Bij PSV getipte Heerenveen-revelatie gevleid: PSV is een mooie club

    Bij PSV getipte Heerenveen-revelatie gevleid: "PSV is een mooie club"

    maandag 19 februari 2018 om 09:00

    Denzel Dumfries is de ideale opvolger om Santiago Arias op te volgen bij PSV, aldus Kenneth Perez. De rechtsback van sc Heerenveen noemt het een mooi compliment. 

    In gesprek met VoetbalPrimeur zegt Dumfries dat hij momenteel aan niets anders denkt dan zijn huidige club, sc Heerenveen. Zijn eerste jaar bij de Friezen verloopt uitmuntend. "Ik vind dat ik een goed seizoen draai. Natuurlijk zijn er nog wat puntjes waar ik aan moet werken, maar ik vind wel dat ik stabiel speel. Ik ben tevreden", zegt Dumfries.  

    De 21-jarige vleugelverdediger voelt zich gevleid door het compliment van Perez. "Dat is mooi, haha. Het is mooi dat ze dat opmerken." Een droomclub in Nederland zegt Dumfries niet te hebben, maar: "PSV is een mooie club en ik heb vandaag kunnen zien dat ze een mooi stadion hebben. Maar ik ben nu gefocust op Heerenveen, ik denk nog niet verder."

    Bekijk hieronder het hele interview met Denzel Dumfries.

    Poll

    Moet PSV Dumfries halen als opvolger voor Arias?

    (6023 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 februari 2018 om 09:07
    Hij heeft zich prima ontwikkeld! Ik denk wel dat hij de top van Nederland aankan
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 09:26
    De top van Nederland is niet psv ;)
    Alleen ajax
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 09:49
    Dat is te zien! Hoop dat het sarcasme was. Plus Ajax heeft hem denk ik niet nodig. Die blijven toch wel vasthouden aan Veltman en aan een talent op die plek.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:08
    Hahahaha je hebt heel me dag nu al goed gemaakt.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:39
    Haha :p lekker he
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 09:15
    Ja, ik kan humor erg waarderen. En zeker op dit platform!!
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:31
    De afgelopen 3 jaar is Ajax gewoon niet de beste van NL.
    Ook dit seizoen: Geen Europees, geen beker en vooralsnog geen koploper.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:32
    Ajax is en zal altijd de beste zijn
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:35
    Laat dat dan eerst maar eens zien op het veld.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:36
    Luister het interview van, van het schip maar even terug
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:59
    Ja, want als van 't Schip het zegt dan is het waar. Zeker als het dan ook nog eens in de Telegraaf staat!
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:04
    Waren ze ooit geloof in 95 '
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21032
    maandag 19 februari 2018 om 09:26
    Ze kunnen beter voor een goede linksback gaan. Brenet op rechts. Isimat en Schwaab rap afscheid van nemen Letchert proberen met Obispo. Dumfies zou er wel bij kunnen en dan concurreren met Brenet.
    Hoe het nu is, kan gewoon niet meer.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 09:46
    Brenet op rechts kan eigenlijk ook niet...
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21032
    maandag 19 februari 2018 om 09:56
    Brenet is niet de allerbeste, maar een paar dingen heeft hij wel...snelheid, kracht en werklust. Als hij zich op rechts weer lekker voelt, dan is het bij gebrek aan geld helemaal niet verkeerd
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 09:56]
    Vind ik leuk
    alffie +1903
    maandag 19 februari 2018 om 10:02
    Jawel kan wel op rechts
    Arias wordt ook ouder
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:04
    Ik vind het als Ajacied helemaal prima als ze hem als opvolger van Arias zien haha
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 09:50
    Inderdaad gewoon zo gaan spelen. Letschert erbij en Dumfries ook gewoon erbij. Moet toch wennen aan de druk in de top en dan kan hij ook rustig concurreren met Brenet. Wat hij uiteindelijk toch wel gaat winnen.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3511
    maandag 19 februari 2018 om 09:08
    Laat maar komen, leuke speler, energie en goede uitstraling.
    Vind ik leuk
    Garrie +3774
    maandag 19 februari 2018 om 09:12
    Ik zou als PSV zijnde alleen maar eerlijke oprechte spelers aan willen trekken..
    Vind ik leuk
    Polly11 +3511
    maandag 19 februari 2018 om 09:14
    Snap hem even niet
    Vind ik leuk
    Hyena +28303
    maandag 19 februari 2018 om 09:09
    Dumfries is wel echt een paar behoorlijke stappen achteruit ten opzichte van Arias. Ik vond hem dit weekend bij PSV - Heerenveen mogelijk de slechtste en zeker onrustigste speler op het veld.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11276
    maandag 19 februari 2018 om 09:15
    Arias is ook al een paar stappen verder in zijn ontwikkeling. Je moet bij Dumfries naar zijn potentie kijken. Spelers van het niveau dat Arias nu heeft, zijn voor PSV al niet meer haalbaar.
    Vind ik leuk
    Hyena +28303
    maandag 19 februari 2018 om 09:53
    Arias vond ik in zijn eerste jaar bij PSV ook al stukken verder dan Dumfries nu is en die was toen toch ook haalbaar, waarom zou dat nu niet meer zo zijn? Vermoedelijk zal Heerenveen ook een behoorlijk prijskaartje aan hem hangen, want hij zit nog maar net in Friesland.

    Er loopt vast nog wel een beter alternatief rond voor ongeveer dezelfde prijs ergens in Zuid-Amerika. Nu clubs als Heerenveen, AZ en Vitesse ook voor iedere speler de hoofdprijs willen krijgen, is shoppen aan de andere kant van de oceaan het betere beleid.

