Van den Brom wil niets weten van Ajax: 'Laat mij lekker hier zitten'

    Van den Brom wil niets weten van Ajax: 'Laat mij lekker hier zitten'

    maandag 19 februari 2018 om 09:39

    John van den Brom vindt het niet erg dat zijn contract bij AZ maar met een jaar werd verlengd. Bij Studio Voetbal begrijpen ze niet dat een goed presterende trainer niet voor langere tijd wordt vastgelegd.

    "Dan verlengen we volgend jaar weer, ik heb daar niet veel moeite mee", zegt Van den Brom. "Ik weet wat ik aan de club heb en wat het aan mij heeft. Iedereen heeft ambities. Dat moet ook. Waar die liggen? Ik heb geen wens. Met Anderlecht heb ik om het kampioenschap gespeeld en ben daar in de Champions League actief geweest. Dat is fantastisch. Natuurlijk wil ik dat meemaken."

    Schrijver en journalist Özcan Akyol gooit vervolgens een balletje op. "Ten Hag is natuurlijk aangesteld bij Ajax, maar ik denk dat hij ook niet had mistaan als trainer van Ajax." Van den Brom reageert: "Laat mij lekker bij AZ zitten. Ik werk met fantastische mensen. Het is belangrijk dat je kunt werken zoals je graag wilt. Ik heb een mooie spelersgroep en een leiding. We weten met z'n allen wat we willen."

    Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

    Plaats een reactie

    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 09:42
    Mooi hoe vd Brom altijd ongemakkelijk wordt van dit soort uitspraken. Hij zou maar wat graag bij Ajax werken, dat merk je aan alles.
    Vind ik leuk
    Morris +22427
    maandag 19 februari 2018 om 09:44
    Hij heeft alleen de uitstraling van een cafetaria klant die tegen een depressie aan zit.. ;-)
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 09:45
    Ook die mensen hebben dromen. ;)
    Vind ik leuk
    base +2077
    maandag 19 februari 2018 om 09:53
    jij wilt zeggen dat ten Hag een betere uitstraling heeft ?
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 09:57
    Ben wel benieuwd welke uitstraling Ten Hag heeft volgens Morris.
    Vind ik leuk
    Morris +22427
    maandag 19 februari 2018 om 17:09
    Ten hag heeft de uitstraling van een dronken kroegbaas..
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:41
    Chef zie je dat? Alle opmerkingen over Stratum zijn weggehaald ;-)

    Precies wat ik je laatst zei...something fishy is going on here...
    Vind ik leuk
    Sil95 +10654
    maandag 19 februari 2018 om 11:19
    Wat is er precies gaande dan? Dat VP eindelijk korte metten maakt met bepaalde leden op het forum die zich niet gedragen kunnen?
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3641
    maandag 19 februari 2018 om 10:45
    We hebben allemaal gezien hoe ie zich gedroeg bij Anderlecht : Liep rond als een kip zonder kop. De beste man kan niet tegen grote druk.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11025
    maandag 19 februari 2018 om 11:01
    Hij is er als speler niet goed behandeld, dan wil je ook niet meer terug.
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 11:11
    Haha, ben je alweer vergeten dat hij sindsdien alweer voor Ajax heeft gewerkt? Geen onzin praten man, Ajax 1 trainen wil hij juist heel graag.
    Vind ik leuk
    orion73 +1357
    maandag 19 februari 2018 om 15:57
    Hij is prima behandeld bij Ajax. Hij was gewoon domweg niet goed genoeg en dan nemen ze afscheid van je.
    Vind ik leuk
    Mari +7721
    maandag 19 februari 2018 om 11:27
    Ik ben het helemaal met je eens.
    Een lafaard. Hij weet nog dat hij vorig jaar of het jaar daarvoor bang was dat zijn contract niet zou worden verlengd.
    Hij weet net als Frezer dat het helemaal verkeerd kan uitpakken, dus kiest hij voor een schijtbakken antwoord.
    Als je stappen wilt maken richting buitenland dan zal je bijna altijd dit moeten doen via PSV, Feijenoord of Ajax.
    Vind ik leuk
    James655 +795
    maandag 19 februari 2018 om 11:57
    Inderdaad. Al denk ik dan toch eerder aan Johnny van 't Schip.
    Maar wie ben ik? De club kiest zijn trainer, niet de eerste de beste supporter.

