VP's Elftal van de Week: twee keer Feyenoord, één keer Ajax, één PSV'er

    VP's Elftal van de Week: twee keer Feyenoord, één keer Ajax, één PSV'er

    maandag 19 februari 2018 om 10:00

    Een gemêleerd gezelschap, deze week in VP's Elftal van de Week. Spelers van negen verschillende clubs zijn present, met Feyenoord en FC Utrecht als hofleverancier.

    Mattijs Branderhorst (Willem II)
    Willem II verloor in de slotminuut van ADO Den Haag, maar aan Branderhorst lag het niet. De doelman zorgde ervoor dat zijn ploeg bijna een punt wegkaapte uit Den Haag.

    Santiago Arias (PSV)
    Week in, week uit bewijst hij het: Arias is toe aan een stap hogerop. Na dit seizoen moet het ervan komen. Tegen sc Heerenveen kopte de Colombiaanse rechtsback een bal fraai tegen de touwen.

    Mark van der Maarel (FC Utrecht)
    Scoren doet hij zelden, maar dit seizoen was het al twee keer raak voor Van der Maarel. Zijn doelpunt tegen Roda JC, dat met 1-4 werd verslagen door FC Utrecht, mocht er zijn.

    Julian Chabot (Sparta)
    Sparta blijft slecht presteren, maar één speler heeft wél geprofiteerd van de komst van Dick Advocaat. Chabot speelt als herboren en heeft zich ontpopt tot de uitblinker in de Sparta-defensie.

    Kevin Diks (Feyenoord)
    Na zijn slechte seizoenstart liep Diks lange tijd met de ziel onder zijn arm, maar zondag rechtte hij de rug. Was één van de beste Feyenoorders in het gewonnen competitieduel met Heracles.

    Stijn Schaars (sc Heerenveen)
    Uitgerekend tegen zijn oude club maakte Schaars zijn derde competitiegoal van het seizoen. De middenvelder van Heerenveen kan in toppers nét dat beetje extra geven voor zijn ploeg.

    Robin van Persie (Feyenoord)
    Voor het eerst in de basis van Feyenoord en voor het eerst in VP's Elftal van de Week. Van Persie oogde soms nog wat onwenning, maar met de enige en dus winnende goal was hij goud waard voor Feyenoord.

    Sander van de Streek (FC Utrecht)
    Krijgt het vertrouwen van trainer Jean-Paul de Jong en betaalt dat dubbel en dwars terug. In de gewonnen competitiewedstrijd tegen Roda JC (1-4) was Van de Streek twee keer trefzeker.

    Justin Kluivert (Ajax)
    Op het veld waar hij een jaar geleden zijn Eredivisie-debuut maakte namens Ajax, was Kluivert weer goed in vorm. Had pech dat het aluminium een verdiend doelpunt voorkwam.

    Alireza Jahanbakhsh (AZ)
    Welke Eredivisie-speler is dit seizoen belangrijker voor zijn team dan Jahanbakhsh voor AZ? Succes met zoeken. De Iraniër is een goudmijn voor AZ én gaat nog naar het WK.

    Björn Johnsen (ADO Den Haag)
    En dat was alweer doelpunt nummer tien voor Johnsen, die de laatste weken uitstekend op dreef is voor ADO. Heeft in sommige wedstrijden aan halve kans genoeg om te scoren.

    Poll

    Wie was dit weekend de beste?

