaat hem niet worden
Vind ik leuk
Nashua +6298
woensdag 14 februari 2018 om 23:03
Precies, iedereen betaalt voor het nieuwe stadion behalve feyenoord.

Dream in Jantje
Vind ik leuk
feyeniels +19765
woensdag 14 februari 2018 om 23:12
Daar is weinig raars aan. Bijvoorbeeld, de financiële bijdrage van Ajax aan de bouw van de Arena was ook minimaal. Feyenoord zal heus ook wel een klein gedeelte uit eigen zak bijdragen.

https://www.ajax1.nl/amsterdam-arena-te-koop/
Vind ik leuk
#Keizerout +11810
woensdag 14 februari 2018 om 23:21
Hij komt met al zijn exacte wetenschap trouwens ook niet verder dan 382 miljoen.
Vind ik leuk
mba4u2c +1043
woensdag 14 februari 2018 om 23:49
Het is ook niet nodig voor Feyenoord om te betalen. Als ze het commercieel een beetje verstandig aanpakken wordt alles door investeerders betaald. Ik woon in het Verre Oosten; hier worden verschillende megaprojecten tegelijkertijd gedaan. Allemaal investeerders uit het Verre Oosten en China. Levert werkgelegenheid en een enorme boost voor de economie op. Je moet groot denken en het groot(s) aanpakken. De meeste mensen hier denken gewoon te klein; hebben geen idee wat er in de wereld plaatsvindt. Grote projecten altijd interesse op en dan gaat het toch echt gebeuren...
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 23:49]
Vind ik leuk
Voebtal +547
donderdag 15 februari 2018 om 01:50
Die investeerders doen dat maar met 1 doel. Zoveel mogelijk winst maken.. Winst dat ten koste gaat van.. 3x raden... Ajax? Psv? Nope.. Feyenoord. Nooit beginnen aan investeerders voor je huisvesting. Spelers kun je halen met investeerders, relatief weinig risico's.
Vind ik leuk
mba4u2c +1043
donderdag 15 februari 2018 om 02:20
Simplistische reactie. Natuurlijk willen investeerders (inclusief banken) winst maken en die maximaliseren. That's the nature of the game. Niemand is in business om verlies te lijden.

Maar er zal toch op de een of andere manier voor Feyenoord City betaald moeten worden en Feyenoord heeft dat geld niet. Dus hoe had jij gedacht om dit of wat dan ook te financieren?

En hoe gaat die winst ten koste van Feyenoord? Jongen, het hangt ervan af wat voor deal er gemaakt wordt.

Jij begrijpt duidelijk niet hoe de wereld in elkaar zit en hoe grote projecten gedaan worden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 02:20]
Vind ik leuk
Voebtal +547
donderdag 15 februari 2018 om 02:32
Jongen, ik heb zelf meerdere grote internationale projecten gedaan. Succesvol. Het gaat ook niet over mij. Het beste voor feyenoord is om met partijen in zee te gaan, zoals de gemeente, die geen winstoogmerk hebben. Of er moet een investeerder gevonden worden die feyenoord wilt kopen, in dat geval is het zijn belang om feyenoord succesvol te maken.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 15:05
Heb zelf meerdere internationale projecten gedaan.Wat,iets bestelt bij AliExpress?
Iemand van het niveau wat jij pretendeert te hebben plaatst wel meer gefundeerde reacties i.p.v. reacties die overduidelijk zijn beïnvloed door club voorkeur.
Daarnaast stel je dat men in zee moet gaan met partijen zonder winstoogmerk,noem jij buiten de overheid 1 op die dat zouden willen,de financiële draagkracht hebben en überhaupt bestaan.
Vind ik leuk
Voebtal +547
donderdag 15 februari 2018 om 15:22
De vvf is een voorbeeld, hoewel deze ook winst willen maken maar dan niet ten koste van feyenoord. Bij een bank lenen is ook helemaal prima. Voor de goede orde ik heb het dus over huisvesting en niets anders. Investeerders haal je als voetbalclub niet voor je huisvesting, wel laat je ze bijvoorbeeld betalen voor de naam op je gevel. Of, zoals ik al schreef, je haalt ze als eigenaar van de club binnen. AliExpress is trouwens een geweldig voorbeeld van een slimme handelaar.
Vind ik leuk
mba4u2c +1043
vrijdag 16 februari 2018 om 00:19
Banken zijn prima? Die willen geen winst maken?

Banken maken letterlijk geld waar dat er niet is. Bestudeer eerst maar eens hoe banken werken, dan praten we verder...
Vind ik leuk
mba4u2c +1043
vrijdag 16 februari 2018 om 00:17
De gemeente? Je bedoelt dat de burgers voor Feyenoord City moeten opdraaien? En waar gaat dat dan ten koste van? Huisvesting voor minderbedeelden? Infrastructuur?

