LIVE-discussie: Feyenoord met nieuw gezicht én eerste basisplek Van Persie

    LIVE-discussie: Feyenoord met nieuw gezicht én eerste basisplek Van Persie

    zondag 18 februari 2018 om 13:29

    Robin van Persie staat zondag in de competitiewedstrijd van Feyenoord tegen Heracles Almelo voor het eerst in de basis. Hij begint - op papier - als nummer 10.

    Dat communiceert Feyenoord zondagmiddag via de officiële kanalen. Van Persie mocht sinds zijn terugkeer in De Kuip telkens maximaal een kwartier meedoen van trainer Giovanni van Bronckhorst, maar Gio acht de 34-jarige spits nu fit genoeg om vanaf het begin te spelen.

    De basisplaats van Van Persie gaat niet ten koste van Nicolai Jörgensen, die zijn basisplaats als spits behoudt. Kevin Diks is de linksback, omdat Ridgeciano Haps (blessure) is en Tyrell Malacia (schorsing) afwezig zijn. Jean-Paul Boëtius staat op linksbuiten. Sam Larsson is geblesseerd en Bilal Basacikoglu is geschorst.

    Bij Heracles Almelo één verrassing: Peter van Ooijen krijgt van trainer John Stegeman de voorkeur boven de makkelijk scorende Reuven Niemeijer. In De Kuip wordt om 14.30 afgetrapt.

    De opstellingen:

    Feyenoord: Jones; Nieuwkoop, Van Beek, Van der Heijden, Diks; El Ahmadi, Vilhena, Van Persie; Berghuis, Jörgensen, Boëtius.

    Heracles Almelo: Castro, Breukers, Wuytens, Pröpper, Baas, Van Ooijen, Jakubiak, Monteiro, Peterson, Verweij, Kuwas

    Poll

    Hoe eindigt Feyenoord - Heracles?

    (281 stemmen)

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +9920
    zondag 18 februari 2018 om 13:30
    Eindelijk!
    Vind ik leuk
    Dorzon +3882
    zondag 18 februari 2018 om 13:45
    en dan wordt hij na een kwartier gewisseld ;-)
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9920
    zondag 18 februari 2018 om 13:49
    Zit er dik in, maar dan hoeft ie daarna iig niet meer warm te lopen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 13:30
    Ik had Jorgensen achter Van Persie gezet, maar: Yesss, eindelijk in de basis!
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 13:33
    Ik neem aan dat die twee uiteindelijk toch wel om elkaar heen gaan draaien.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +1728
    zondag 18 februari 2018 om 14:34
    Aan draaien heb je niks. Scoren moeten ze!
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2313
    zondag 18 februari 2018 om 13:48
    Ja want Jorgensen is de man van de steekpassjes en van Persie is echt een targetman die je door de lucht makkelijk aan kunt spelen...
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 13:50
    Lol, heb je Jorgensen gezien tegen Ajax? Verloor kopduels van Frenkie de fucking Jong. Die gast kan echt niet koppen. Heeft wel een goeie techniek. En Van Persie wil ik gewoon in de spits zien omdat ie daar het beste is.

    Anyway, op deze manier moet het ook wel goed komen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:25
    Juist niet! Van Persie is creativer en beweegt makkelijker, Jorgensen op 10 kan echt niet
    Vind ik leuk
    Harremans +1427
    zondag 18 februari 2018 om 13:31
    Is toch mooi.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8200
    zondag 18 februari 2018 om 13:32
    Van Persie in de basis in de eredivisie. Dat laat mijn voetballiefhebbers hart een stuk sneller kloppen dan bij de basis plaats van Huntelaar.
    Lekker warm draaien om volgende week 90 minuten het verschil te maken.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21441
    zondag 18 februari 2018 om 13:32
    Leuk! Eindelijk de 1e basisplaats voor RvP!
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +951
    zondag 18 februari 2018 om 13:34
    Leuk voor van persie toch
    Vind ik leuk
    BassieN +11046
    zondag 18 februari 2018 om 13:34
    Nice, jammer dat het in zo'n gehandicapt elftal is
    Vind ik leuk
    Setovitch +1542
    zondag 18 februari 2018 om 13:34
    nou gio heb ff geduurd maar durft het nu toch aan of zou het de druk zijn van de achterban wat begrijpelijk is had hem al veel eerder moeten opstellen natuurlijk... ben wel echt benieuwd hoe feyenoord zich herpakt na afgelopen twee matches...
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21070
    zondag 18 februari 2018 om 13:35
    Diks linksback hahaha.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4743
    zondag 18 februari 2018 om 13:52
    Dat is eigenlijk gewoon zielig voor die jongen. Die kan al niks goed doen bij het publiek.
    Die maakt 1 foutje en die hoef je nooit meer op te stellen, die maak je kapot zo.