    (1242 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 februari 2018 om 10:07
    Allemaal stemmen op robin vann persie
    Vind ik leuk
    Mad Max +9180
    maandag 19 februari 2018 om 11:17
    Waarom? De stemming gaat over wie de beste was dit weekend. En dat was Van Persie zeker niet. Spelers als Jahanbakhsh, Van de Streek en Kluivert waren echt 1 tot 2 klassen beter.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19563
    maandag 19 februari 2018 om 11:33
    Die mag je er allemaal van mij afhalen. Hij kreeg die voor een minder mooi doelpunt dan v.d. Maarel en Van der Streek maakte twee mooie doelpunten die op heel nuttige momenten psychisch verwoestend uitwerkten.
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1133
    maandag 19 februari 2018 om 10:08
    VP EDIT: Gezien en aangepast!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:20
    mag ik even lachen Chabot van Sparta in het elftal van de week,. Heel Sparta had gisteren niets te vertellen en door 1 aanval en schot op doel ( over de hele wedstrijd geteld) een doelpunt gemaakt ( waarbij de keeper van Twente opzichtig de fout in ging) en toch een speler van hen in het elftal van de week!!!!
    Vind ik leuk
    Garrie +3490
    maandag 19 februari 2018 om 10:27
    Dat mag kerel, is gezond!
    Vind ik leuk
    HanV +3369
    maandag 19 februari 2018 om 10:35
    Ik had Boer verwacht, als je kijkt welke reddingen hij gedaan heeft.
    Vind ik leuk
    Mad Max +9180
    maandag 19 februari 2018 om 11:19
    Dan kan je beter het "houtwerk" van PEC opnemen. De lat heeft Boer 2x gered en de paal 1x. Als die ballen erin gaan zoals meestal, dan gaat Boer met 0-4 de bietenbrug op. Zo briljant waren zijn reddingen dus niet.
    Vind ik leuk
    HanV +3369
    maandag 19 februari 2018 om 14:21
    Hij heeft 3x een bal tegengehouden die door een speler die vrij voor hem kwam is ingeschoten. Geen fouten, wel 3 serieuze reddingen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:20
    Ik ben erachter:
    De titel en het bericht worden door 2 verschillende mensen gemaakt. Logisch dat het vaak niet aansluit bij de tekst
    Vind ik leuk
    Mr. Writer +149
    maandag 19 februari 2018 om 10:21
    Met kop en schouders: Jahanbakhsh. Wat een topper in de dop, wervelwind op de flanken, gevaarlijk met voorzetten, heeft splijtende pass in de voeten en een dito schot. Op zeker dat AZ op zoek moet na een vervanger, want zijn WK-gang levert hem een mooie transfer op.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:28
    Precies. En boven alles is hij een ouderwetse rechtsbuiten. Trekt niet naar binnen, geeft gewoon een voorzet. Wanneer dit niet gaat weet hij toch altijd een goede voortzetting te maken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:39
    kan ik niet met je eens zijn als hij al een tegenstander heeft die sterker is als hij dan klaagt hij steen en been bij de scheids om die speler maar met rood bestraft te krijgen en dan achteraf zeggen gelukkig kreeg die speler rood.
    Vind ik leuk
    Kramertje +801
    maandag 19 februari 2018 om 10:25
    Diks ? die was echt niet zo goed (Boetius was nog slechter dat ie zo lang mocht blijven staan ongelooflijk
    Vind ik leuk
    Bart Balk +83
    maandag 19 februari 2018 om 10:26
    Zonder twijfel jahanbakhsh. Laat al weken zien dat hij voor een club speelt.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5670
    maandag 19 februari 2018 om 10:30
    als ik dit lijstje zie. vraag ik me af of ze deze week wel naar het voetbal hebben gekeken

    zou zelf totaal niemand van dit rijtje kiezen behalve jahanbakhsh. de rest totaal niet
    Vind ik leuk
    HansVites +4183
    maandag 19 februari 2018 om 10:32
    Toch nog 3 uit de Vitesse opleiding in dat lijstje.
    Vind ik leuk
    peinke +1746
    maandag 19 februari 2018 om 10:33
    Kluivert? Giller! Die speelde tegen ,,the man of the match'' bij PEC, maar Kluivertje was geweldig. Had een mooi schot op de lat, en dat was het wel! Grote onzin deze waardering! Er was er maar een, of misschien wel meer, die daar aanspraak op maakte. Frenkie de Jong is geweldig, 95 procent van z'n passing is goed; De Ligt en dan nog Verbeek en dan een tijdje niets, en dan komt de 100-miljoen-dollar Boy Kluivertje!
    Past mooi in de gaande hype rondom deze gast!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16833
    maandag 19 februari 2018 om 10:40
    Heeft meer verprutst dan goed gedaan. Echt ongelooflijk.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14342
    maandag 19 februari 2018 om 10:44
    Ik als Ajacied geef jou 100% gelijk.
    Vind ik leuk
    RwR070 +192
    maandag 19 februari 2018 om 10:35
    Geen Khayati?!?! assist en benut winnende penalty! ook was hij bij 15 doelpogingen betrokken!
    Vind ik leuk
    El Lobo +1543
    maandag 19 februari 2018 om 10:36
    Van Persie? alleen omdat ie scoorde?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16833
    maandag 19 februari 2018 om 10:38
    Inderdaad slaat echt nergens op deze nominatie.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1543
    maandag 19 februari 2018 om 11:03
    Precies!

    Zal wel omdat het RVP is, de grote man daar :(
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16833
    maandag 19 februari 2018 om 11:30
    Denk ook dat dat eerder de reden is.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:36
    Justin 100%
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16833
    maandag 19 februari 2018 om 10:37
    El Kayati met een doelpunt en een assist er niet bij, lekker geloofwaardig weer VP.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3495
    maandag 19 februari 2018 om 10:41
    Diks? Jan Arie, El ahmadi en Jones speelden veeeel beter
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2505
    maandag 19 februari 2018 om 10:50
    Van de Streek, topper!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35611
    maandag 19 februari 2018 om 10:50
    Wat doet Kluivert hier nou weer?
    En Van Persie?
    Hoe gevoelig is VP nou weer voor de 'Ajax-VP' en 'Feyenoord-VP' uitspraken die anders mogelijk volgen? Wat goedkoop zeg.

    Kom op zeg. Beide speelden helemaal niet goed. Kluivert had zelfs moeten scoren tot 2x toe, maar deed dat niet.
    Van Persie scoorde dan tenminste nog een beslissende goal al speelde hij verder echt niet opvallend goed.
    Gooi er dan een de Ligt in. Of Tagliafico. Of Frenkie. Die speelden gewoon heel erg goed.
    De directe tegenstander van Kluivert werd door het PEC publiek nog verkozen als man of the match notabene..