    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:34
    Reken inderdaad maar op een pittig prijskaartje. Dumfries kan makkelijk mee bij PSV.

    Zelf ben ik er overigens wel voorstander van dat spelers van de subtop doorstromen naar de traditionele top 3.
    Ik zie liever Nederlands talent bij de top 3 dan één of andere buitenlander voor hetzelfde bedrag.
    Dat je het beleid van Ajax verdedigd snap ik overigens wel.
    Vind ik leuk
    Hyena +28303
    maandag 19 februari 2018 om 11:21
    ''Zelf ben ik er overigens wel voorstander van dat spelers van de subtop doorstromen naar de traditionele top 3.''

    Vind ik ook, maar ik denk wel dat het steeds minder zal gebeuren in de nabije toekomst. De subtop vraagt namelijk steeds meer geld en vaak blijkt dat de spelers toch tekort komen voor de absolute top van Nederland. Zeker bij Ajax zijn de laatste jaren een hoop spelers, die van andere Eredivsie-clubs werden overgenomen, mislukt. Terwijl spelers die van verder komen over het algemeen een vaker een succes blijken te zijn en niet veel meer of zelfs minder kosten dan de spelers hier. En laat Ajax nou net de club zijn die veruit het meest te besteden heeft van de traditionele top drie.

    Daarom denk ik dat een Heerenveen, AZ, Vitesse en Utrecht wel op moeten passen dat ze niet teveel gaan vragen en Nederlandse clubs helemaal stoppen met aankloppen. Tenzij ze natuurlijk volledig in willen zetten op de verkoop aan buitenlandse clubs, maar is dat inderdaad de situatie die we met z'n allen willen bereiken?

    Ik denk dat het Nederlandse voetbal er stuk meer aanheeft als spelers die worden opgeleid in de middenmoot en die clubs ontgroeien, zich verder kunnen ontwikkelen bij de topclubs hier in Nederland. Vanuit daar kunnen zij altijd nog naar het buitenland. We moeten ervoor waken dat spelers niet te snel vertrekken naar buitenlandse clubs, die ergens onderaan bungelen en vechten tegen degradatie. Of juist dat zij te snel terechtkomen bij clubs waar ze toch niet aan de bak gaan komen. En aan de andere kant dat Nederland niet een opleidingsland gaat worden voor Zuid-Amerikaanse spelers, die binnen twee jaar weer vertrekken naar een club die meer te besteden heeft.

    Meer Nederlandse spelers bij de Nederlandse topclubs is mijns inziens voor de Eredivisie en uiteindelijk het gehele Nederlandse voetbal veel beter. Kijk maar hoe lang Engeland al niks klaarspeelt op landentoernooien, terwijl dat als mogelijk de sterkste competitie wordt gezien..

    Lang verhaal, excuus daarvoor. Op kantoor hier krijgt iedereen de indruk alsof ik zeer fanatiek aan een beleidsstuk zit te werken.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3953
    maandag 19 februari 2018 om 12:00
    Je hebt gelijk, laten we ze gratis wegdoen. Als een speler van jullie naar het buitenland vertrekt krijgen de topclubs ook vele miljoenen voor hun spelers. Waarom mogen wij dan niet een paar miljoen vragen? Grote onzin wat jij zegt.
    Vind ik leuk
    Hyena +28303
    maandag 19 februari 2018 om 12:03
    Waar neem ik het woordje gratis in de mond?

    Ik doel meer op het vragen een miljoentje of 20 voor spelers als Janssen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3953
    maandag 19 februari 2018 om 13:52
    Ja maar die ging naar het buitenland dat is heel wat anders dan naar 1 van de 3 topclubs in Nederland. En dat was hij idd na 1 goed seizoen bij Az niet waard. Maar dat zal ze bij Az een reet roesten.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +5030
    maandag 19 februari 2018 om 09:09
    Deze speler is veel te goed voor het slechte voetbal van PSV.
    Vind ik leuk
    Bart Balk +83
    maandag 19 februari 2018 om 09:11
    Is geen opvolger van arias.
    Dit zijn twee totaal andere type spelers.
    Maar voor die jongen een leuke stap om te maken .
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1126
    maandag 19 februari 2018 om 09:20
    Als PSV Brenet gewoon een seizoen op rechts laat spelen ipv op links is hij net zo goed als Arias.
    Vind ik leuk
    DePet +2
    maandag 19 februari 2018 om 09:25
    En als Kenneth het zegt, dan moet het wel zo zijn..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25487
    maandag 19 februari 2018 om 09:40
    PSV had hem afgelooen zomer op moeten pikken. Nu zal Heerenveen terecht de hoofdprijs vragen. Dumfries halen als vervanger van Arias. En op LB..Brenet.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9131
    maandag 19 februari 2018 om 10:05
    Ook Feyenoord gaat een graantje mee pikken denk ik als opvolger van Diks komende zomer.
    Is DuimFries een goede opvolger
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12098
    maandag 19 februari 2018 om 10:16
    Zou ik toch eerder een LB halen en Brenet op rechts zetten..
    Dumfries gaat je ook nog best een aardige duit kosten..
    Vind ik leuk
    SvL +264
    maandag 19 februari 2018 om 10:25
    Als PSV slim was hadden ze vorigjaar de interesse moeten doorzetten wat ze in verleden met spelers als Willems bijv ook risico hebben genomen hem te kopen. Nu zal die wel weer 4/5miljoen kosten
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9022
    maandag 19 februari 2018 om 11:09
    PSV is een mooie club met een mooi stadion waarin ze oerlelijk voetballen.
    Vind ik leuk
    Stuiterbal +601
    maandag 19 februari 2018 om 11:55
    25 miljoen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3953