Joh, ik begrijp dat je tegen de commercie bent (zoals in de jaren 80 de velen dat waren toen shirtreclame in de mode kwam), maar je commentaren zijn zeer ondoordacht en hebben niks met de realiteit te maken!
Vind ik leuk
Voebtal +547
vrijdag 16 februari 2018 om 00:48
Ja ik vind dat de burgers moeten opdraaien voor een voetbalclub. Daar is voetbal toch voor? Het geld komt hoe dan ook via de burgers binnen. Direct is het goedkoopst, indirect via investeerders is voor de burger uiteindelijk het duurste. Kom op hey kijk eens iets verder dan je neus lang is. Geld komt altijd ergens vandaan.
Vind ik leuk
mba4u2c +1043
vrijdag 16 februari 2018 om 05:04
Weet je wel om hoeveel het gaat???

Geld komt altijd ergens vandaan, zeg jij. Weet jij hoeveel voetbalclubs er failliet zijn gegaan omdat ze niet een half miljoen konden ophoesten en zelfs de gemeente niet bij wilde leggen?

Jij zegt dat het voetbal er is om de burgers ervoor te laten opdraaien. Laat dat je buurman die niet van voetbal houdt maar niet weten. Ik zou zeggen, laat de commercie die het geld heeft er maar voor opdraaien en niet wij!

Indirect via investeerders is voor de burger uiteindelijk het duurste, zeg jij. Hoe dat zo? Wat is je bewijs? Als iets voor de burger financieel onaantrekkelijk is dan is het dus geen goed commercieel project. De basis voor een goed commercieel project is dat de end user ervan profiteert. Dat kun je van een non-commercieel project vaak niet zeggen. Volgens mij leef jij nog in het tijdperk van Marx en Engels en financieel inzicht heb je ook al niet.

Vind ik leuk
Voebtal +547
vrijdag 16 februari 2018 om 13:10
Waar komt het geld van de commercie vandaan?
Vind ik leuk
mba4u2c +1043
vrijdag 16 februari 2018 om 14:42
Van degenene die er interesse en het geld ervoor (over) hebben. En niet van die buurman van jou die er en geen interesse voor heeft en er het geld niet voor heeft.

Hou toch op, gozer. Je begrijp duidelijk helemaal niets van (het financieren van) projecten. Je denkt slim te zijn met simplistische teksten zonder dat je doorhebt dat ze kant noch wal raken.

Verdiep jezelf eerst maar eens in de materie voordat je steeds onzin uitkraamt.

Vind ik leuk
Voebtal +547
vrijdag 16 februari 2018 om 19:32
Jij denkt zeker dat "de commercie" een gelddrukmachine heeft. Simpele ziel kijk nou eens wat verder dan je neus lang is.
Vind ik leuk
mba4u2c +1043
vrijdag 16 februari 2018 om 23:41
Man, man, jij blijft proberen je gelijk te halen, he? Maar elke keer als je wat schrijft blijkt dat je geen benul hebt hoe de commercie werkt.

Natuurlijk heeft de commercie geen gelddrukmachine. Hoe kom je er in Godsnaam bij dat ik denk dat dat zo is? Op basis van wat?

In projectontwikkeling (waar het bij Feyenoord City om gaat; het gaat niet alleen om het stadion) is het in de meeste gevallen zo dat een projectontwikkelaar een gedeelte van het eigen vermogen gebruikt om een project van de grond te krijgen en een ander gedeelte bekostigd via financiering (vaak banken, maar er zijn ook andere opties).

De projectontwikkelaar neemt derhalve het (financiele) risico en daarvoor wil/moet hij winst maken; zoniet dan zet hij zijn bedrijf en de werkgelegenheid van zijn werknemers op het spel.

Dit is in simpele bewoordingen hoe het werkt. Ik werk in de commercie en jij duidelijk niet. Jij hebt absoluut geen kaas gegeten van de materie en legt dingen in mijn mond die ik niet gebruik.

Dus wie is hier de simpele ziel?

I rest my case...
Vind ik leuk
Voebtal +547
zaterdag 17 februari 2018 om 01:57
Je bent er bijna met je monoloog.. Nu nog even achterhalen waar de winst vandaan komt en je bent er. Kom op je kunt het.. Doorzetten!
Vind ik leuk
mba4u2c +1043
zaterdag 17 februari 2018 om 09:22
Domoor...
Vind ik leuk
Voebtal +547
zaterdag 17 februari 2018 om 14:22
Goede inhoudelijke bijdrage.
Vind ik leuk
Nuance +4671
woensdag 14 februari 2018 om 23:12
Verrassende reactie weer. Jezus, kun jij nou nooit eens iets leuks posten, ongelofelijke droeftoeter dat je er bent.
Vind ik leuk
Bengelino +7596
woensdag 14 februari 2018 om 23:13
Ik post heel vaak positieve dingen, dit hangt van veel te veel verschillende zaken samen.... dus mijn gedachte is (je mag op deze site je mening geven) gaat hem niet worden
Vind ik leuk
Setovitch +1052
woensdag 14 februari 2018 om 23:05
het praatje is goed nu nog de daden zou wel mooi project worden alst loopt hoe jantje zegt
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:07
Is toch gek dat over deze man alleen al meer topics zijn dan ajax en psv topics vandaag
Vind ik leuk
The Rock +1318
woensdag 14 februari 2018 om 23:10
typisch VP...elk interview in 10 stukken knippen
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:15
En hoe.
Vind ik leuk
feyeniels +19765
woensdag 14 februari 2018 om 23:09
Dus eerst blijkt dat we een nieuw stadion nodig hebben om aan te haken, maar nu is het ineens ''ook goed'' om in het huidige stadion te blijven? Lekker ambitieus zeg...