    Arias staat er meer dan terecht. Die gast heeft alles wat een back tegenwoordig moet hebben. Snelheid, hele goede verdedigende capaciteiten en, in tegenstelling tot zo'n Karsdorp vorig seizoen, een voorzet die wél aankomt.
    Iets meer explosiviteit in zn rush naar voren mag wel. Maar volgens mij kan ie dat best.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78273
    maandag 19 februari 2018 om 11:17
    Arie draag ik een ADO brilletje als ik zeg dat onze Nasser erbij had moeten staan? Hij was magistraal man!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35611
    maandag 19 februari 2018 om 11:23
    Sorry, ik heb ADO niet gekeken dit keer haha.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78273
    maandag 19 februari 2018 om 11:26
    Oh oke Arie. Deze week ga je wel ADO kijken toch? ;)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16833
    maandag 19 februari 2018 om 12:19
    Via teletekst-;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78273
    maandag 19 februari 2018 om 12:23
    Hahaha :D
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16833
    maandag 19 februari 2018 om 12:24
    Lang leve de lol:p
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10320
    maandag 19 februari 2018 om 11:24
    Arias stuk is mooi maar ik moet met 1 ding oneens zijn. Arias zn hoge voorzetten komen nimmer aan. Zijn lage voorzetten zijn wel weer prima. explosiviteit heeft hij ook wel vaak, maar iinderdaad afgelopen weekend niet echt
    Vind ik leuk
    Hyena +26816
    maandag 19 februari 2018 om 11:28
    Bij Ajax alleen al waren er minimaal drie spelers inderdaad beter dan Justin dit weekend, vreemde uitverkiezing. Persoonlijk had ik hier Frenkie de Jong neergezet, speelde een hele behoorlijke pot.

    Ook De Ligt was weer foutloos, maar dat wordt onderhand ook zo saai hè. Ik durf het ondertussen wel uit te spreken, die jongen gaat de absolute wereldtop halen en uitgroeien tot één van de beste centrale verdedigers ter wereld.

    RvP slaat natuurlijk ook nergens op. Feyenoord speelde een verschrikkelijke wedstrijd en ook Robin was helemaal niet bijzonder, maar scoort wel een van richting veranderd doelpunt. Dat zou niet voldoende mogen zijn voor een toevoeging aan deze lijst. Een El Khayati heeft daar dan veel meer recht op.
    Vind ik leuk
    Sytz +2664
    maandag 19 februari 2018 om 11:31
    Voorzetten van Arias vind ik juist zwak. Rvp trouwens niet terecht inderdaad, mooie goal en twee prachtige acties. Als je dan al in het elftal vd week zit was het wel een heel slecht weekend.
    Vind ik leuk
    Harremans +1427
    dinsdag 20 februari 2018 om 02:25
    Rvp liet zijn klasse zien. Dat in een wedstrijd waar iedereen schijt speelde best benoemenswaardig. Daarnaast de winnende maken, ik snap wel dat hij een plekje heeft gekregen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78273
    maandag 19 februari 2018 om 11:15
    MOTM Nasser staat er niet bij, dit is wel heel erg vreemd allemaal. Leuk dat Bjorn erin staat en pikt zijn goals mee maar de man die westrijden beslist staat er niet bij.


    Een weetje: Nasser is betrokken bij 14 punten van het totaalaantal.
    Vind ik leuk
    010 armie +1941
    maandag 19 februari 2018 om 11:20
    El kyahati?
    Vind ik leuk
    Hyena +26816
    maandag 19 februari 2018 om 11:23
    Ik mis El Khayati en Frenkie de Jong. Van Justin en Robin vind ik het nogal overdreven zij hiertussen staan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7329
    maandag 19 februari 2018 om 12:17
    Raar dat die Arias erin staat. In de eerste 30 minuten heeft hij helemaal niks goed gedaan. Hij zal na zijn goal wel heel goed gespeeld hebben, dat heb ik verder niet meegekregen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:25
    Ik mis eerlijk gezegd Neres er tussen.
    Werkte keihard , verdedigde veel mee en had mooie acties waarmee hij meerdere mensen bezig hield en zo ruimte maakte voor zijn medespelers.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:42
    Kluivert ??? Welke mafkezen maken deze lijst ??? Echt geen verstand van voetbal
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:03
    Khayati???? Speelde abnormaal weer
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +160
    maandag 19 februari 2018 om 16:16
    Ik had na zijn wereldgoal tegen Excelsior Luc Castagnos wel in de spits verwacht..
    Vind ik leuk
    redknap +939
    maandag 19 februari 2018 om 20:20
    Klopt helemaal niks van.
    Van Persie is gewoon een hype maar was zeker niet de beste bij 010
    Vind ik leuk
    13 +10007
    dinsdag 20 februari 2018 om 02:21
    Wie wel?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:33
    van Persie??? Deed hij mee???
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP's Elftal van de Week: twee keer Feyenoord, één keer Ajax, één PSV'er