    Wel benieuwd hoe Van Persie het gaat doen op het middenveld. Dat wordt veel lopen voor El Ahmadi en postbode Vilhena.

    Als ze volgende week maar presteren maar dat zal wel niet. De achterban krijgt het gek genoeg altijd voor elkaar dat Feyenoord toch minder presteert. Ja ze lopen meer risico als ze de beker niet winnen maar dat nemen ze voor lief.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21070
    zondag 18 februari 2018 om 13:53
    Competitie boeit niet meer zoveel. Denk een saaie 1-1 volgende week.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4743
    zondag 18 februari 2018 om 14:24
    Dan kan je best wel eens de deksel op je neus krijgen als je de beker niet wint...
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:06
    Zonder Van Ginkel en Lozano is dit PSV niet veel waard, ik verwacht toch wel een overwinning voor Feyenoord of in ieder geval een gelijk spelletje.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7542
    zondag 18 februari 2018 om 14:04
    Zal wel alles van Heracles over die kant gaan.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9200
    zondag 18 februari 2018 om 13:38
    Oke dan, dan wordt deze wedstrijd een stuk leuker om te gaan kijken..
    Vind ik leuk
    Heralm +36
    zondag 18 februari 2018 om 13:39
    ik zie het somber in ookal heeft feyenoord niet het volledige elftal. we spelen uitermate slecht in uitwedstrijden. en van persie kan zijn gang gaan in onze slechte verdediging.
    Vind ik leuk
    Stranger +4025
    zondag 18 februari 2018 om 13:42
    Kut speelt hij vanaf het begin en kan ik er niet bij zijn.
    Dat wordt een klote dag voor mijn vriendin.
    Vind ik leuk
    Mo +11242
    zondag 18 februari 2018 om 13:49
    Aparte keuze toch om Niemeijer te passeren.
    Vind ik leuk
    14forever +7955
    zondag 18 februari 2018 om 13:51
    3-1 vandaag denk ik.
    Vind ik leuk
    Gid010 +714
    zondag 18 februari 2018 om 13:58
    Its about time, Feyenoord met nieuw gezicht naar de 3e plek! Met de beste speler op de Nederlands velden is dat mogelijk.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7542
    zondag 18 februari 2018 om 14:08
    Krijgt Feyenoord 12 punten per gewonnen wedstrijd dan ??
    Vind ik leuk
    Gid010 +714
    zondag 18 februari 2018 om 14:10
    Ben jij zo slim dat je hierop zo n reactie hierop geven moet? Ik zeg alleen maar wat in de praktijk nog mogelijk is.. ook al spelen ze slecht
    Vind ik leuk
    14forever +7955
    zondag 18 februari 2018 om 15:09
    De beste speler op de nederlandse velden speelt niet in Rotterdam.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 13:58
    Vandaag lekker de puntjes pakken, dan kunnen we volgende week een b- 11tal opstellen om psv de verdiende titel te gunnen.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12517
    zondag 18 februari 2018 om 14:43
    Ook met een b-elftal moet je punten kunnen pakken tegen psv.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 13:59
    weer diks???
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:03
    Ik zag hem om 13.00 al warmlopen:)
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:03
    Wat een armoe dat je moet terugvallen op Boetius! Echt een slechte voetballer.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1592
    zondag 18 februari 2018 om 14:04
    Van Persie wordt klaargestoomd voor de wedstrijd tegen PSV.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1292
    zondag 18 februari 2018 om 14:05
    Eindelijk oké. Maar gvd Diks Boeitius 2 zeer slechte spelers die in hoofdklasse nog niet zeker zouden zijn van basisplaats.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:11
    Ik had van Persie de 2e helft laten spelen. Dan had je afhankelijk van de stand, iets aanvallender of iets verdedigender kunnen wisselen.
    Nu wordt het het laatste half uur altijd verdedigender
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1592
    zondag 18 februari 2018 om 14:19
    Serieus. Ik zou van Persie ook laten starten en het dan aan Van Persie laten hoe lang hij kan spelen na de rust.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:29
    Maximaal een uur. En dan? Stel je staat 0-1 achter.
    Vind ik leuk
    fr1963 +1929
    zondag 18 februari 2018 om 14:15
    Bijna goed. Alleen Vilhena eruit en Tapia erin, dan ben je met Berghuis, Jorgensen en v Persie aanvallend het sterkst.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:21
    Met of zonder Van Persie wint Feijenoord dit makkelijk.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:32
    Het gaat los
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 14:41
    Boetius man of the match. Nu al.
    Vind ik leuk
    Gid010 +714
    zondag 18 februari 2018 om 15:30
    Ja met zijn 20x balverlies in 1 helft heeft hij een Olympisch record te pakken..
    Vind ik leuk
    BassieN +11046
    zondag 18 februari 2018 om 14:48
    Hadden we Tim de Cler nog maar
    Vind ik leuk
    DEWEE +1965
    zondag 18 februari 2018 om 14:54
    Evertje blijft toch het fijnst om naar te luisteren.
    Vind ik leuk
    pim4ever +556
    zondag 18 februari 2018 om 14:55
    Jammer, dat Feijenoord zo slecht speelt.
    Ik zie dat tegen psv somber in..
    Vind ik leuk
    pim4ever +556
    zondag 18 februari 2018 om 14:58
    Het is een ware schiettent die kuip..
    Vind ik leuk
    davidben +3406
    zondag 18 februari 2018 om 14:58
    Vilhena is zo te zien weer die idiote rode paddestoel op z'n hoofd aan het kweken.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21070
    zondag 18 februari 2018 om 15:08
    Het is net alsof je een fifa wedstrijdje aan het kijken bent. Youri mulder ontbreekt nog. Ga met pensioen evert jongen.
    Wedstrijd is bagger maar ten apel ook...
    Vind ik leuk
    Hyena +26831
    zondag 18 februari 2018 om 15:08
    Naar mijn idee gaat PSV het hier alles behalve lastig mee krijgen..
    Vind ik leuk
    poklane +4177
    zondag 18 februari 2018 om 15:21
    Is al bij de rust beslist.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16912
    zondag 18 februari 2018 om 15:19
    Zou wat zijn als Heracles hier de eerste uitwedstrijd van het seizoen wint.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    poklane +4177
    zondag 18 februari 2018 om 15:20
    Heracles zoals verwacht de bovenliggende partij. Houden ons moeiteloos tegen en komen er zelf een paar keer gevaarlijk uit. En haal die Boetius en Vilhena er lekker uit, het alternatief kan onmogelijk minder zijn.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    fr1963 +1929
    zondag 18 februari 2018 om 15:23
    Het is lachwekkend en om te huilen tegelijk als je ziet dat Heracles minimaal gelijkwaardig is, zelfs iets beter is dan Feyenoord en de beste kansen heeft gekregen. In de Kuip! Feyenoord heeft gewoon 0 kansen weten te creëren, Boetius is werkelijk waar niet eens van hoofdklasse niveau. 18 x balverlies in 1 helft en niet 1 goede voorzet of passeerbeweging. Berghuis iets beter, maar ook hij verliest vaak gemakzuchtig de bal en creëert zelf ook nagenoeg niets....
    Kuwas is een prima voetballer, vraagt om de bal, raakt hem ook niet kwijt en zoekt direct de aanval. Tot nu de beste man van het veld. Jones 2 x goed ingegrepen, speelt ook ruim voldoende.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16912
    zondag 18 februari 2018 om 15:25
    De Boer; El Ahmadi schiet hem heel beroerd in...volgens mij ging ie over.
    Vind ik leuk
    DEWEE +1965
    zondag 18 februari 2018 om 15:41
    Kunnen ze bij Feyenoord. Kuijt geen kleedkamer functie geven ofzo. Om de spelers te motiveren ..

