Trainer van Eredivisie-revelatie: 'Het is voor mij de insteek om te blijven'

    Trainer van Eredivisie-revelatie: 'Het is voor mij de insteek om te blijven'

    zaterdag 17 februari 2018 om 23:52

    Mitchell van der Gaag heeft de ambitie om zijn aflopende contract bij Excelsior te verlengen. De oefenmeester van de Rotterdammers zei dat zaterdagavond, na de uitzege (2-1) op Vitesse. 

    Met een vertrek is Van der Gaag sowieso niet bezig, vertelt hij aan FOX Sports. "'Eerst moet ik met Excelsior om de tafel gaan zitten, dat doen we volgende maand."

    "Dan gaan we bepalen wat we gaan doen. Het is voor mij de insteek om bij Excelsior te blijven, anders ga ik niet praten. De rest is nu niet aan de orde. Ik heb het hier heel goed naar mijn zin en werk hier heel prettig."

    Excelsior heeft dit seizoen een recordaantal punten gepakt in uitwedstrijden. Met 29 punten in totaal en een huidige elfde plek doet de club het sowieso uitstekend. Zaterdag werd Vitesse aan de zegekar gebonden.

    "In deze fase van de competitie zijn er veel verrassingen. Vorig seizoen hadden we ook een lastig programma voor de laatste tien wedstrijden, maar pakten we toch veel punten. Alleen startten we toen uit een situatie waarin we dood en begraven leken en dat is nu gelukkig niet het geval."

    Poll

    Kan Van der Gaag een Nederlandse subtopper of topclub aan?

    (960 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jens1999 +18151
    zondag 18 februari 2018 om 00:09
    Netjes gedaan van Excelsior...1-2 winst in Arnhem...
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 00:12
    Volgens mij schuilt in Van der Gaag een meer dan redelijke trainer.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 00:16
    Van der Gaag zou een prima trainer zijn om Fraser op te volgen bij Vitesse.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1542
    zondag 18 februari 2018 om 00:19
    Je was me net voor ;p twee zielen een gedachten...
    Vind ik leuk
    JustH +9381
    zondag 18 februari 2018 om 00:29
    Van der Gaag maakt liever zelf de opstelling.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7065
    zondag 18 februari 2018 om 03:41
    Dan kan hij beter bij Excelsior blijven........
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8185
    zondag 18 februari 2018 om 09:45
    Inderdaad stel dat hij de play de play-offs haalt met Exelsior en ze stunten en halen Europees voetbal bal dan zie ik hem zeker bij Exelsior blijven .
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7065
    zondag 18 februari 2018 om 09:58
    Je moet als aankomende Trainer beginnen met een vaste solide basis te creëren bij 1 club, om een mooie carrière te maken later.
    Hij begrijpt de spelers en kent die door en door en anders om ook.
    Als hoofdtrainer in de ED, 2 jaar hier en 2 jaar daar werken
    ( zie ten Hag ) krijg je nooit de rust en tijd om een heel traject op te zetten en ook af te maken.
    Je bent ook niet geloofwaardig bij de supporters, 4 clubs ( ten Hag ) in 6 jaar tijd........ van loyaliteit is dan geen sprake natuurlijk.


    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8185
    zondag 18 februari 2018 om 10:11
    Daar ben ik absoluut mee eens ja daarom zie ik liever Mitchell van der Gaag gewoon verlopig nog netjes rijpen bij Exelsior.
    Gewoon netjes afsluiten en niet gewoon uit het niets in het diepen gaan springen .
    Want het kan je carrière mitst het fout zou gaan bij die nieuwe club een flinke domper opleveren.
    Ik vind dat hij meer Nog hoger moet eindigen op de ranglijst met Exelsior voor hij naar een top club kan gaan .
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 00:28
    Hij is kaal dus hij voldoet al aan één van de eisen voor een trainersfunctie bij Ajax!
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 00:32
    Wat een schattig antwoord. Volgens mij is het hoogste tijd om voor jou naar bed te gaan.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7571
    zondag 18 februari 2018 om 00:39
    Edgar. Lighten up man.

