'Hoop dat er geen hoge straf uit komt, maar laten we scheids niet de schuld geven'

    'Hoop dat er geen hoge straf uit komt, maar laten we scheids niet de schuld geven'

    Gepubliceerd: maandag 19 februari 2018 om 07:33ma 19-02-2018 om 07:33

    Nicolas Isimat-Mirin hoopt dat hij zo snel mogelijk weer met Hirving Lozano samen kan spelen. De Mexicaan kreeg tegen sc Heerenveen een rode kaart en wacht mogelijk een schorsing van een paar wedstrijden.

    "Ik heb het moment niet gezien, maar laten we niet te hard oordelen", zegt Isimat-Mirin in gesprek met het Eindhovens Dagblad. "Chucky is nog jong en kijk eens wat voor seizoen hij draait. Ik hoop dat er geen hoge straf uit komt, maar laten we ook de scheidsrechter niet de schuld geven."

    Isimat wil de rode kaart van Lozano niet als excuus gebruiken voor het puntenverlies van PSV tegen Heerenveen. "Het is voor ons geen excuus. We moeten naar onszelf kijken en wat wij beter hadden moeten doen. Er komt nu een grote wedstrijd aan (Feyenoord-uit, red.) en daarom is het belangrijk dat we positief blijven. We moeten er met zijn allen iets moois van maken, hoe moeilijk de opgave vooraf ook lijkt."

    Poll

    Wie wint er in De Kuip?

    (2146 stemmen)

    Plaats een reactie

    elmagico070 +22670
    maandag 19 februari 2018 om 07:36
    Denk dat je Lozano een wedstrijd of 3 gaat missen en dat is echt een aderlating voor PSV.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 07:37]
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12815
    maandag 19 februari 2018 om 07:49
    tja

    Dan gaat Ajax Huntelaar ook een wedstrijd of 3 kwijt raken.
    Er was tussen beide situaties niet zo heel veel verschil, dus zou gek zijn als de 1 ermee wegkomt en de andere 3 wedstrijden krijgt.

    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 07:59
    Ja kan de acties helemaal niet vergelijken, huntelaar rukt zich los en Lozano doet heel zijn arm naar achter
    Vind ik leuk
    Eric55 +390
    maandag 19 februari 2018 om 08:08
    Stuntelaar rukt zich los door eerst een elleboog te geven zonder kaart wat die Lozano wel krijgt voor het zelfde geval en dan mag die stuntelaar nog scoren, hoezo geen voordeel van de scheids???
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:10
    Is het dezelfde scheids dan? En het zijn vergelijkbare situaties maar die van Lozano is meer doelbewust
    Vind ik leuk
    isnake +2538
    maandag 19 februari 2018 om 08:58
    Als zelfs een Ronald de boer anders beweerd....
    Probleem is waarschijnlijk meer dat PEC een vrije trap kreeg en daardoor de elleboog als beoordeeld wordt beschouwd en dus niet meer mag worden aangepakt.
    Vind ik leuk
    Eric55 +390
    maandag 19 februari 2018 om 12:32
    Doelbewuster???? ik zag die Huntelaar ook nogal wild die elleboog geven en of dat niet bewust was, dus gelijke straffen geven aan die twee, komt ook eerlijker over voor die twee identieke gevallen. En de scheids niet mee hebben, zag vorige week een penalty gegeven worden aan Ajax wat er dus totaal geen was, 2 voordelen al op een op volgende wedstrijden en dan nog zeggen dat er geen voordeel gegeven wordt.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    maandag 19 februari 2018 om 09:06
    Lozano werd ook vastgehouden, met twee handen en daarna maakt hij de beweging, dus in principe hetzelfde
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8752
    maandag 19 februari 2018 om 08:17
    Die aktie is toch al door Blom beoordeeld met een vrije trap voor Zwolle? Dan kan Huntelaar niet meer bestraft worden.

    Ben wel benieuwd wat de overtreding dan volgens Blom was. Als het een slaande beweging was had er rood moeten volgen. Anders zou ik niet weten wat de overtreding was volgens Blom.