    En er is echt te simpel gedacht over het vertrek van Elia. Om daar Boetius voor terug te halen. Wat een zwakte is die linkervleugel.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1987
    zondag 18 februari 2018 om 15:44
    je mag als supporters toch wat meer verwachten van deze selectie? wat een zaadpot lijkt net of de jongens er geen zin meer in hebben..ik heb medelijden met gio! deze jongens laten hun trainer echt hard vallen.. geen passie geen goede looplijnen geen aansluiting totaal geen druk zitten op de bal en spelen op halve kracht.. en alles mooi willen doen! enige die nog wat doet is el ahmadi van persie en jorga voor de rest is volgens mij al met vakantie bezig..
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1987
    zondag 18 februari 2018 om 15:48
    viva robin
    Vind ik leuk
    Hyena +26831
    zondag 18 februari 2018 om 15:49
    Mag wel heel vrij inschieten, maar prima afgerond door RvP!
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1987
    zondag 18 februari 2018 om 15:51
    dat is pure classe. met zo veel gevoel! geplaats schot! wel verdiend want buuten robin karim en jorga heeft de rest er geen zin in vandaag laten gio hard vallen!
    Vind ik leuk
    Zjor +420
    zondag 18 februari 2018 om 15:52
    ik wil hier alleen heel even kwijt dat Boetius lekker kan vertrekken samen met Bilal, Diks en Vilhena. Jeetje wat zijn die al weken niet om aan te gluren. Andere mensen horen kansen te krijgen en als je geen backs meer hebt. Ga dan met 3 centrale verdedigers spelen ipv met Diks. Daar word ik zo doodongelukkig van..
    Vind ik leuk
    Butsbal +11570