    NB. Was mijn reactie op die van 2cents helemaal bovenaan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 12:00]
    Vind ik leuk
    elmoo +611
    maandag 19 februari 2018 om 09:45
    Edo doe is normaal.

    VP doe hier eens wat aan dat haat zaaien, daar gaat de site naar de klote van. Neem een chat moderator in dienst en geef ip ban uit. Dan is het snel afgelopen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20502
    maandag 19 februari 2018 om 09:46
    Zou hem ook laten zitten en eerder Van 't Schip kiezen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 09:48]
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 10:04
    Als trainer misschien wel, maar dan gaat hij allemaal spelers naar de City-groep dirigeren.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20502
    maandag 19 februari 2018 om 10:13
    :-) 2e jeugdopleiding
    Vind ik leuk
    kcim +2661
    maandag 19 februari 2018 om 09:46
    vdBrom heeft bij al zijn clubs prima werk geleverd tot zo ver. Ik vind hem echter erg zenuwachtig. Gisteren bij Studio Voetbal was hij de hele tijd aan het wiebelen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11464
    maandag 19 februari 2018 om 10:20
    Dat hebben sommige mensen. Iedereen heeft wel iets. John kan heel moeilijk stilzitten ... niks meer niks minder.
    Vind ik leuk
    TheLobster +1500
    maandag 19 februari 2018 om 11:13
    Dat valt ook te overzien hoor. Weggestuurd uit België en vorig jaar zat hij ook op de wip bij AZ.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 09:48
    Leuk voor Van den Brom dat die zich prettig voelt bij AZ. Verricht er goed werk en laat het team leuk voetballen. Misschien dat er in de toekomst nog een avontuur in zit, gun het hem in ieder geval wel.
    Vind ik leuk
    Hyena +28304
    maandag 19 februari 2018 om 09:49
    Blijf ook maar lekker bij AZ zitten hoor. Doet het prima bij AZ, maar voor Ajax is hij naar mijn mening ongeschikt.


    Waarom krijgt trouwens die Özcan overal een podium om zijn mening te verkondigen? Heel veel verstand van voetbal heeft hij niet en ook over andere zaken valt het allemaal wel mee, maar toch zie ik hem steeds vaker overal aanschuiven.
    Vind ik leuk
    kcim +2661
    maandag 19 februari 2018 om 10:11
    Goede vraag
    Vind ik leuk
    Urzaiz +1209
    maandag 19 februari 2018 om 10:24
    Dus eigenlijk past hij perfect aan de tafel van studio voetbal?!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3641
    maandag 19 februari 2018 om 10:47
    Dat is mij ook een raadsel. Gevalletje interessant proberen te doen terwijl ie dat niet is.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10421
    maandag 19 februari 2018 om 11:06
    Eenmaal in DWDD sta je eigenlijk al met 1,5 been in de grachtengordel, vandaar..
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    maandag 19 februari 2018 om 19:35
    Özcan krijgt een podium omdat ex-topclub mensen altijd een gekleurde mening hebben en Özcan spreekt gewoon uit wat hem opvalt. Dan komt er tenminste iets meer dan van een ex-topclub iemand.
    Vind ik leuk
    plein19 +1676
    maandag 19 februari 2018 om 09:51
    Zit perfect bij AZ. De stress van Ajax is niet goed voor hem. Dat heeft het verleden te vaak laten zien.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 09:56
    Mooi dat iemand ook gewoon tevreden kan zijn met waar hij zit en wat hij doet.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +376
    maandag 19 februari 2018 om 10:02
    Gaat er slecht aan toe met bepaalde leden op het Forum van VP .
    Vind ik leuk
    pinkelman +4136
    maandag 19 februari 2018 om 10:03
    AZ kan volgend seizoen met deze selectie mee doen om het kampioenschap werd ook al in Studio Voetbal besproken.
    Brom zit gewoon lekker bij AZ want om zo te presteren bij AZ: 3e,4e,6e en dit seizoen wederom 3e met volgend seizoen een vd titelkanidaten (de grote talenten zijn dan ook terug: Stengs en Boadu) zit hij al voor eredivisiebegrippen bij een topclub.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 10:03]
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 10:21
    Natuurlijk zit hij ook voor Eredivisie begrippen nog niet bij een topclub. Zelfs niet als hij kampioen zou worden.