    PSV zal in ieder geval deze actie aanhalen in het beroep tegen een schorsing van Lozano. Dan mag de knvb kiezen of ze achter Higler gaan staan of achter Blom. Ook zal het een voorbeeld gaan worden voor volgende slaande bewegingen. Er zijn er tenslotte genoeg voor minder zware vergrijpen geschorst.
    Vind ik leuk
    Itsese +5182
    maandag 19 februari 2018 om 08:35
    Inderdaad, eigenlijk is dit dus een groot punt voor de KNVB nu, te groot. Lozano gewoon rood, Huntelaar krijgt niks en daar blijft het bij. Slimste wat de KNVB kan doen is het gewoon zo laten. Net zoals het Nederlands elftal, gewoon net alsof doen en zo laten.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    maandag 19 februari 2018 om 09:07
    Is dat niet alleen wanneer de overtreding met een kaart is beoordeeld?
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8752
    maandag 19 februari 2018 om 11:00
    Nope, al moet deze regel als de sodemieter worden aangepast. Nu hebben de scheidsrechters een zeer grote invloed op het competitieverloop.

    Psv had tot de rode kaart geen probleem en Huntelaar scoort de 1-0...als telt niet maar toch bij een gelijke beoordeling had de uitslag er mogelijk heel anders geweest.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7490
    maandag 19 februari 2018 om 08:25
    Nope want de actie van Huntelaar werd door de scheids beoordeeld alszijnde een duel met een vrije trap tot gevolg, dat had alleen gekund als de scheids het niet gezien had of hem direct rood had gegeven
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 07:58
    Helemaal niks in eindhoven :d jorrit Hendriks op de vleugel
    Vind ik leuk
    alffie +1920
    maandag 19 februari 2018 om 07:37
    Ik denk 2-0
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 07:45
    Minimaal een wedstrijd of 4! Hij was niks minder dan die van Matavz
    Vind ik leuk
    NederBelg +1521
    maandag 19 februari 2018 om 07:46
    Huntelaar dan ook schorsen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 07:49
    Want dan was het wel rood voor Lozano??? Isimat zegt ook nog dat het puntverlies niet door de rode kaart mag komen. Met 34% balbezit thuis ga je geen wedstrijden winnen....
    Vind ik leuk
    410hhw +1798
    maandag 19 februari 2018 om 07:51
    6 wedstrijden schorsen die Lozano.
    Huntelaar niks geven lijkt me terecht met een aai over de bol.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41774
    maandag 19 februari 2018 om 07:51
    Gewoon 2 potjes plus de voorwaardelijke straf.
    Vind ik leuk
    Korm +37631
    maandag 19 februari 2018 om 08:17
    PSV is vrij kansloos in de kuip!
    Vind ik leuk
    Hansdijk +385
    maandag 19 februari 2018 om 09:32
    Was het geen fout van de scheids dan? Net zoals het een fout van Guzubuyk was om ajax er vorige week doorgeen te loodsen tegen Twente? En een fout van Blom om Huntelaar geen rood te geven? Waarom mogen zaken niet benoemd worden door PSV?
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6277
    maandag 19 februari 2018 om 10:06
    tuurlijk mag dat, maar |PSV is ook vaak genoeg bevoordeeld. Hendrix geen rode kaart voor 2x geel. heeft ook wel een paar keer een pingel mee gekregen. die discutabel was.

    zo is het nou eenmaal soms zit het mee en soms zit het tegen

    maar zoals ten Hag al aangaf. Ajax had in deze situatie dus een penalty moeten hebben. want Huntelaar wordt gewoon vast gehouden.
    Vind ik leuk
    Hansdijk +385
    woensdag 21 februari 2018 om 21:41
    En die penalty die Ajax kreeg door de schwalbe van Ziyech? KnJb steekt Ajax wel heel opzichtig de helpende hand toe.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6277
    donderdag 22 februari 2018 om 12:38
    tuurlijk was het een schwalbe, maar wel een goede, pas na 4 herhalingen konden we zien dat het geen penalty was.

    dus ik kan me voorstellen dat de scheids hier intrapt.
    Vind ik leuk
    Hansdijk +385
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:49
    Als het Ziyech is weet je dat het 9 van de 10 keer een schwalbe is. Volgens mij is het een moslim-onderonsje tussen guzubuyuk en Ziyech, walgelijk.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6277
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:40
    je bent zeker een PVV stemmer met zo een rare opmerking
    Vind ik leuk
    Hansdijk +385