    Het is gewoon een grapje van een mede Ajacied. Hoef je echt niet gelijk zo gepikeerd op te reageren...
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 00:39
    Ja sorry, ik reageerde te serieus.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 00:48
    Zeg dan op zn minst sorry tegen mij :( voor uw informatie, ik ben de 14 al ruim gepasseerd
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Old Star +6563
    zondag 18 februari 2018 om 06:32
    Als je goed leest zegt hij dat het de hoogste tijd is om voor jou naar bed te gaan.
    Dat betekend dat Edgar alvast in zijn pyjama zijn bedje op gaat zoeken en jij nog even op kan blijven ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:34
    Zo’n reactie zegt alles over jou. Voor de rest kan je je leven altijd verbeteren. Vooral niet naar anderen luisteren. Dan kom je er wel...
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:33
    Nou nou, het kindje is op zijn tenen getrapt.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:38
    Ja :( gelukkig ben jij super volwassen. Een voorbeeld voor iedereen hier! Een ode aan de meest volwassen VP gebruiker Edgar!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +1704
    zondag 18 februari 2018 om 02:49
    Ja, gezond verstand lijkt hij niet te hebben... ;-)
    Vind ik leuk
    Setovitch +1542
    zondag 18 februari 2018 om 00:18
    Fijne trainer om naar te luisteren loopt niet naast zijn schoenen en heb zijn woordje klaar ook als die terecht verliest en hij doet het geweldig daar... Hopen nog een succes jaartje met hem al denk ik dat vitesse een prima club voor hem zal zijn!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    3Bier +5521
    zondag 18 februari 2018 om 00:19
    Opvolger van Cocu?
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1621
    zondag 18 februari 2018 om 00:24
    nee van Ten Hag want die wordt geen kampioen kan hij ook wieberen
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 11:02
    Want jij hebt gisteravond de kampioen van Nederland zien voetballen...??? 34% balbezit in eigen huis tegen Heerenveen, zou dat zijn wat Gertjan Verbeek bedoelde....??
    4 punten verloren aan Heerenveen dit seizoen, kansloos tegen Ajax...Jullie moeten nog uit naar AZ( daar hadden jullie thuis al moeite genoeg mee...) en Feijenoord en Utrecht komt nog langs(misschien nog wel een betere ploeg dan Heerenveen) en Ajax...
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 09:09
    Hij heeft daar toch ook gevoetbald? Ik wil hem wel eens zien bij een topclub. Voor zover we die nog hebben. Prima trainer. Maar met druk van een topclub moet je ook kunnen omgaan.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1621
    zondag 18 februari 2018 om 00:31
    ja past bij ajax een trainer die met voetballen nooit wat gewonnen heeft amper een bal kon raken zulke trainers hebben ze de laatste jaren binnen gehaald en dat heeft tot niets geleid
    Vind ik leuk
    Spiegel +7571
    zondag 18 februari 2018 om 00:52
    Heb het even voor je nagetrokken:
    Frank de Boer heeft een aardige prijzenkast als speler
    Peter Bosz : 3x beker 1x landskampioen als speler
    Keizer: klopt.
    Ten Hag: 1x kampioen 1e divisie 1x KNVB beker.

    Dus niks gewonnen is feitelijk onjuist voor 3/4 onlangs aangestelde trainers.

    Je bent dus, zonder feiten, weer lekker aan het stoken.

    Dat staat mij, als PSV’er die wel gewoon normaal met, sommige, Ajacieden wil omgaan, zeer tegen.
    Stop met het provoceren over en weer.
    Een steekje hier en daar is leuk, ben ik zelf ook niet vies van, maar hoe sommige hier bezig zijn is gewoon niet leuk meer.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1621
    zondag 18 februari 2018 om 00:55
    goed huiswerk gedaan je kan maar ergens mee bezig zijn
    Vind ik leuk
    Spiegel +7571
    zondag 18 februari 2018 om 00:57
    In tegenstelling tot jou en vele anderen probeer ik met feiten te komen als ik iets of iemand onderuit wil halen.
    Mensen mogen het oneens met mijn persoonlijke mening zijn, maar over feiten valt nu eenmaal niet te discussiëren.

    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1621
    zondag 18 februari 2018 om 00:59
    heb je wikipedia aan staan
    Vind ik leuk
    fr1963 +1929
    zondag 18 februari 2018 om 00:53
    En zelfde pasfoto ongeveer als zijn 3 voorgangers dan.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +1704
    zondag 18 februari 2018 om 03:02
    Hij heeft nog een aardige carriere gehad hoor in Portugal. Geen topper but wel een aardige speler...
    Vind ik leuk
    MeepMeep +160
    zondag 18 februari 2018 om 11:50
    'amper een bal kon raken'

    Daarom zat hij ook in de jeugd van PSV.
    Vind ik leuk
    Eindje +90
    zondag 18 februari 2018 om 00:43
    Opvolger Cocu?
    Vind ik leuk
    PDJong +1106
    zondag 18 februari 2018 om 01:07
    Zoveel plekjes zijn er niet in Nederlands betaald voetbal. Alleen gaan als er écht wat beters komt. Echt knap hoe Excelsior het doet laatste jaren!
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 04:27
    Met alle respect vanaf excelsior is al snel iets echt beter bedoel je dan subtop zoals heerenveen vitesse utrecht of zie je twente heracles groningen niet echt als een stap omhoog?
    Vind ik leuk
    PDJong +1106
    zondag 18 februari 2018 om 11:13
    Groningen en Twente zijn duidelijk grotere clubs natuurlijk, al doen die het in mijn ogen gewoon stuk minder dan Excelsior (in verhouding). Heracles, NAC, ADO etc. vind ik ondanks grotere stadions van dezelfde categorie.
    Vind ik leuk
    PDJong +1106
    zondag 18 februari 2018 om 11:14
    Overigens zie ik hem wel graag naar Willem II komen! Al lijkt me dat ook niet echt een stap omhoog..
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 11:28
    Voledig mee eens en nee dat is niet echt een stap omhoog maar heb bij excelsior altijd sneller het gevoel dat het mis gaat maar elk seizoen weer doen ze het heel erg goed
    Vind ik leuk
    orion73 +1083
    zondag 18 februari 2018 om 06:17
    Misschien is er na de zomer wel een plek vrij aan de andere kant van de Maas.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1621
    zondag 18 februari 2018 om 16:30
    boven de rivieren bedoel je dus
    Vind ik leuk
    De Joker +152
    zondag 18 februari 2018 om 07:55
    gezien de gezondheid van deze trainer is Excelsior de perfecte club om te blijven. Geen wespennest zoals bij de meeste clubs.Bijna elke trainer doet het hier goed en dat is niet voor niets. Lekker blijven en rustig uitbouwen bij Excelsior.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11007
    zondag 18 februari 2018 om 07:56
    Misschien iets voor ons.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Trainer van Eredivisie-revelatie: 'Het is voor mij de insteek om te blijven'