    Dat zou natuurlijk wel een enorme prestatie zijn. Maar helaas voor AZ zal deze selectie niet intact blijven. Zowel naar binnenlandse als buitenlandse clubs zullen spelers vertrekken. Weghorst naar Feyenoord, omdat Jörgensen weggaat. Jaganbakhsh naar het buitenland zijn al 2 voorbeelden. Ook Til lonkte al naar Ajax. Zeker als AZ zo blijft presteren en de beker pakt zal de belangstelling aanzwellen. En je vangt nu eenmaal niet alles op met talent.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4136
    maandag 19 februari 2018 om 10:56
    Inderdaad met talent kun je niet alles blijven opvangen echter we hebben het talent van Stengs reeds gezien.
    Dat was echt de beste speler die er bij AZ rond liep.
    Zo'n WK ganger met een langdurig contract als Alireza gaat net als Janssen de hoofdprijs opleveren, zeker als AZ een prijs wint (beker) en 3e of 2e kan eindigen. Dergelijke talenten zijn niet meer voor de eredivisie weg gelegd gezien de prijs die erop staat en AZ is steeds meer bij machte om zeker aan clubs als Feyenoord hun talenten niet te verkopen. De opvolger van smaakmaker Alireza staat dus al klaar en financieel zal de Iraanse speler AZ weer een boost geven.
    Je ziet na de Scheringa periode elk seizoen weer dat de club zich verder bleef ontwikkelen wat resulteerde dat het de concurrent werd voor Feyenoord de afgelopen jaren.
    Met de huidige lichting spelers, scouting, de prijzen die AZ tegenwoordig vraagt en ook goed ligt in de buitenlandse markt (4x in 10 jaar E.L kwart/ halve finale) denk ik dat AZ zeker de mogelijkheden heeft om zich structureel te mengen tussen de traditionele eredivisietopclubs.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 11:05]
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 19 februari 2018 om 11:19
    AZ is goed bezig, maar dat maakt het voorlopig nog lang geen topclub.

    Het heeft wel de meeste potentie van alle subtoppers om meer mee te doen om de bovenste plaatsten. Maar de titel gaat, net als bij Feyenoord, een uitzondering blijven. Al zal dat bij Feyenoord kunnen veranderen op het moment dat door het nieuwe stadion de inkomsten structureel aansluiten bij die van PSV en Ajax.

    AZ miet het doen met veel bescheidener middelen en dat doen ze zeer goed. Dat blijft echter van invloed op de prestaties. En ook op de spelers die je wel of niet binnenboord houdt of haalt. Een zak geld betekent niet dat je geen jas uitdoet als Jahanbakhsh bijvoorbeeld weggaat. Stengs brengt andere kwaliteiten waar we wel allemaal naar uitkijken.