Ik vind De Kuip een geweldig stadion en het is echt een uithangbord voor de hele club. Maar als we de weg omhoog weer willen inslaan en daar is een nieuw stadion voor nodig, dan moeten we dat zeker niet nalaten. Nu is het allemaal lekker vrijblijvend. Gaan we naar een nieuw stadion dan is dat goed, maar zo niet dan is het ook goed...
Vind ik leuk
Het Brein +2653
woensdag 14 februari 2018 om 23:09
Over 5,5 jaar?? Jezus, wat loopt die club toch achter...nog ruim 5 jaar dit soort middelmaat dus..
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:00
Die middelmaat is wel de huidige landskampioen......
Vind ik leuk
Het Brein +2653
donderdag 15 februari 2018 om 01:09
Ja, omdat iedereen onder admiraal Kuijt een seizoen boven zichzelf uitsteeg..
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 11:20
Yep de zelfde Dirk waar in Amsterdam denigrerend over werd gedaan toen hij, kwam, ouwe lul etc etc, oei wat was dat een misrekening, en nu bij RvP gaan jullie de zelfde fout maken.
Vind ik leuk
Voebtal +547
donderdag 15 februari 2018 om 01:39
Gat naar degradatie is kleiner dan naar de 1e plek op dit moment.
Vind ik leuk
Hugo59 +467
woensdag 14 februari 2018 om 23:11
Middenmoot en dan stadion van +/- 420miljoen? Waar gaat het mis?
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 07:04
Ja dan klinkt 420 miljoen heel veel. Maar het is welcde enigste middenmoter in Nederland waar wekelijks 50.000 man op af komen bij andere middenmoters is dit getal nirt veel hoger dan 15.000
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:20
Kein Geloel. Bij grote projecten is er altijd een risico. Vaak zijn de totale kosten meer dan de geraamde kosten.
Vind ik leuk
Het Brein +2653
donderdag 15 februari 2018 om 01:10
Vraag maar aan de gemeente St. Petersburg :D
Vind ik leuk
WTSGD +617
woensdag 14 februari 2018 om 23:20
STOP FEYENOORD CITY
Vind ik leuk
mba4u2c +1043
woensdag 14 februari 2018 om 23:43
Er verstandig om er een megaproject van te maken. Dat trekt ook buitenlandse investeerders, bijvoorbeeld uit het Midden Oosten en China. Kan een grote boost worden voor de economie...
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 23:50]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:53
Kennen jullie die mop over het nieuwe Feyenoordstadion?
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:33
420 is het magische getal! Dit moet ehm worden. Graag met ingebouwde coffeshop om de cirkel rond te maken (zou wel ultiem Nederlands zijn en veel toerisme lokken overigens)
Vind ik leuk
Voebtal +547
donderdag 15 februari 2018 om 01:38
Dus je wilt iets kopen van 420 miljoen en loopt maximaal 2,4 miljoen risico haha waar heeft die leren rekenen? :) Je krijgt de overige 417,6 miljoen toch niet cadeau popi-jopi. Dat geld ga je lenen.. en je moet je dus terug betalen. En die banken zijn geen liefdadigheid instellingen, die willen nog rente vangen ook.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 11:22
wie heeft t over lenen? ze zullen wel gaan huren voorlopig net als bij die ufo van jullie in t begin.
Vind ik leuk
plein19 +368
donderdag 15 februari 2018 om 01:39
Er was een bezettingsgraad risico. Daar heb ik al een tijd niets meer over gehoord
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 01:39
de kuip is een heerlijk stadion, dat ten eerste.
ten tweede hoop ik dat het gaat gebeuren want zeker is het dat dat ten goede komt aan het nederlandse voetbal.
meer omzet meer geld in de competitie dus meer kwaliteit.
als psv supporter hoop ik dat dat nieuwe stadion er komt.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 06:58
Gemeenteclub.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 08:05
Hij denkt zeker dat 100 miljoen bij elkaar brengen door privaat investeerders makkelijk is dat kan wel eens heel moeilijk worden want de economie is nog niet van aard dat men makkelijk gaat investeren. Hij denkt daar wel heel makkelijk over en dat kan wel eens een verkeerde afloop hebben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Jong positief over stadion: 'Nauwelijks financiële risico's bij Feyenoord City'