'Uren turen naar een pas geverfd tuinhek is opwindender dan kijken naar PSV'

    'Uren turen naar een pas geverfd tuinhek is opwindender dan kijken naar PSV'

    maandag 19 februari 2018 om 08:05

    Als columnist van dagblad de Limburger krijgt Ronald Waterreus regelmatig kritiek over zich heen van PSV-fans. 'Denk je een puntige column over Roda JC en z’n slachtofferrol te hebben geschreven, krijg je van fans de wind volledig van voren op social media. Zo oneerlijk, zo gemeen.'

    'Het lijkt wel alsof iedereen in Kerkrade tegen me is. ‘Schrijf lekker over PSV, misschien heb je daar wel verstand van’, schreef er een. Kom op, mensen. Zelfs ik heb gevoel...', schrijft Waterreus.

    Schrijven over PSV doet hij vervolgens dan ook. 'Dus als u me vraagt of ik dit seizoen geniet van PSV? Nee. Onlangs was ik aanwezig bij de wedstrijd tegen PEC Zwolle, die piepend en krakend met 4-0 werd gewonnen. Hemeltergend was het, exemplarisch voor PSV’s spel dit jaar. Uren turen naar een pas geverfd tuinhek is opwindender.'

    Waterreus vraagt zich af of het erg is dat PSV slecht voetbal speelt. Hij vergelijkt Phillip Cocu met José Mourinho, die erom bekend staat zijn ploegen behoudend te laten spelen. Na de rode kaart van Hirving Lozano tegen sc Heerenveen durfde Cocu het niet aan om vol op de aanval te spelen.

    'Het zal voor Cocu hét bewijs zijn dat zijn elftal komende tijd vooral weer moet doen waar het goed in is: efficiënt voetballen, de gortdroge afspraken nakomen, en zich verre houden van malle capriolen. Dat kun je zakelijk noemen, saai zoals u wilt. Maar als Cocu met dit PSV zijn derde kampioenschap in vijf jaar pakt, levert hij gewoon een topprestatie.'

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    maandag 19 februari 2018 om 08:08
    Hij wordt geen kampioen mafklapper
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:09
    Helemaal niks in eindje
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:11
    Eindhoven schijten ze al 7 kleuren stront!
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:17
    Haha luiers om naar het stadion
    Vind ik leuk
    Carl +3955
    maandag 19 februari 2018 om 08:18
    De Amsterdamse trollbrigade is al uitgerukt zie ik.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5194
    maandag 19 februari 2018 om 09:01
    Mannen met een fetisj voor luiers is meer iets voor de hoofdstad. Of verkleed als vrouw. Etc etc.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3641
    maandag 19 februari 2018 om 09:20
    Iets met carnaval...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:07
    7 kleuren stront? Wacht maar tot Veldman naar eindhoven komt........dan schijt hij al helemaal. Binnen 10 minuten ligt hij eruit met rood......en ja, dan hebben die 10 andere ajaxnieten niets meer in eindhoven.......
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:19
    Veldman speelt niet mee! Veltman wel :)


    Die heeft Lozano weer in zijn broekzak zitten nog voor de wedstrijd begint
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:21
    klopt, zelfde als lowieke.....lowie. druiloor. Je snapt wel wat ik bedoel maar dat weten ze blijkbaar boven de rivieren niet :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:22
    Broekzak? Heeft die wel 1? hahahaha
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:15
    Hij moet zich zelf dan eens afvragen waarom het lijkt of iedereen tegen hem is... het blijft een raar ventje natuurlijk
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7405
    maandag 19 februari 2018 om 08:18
    He Lowietje, Waterreus zegt toch ‘als’, droeftoeter
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 08:19]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:08
    Schijtbakkenvoetbal.
    Dat is de juiste omschrijving waterkneus
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    maandag 19 februari 2018 om 08:11
    zozo volwassen reactie hoor!
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:14
    Pas me eigen aan, aan het hoge niveau hier
    Vind ik leuk
    Carl +3955
    maandag 19 februari 2018 om 08:18
    Dat is natuurlijk beter dan het goede voorbeeld geven...
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7405
    maandag 19 februari 2018 om 08:19
    Die aanpassing gaat schijnbaar moeiteloos...
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:24
    Ik zit hier niet om een goed voorbeeld te geven. Dat is totaal niet mijn taak
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 08:26]
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5194
    maandag 19 februari 2018 om 09:03
    Papierprikken is jouw taak. Hup, gauw weer aan het werk!
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 09:06
    Aan jou reactie te lezen is dat meer jou ding. Mijn werk is vele malen belangrijker, daar maak jij zelfs gebruik van
    Vind ik leuk
    Polly11 +3511
    maandag 19 februari 2018 om 09:18
    Stinkt zeker in dat riool ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:08
    jouw werk belangrijker? hoezo? wat doe je? langs de wallen lopen zeker en die piemel vasthouden omdat je thuis niets mag, hahahahahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:09
    Sterke reactie man
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    maandag 19 februari 2018 om 08:19
    daar heb je een punt, niveau zakt inderdaad steeds verder weg...
    je verlangt bijna nog naar de "oude" tijden
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:21
    Ja idd, soms moet je jezelf aanpassen om mee te komen met de jongere generatie
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    maandag 19 februari 2018 om 08:10
    Je kan zeker naar de concurrentie kijken als dit PSV kampioen gaat worden!
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    maandag 19 februari 2018 om 08:13
    Ik ga het voor hem opnemen. Hij heeft z’n tuinhek pas net geschilderd.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18020
    maandag 19 februari 2018 om 08:22
    Een portret van zichzelf, gok ik ;-)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38007
    maandag 19 februari 2018 om 08:14
    PSV is niet goed in het efficiënt voetballen.
    PSV wilde het geen enkele keer tot de laatste minuut aan laten komen, maar kon kennelijk niet anders.