    Grootste voordeel voor AZ is de lagere druk. Al is het wat dat betreft vreemd dat ze in toppers nog weinig punten pakken. Komt er dan teveel druk omdat iedereen, inclusief AZ zelf, prestaties verwachten in een grote wedstrijd?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:03
    Snap hem wel. AZ speelt echt leuk voetbal, misschien wel het beste van de Eredivisie. Maar hij zou toch graag naar Ajax gaan, maar ik weet niet of hij daar past.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4136
    maandag 19 februari 2018 om 10:07
    Ik denk dat Brom momenteel liever bij AZ zit dan bij ajax.
    AZ heeft nog heel veel groeipotentie en moet volgend seizoen domweg gerekend worden tot de kanshebbers voor de titel gezien want men nu al presteert door jongens die nog maar slechts 1 seizoen eredivisie achter de rug hebben en er nu al zo staan.
    Dan ga je natuurlijk nooit en te nimmer zo'n club inleveren voor een club waar je alleen maar op je bek kan vallen en waar niet beduidend veel meer mogelijkheden in zitten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    kcim +2661
    maandag 19 februari 2018 om 10:17
    Denk dat ze het niet gaan redden volgend jaar. Clubs als AZ maar ook Ajax Feyenoord en PSV raken hun goede spelers kwijt op het moment dat ze net doorbreken. AZ kan zich niet permitteren om een speler te houden. Zie bijvoorbeeld destijds met Janssen. Of Sanchez bij Ajax en wss Jorgenssen bij Feyenoord en Ziyech bij Ajax. Lot van onze ED status.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:17
    Toch is Ajax juist de club met veel talenten waardoor er erg veel potentie is om te groeien.
    Vind ik leuk
    JustH +14919
    maandag 19 februari 2018 om 11:42
    Ik denk niet dat je op basis van wat je nu in je selectie heb, kan stellen, dat je volgend jaar een gooi naar het kampioenschap kan doen. Het is volgend jaar allemaal anders. Na de zomer moet je weer iets nieuws op gaan bouwen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:05
    Edo PSV ik ben zo gelukkig dat je geen fan ben van voetbal.
    Je doe veel mensen pijn
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 10:09]
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +907
    maandag 19 februari 2018 om 10:07
    Vp verwijder die reacties?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:07
    hal Edo PSV van de site
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:17
    edje keek van het weekend te diep in zijn pakketje
    Vind ik leuk
    035 +5076
    maandag 19 februari 2018 om 10:22
    Edo ook weer weg. Over naar de orde vd dag.
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6043
    maandag 19 februari 2018 om 10:22
    Dag Edje ben benieuwd onder welke naam je weer terugkomt zo.
    Vind ik leuk
    MOTM +508
    maandag 19 februari 2018 om 11:03
    Van den Brom? Eén van mijn favoriete coaches in het Nederlandse voetbal. Ja, hij is een beetje zenuwachtig, maar iedereen kent wel zo iemand.
    Vind ik leuk
    yuuup +9346
    maandag 19 februari 2018 om 11:05
    Zijn dit nu mensen die verstand van voetbal hebben? Waarom vraag je jezelf af waarom AZ en V.d. Brom maar een eenjarig contract hebben en geen ? Als je even logisch nadenkt is dat eigenlijk de enige juiste manier.
    Vind ik leuk
    rinirat +2219
    maandag 19 februari 2018 om 11:06
    Van der Brom kan niet omgaan met die druk,is echt te hoog gegrepen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10421
    maandag 19 februari 2018 om 11:10
    Tja, ik weet niet of er in het buitenland op Vd Brom wordt gewacht. In Nederland is dan alleen de bekende top 3 een sportieve en/of financiële stap vooruit.
    Maar kiezen voor Ajax is kiezen voor n baan tussen de 6 en 18 maanden. Daar zou ik NOOIT AZ voor verlaten.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10654
    maandag 19 februari 2018 om 11:17
    Prima toch? Hij zit daar uitstekend op zijn plek en niemand verplicht hem om trainer van Ajax te moeten worden. Maar beter ook , denk dat Van den Brom ook gewoon ongeschikt is voor een topclub. Als er ergens druk op staat , is John de eerste die in de vlekken schiet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:26
    Jaja, maar ondertussen...
    Vind ik leuk
    glenn +1034
    maandag 19 februari 2018 om 11:26
    iedere trainer die naar Ajax komt moet zich realiseren dat iedere ploeg die dag een beetje meer kan en geeft....dus of daar nu Keizer of Ten Hag of Brom staat...het zal steeds een moeilijk verhaal blijven.....en begin nu AUB niet over Bosz hé want die had het geluk om achterin met een superman te staan.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:52
    Waarschijnlijk hebben ze bij Ajax met vd Brom al een voor-overeenkomst voor volgend seizoen, buiten ten Hag om. Zo rollen ze nl in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:14
    Oh ja, Joh.......
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van den Brom wil niets weten van Ajax: 'Laat mij lekker hier zitten'