    PSV had veel geluk. En dat houdt een keertje op. De vraag is of dit op tijd gaat zijn.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14589
    maandag 19 februari 2018 om 08:15
    We worden gewoon kampioen
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 08:15]
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3641
    maandag 19 februari 2018 om 09:21
    En Ajacieden arrogant noemen...
    Vind ik leuk
    Itsese +4407
    maandag 19 februari 2018 om 08:16
    Ach, dat je dit zegt over de nummer 1, alleen in Nederland. De gene die 1e staat in Nederland is altijd de lul en de “slechtste” in de media. Media in andere landen doen het wat dat betreft gewoon beter. We staan 1e, worden kampioen en de rest lult maar wat, en eigenlijk lult de media al 4 jaar, en gaan ze de komende 4 jaar lekker door lullen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 08:20]
    Vind ik leuk
    pietprecies +4207
    maandag 19 februari 2018 om 08:21
    Hahaha, wat een zultfiguur is het toch, bakken kritiek uitten in je “puntige” column en het raar vinden dat je van repliek wordt gediend..

    Dan probeert hij pseudo-kritisch te zijn op psv waar hij het op het einde toch niet kan laten om half ejaculerend toch het nog over een topprestatie te hebben. Whahahah
    Vind ik leuk
    DePet +2
    maandag 19 februari 2018 om 08:23
    Ah jongen toch, gaat het wel?
    Vind ik leuk
    Garrie +3774
    maandag 19 februari 2018 om 08:26
    Niks mis met een mooi geverfd tuinhekkie!
    Vind ik leuk
    Romario9 +11278
    maandag 19 februari 2018 om 09:13
    Cocu/PSV vergelijken met Mourinho/ManU vind ik niet helemaal eerlijk. Manchester United heeft genoeg geld en genoeg goede spelers om aantrekkelijk te kunnen spelen, maar Mourinho kiest er bewust voor om negatief te spelen. PSV daarentegen heeft weinig geld en een (op enkele uitzonderingen na) hele matige selectie, waardoor Cocu geen andere keus heeft dan te spelen zoals PSV doet.

    Toen Van Gaal als bondscoach van Oranje met een extra centrale verdediger ging spelen en daarmee de halve finale haalde op het WK, vond iedereen hem verstandig en oogstte hij lof. Speelt Cocu behoudend omdat hij niet het spelersmateriaal heeft om aanvallend en dominant te spelen, dan is het schijtbakkenvoetbal.
    Vind ik leuk
    fritsie +430
    maandag 19 februari 2018 om 09:33
    Eerlijke reactie. Ben het met je eens. Ze spelen naar de mogelijkheden en dat doen ze goed.

    De opmerking van Waterreus is zeer vermakelijk. "Naar een pas geschilderd tuinhek kijken is opwinderder".

    Hahahaha Geweldig!!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    maandag 19 februari 2018 om 09:33
    Voor het geld wat de selectie kost hoor je gewoon te kunnen voetballen in de ED! Als ze dus blijkbaar een slechte selectie hebben is Brands dus eigenlijk niet goed in zijn werk!
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6557
    maandag 19 februari 2018 om 09:20
    Ronald Waterkneus

    Matige speler en maar commentaar leveren
    Vind ik leuk
    pinkelman +4146
    maandag 19 februari 2018 om 10:32
    Het zou een schande zijn als PSV kampioen zou worden.
    Dat PSV fier aan kop staat met deze selectie en het vertoonde voetbal is een godswonder. Maar ik zie ze nog niet winnen van feyenoord, ajax en az want iedere week wordt het slechter en slechter.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6124
    maandag 19 februari 2018 om 10:34
    vond de opmerking van de Nos verslaggever wel leuk

    dit zei hij na 30 minuten in de 1ste helft

    er zijn op het moment op de olympische spelen. curling wedstrijden, waar meer gebeurt en spannender zijn dan wat er hier in Eindhoven gebeurt

    echt geweldig
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    maandag 19 februari 2018 om 10:57
    Die column over Roda zat vol met incorrecte aannames, dat sloeg ook nergens op. Niemand mag je Ronald, ga maar wat anders doen. Overal waar hij is geweest wordt hij uitgekotst, da's niet voor niks.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2034
    maandag 19 februari 2018 om 13:42
    Ik kijk liever naar het groeien gras dan naar psv